Alleen op vakantie!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nathalie18x
Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:02

Ik kom me hier eens melden. M'n vriend en ik worden het niet eens over de vakantie, dus wil ik graag de sprong wagen om toch alleen te gaan.

Ik heb de afgelopen maanden een hoop meegemaakt en ben gewoon toe aan ontspannen, rust en luxe. Ik wil dus graag naar een wat luxer all inclusive hotel. Het probleem is dat ik de drempel toch best wel hoog vind.

Opzich heb ik geen behoefte aan contact met vreemden op vakantie, maar toch ben ik bang dat ik na 2 dagen niks meer te doen heb oid.

Ik heb het hele topic doorgelezen maar hebben jullie toch nog tips? Hier in Nederland ga ik ook wekelijks op pad met de trein in m'n eentje om steden te bezoeken enz. Ik kan me dus prima redden hier, maar ik vind het in het buitenland toch weer een ander verhaal.

Life is a mirror


elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:07

Nathalie18x schreef:
Ik kom me hier eens melden. M'n vriend en ik worden het niet eens over de vakantie, dus wil ik graag de sprong wagen om toch alleen te gaan.

Ik heb de afgelopen maanden een hoop meegemaakt en ben gewoon toe aan ontspannen, rust en luxe. Ik wil dus graag naar een wat luxer all inclusive hotel. Het probleem is dat ik de drempel toch best wel hoog vind.

Opzich heb ik geen behoefte aan contact met vreemden op vakantie, maar toch ben ik bang dat ik na 2 dagen niks meer te doen heb oid.

Ik heb het hele topic doorgelezen maar hebben jullie toch nog tips? Hier in Nederland ga ik ook wekelijks op pad met de trein in m'n eentje om steden te bezoeken enz. Ik kan me dus prima redden hier, maar ik vind het in het buitenland toch weer een ander verhaal.

Als je je snel verveeld maar wel op zoek bent naar (innerlijke) rust kan ik je roadtrippen in de USA aanraden. Je kunt in sommige staten uren en uren rijden met alleen maar natuur om je heen. Ik kom op die manier persoonlijk beter tot rust dan op 'n strand. Laat staan een all in wat barst van de toeristen (en gillende kinderen)

Nathalie18x
Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:11

Lijkt me echt super gaaf, maar ik ben in Nederland al geen held op de weg dus in Amerika al helemaal niet haha. Stedentrip naar New York lijkt me ook wel weer gaaf. Ben ik al 2 keer geweest, dus dan voelt die drempel iets minder hoog.

Echt rust zal ik dan alleen niet krijgen :+


Luisterboekje, cocktail en zon zie ik echt wel zitten hoor, maar toch.

Life is a mirror

Ineke2
Berichten: 33032
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 05:15

Vanuit een resort kun je ook excursies boeken. Dat je met een groepje iets gaat ondernemen dat is als afwisseling leuk en je ziet de omgeving dan meteen :)

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Luxorvalkje
Berichten: 1927
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 12:47

Nathalie18x schreef:
Op zich heb ik geen behoefte aan contact met vreemden op vakantie, maar toch ben ik bang dat ik na 2 dagen niks meer te doen heb oid.

Ik heb het hele topic doorgelezen maar hebben jullie toch nog tips? Hier in Nederland ga ik ook wekelijks op pad met de trein in m'n eentje om steden te bezoeken enz.


Je kunt vanuit een hotel excursies doe zoals hierboven is aangegeven.

Andere optie is kiezen voor een land/stad waar je je gemakkelijk kunt bewegen buiten het hotel. Dus bereikbaar en veilig.

Dan kun je er ook zelf op uit, evt. met trein/bus

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

Winged
Berichten: 32974
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 22:02

Ik heb zojuist mijn reis geboekt naar Mexico. Heb nog een overstap van 22 uur in Rome. Dus als iemand tips heeft... O:)

Winged
Berichten: 32974
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 10:12

Misschien heeft iemand hier een idee. Ik vlieg van Rome naar Cancun met een overstap op Mexico City. Moet ik dan in Mexico City al een visum halen of doe ik dat in Cancun?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 10:21

Winged schreef:
Misschien heeft iemand hier een idee. Ik vlieg van Rome naar Cancun met een overstap op Mexico City. Moet ik dan in Mexico City al een visum halen of doe ik dat in Cancun?


