Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Supervixen
Berichten: 12747
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 18:44

Niet alleen de zeehonden zelf, maar ook alle lijken van baby zeehonden.

We hebben daar trouwens ook de bruine hyena gezien. Wat een gaaf dier!

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa


Nyaleti
Berichten: 5991
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 19:32

Wauw jaloers! :o die staan hoog op m'n lijstje. Heb je ook al een Orynx gezien?

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 20:01

Ah okee dus eigenlijk maakt welke duin niet uit als je maar op tijd komt. We slapen op de campsite van de nwr dus op tijd zijn is wel de bedoeling :D.
Super leuk om jou foto’s te zien Supervixen. Wij gaan vrijwel dezelfde route afleggen straks :)

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

Supervixen
Berichten: 12747
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 20:53

casperzazoe schreef:
Wauw jaloers! :o die staan hoog op m'n lijstje. Heb je ook al een Orynx gezien?


Al tientallen, die lopen bijna overal wel rond! Die kun je echt niet missen.

Ik heb zelfs ook Oryx gegeten.. ze zijn niet alleen heel knap, maar smaken ook goed.

Zira1994, is dat in het national park al? Dan mag je volgens mij wat eerder op pad. Wij zaten net buiten het park.
De poort gaat met zonsopgang open volgens mij, bij ons was dat om 7.45u. Wij waren er om 7.40 en toen stonden er al 64 auto's en bussen voor ons in de rij te wachten om naar binnen te gaan.
Tot een uur of 10 had je die mooie schaduwen, daarna stond de zon te hoog. Dus snel wat duinen fotograferen is aan te raden.
Het was trouwens 5 graden daar om 7.30u.. kamperen is erg frisjes nu :brr:. Ben blij dat we dat niet doen.

Ik heb ook veel foto's gemaakt met mijn spiegelreflex, maar die kan ik pas thuis posten.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 22:09

Asciugamano schreef:
Als het zo druk is, is het dan nog wel zo leuk?
Als ik naar Afrika ga, wil ik de ongereptheid zien! ;)


Ga je mee naar de Kalahari april 2020, hoef je nergens in de rij te staan :+

Orynx en Springbok zijn erg lekker idd.

Wij zijn net op tijd geweest daar, zelfs de camping stond torn niet vol.
Laatst bijgewerkt door Sakura789 op 01-08-19 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-19 22:16

Wij stonden tweede In de rij, waren om 4u opgestaan. Maar platte band net voor de poort. Waren uiteindelijk om 11 binnen en ik kreeg na 8 km wandelen bij 40+ haast een hitteberoerte :’)

Maar zo indrukwekkend!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

KDonna
Berichten: 129
Geregistreerd: 25-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 22:30

Wij zijn eind van de middag naar deadvlei geweest, toen waren we er helemaal alleen!
‘s Morgens was het druk, maar prachtig die kleuren <3

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 23:48

Supervixen schreef:
casperzazoe schreef:
Wauw jaloers! :o die staan hoog op m'n lijstje. Heb je ook al een Orynx gezien?


Al tientallen, die lopen bijna overal wel rond! Die kun je echt niet missen.

Ik heb zelfs ook Oryx gegeten.. ze zijn niet alleen heel knap, maar smaken ook goed.

Zira1994, is dat in het national park al? Dan mag je volgens mij wat eerder op pad. Wij zaten net buiten het park.
De poort gaat met zonsopgang open volgens mij, bij ons was dat om 7.45u. Wij waren er om 7.40 en toen stonden er al 64 auto's en bussen voor ons in de rij te wachten om naar binnen te gaan.
Tot een uur of 10 had je die mooie schaduwen, daarna stond de zon te hoog. Dus snel wat duinen fotograferen is aan te raden.
Het was trouwens 5 graden daar om 7.30u.. kamperen is erg frisjes nu :brr:. Ben blij dat we dat niet doen.

Ik heb ook veel foto's gemaakt met mijn spiegelreflex, maar die kan ik pas thuis posten.


We zitten inderdaad in het park dus kunnen eerder naar binnen dus dat is fijn. Goeie tip dat het tot 10 uur het mooiste is ! Ga ik wat mee doen. Ja denk dat ik maar genoeg laagjes mee moet nemen brrr


Oh wat balen Poes ! Sta je vroeg op en dan krijg je pech !

Oh dat is ook een goeie tip Kdonna

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

Anoniem

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 22:39

Wat betreft Dar: wij willen daar echt een paar dagen pakken om lekker bij te komen. We boeken dus ook een vrij luxe hotel met zwembad, chillen daar een paar dagen (beetje bruin worden) en pakken dan de bus naar Arusha. Daar boeken we ter plekke een safari voor 2 dagen later (evt met hulp van hotelclerk) en vanaf daar vliegen we naar Zanzibar. Daar hangen we nog een weekje aan het zwembad en dan vliegen we terug.

