Jameson RS2, Blue Hors Zack x Negro

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Redd
Berichten: 427
Geregistreerd: 07-11-09

Jameson RS2, Blue Hors Zack x Negro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-19 21:08

Hallo,

Misschien dat ik er overheen heb gekeken en er al een topic over hem is, maar het leek me interessant om het even over deze hengst te hebben met meerdere bokkers. Ook aangezien ik hem al veel aangeraden zie in hengstenkeuze topics.

Ik heb hem voor dit jaar in (grote) overweging voor mijn Johnson merrie.
En ik vroeg me af wie ook van plan is of overweegt om met Jameson te dekken?

En eigenlijk waarom? Wat denken jullie dat hij kan verbeteren/aanvullen?
En wat zijn de nadelen (op het hoge dekgeld na :P )? Daarbij misschien ook wat de merrie volgens jullie moet hebben om te passen en aan te sluiten bij de hengst.

Ik ben benieuwd!!


[ img ]
Laatst bijgewerkt door Redd op 12-03-19 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt


eldora1
Berichten: 1858
Geregistreerd: 06-04-11
Woonplaats: Kamerik

Re: Jameson RS2, Bleu Hors Zack x Negro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 21:20

Ik volg!
Vind Jameson echt heel erg gaaf! Dus ben benieuwd naar de veulentjes <3

Eldora v. Polsbury Pajero B +5
Don Jovi DW v.Don Cremello Du Bois
Sarisa v. Fiderbach B +11

petraaken
Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Jameson RS2, Bleu Hors Zack x Negro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 07:58

EHK --> F-AM. Dit topic past beter op het Algemene deel van de fokkerij fora.

Elisa2
Berichten: 36678
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 09:25

Houd er rekening mee dat als je hem gebruikt op een Johnson merrie dat je lijnenteelt krijg op Jazz en Flemming.

Ik verwacht dat hij maat, formaat,kracht en een goede bovenlijn en 3 goede gangen mee geeft. Ik denk dat de merrie bloed genoeg moet hebben en voldoende souplesse.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

s0173957
Berichten: 5382
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 11:53

Ik overweeg em sterk op onze San Amour x Rotspon, bijna volledig omwille van de punten die Elisa aanhaalt.
Kracht, maat, massa en bergopwaarts gebouwd.
Onze merrie heeft ruim genoeg bloed en souplesse.
Is binnen een week of 4 uitgeteld voor Just Wimphof.

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

s0173957
Berichten: 5382
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 16:51

En ze is vandaag op veulenhengstigheid gedekt met Jameson.
Sperma onder de microscoop gepakt en dat zag er alvast goed uit!

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

Redd
Berichten: 427
Geregistreerd: 07-11-09

Re: Jameson RS2, Bleu Hors Zack x Negro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-19 17:18

Spannend. Ik ben benieuwd!
Hoe is je veulen van Just Wimphof?

s0173957
Berichten: 5382
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Jameson RS2, Bleu Hors Zack x Negro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 17:39

Super meegevallen. Heel chisue en gezond veulen.
Het is dat ik niet graag 2x na elkaar dezelfde gebruik, anders ging die er terug op.
Lijkt niet heel groot maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

sorbetje
Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 14:11

Inmiddels al meer mensen met hem gedekt? Ik overweeg hem op mijn merrie te zetten om meer bergopwaarts te fokken en de galop te verbeteren. Hoe snel waren die van jullie drachtig aangezien ik overweeg haar misschien dit jaar nog te dekken.

Anoniem

Re: Jameson RS2, Bleu Hors Zack x Negro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 14:15

Ik vind hem echt te duur :(
Over paar jaar misschien als hij zich bewezen heeft
Veel duurder zal hij dan niet zijn

Ik gebruik juist graag een hengst een paar keer achter elkaar als het een mooi veulen is
Goed is goed en als het heeft gepast dan weet je dat alvast

Benzz
Berichten: 2873
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 15:48

Elisa2 schreef:
Houd er rekening mee dat als je hem gebruikt op een Johnson merrie dat je lijnenteelt krijg op Jazz en Flemming.

Ik verwacht dat hij maat, formaat,kracht en een goede bovenlijn en 3 goede gangen mee geeft. Ik denk dat de merrie bloed genoeg moet hebben en voldoende souplesse.


bedoel je niet 2 goede gangen? Zijn stap is maar zozo natuurlijk.

Elisa2
Berichten: 36678
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Jameson RS2, Bleu Hors Zack x Negro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 17:08

Ik vind zijn stap niet slecht, misschien niet zijn beste gang maar ook niet super slecht.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

s0173957
Berichten: 5382
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Jameson RS2, Blue Hors Zack x Negro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 14:03

Onze merrie is vandaag drachtig gescand van Jameson.
Sperma was top ook, zelf onder de microscoop gelegd.