Ik weet niet hoe lang je van plan bent te blijven, maar je hebt geen visum nodig op voorhand. Deze nieten ze ter plekke in je paspoort en die moet erin blijven. Je hoeft hier niks voor te doen :)

Winged
Berichten: 32974
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 10:54

bobje26 schreef:
Winged schreef:
Misschien heeft iemand hier een idee. Ik vlieg van Rome naar Cancun met een overstap op Mexico City. Moet ik dan in Mexico City al een visum halen of doe ik dat in Cancun?


Ik weet niet hoe lang je van plan bent te blijven, maar je hebt geen visum nodig op voorhand. Deze nieten ze ter plekke in je paspoort en die moet erin blijven. Je hoeft hier niks voor te doen :)

Ik blijf 3 weken in Mexico, maar ik moet dus overstappen op Mexico City met een (directe) overstap naar Cancun. Waar moet ik dan door de douane? Ik weet dat het visum verder op dezelfde wijze als in Cuba gaat.

Travel_me
Berichten: 1257
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 13:35

Waarschijnlijk in Cancun pas, maar dat verschilt per land. De meeste landen hebben een transitzone maar bijvoorbeeld in Xiamen, China was dit niet daar ging je altijd door douane. Maar in principe maakt het niet uit. Je moet gewoon de bordje met connected flight volgen en dan zie je vanzelf wel of je door de douane komt of niet. No worries!

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

Winged
Berichten: 32974
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 13:39

Komt vast goed, maar is meer dat ik dan uit een vliegtuig kom... Waar ik al 13 uur in heb gezeten en ik dus waarschijnlijk zo gaar ben als een garnaal :+ #teamnietwillendenken

Travel_me
Berichten: 1257
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 15:27

Ik denk dat helaas weinig mensen je het kunnen vertellen, want meeste mensen hebben geen directe overstap in Mexico-City maar een losse vlucht.
Dus je ziet het vanzelf wel, en nadenken is niet nodig XD Gewoon achter de kudde aanlopen en dan zie je vanzelf of er douane staat of niet.
Maar misschien heb je geluk en is er iemand die hetzelfde gedaan heeft.

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

Fitzroy
Berichten: 25042
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 17:08

Even een vraagje:
Zijn er hier mensen last minute wel eens alleen op vakantie geweest met een leuke aanbieding?
Ik zie bv nu wat voor 335,- voor een week vliegreis Griekenland in september en ik vraag me af of het nog goedkoper gaat lukken?
Ik ben met TUI wel eens voor 199,- geweest maar dat was met 2 personen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 17:11

Fitzroy schreef:
Even een vraagje:
Zijn er hier mensen last minute wel eens alleen op vakantie geweest met een leuke aanbieding?
Ik zie bv nu wat voor 335,- voor een week vliegreis Griekenland in september en ik vraag me af of het nog goedkoper gaat lukken?
Ik ben met TUI wel eens voor 199,- geweest maar dat was met 2 personen.

En bij die prijs is al gerekend met de eenpersoonstoeslag? Dan zou ik 'm grijpen, want dat is behoorlijk goedkoop voor een vlucht inclusief hotel.

Fitzroy
Berichten: 25042
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 17:48

Ja klopt, is voor 1 persoon. Maar ik heb nog niet doorgeklikt :+

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Travel_me
Berichten: 1257
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 18:02

Normaal betaal je ontzettend veel extra als je alleen gaat bij zo'n pakket, dus ik denk dat ik ervoor zou gaan

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

Fitzroy
Berichten: 25042
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 10:59

Ik had toen inderdaad moeten boeken, want het is alleen maar duurder geworden :+ Echt stom van mezelf. Ik kan nu niets meer vinden onder de 400,- ...
Alleen als ik zelf losse dingen ga boeken kom ik nog op 380,- en dan zit er geen transfer bij.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 11:01

Fitzroy schreef:
Ik had toen inderdaad moeten boeken, want het is alleen maar duurder geworden :+ Echt stom van mezelf. Ik kan nu niets meer vinden onder de 400,- ...
Alleen als ik zelf losse dingen ga boeken kom ik nog op 380,- en dan zit er geen transfer bij.

