[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101352
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 07:15

Laat het er natuurlijk uitzien...hoe vaak ik wel niet slecht knipwerk zie...

Leo
Berichten: 50033
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 07:19

Ja dat zal idd nog de kunst zijn, ik heb nog nooit manen geknipt _O-

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101352
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 07:21

Iemand op stal met ervaring?

Leo
Berichten: 50033
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 07:22

Iemand met een fjord al gesproken :j verder hebben we alleen lange manen mensen :))

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..


Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101352
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 07:24

_O-
Die Fjorden persoon is dan een goeie ja :D

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 08:13

Wat ik heb gedaan is staartjes maken met elastiekjes op gelijke hoogte en dan knippen. Daarna bijknippen in de vorm van de halsboog, dan komt de hals ook mooier uit. En dan met een mesje bijsnijden. Of met de schaar verticaal inknippen. Dan ziet het er al iets natuurlijker uit. Maar dan heeft het nog wel een week of 2 nodig voor het er okee uit ziet. De eerste 2 weken zijn niet zo mooi. Snijden heeft wel het beste effect :j

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 08:50

Hallo! Ik heb een vraagje voor jullie :). Over 2 weken ga ik voor 2,5 maand naar Canada. Daar zal ik gaan meedraaien op een ranch en dus veel 'western' rijden ook. Nu rij ik al 20 jaar Engels, maar voel ik mij, ondanks al meerdere westernlessen bij Country Stables in Wassenaar, nog steeds best een beetje een leek in de westernwereld.

Graag zou ik deze week op een andere stal of wellicht bij iemand aan huis nog een extra uurtje western mee willen pakken. Maar dan ook echt even goed wat extra uitleg achter de hulpen/juiste houding enz, zodat ik ook zelf een beetje wat meer het technische idee erachter ga begrijpen.

Hebben jullie toevallig suggesties binnen +/- 60 min rijden vanaf Den Haag? Het is wat kort dag, maar wie weet valt er nog iets te regelen.

~ leef vandaag, want niemand heeft je een morgen beloofd ~

Leo
Berichten: 50033
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 09:09

In Woubrugge zit Goldenway Stables, volgens mij zit daar ook iemand verbonden die lessen geeft op lespaarden. :) Waaronder trail als ik het goed heb (geen ervaring mee, maar zie het wel eens op Facebook voorbij komen).
Mijn paardje is nog wat te onervaren, anders was je welkom geweest!

Maak je vooral niet te veel zorgen :) ten eerste verschilt Engels en western niet eens zo verschrikkelijk veel van elkaar. Als je kunt rijden komt dat vaak al goed. Ik ben ook op een ranch in de VS geweest, weliswaar veel korter hoor, en het was echt go with the flow, zelfs met het verplaatsen van koeien. Vaak weten de paarden daarin nog beter wat te doen :D
Neckreining pak je ook zo op, juist omdat de paarden anders gewoon niet begrijpen wat je bedoelt.
Wat voor ranch is het waar je heen gaat en waar bestaan je werkzaamheden uit?

Lijkt me een enorm vette ervaring, ga er vooral heel erg van genieten :D

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 09:25

Leuk om te horen!
Het western rijden zelf gaat ook eigenlijk best heel fijn. De hulpen die ik geef wordt op gereageerd en het lukt me over het algemeen aardig om ze netjes over de rug, ontspannend rond te sturen. De feeling is er wel heb ik het idee, alleen het voelt vooral nog gewoon wat vreemd. Omdat ik eigenlijk niet zo goed weet wat ik nou precies doe.

Ik denk inderdaad ook wel dat ik daar snel mee zal komen in alles, is vooral gewoon een kwestie van doen denk en vertrouwen op de paarden. Voor hun is het, zoals je zegt, gewoon routine natuurlijk.

Het is een 'working ranch' (cattle work, roping enz) bij een behoorlijk ervaren ruiter. Geven ook clinics, paarden en ruiters in training.

