USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
MacavityL
Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 17:30

purny schreef:
Voor als er mensen tussen 7 september en 6 oktober in NY zijn. Ik ga in ieder geval mijn planning aanpassen :D
https://www.friends25popup.com/


Leuk!

Toen ik nog in NYC woonde en een vriend mij een keer kwam bezoeken, was ‘ie maar wat teleurgesteld dat Central Perk niet echt bestond en we er dus niet heen konden :P

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"


L_iek
Berichten: 9661
Geregistreerd: 11-01-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 12:17

Voor de bokkers die naar Orlando gaan/ al zijn geweest. Wat zijn aanraders qua verblijf om de verschillende pretparken te bezoeken.

Cowboy55
Berichten: 8420
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 12:24

L_iek schreef:
Voor de bokkers die naar Orlando gaan/ al zijn geweest. Wat zijn aanraders qua verblijf om de verschillende pretparken te bezoeken.


Huis huren in Davenport, Haines City, die kanten uit. Is een half uurtje rijden enkele reis maar rustiger en in mijn beleving is de kwaliteit van de accommodaties beter. Dat laatste is gebaseerd op een klein (5) aantal ervaringen overigens.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Katja
Blogger
Berichten: 42164
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 12:43

Ik zou zelf altijd voor minder gaan maar dichter bij de parken die je wilt bezoeken. Wij vonden het juist heerlijk om op 5 minuten van het park te zitten en daardoor tussendoor even een break te kunnen doen of nog even snel in de avond voor een uurtje erheen te gaan. Dat zou ik nooit gedaan hebben als ik een uur in de auto had moeten zitten.
Daarbij zijn er vaak veel files richting de parken. Wij hadden voor het geld waarvoor we een appartement huurden in Davenport inderdaad een huis met zwembad kunnen huren maar dat hebben we niet gemist.

Belangrijkste is om te kijken welke parken je wilt bezoeken. Van Universal naar Disney is al iets van 20 minuten rijden buiten de spits. Dus de plek waar je wilt overnachten is een beetje afhankelijk van welke parken je gaat bezoeken, je wensen en je budget.

purny
Berichten: 27354
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 15:43

40 minuten in de rij gestaan maar mijn kaartje voor de popup store van friends heb ik :D

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 22:20

Ik meld me opnieuw in dit topic. Vorig jaar stond op de planning om deze zomer langs de west kust te reizen.
Dit plan helemaal laten gaan en deze vakantie wat anders geboekt.

Maar wel vandaag samen met een vriendin de tickets geboekt naar New York. :#

L_iek
Berichten: 9661
Geregistreerd: 11-01-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 18:05

New York lijkt mij ook echt super. Ik heb nog een vraag, wat vinden jullie de beste maand om Orlando te bezoeken ivm de pretparken. Heb verschillende sites bekeken ivm de drukte en daar kwam September gunstig uit. Dat blijkt alleen het orkaan seizoen te zijn en weet niet wat ik daar van moet vinden.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 21:26

L_iek schreef:
Voor de bokkers die naar Orlando gaan/ al zijn geweest. Wat zijn aanraders qua verblijf om de verschillende pretparken te bezoeken.

Ik had eerst een BW geboekt, maar heb me bij een Welcome Center over laten halen tot een resort van maar 50 dollar per nacht met gratis shuttle naar Disney en Universal. De jaccuzi in mijn kamer was welkom na een dag vermoeiend geslenter door de parken.

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 15:04

Wij zijn in April in Orlando geweest, prima periode.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio


Dallista
Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 15:23

L_iek schreef:
Dat blijkt alleen het orkaan seizoen te zijn en weet niet wat ik daar van moet vinden.

Ik ben in 2010 (okay, alweer ff geleden, maar toch) hele maand september in Orlando geweest voor de pretparken en shoppen. Welgeteld 1 dag slecht weer gehad en dat was ook alleen maar een paar grote buien. Verder echt super weer.
Je moet het gewoon een beetje treffen...

Anoniem

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 16:22

Ik ben er een paar jaar terug rond deze periode geweest (eind juli/begin augustus) en wij hebben echt ontzettend noodweer gehad. Geen hele heftige dingen, maar elke dag wel een hele flinke tropische bui rond de middag en het klaarde daarna slecht op/bleef vaak een beetje bewolkt. Het was zo extreem warm dat die regen op zich wel welkom was, maar het was soms wel lastig/gevaarlijk op de weg.

Denk dat het dus echt super veel kan wisselen. Een maand kan veel verschil maken maar ook in september kan je gewoon rotweer hebben.