Gewoon een auto huren, dan heb je geen transfer nodig en zie je ook nog wat van de omgeving.

0000
Berichten: 5464
Geregistreerd: 04-06-10

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 14:18

Leuk topic dit, ik wil aankomende vakantie er ook nog even tussenuit en helaas niemand die mee kan. Ik vind alleen zoveel dingen leuk en mooi, kan niet kiezen haha. Kroatië staat wel hoog op het lijstje momenteel.

Zou het ook wel gezellig vinden om met iemand samen te reizen, is er geen topic voor reismaatjes gezocht ofzo?

REVALIDATIE & TRAINING
Eerlijk opleiden met rust, geduld en kennis van biomechanica. Fysiek en mentaal gezonde paarden voor een langdurige sportcarrière.

MaiNat
Berichten: 3471
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 19:30

Niet dat ik weet! Ik ga dit jaar ook alleen. Ook naar Kroatië. Erg veel zin in! Maar wel met een busorganisatie. 0000 je kan misschien wel mee, maar je moet dan wel van busreizen houden :D

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!

JewEmm
Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 20:27

Ik ben morgen op de helft van mijn "vakantie" alleen. Nog 6 weken te gaan! Heb al ruim 2500 km in de benen (met de fiets). Echt, ik vind het heerlijk. En omdat ik alleen ben is het ook heel makkelijk contact met anderen leggen.

Te koop Shire merrie - PB voor info
[FK] [FOTO] Another year in photos

DideH
Berichten: 6987
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 20:33

JewEmm schreef:
Ik ben morgen op de helft van mijn "vakantie" alleen. Nog 6 weken te gaan! Heb al ruim 2500 km in de benen (met de fiets). Echt, ik vind het heerlijk. En omdat ik alleen ben is het ook heel makkelijk contact met anderen leggen.


Zooo lekker bezig!

Mensen zeggen altijd dat ik eigenwijs ben. Daar ben ik het niet mee eens.

Milo 05-08-2022 +
Voor altijd in mijn hart maatje…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 20:36

JewEmm schreef:
Ik ben morgen op de helft van mijn "vakantie" alleen. Nog 6 weken te gaan! Heb al ruim 2500 km in de benen (met de fiets). Echt, ik vind het heerlijk. En omdat ik alleen ben is het ook heel makkelijk contact met anderen leggen.

Leuk! Dat vind ik ook een voordeel van alleen op vakantie ja.

Jij was rond de Noordzee aan het fietsen toch? In welk land ben je nu?

JewEmm
Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 20:51

Klopt. Ik ben nu in Noorwegen. Bijna bij Stavanger. Wordt interessant morgen. Wss moet ik een bus pakken en een stuk route overslaan, omdat er geen ferry meer gaat. Ben ik wat eerder in Bergen en dan... Shetlands!!! Daar heb ik echt veel zin in. En daarna zie ik wel hoe ver ik kom in Engeland.

T contact is echt makkelijk. Heb op een camping al een paar keer een stoel gekregen voor de avond. En eten aangeboden gekregen, maar ook vaak drank. Haha. En dat terwijl het hier echt ontzettend duur is.

Te koop Shire merrie - PB voor info
[FK] [FOTO] Another year in photos

DideH
Berichten: 6987
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 21:10

Gok dat heel veel mensen graag over je avonturen willen horen en dat ze dat dat drankje wel waard is, of niet? :p

Mensen zeggen altijd dat ik eigenwijs ben. Daar ben ik het niet mee eens.

Milo 05-08-2022 +
Voor altijd in mijn hart maatje…


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 bezoekers