~ leef vandaag, want niemand heeft je een morgen beloofd ~

Leo
Berichten: 50033
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 09:29

Gaaf zeg! Lijkt me echt een onwijs leerzame ervaring!

Fijne paarden hebben ze bij Country Stables hè :) ik heb meteen heimwee.. op welke paarden heb je mogen lessen?

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 09:35

Leo schreef:
Gaaf zeg! Lijkt me echt een onwijs leerzame ervaring!

Fijne paarden hebben ze bij Country Stables hè :) ik heb meteen heimwee.. op welke paarden heb je mogen lessen?


Ik rij meestal Doc, Valleys of Mac :)

~ leef vandaag, want niemand heeft je een morgen beloofd ~

Leo
Berichten: 50033
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 09:37

Alle drie super fijne dieren :j mijn vriend heeft op Doc leren rijden!
Mac was het beste vriendje van Rock toen hij daar stond. Die waren echt onafscheidelijk :)

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

tweety_be
Berichten: 941
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Back in Belgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 14:16

@DewiRox, mag ik vragen welke ranch het is en waar? Heb je veel verschil in. Bij de meeste is het voldoende dat je (goed) kan rijden hoor, de rest volgt vanzelf wel. Veel plezier in Canada! Ga je enkel voor 2,5 maand of blijf je langer? Heb (ondertussen ook alweer 5 jaar geleden) zelf 1 jaar en 4 maand in Canada gewoond en gewerkt op verschillende ranches, waaronder Sundance Guest Ranch als wrangler, beste job ooit al was het soms zwaar hoor. Maar wat een gave ervaring was dat! Had wel een working holiday visa zodat ik legaal kon werken natuurlijk. Verder heb ik op een in Canada redelijk bekende reining fokkerij gewerkt en bij een in Canada bekende reining trainer. Die heeft nu wel veel betere paarden als toen (heb ik weer natuurlijk :') ) maar neemt niet weg dat ik er ontzettend veel geleerd heb. Daar heb ik ook mijn eerste reining wedstrijd ooit gereden :D Beste en mooiste tijd van mijn leven, al waren er ook best zware momenten bij. Had ik kunnen blijven, ik was nooit terug gekeerd... Heb nog moeite met me aanpassen soms 8)7

Geniet van elk moment daar! Voor je het weet is je tijd daar gedaan... Alsof de tijd daar eens zo snel gaat :\


Voor diegene die de manen willen inkorten. Is het soms niet beter om gewoon alles af te scheren? Dat is nogal eng, maar groeit best snel terug en vaak eens zo dik. Heb het bij de haflinger van een vriendin gedaan die na het schuren bijna niks meer over had... Op nog geen 2 maand tijd een dikke bos terug, stuk gezonder als daarvoor ook en netjes gelijkmatig gegroeid.

CG Equissage, Niagara Equissage Pulse behandelingen + paardenmassage in België en omstreken. Check de FB-pagina https://www.facebook.com/cgequissage/ voor meer informatie.

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 15:22

@tweety_be in Tofield :). Ik heb er ook zo ongelooflijk veel zin in, ben al vanaf dat het allemaal besproken is de dagen aan het aftellen. Was bij hun inderdaad ook geen probleem dat ik niet zo veel western ervaring heb. Ik heb in ieder geval genoeg rij ervaring :).

Tof hoor! Nee, ik ga in principe voor 2.5 maand (heb ook al een ticket terug naar huis). Maar wie weet.. Ga ik terug of loopt het anders. Ik heb in Nederland in ieder geval niet iets waarvoor ik wel persé na die periode terug zou moeten.

~ leef vandaag, want niemand heeft je een morgen beloofd ~

tweety_be
Berichten: 941
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Back in Belgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 20:23

Aha Tofield, toevallig bij een bokker :o ? Ben daar op bezoek geweest toen ik in Edmonton cursus paardenmassage heb gevolgd. Als het daar is, hele toffe mensen en gave ranch! Maar er zullen vast nog wel meer ranches zijn daar.