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

Redd
Berichten: 427
Geregistreerd: 07-11-09

Re: Jameson RS2, Blue Hors Zack x Negro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-19 11:23

Gefeliciteerd!!

Ik heb mijn merrie toch met Jameson laten dekken. Donderdag/vrijdag hopelijk groen licht :o

Redd
Berichten: 427
Geregistreerd: 07-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-19 20:32

Mijn merrie is van de week ook drachtig gescand van Jameson *\o/*
Moet alleen morgen nog even controleren of er een of twee opzitten!

s0173957
Berichten: 5382
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 09:50

Morgen wat minder spanning in de stap en dan zit de titel er nog in in Ermelo...
Hij verliest de titel echt op z'n stap (maar dat dat z'n minste gang is wisten we allemaal wel).

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

E_D_E
Berichten: 692
Geregistreerd: 21-02-06

Re: Jameson RS2, Blue Hors Zack x Negro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 09:57

Wij verwachten (als alles goed gaat) ook 1tje volgend jaar :D
Onze is nu 8 weken drachtig.

Was toch blij met onze keuze, als ik hem gisteren zo zag lopen :o


Benzz
Berichten: 2873
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 22:10

s0173957 schreef:
Morgen wat minder spanning in de stap en dan zit de titel er nog in in Ermelo...
Hij verliest de titel echt op z'n stap (maar dat dat z'n minste gang is wisten we allemaal wel).

Positief denken is natuurlijk hartstikke goed, maar ik geloof niet dat hij in dit sterke deelnemers veld een medaille gaat winnen en zeker niet de titel. Maar hoop voor jou dat ik het mis heb :D

Naast de stap vind ik er rijtechnisch ook best wat van, hij gaat als een plank door de bochten en op de rechte lijn steekt zn kop altijd een kant op. Als we het over laterale buiging hebben, dan mist hij dat volkomen. Over de benen in draf en galop spectaculair, maar daar blijft het wel bij.

Elisa2
Berichten: 36678
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 08:22

Benzz schreef:
s0173957 schreef:
Morgen wat minder spanning in de stap en dan zit de titel er nog in in Ermelo...
Hij verliest de titel echt op z'n stap (maar dat dat z'n minste gang is wisten we allemaal wel).

Positief denken is natuurlijk hartstikke goed, maar ik geloof niet dat hij in dit sterke deelnemers veld een medaille gaat winnen en zeker niet de titel. Maar hoop voor jou dat ik het mis heb :D

Naast de stap vind ik er rijtechnisch ook best wat van, hij gaat als een plank door de bochten en op de rechte lijn steekt zn kop altijd een kant op. Als we het over laterale buiging hebben, dan mist hij dat volkomen. Over de benen in draf en galop spectaculair, maar daar blijft het wel bij.


Jammer dat hij z'n punten verliest op de rijderij, als hij correcter gereden zou worden zou zijn talent ook meer naar voren komen en de stap is dan ook nog wel wat te verbeteren.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Amaryllis
Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: Jameson RS2, Blue Hors Zack x Negro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 09:04

Wie zou jij hem dan liever zien rijden in plaats van Marieke?

Ik ben vooral heel benieuwd of in deze klasse Renate en Johnny een top-3 veilig kunnen stellen! Zou gaaf zijn!

s0173957
Berichten: 5382
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 17:38

Gewoon te gespannen voor meer punten nog...
Maar bewegingskwaliteit op overschot.

Zet hier maar eens een Stephanie Wolf of Filip Hess op.

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

MariekeS_
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 17:57

Wat ik mij vooral afvraag bij Jameson: hij is zeker spectaculair maar of de galop nou echt functioneel is?
Hij gaat zó bergop, dat het nog niet mee gaat vallen om de takt te bewaren in het sluitwerk.
Daar dan bij opgeteld dat de stap kwalitatief fragiel is, lijkt me geen simpel paard voor het Grand Prix werk...


TROY (2019) & LAYS (2014)

s0173957
Berichten: 5382
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Jameson RS2, Blue Hors Zack x Negro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 18:01

Dat valt altijd te zien...

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

Elisa2
Berichten: 36678
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Jameson RS2, Blue Hors Zack x Negro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 18:42

Valt wel mee volgens mij..van wat ik net zag stapt hij prima tactzuiver, en ook in de galop sluit hij makkelijk. Voor mijn smaak zou ik graag meer lossigheid en door het lijf bewegen zien. Of dit met rijderij of met spanning te maken heeft/ had weet ik niet.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

s0173957
Berichten: 5382
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 08:00

Juno Van de Zandzee
Jameson RS2 x StPrSt v San Amour x StPrSt v Rotspon x StPrSt v Weltmeyer
2 maanden oud.

[ img ]

[ img ]

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: tjee en 45 bezoekers