Katja
Blogger
Berichten: 42164
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 16:29

Ik vind dit altijd een fijne site om een inschatting te maken van een goede reisperiode: https://www.klimaatinfo.nl/verenigde-st ... rlando.htm
Zelf zou ik niet zo snel in september gaan. Ik heb twee keer ergens gezeten tijdens een orkaan en het kan je reis aardig overhoop gooien.

Dallista
Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 17:42

Katja schreef:
Zelf zou ik niet zo snel in september gaan. Ik heb twee keer ergens gezeten tijdens een orkaan en het kan je reis aardig overhoop gooien.

Ik zou zelf in april zijn gegaan. Laat nou paar dagen voor vertrek die Ejafjallawhatsitsname vulkaan op Ijsland uitbarsten. Tja, hele reis moeten verzetten (niemand die wist wanneer het vliegverkeer weer op gang zou komen).
Balen natuurlijk, maar heb echt zoveel mazzel met het weer in September gehad, heerlijk! En super rustig in de pretparken. :-)

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 21:57

Ik was er in oktober dus na het orkaanseizoen en alles mooi in Halloweensfeer!

Cowboy55
Berichten: 8420
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 06:55

Emmaa_ schreef:
Ik ben er een paar jaar terug rond deze periode geweest (eind juli/begin augustus) en wij hebben echt ontzettend noodweer gehad. Geen hele heftige dingen, maar elke dag wel een hele flinke tropische bui rond de middag en het klaarde daarna slecht op/bleef vaak een beetje bewolkt. Het was zo extreem warm dat die regen op zich wel welkom was, maar het was soms wel lastig/gevaarlijk op de weg.

Denk dat het dus echt super veel kan wisselen. Een maand kan veel verschil maken maar ook in september kan je gewoon rotweer hebben.


Het ligt er ook wel aan waar je zit. Orlando ligt een stuk landinwaarts. Heb je ook wel onweersbuien maar niet zo idioot vaak. Aan de Golf van Mexico loop je het risico om elke paar uur in een onweer terecht te komen. Duurt zelden langer dan 10 minuten overigens, maar je gaat ook op de Interstates terug naar wandeltempo. Zo lang niemand begint te remmen is er niks aan de hand, maar er is altijd wel een oude l*l in een town car die als eerste op de rem gaat -:(- en dan wordt het effe spannend.....

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

L_iek
Berichten: 9661
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 08:49

Daar ben ik weer met al mijn vragen :') Wij hebben onze reis uitgestippeld en zijn er helemaal uit wat wij willen. Maar dan, waar gaan wij alles boeken? Ik wil graag de vlucht en autohuur vast hebben staan. De rest zien we tegen die tijd wel ( via Booking oid ). Nu kwam ik terecht bij TUI in verband met vlucht plus auto echter die hebben niet de goede data. Over Expedia lees ik bar slechte recensies dus dat durf ik niet aan.. maar wat zijn er nog meer voor opties? Er is zoveel te boeken?

Katja
Blogger
Berichten: 42164
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 08:52

Gewoon prijzen van vliegtickets online vergelijken en dan prijzen van huurauto's vergelijken.
Huurauto hebben we de afgelopen jaren via rentalcars.com de beste deal gehad. Tickets wisselt heel erg maar via Google Flights of Skyscanner kun je mooi vergelijken.

SpikkelFire
Berichten: 6682
Geregistreerd: 14-06-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 10:07

Mag ik mij melden? In oktober gaan mn vriend en ik 2.5 week naar Florida en tussendoor een 8 daagse cruise door de Caribean :D

Ik heb flink wat gereisd maar nu toch echt de 1e keer USA voor mij :)

We willen een daagje naar Universal Studios Isle of Adventure, vriend is al eens in die andere geweest. Iemand ervaring met het park?

Timeless design for horse and rider >> https://www.equitare.nl

Ceetje_bokt
Berichten: 5125
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 10:36

SpikkelFire schreef:
Mag ik mij melden? In oktober gaan mn vriend en ik 2.5 week naar Florida en tussendoor een 8 daagse cruise door de Caribean :D

Ik heb flink wat gereisd maar nu toch echt de 1e keer USA voor mij :)

We willen een daagje naar Universal Studios Isle of Adventure, vriend is al eens in die andere geweest. Iemand ervaring met het park?

Ja met beide parken, maar wij gingen eigenlijk voor het Harry Potter gedeelte. Als dat ook jullie hoofddoel is, raad ik aan een ticket voor beide parken te kopen. Heel ‘slim’ gedaan, want in beide parken staat een deel en het is verbonden met een treinreis.
Verder vond ik aan het park weinig aan, maar ik ben geen goede graadmeter: kan nl. Niet tegen achtbanen. Vond Universal studio’s wel leuker dan adventure.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 11:22

SpikkelFire schreef:
Mag ik mij melden? In oktober gaan mn vriend en ik 2.5 week naar Florida en tussendoor een 8 daagse cruise door de Caribean :D

Ik heb flink wat gereisd maar nu toch echt de 1e keer USA voor mij :)

We willen een daagje naar Universal Studios Isle of Adventure, vriend is al eens in die andere geweest. Iemand ervaring met het park?