Ken dat, ik had ook niet echt iets waar in terug naar moest komen, buiten mijn familie dan en mijn hondje die is thuis gebleven. Had een eersteklas ticket terug geboekt, omdat ik dan 1 'sports equipment' gratis kon meenemen + 3 reiskoffers :+ Had een Bob's westernzadel gekocht (echt zo een gaaf zadel voor geen geld en amper gebruikt) en wou die dan meenemen naar huis. Bleek uiteindelijk dat een zadel niet onder 'sports equipment' behoort ;( :( en heb ik het in Canada terug verkocht... Ze hadden me zo bang gemaakt wat betreft invoer en douanekosten dat ik het risico niet wou lopen. Tot op de dag van vandaag heb ik daar nog steeds ontzettend veel spijt van, zeker nu ik een zadel nodig heb voor mijn quarter en de Bob'sen hier gewoon r*teduur zijn. Zelfs met reis-, douane- en invoerkosten was ik nog niet eens de helft kwijt als voor een deftige 2dehandse hier :\ Ach ja, spijt komt altijd te laat hè.

CG Equissage, Niagara Equissage Pulse behandelingen + paardenmassage in België en omstreken. Check de FB-pagina https://www.facebook.com/cgequissage/ voor meer informatie.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101352
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 07:46

:wave:

Ik zou ook erg graag weer een paar weken naar Amerika willen om op een ranch te helpen en rijden maar ik ben bang dat dat er niet in zit...

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 12:45

Ja lijkt me ook zo gaaf om een keer te doen! Ben jaloers hoor dewirox

LuckyReining
Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:17

Lijkt mij ook super gaaf om een tijdje in het buitenland op een ranch te werken. Zeker nu ik afgelopen weken in Amerika ben geweest. Helaas is het niet de doen voor mij ivm met ons huis,de dieren en mijn werk. Maar ach dromen moeten er blijven toch .

Ik heb vandaag eindelijk weer gereden. Gisteren in de smid nog even geweest want hij had zijn ijzer er bijna afgetrapt en zijn voeten waren pittig gegroeid tijdens de vakantie.
Vandaag dus weer het zadel erop. Hij heeft nu in totaal ruim 4 weken vrij gehad maar wat ben ik toch blij met zo'n braaf jong paard. Na vier weken is het gewoon opstappen en weg rijden!
[ img ]

CR Wimpys Cowboy Gun

xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 18:31

DewiRox schreef:
Hebben jullie toevallig suggesties binnen +/- 60 min rijden vanaf Den Haag? Het is wat kort dag, maar wie weet valt er nog iets te regelen.


Palden Schooneman van DMI Quarterhorses in Ridderkerk? :D

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


Retjethorse
Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 14:37

Leo: Om eerlijk te zijn, ik zou alles afscheren, zeker als je de manen nu ook helemaal niets meer vindt. := Het is even een pijnlijk moment, maar de manen gaan zoveel mooier terug groeien! En volgens mij zou Rock nog stoer staan met een boog. :D
Aliaa had eind vorig jaar ook amper manen (en voorpluk) over door schuren en dekens. Ik heb besloten om alles gewoon af te scheren en ze zijn heel mooi en dik teruggekomen! Ik had nooit verwacht dat haar manen zo dik zouden zijn. Voor mij was de stap om te scheren niet zo groot aangezien dit rastypisch is bij de Akhal Teke. Jammer genoeg is en blijft Aliaa gevoelig en zijn haar manen alweer uitgedund door het dragen van dekens. :')

DewiRox: Ik heb geen tips voor je, maar wat gaaf dat je dat gaat doen zeg! :wow: Het is ook een van mijn dromen om in Canada (of USA) op een ranch te gaan helpen, maar helaas kan ik het niet aan om zo lang afscheid te nemen van mijn paard. :o

LuckyReining: Geweldig he zo'n paarden! :D

Leo
Berichten: 50033
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 15:09

Wat gaaf dat Lucky zo braaf is voor zo'n jong dier zeg! Fijn!