Het is voor ons echt chillen op vakantie en niet heel hard lopen om alles te zien. We komen ongetwijfeld nog eens terug op het continent en ik ga dus ook absoluut niks zelf rijden. Gewoon lekker bijkomen, hectisch jaar gehad :)


Nyaleti
Berichten: 5991
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 01:38

Ik ben benieuwd hoe je Dar ervaart! :) Ik zat in een cheap hotel, bedoelt voor 1 nacht maar uiteindelijk 3 nachten gebleven. Was wel de ideale plek om eens goed m'n foto's uit te zoeken en lekker bij te slapen omdat ik een prima restaurant in het hotel had en liever niet te veel in m'n uppie de straat op ging :+ daarom benieuwd hoe je het ervaart met een man aan je zijde (je ging met je vriend er naar toe toch?) en hoe het in een betere wijk van de stad is! :)
Mocht je in Arusha iets simpels Willen boeken kan ik je Savannah house aanraden, echt een hele lieve eigenaar. Anders Green nogwat hotel, dat is een van de weinige (betaalbare) plekken met een zwembad!

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 08:34

Met wat voor bus ga je van Dar naar Arusha? Ik heb van Bukoba naar Mwanza (8uur) en van Mwanza naar Arusha (12uur) met de bus gereisd. Weet niet hoe ervaren reiziger jij bent, maar als je geen swahili spreekt valt het niet mee om een kaartje te kopen voor de juiste bus en ook daadwerkelijk in de juiste bus te komen. Het zou ons in ieder geval niet zijn gelukt dan. Die bussen zijn trouwens wel een hele ervaring op zich haha

Anoniem

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 11:01

Ik ga idd met mijn vriend, en we zitten in een vrij goed deel van de stad. Het is voor ons echt een kwestie van bijslapen, even simkaarten regelen en gewoon de stad een beetje verkennen. Mochten we het niets vinden liggen we een week aan het zwembad, kan ons ook niet heel veel schelen.

Qua bus hebben we er eentje gevonden die we online kunnen boeken dus dat heeft wel onze grote voorkeur, of bij het hotel. We zijn allebei goed ervaren reizigers en de bus heeft voor ons wel echt een toegevoegde waarde tov een vlucht, ook omdat we dan tenminste nog iets van het land zien.

Supervixen
Berichten: 12747
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 16:23

Eindelijk weer fatsoenlijk internet. Wij zijn de afgelopen twee en halve dag in Etosha geweest. We hebben net buiten het park in Etosha Taleni Village overnacht. Echt een super plek om te overnachten en het eten was ook echt zó goed!
En wat is Etosha schitterend. We hebben zoveel mooie dieren weer gezien. Het gebruikelijke, maar voor mij heel bijzonder: een eland. Die had ik in het Kruger ook nog nooit gezien. Deze was ook heel schuw en duurde heel lang voor hij kwam drinken. Daarna was hij ook meteen weer weg.
En een blesbok, die had ik ook nog nooit gezien.
Verder nog een leeuw op vijf meter van de auto :D

Nog twee nachten |(

[ img ]

[ img ]

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-19 19:21

Mooi die leeuw!

Eland zie je vaakst in Addo en Mountain zebra denk ik. Op waterberg ook eentje gezien maar ook heel schuw. Wel echt prachtige dieren!

Blesbok is ook zo leuk :)

Veel verschillende dieren gespot?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 19:43

Heerlijk dat je zo aan het genieten bent. Ik zie dat het daar ook typisch augustus weer is, lekker stoffig! Daar hebben we hier ook veel last van. Toch jammer, ik ga volgende maand en het "verpest" altijd je foto's een beetje!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 21:20

Oh Supervixen dat is echt snel voorbij gegaan of niet! Gelukkig wel genoten :D
Wij gaan ook volgende maand :)

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

Nyaleti
Berichten: 5991
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 21:43

Emma, met een man ,of iedergeval met een reisgenoot, zou ik de bus al een stuk fijner vinden. Ik ben uiteindelijk gevlogen omdat de bussen allemaal vol zaten (was net voor kerst) en het was doodeng :+ met een kleine chessna door de bergen, dus heel veel turbulentie en niet de stabiliteit / 'kwaliteit' die je gewend bent van een grote Boeing natuurlijk.
De kleine busjes, Daladala, zitten ram vol. Waar plek is voor 10, zit makkelijk 20 man :') nou weet ik niet of het met de tourbussen ook zo is maar gok dat er wel wat zitplekken geïmproviseerd worden. Online boeken lijkt me verstandig, misschien dat je dan ook met een meer toeristische bus gaat dus misschien wat minder heisa onderweg.

Supervixen, wat een mooie foto van de leeuwin! Bijzondere omgeving lijkt het mij om een safari te doen. Klopt het dat het park enorm divers is kwa natuur? Geniet nog van je laatste dagen!