Universal heb ik die 2 parken (Studio's en Islands of Adventure) gecombineerd, anders mag je niet met het Harry Potter treintje. Ik vond het erg gaaf. Zeker in oktober, alles opgeleukt in Halloweenstijl!

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 11:24

Ceetje_bokt schreef:
Ja met beide parken, maar wij gingen eigenlijk voor het Harry Potter gedeelte. Als dat ook jullie hoofddoel is, raad ik aan een ticket voor beide parken te kopen. Heel ‘slim’ gedaan, want in beide parken staat een deel en het is verbonden met een treinreis.
Verder vond ik aan het park weinig aan, maar ik ben geen goede graadmeter: kan nl. Niet tegen achtbanen. Vond Universal studio’s wel leuker dan adventure.

Ik ben ook te laf voor de achtbanen, maar er zijn veel leuke 5DX attracties met gave special effects.

SpikkelFire
Berichten: 6682
Geregistreerd: 14-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 11:25

We gaan wel alleen naar Isle, mn vriend is al in studios geweest helaas. Achtbanen vinden we leuk, had al filmpjes gezien van een paar leuke :D

Helemaal vergeten dat in die maand Halloween is, klinkt goed!

Timeless design for horse and rider >> https://www.equitare.nl

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 11:27

SpikkelFire schreef:
We gaan wel alleen naar Isle, mn vriend is al in studios geweest helaas. Achtbanen vinden we leuk, had al filmpjes gezien van een paar leuke :D

Waarom niet combineren? Als jij er nog niet bent geweest zou ik de combi pakken voor het HP deel.
Superman en Mummy waren volgens mij deel van Studio's, dat vond ik gave attracties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 12:04

Cowboy55 schreef:
Emmaa_ schreef:
Ik ben er een paar jaar terug rond deze periode geweest (eind juli/begin augustus) en wij hebben echt ontzettend noodweer gehad. Geen hele heftige dingen, maar elke dag wel een hele flinke tropische bui rond de middag en het klaarde daarna slecht op/bleef vaak een beetje bewolkt. Het was zo extreem warm dat die regen op zich wel welkom was, maar het was soms wel lastig/gevaarlijk op de weg.

Denk dat het dus echt super veel kan wisselen. Een maand kan veel verschil maken maar ook in september kan je gewoon rotweer hebben.


Het ligt er ook wel aan waar je zit. Orlando ligt een stuk landinwaarts. Heb je ook wel onweersbuien maar niet zo idioot vaak. Aan de Golf van Mexico loop je het risico om elke paar uur in een onweer terecht te komen. Duurt zelden langer dan 10 minuten overigens, maar je gaat ook op de Interstates terug naar wandeltempo. Zo lang niemand begint te remmen is er niks aan de hand, maar er is altijd wel een oude l*l in een town car die als eerste op de rem gaat -:(- en dan wordt het effe spannend.....

Jep. Wij hebben er langs de kust toen eentje meegemaakt waar ik echt even zat te trillen in de auto. We reden thank god achter een stoere trucker die zijn contourlichten even aangezet heeft voor ons zodat we erachter konden blijven rijden, even flink getoeterd en bedankt toen we uit de regen waren :))

Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 12:22

L_iek schreef:
Daar ben ik weer met al mijn vragen :') Wij hebben onze reis uitgestippeld en zijn er helemaal uit wat wij willen. Maar dan, waar gaan wij alles boeken? Ik wil graag de vlucht en autohuur vast hebben staan. De rest zien we tegen die tijd wel ( via Booking oid ). Nu kwam ik terecht bij TUI in verband met vlucht plus auto echter die hebben niet de goede data. Over Expedia lees ik bar slechte recensies dus dat durf ik niet aan.. maar wat zijn er nog meer voor opties? Er is zoveel te boeken?


Ik kijk altijd via chaser.nl, momondo, skyscanner enz. voor tickets.
Voor autohuur Alamo.co.uk/Brits of via American Vacations. Nu heb ik via National gehuurd en geüpgrade met een speciale link. Autoeurope heeft momenteel (alleen vandaag nog) mooie tarieven.

Verder: meld je aan op het allesamerika-forum. Daar zit zoveel meer kennis dan hier en mensen die maandelijks zo wat die kant op gaan.
Daar haal ik ook al mijn tips vandaan :+

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh en 11 bezoekers