Haha ja Aliaa kun je alle kanten op qua manen :)) Staat ook wel ontzettend gaaf zo afgeschoren. Maar lang staat ook mooi.
Rock is gelukkig geen ras, niemand die mij kan wijsmaken of die lange manen wel of niet zouden moeten vanwege zijn ras _O- En zo wel dan toch. Dit weekend gaan ze er af. :oo We gaan voor helemaal er af, kan hij een mooie boog groeien. En dan uiteindelijk weer gewoon lekker lang, ga ik vanuit. Want blijf toch wel een lange manen liefhebber. Maar jeetje wat krijg je er een hoop reacties op als je aangeeft dat je ze er af wilt halen. :oo

Vandaag weer les gehad, hard werken, maar ik kon gelukkig nog lachen _O-


[ img ]

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Retjethorse
Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 15:15

Oh, ik ben ook een lange manen liefhebber hoor, prachtig vind ik dat! <3 Ik heb er alleen het foute ras voor uitgekozen. :')

Ik denk dat het de beste keuze is om ze er volledig af te halen, dan kunnen ze mooi terug groeien. :j Stuur je ons een foto van het resultaat? Ik denk dat hij er echt heel stoer mee gaat staan. :))
Van die reacties moet je je niets aantrekken, op stal verklaarde iedereen mij ook voor gek toen ik aangaf Aliaa haar manen te willen scheren. Nadien kreeg ik complimenten van de mensen die er het meeste tegen waren. :')

Rock ziet er moe uit. :P

Leo
Berichten: 50033
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 15:18

Rock begon net _O- maar had geen zin om harder te lopen dan strikt noodzakelijk. :+ Hij test me uit.

Ik denk dat het hem ook wel heel stoer gaat staan. En anders... Nouja groeit wel weer aan, nu erger ik me ook aan zijn manen dus het kan er alleen maar beter op worden. :+

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Retjethorse
Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 15:21

Oh dat ken ik ook. :+ Hier heb ik ook een tamzak lopen. Aliaa moet bijna niet 'werken', we doen voornamelijk stapwerk, en zelfs dan nog wordt ze boos als ik draf vraag. :D

Het gaat stoer staan! *\o/*

tweety_be
Berichten: 941
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Back in Belgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 22:54

@ LuckyReining, ken dat, die flink gegroeide hoeven tijdens de vakantie. Mijn merrie is nu terug naar de trainer na een maandje vakantie en het eerste wat ik zei was "De smid moet dringend komen". Echt niet normaal hoe die gegroeid zijn. Ik hoop dat de smid ondertussen al langs geweest is, ga morgen normaal zelf rijden, fingers crossed :+

Fijn dat je zo een braaf paard hebt trouwens! Wat zijn eigenlijk je plannen met hem?

@ Leo, goede beslissing dat je alles eraf scheert. Ik vind korte manen heel gaaf staan, maar ik ben stiekem ook een grote liefhebber van een mooie dikke manenbos. Mijn 2 merries hebben gelukkig wel degelijke manen. De ene heeft een dikke maar niet zo lange bos en de andere heeft lange, maar fijne manen. Heeft allebei wel zijn charmes.

Je geniet duidelijk van het rijden, echt mooi om te zien! Maar wat grappig dat hij geen zin had om harder te lopen dan ie moest :') . Ik heb best geluk met die 2 van mij, die werken liever dan dat ze stil moeten staan, mijn Mieke krijgt zelfs de naam Speedy Gonzalez van de trainer :') Maar gelukkig zijn beiden wel heel fijn te rijden, geen heethoofdjes ofzo.


Wie ging er hier nu allemaal naar de DRHA show over 2 weken in Grathem? Of wie komt er kijken? Ik ga en neem er 2 mee. Mieke wordt gereden door mezelf en de trainer en Ruffy zal door de assistent trainer gereden worden. Spannend :D

CG Equissage, Niagara Equissage Pulse behandelingen + paardenmassage in België en omstreken. Check de FB-pagina https://www.facebook.com/cgequissage/ voor meer informatie.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers