paardrijden en overgewicht.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 11:03

Ik hou ook veel vocht vast.

Vorige week laarzen gehaald op maat gemaakt van Petrie.
Pastten perfect!

Maar krijg ze nu met 30+ niet meer dicht :')


Marije_jiplover
Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 11:27

Met dit weer is 2 liter vocht per dag voor mij veel te weinig.
Ik zit met zulk warm weer minstens op 4 liter en dan plas ik nog donkere sinaasappelsap uit.
En idd, zout aanvullen is ook echt noodzakelijk ja.

Goed bezig, EW.

Hier lukt het nog steeds op iedere dag een stuk te zwemmen.
Gisteren pas in de middag, maar wel een dik half uur en vandaag ben ik ook nog niet geweest, ga straks ergens een keer.
En het is vandaag een stuk koeler, dus ga vanmiddag ook proberen om wat buikspieroefeningen te doen.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Renee1991
Berichten: 5964
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 12:49

4 liter?! :wow: Dan loop ik leeg!
Ik heb na 1,5-2 liter al een race naar het toilet en plas dan heel helder.

Marije_jiplover
Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 13:47

Als 't koud is drink ik al zeker 2 liter vocht per dag, als ik minder drink dan krijg ik barstende koppijn.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 13:54

SusanH schreef:
Itsme: zal nog even iets uitgebreider ingaan op suikervrij eten. Ik kwam er 20 jaar terug achter dat ik intolerant ben voor geraffineerde suiker. Vooral door ervaring geleerd wat wel en niet kan. Pakjes/zakjes, eten uit blik, brood ( zelfs van de warme bakker!) aan heel veel dingen zit suiker toegevoegd. Dus etiketten lezen en alle schuilnamen van suiker uit je hoofd leren. En alternatieven zoeken voor de dingen die ik lekker vind en niet wil missen. Af en toe een koekje, zoet broodbeleg, chocola het is er wel suikervrij maar je moet goed zoeken. Ekoplaza is een fijne winkel. En bij de supermarkt het dieetschap al wisselt het aanbod enorm per supermarkt en helaas is veel schapruimte gegaan naar glutenvrij of proteïne bars. Ten koste van suikervrij. Ik eet wel gewoon suikervervangers als sucralose, aspartaam, agavesiroop etc ik bam ook met sucralose of agavesiroop. Is wel een beetje gokken vaak hoeveel je gebruiken moet. Dat gaat op gevoel.

Verder wil mijn gewicht niet omlaag. Momenteel erg last van de hooikoorts dus dat zal ook wel weer wat doen.

Marije jij bent goed bezig!


Ik gebruik als suiker vervanger zoetjes van Vitals. Stevia zoetjes, dure kwaliteit. Heel lekker in de thee, beetje zoethout associaties.
Ik hou niet van aspartaam etc, krijg ik last van maag en darmen en ik vertrouw ze niet door hele foute effecten bij mijn vader met diabetes vroeger. Verder wel acacia honing en gewoon geen suiker in de koffie.

Proud human of Whizzard & gek op onze stoere Gelderse ruinen! <3 <3 Voor Whizzemans: Het is onmogelijk', zei trots. 'Het is riskant', zei ervaring. 'Het is zinloos', zei rede. 'Probeer het', fluisterde het hart.
>> May The Horse Be With You!

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 14:16

Goedendag, Lang geen update gegeven :-)
Oorspronkelijk gewicht 2 jaar terug ineens 108 kg, rond de 104kg gestart met echt lijnen en vorig jaar rond de 94 geëindigd. Lager kwam ik heel even en kort maar onder de 90 kom ik niet.
Inmiddels zat ik weer ietsje hoger zo rond de 96. Paar weken terug was dat 98. Dat gaat me te ver, dus Sonja weer opgepakt en merkte dat ik stiekem toch minder was gaan eten en zeker minder water (niet bij alle maaltijden) was gaan drinken. Nu weer achter in de 96.
Wat een gedoe, blijft lastige materie

Proud human of Whizzard & gek op onze stoere Gelderse ruinen! <3 <3 Voor Whizzemans: Het is onmogelijk', zei trots. 'Het is riskant', zei ervaring. 'Het is zinloos', zei rede. 'Probeer het', fluisterde het hart.
>> May The Horse Be With You!