Supervixen
Berichten: 12747
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 07:16

Ja poes best veel verschillende dieren.
Black faced impala, springbok, gnoe, giraf, leeuwen, olifanten, neushoorn, honey badger, koedoe, zebra, gieren, eekhoorns, blesbok, eland, oryx, scrubhare, steenbokje, hartenbeesten, veel vogels en ik ben vast nog wat vergeten.

Qua diversiteit vind ik dat het Kruger meer verschillende landschappen heeft. Maar alsnog is het prachtig.

Straks richting Waterberg. Ik kijk ernaar uit, want mijn achternaam is Waterberg :+

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-19 09:27

O wat heb je veel gezien zeg!
Waterberg vonden wij heel anders, maar leuke game drive gehad. Maar zo koud!

Vanaf waterberg naar windhoek passeer je africat foundation. Vonden wij erg de moeite voor een bezoek aan de cheeta’s/luipaarden of lunch.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 12:21

casperzazoe schreef:
[naam], met een man ,of iedergeval met een reisgenoot, zou ik de bus al een stuk fijner vinden. Ik ben uiteindelijk gevlogen omdat de bussen allemaal vol zaten (was net voor kerst) en het was doodeng :+ met een kleine chessna door de bergen, dus heel veel turbulentie en niet de stabiliteit / 'kwaliteit' die je gewend bent van een grote Boeing natuurlijk.
De kleine busjes, Daladala, zitten ram vol. Waar plek is voor 10, zit makkelijk 20 man :') nou weet ik niet of het met de tourbussen ook zo is maar gok dat er wel wat zitplekken geïmproviseerd worden. Online boeken lijkt me verstandig, misschien dat je dan ook met een meer toeristische bus gaat dus misschien wat minder heisa onderweg.

Supervixen, wat een mooie foto van de leeuwin! Bijzondere omgeving lijkt het mij om een safari te doen. Klopt het dat het park enorm divers is kwa natuur? Geniet nog van je laatste dagen!

Wij zitten een dagje of 10 voor kerst in de bus, is het dan al even druk? Ja we willen wel graag van tevoren boeken en idd met een wat luxere tourbus. Als het niet gaat vliegen we hoor, maar het idee was juist dat we op deze manier wat meer van het land konden zien ipv als we er alleen maar overheen vliegen. En ja, wel een luxere bus :o Mijn gestel is niet goed genoeg om de hele dag bij mijn vriend op schoot opgevouwen te moeten zitten :=

MarijeR
Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 22:05

Supervixen, ziet eruit als een gave reis!
Veel gezien ook.
Eland is trouwens wel te vinden in Kruger maar erg schaars. Heb ze wel in het noorden gezien.


Inmiddels ben ik ook weer terug van een paar weken Kenia en heb nu al weer heimwee...

Wat plaatjes:

Olifanten in Amboseli

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Kilimanjaro op de achtergrond

[ img ]

[ img ]

In Nakuru
[ img ]

[ img ]
In de Masai Mara een ballonvaart gedaan <3

[ img ]
Dickson Sakaya, een legende in de Mara en een geweldige man.

[ img ]
In de Masai Mara dagelijks gestruikeld over de leeuwen :D

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Meest hilarische leeuwen kill ooit gezien, welpjes die een dassie te pakken kregen :')
Dassie dacht dat ie een honey badger was, it didn't end well...

[ img ]
Een aantal grote (10.000+) kuddes van wildebeesten waren al in de Mara aangekomen, helaas geen crossings gezien -O-

Anoniem

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 22:09

Schitterende foto's! Die derde, wauw! :wow:

MarijeR
Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 22:13

Mkango, dank je!
Die 3e foto was ook het doel van Amboseli en we hadden 1x met zonsondergang dat de bewolking open brak en Kili te zien was.
In april ga ik daar weer heen, dan in het natte seizoen. Hopelijk weer de kans om de olifanten voor de berg te zien <3

Supervixen
Berichten: 12747
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 05:23

Wauw mooie foto's van Kenia! Vooral die foto van die man. Stuk groener ook, dan het op mijn foto's gaat worden :+

Ik sta weer op Schiphol.
Bij Waterberg zijn we naar boven gelopen en hebben de porcupine trail gedaan bij onze lodge (waterberg wilderness lodge).
We hadden geen zin in een game drive. Bij de lodge zaten zoveel klipdassen, ongelooflijk!

En de reactie bij de receptie van het plateaupark was goud. Heet jij nou Waterberg? Really? No really??!!
Even mijn paspoort laten zien :')

Iriscope, we hadden geen internet bij de laatste lodge en geen bereik.. we wilden anders nog even langskomen, maar het kwam er dus niet van.

Bij de porcupine trail:

[ img ]

[ img ]

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-19 07:30

WoW marije dit zijn echt heel mooie foto’s. Hoe was het met je hoogtevrees in de ballon?

SV: wat vond je ervan van Namibië? :)

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BETUWE, Majestic-12 en 54 bezoekers