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 16:52

Ook ik ben nog steeds aanwezig

Inmiddels weeg ik 65,8 kg en begon met 71 kg
Zelf begin ik het te merken doordat 1 rijbroek gaat lubberen, mijn riem 1 gaatje bijgemaakt moest worden en mijn buikje steeds meer weg valt.

Ik ben dus echt op de goede weg en hoop deze lijn vol te kunnen houden

Loretta
Berichten: 8666
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 17:27

ElviraKelan schreef:
Ook ik ben nog steeds aanwezig

Inmiddels weeg ik 65,8 kg en begon met 71 kg
Zelf begin ik het te merken doordat 1 rijbroek gaat lubberen, mijn riem 1 gaatje bijgemaakt moest worden en mijn buikje steeds meer weg valt.

Ik ben dus echt op de goede weg en hoop deze lijn vol te kunnen houden


Mijn rijbroek lubbert ook. Ik heb al een rijbroek gekocht die nog net iets te strak zit maar die doe ik dan binnenkort aan.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 17:33

Loretta schreef:
ElviraKelan schreef:
Ook ik ben nog steeds aanwezig

Inmiddels weeg ik 65,8 kg en begon met 71 kg
Zelf begin ik het te merken doordat 1 rijbroek gaat lubberen, mijn riem 1 gaatje bijgemaakt moest worden en mijn buikje steeds meer weg valt.

Ik ben dus echt op de goede weg en hoop deze lijn vol te kunnen houden


Mijn rijbroek lubbert ook. Ik heb al een rijbroek gekocht die nog net iets te strak zit maar die doe ik dan binnenkort aan.

Wat goed van je :D

Ik wacht bewust nog even met een nieuwe rijbroek kopen :) mijn streefgewicht is 60 kg en de kans dat de nieuwe rijbroek dan gaat lubberen is mij iets te groot.

Loretta
Berichten: 8666
Geregistreerd: 11-01-04

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 18:29

Dit was een tweedehands rijbroek. Hij was net een klein beetje te krap. Maar het verschil was zo klein dat ik hem voor dat geld niet kon laten liggen.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 19:12

Loretta schreef:
Dit was een tweedehands rijbroek. Hij was net een klein beetje te krap. Maar het verschil was zo klein dat ik hem voor dat geld niet kon laten liggen.

Oooh ja en dan had ik het denk ik ook gedaan

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 20:53

Ik ben dus niet de enige die last van de darmen heeft. De hitte zal er zeker mee te maken hebben. Maar ook koffie kan ik op moment niet zo goed verdragen..

Wat gewicht betreft al wel een tijdje redelijk stabiel. Ik moet het echt weer ‘gewoon’ oppakken. Gezond en niet te veel eten.. Waarom is dat toch zo moeilijk..? :o

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 22:43

Hier ook last van de darmpjes :o

Wel wisselend, ene dag wel andere dag niet.
Maar dat betekend ook dat ik het moeilijk vind om in te schatten wat voor dag het gaat worden _O-

Patt
Berichten: 1057
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 22:30

Hoe gaat het hier allemaal met iedereen?

Bij mij gelukkig goed gegaan op vakantie, wat meer bewegen en dan kan dat ijsje extra en keer uit eten prima. Gelukkig niets aangekomen.

Loretta
Berichten: 8666
Geregistreerd: 11-01-04

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 09:47

Het gaat nog steeds hetzelfde. Heel langzaam val ik af en toe af.

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-19 10:03

1,5 week ziek geweest. Nu weer opgeknapt en draaierig als ik geen suiker eet. Zal wel afkicken zijn. Eet nu 3x een maaltijd. Tot nog toe gaat de weegschaal omlaag

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Loretta
Berichten: 8666
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 12:52

EmptyWords schreef:
1,5 week ziek geweest. Nu weer opgeknapt en draaierig als ik geen suiker eet. Zal wel afkicken zijn. Eet nu 3x een maaltijd. Tot nog toe gaat de weegschaal omlaag


Gezonde gewoonten aanleren is het beste. De weegschaal is niet heel belangrijk al moet ik toegeven dat ik daar zelf ook wel vaak op sta. Het gaat erom dat je gezond leeft en je bewust bent van allerlei toevoegingen in ons voedsel. Verborgen dikmakers zeg maar.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 16:42

Hier blijft het gelijk. Dus plus de 2 kilo die er sinds begin dit jaar ineens bij zat. Ik geef toch de mirena de schuld. Want heb sinds kort een fitbit en zie dat ik echt wel voldoende beweeg en onder mijn kcal doel blijf. Maar ik heb er vrede mee.

Renee1991
Berichten: 5964
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 16:54

Hier gaat het nu eindelijk echt goed. Ben door die eerste rot weken heen, nu geen behoefte meer aan suiker, ook geen moeite meer met boodschappen doen. Ergste is achter de rug en nu gaat er netjes elke week een kilo vanaf. Ik bootcamp iedere week een keer en wielren daarnaast nog 3 á 4 keer per week. Teller staat nu op -3 kg. Ben er natuurlijk nog lang niet, maar bovenstaande zegt heel veel voor mij.


Loretta
Berichten: 8666
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 08:54

Renee1991 schreef:
Hier gaat het nu eindelijk echt goed. Ben door die eerste rot weken heen, nu geen behoefte meer aan suiker, ook geen moeite meer met boodschappen doen. Ergste is achter de rug en nu gaat er netjes elke week een kilo vanaf. Ik bootcamp iedere week een keer en wielren daarnaast nog 3 á 4 keer per week. Teller staat nu op -3 kg. Ben er natuurlijk nog lang niet, maar bovenstaande zegt heel veel voor mij.


Je gaat natuurlijk ook krijgen dat als je afgevallen bent dat je een tijd stil komt te staan. Ik heb wel een half jaar op een bepaald gewicht gestaan. Ik ben anderhalf jaar verder en in totaal 15 kilo afgevallen. Op het moment val ik weer af maar ik heb ook een half jaar op een bepaald punt stil gestaan.

Het belangrijkste wat ik mezelf gesteld heb dat is gezonder leven. Me bewust zijn van de verborgen ongezonde gewoontes en een evenwichtige levenstijl aan te leren zonder daarin door te slaan. Zonder te gaan dieten. Maar suikerverslaving is inderdaad iets waar je in het begin last van kunt krijgen. Het wordt ook bijna overal aan toegevoegd waardoor je al snel veel en veel te veel suikers binnen krijgt.

hafpower
Berichten: 205
Geregistreerd: 21-11-05
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:10

Hoe gaat het hier met iedereen?
Ik weet dat er al ff niet gereageerd is in t topic maar jullie zijn z'n goede steun dus hopelijk blazen we er weer leven in.
Bij mij ging het heel erg goed maar de druk van werk door naar sportschool en om 23uur eten knapte er iets.
Ik kon gewoon niet meer.
Helaas ging mijn gewicht weer omhoog.
Een half jaar geleden mijn beste vriendinnetje in laten slapen en dat was echt mijn dieptepunt.
Nu nieuw paard en merk dat mijn basis conditie nul is.
Ben sinds vandaag weer begonnen met start to run en hoop dat ik het eten ook weer onder controle krijg.
Het is zo lekker hè.
Ben benieuwd hoe het met jullie gaat.

Sporthaflingers!!!!
Instructeur Agility
Instructeur Dog Frisbee

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-20 11:13

Hier helpt het thuiswerken niet mee. Vandaag voor eerst maar weer de fietd gepakt naar stal. Mijn conditie is niks en charmant voel ik mezelf ook niet. Word er ook steeds lamlendiger van.

Super dat je weer motivatie hebt gevonden! Hoe bevalt het nieuwe werk? Nog steeds zo enthousiast? Eindelijk bij een da die wel alles voor de dieren doet en de erkenning geeft aan zijn personeel?

We moeten snel eens afspreken weer!

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

hafpower
Berichten: 205
Geregistreerd: 21-11-05
Woonplaats: Duiven

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:55

Mijn motivatie is vooral hoe ik me voel en hoe ik er uit zie.
Ik weet als ik wat fitter ben dat ik me ook beter ga voelen.
Dus dat is mijn doel.

Sporthaflingers!!!!
Instructeur Agility
Instructeur Dog Frisbee

blubblabhoi
Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:30

Ik heb me in een ver verleden volgens mij eens gemeld in dit topic. Ik kan nu gelukkig mededelen dat ik 24 kg ben afgevallen. Ik weeg nu 88 kg en hoop deze trend nog even vol te houden en over een paar maanden weer op een paard te zitten *\o/*

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-20 11:40

Oh wauw! Super.

Ik heb gister bijna 8 km gewandeld. Dat was best even lekker

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ladylisa, Sourire, Varenka en 38 bezoekers