Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
zonnebloem18
Berichten: 24818
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 11:27

Grappig Myca, we zijn donderdag nog bij Burgstaller geweest. Mijn man heeft zijn jeugdvakantie daar doorgebracht. Toen was het nog niet zo massaal. Even oude herinneringen terughalen met zijn ouders toen we daar waren.

De tent gooien we morgen wel over de containers heen onder de carport en toen dat het een beetje wil drogen.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 11:29

Autopech op een kampeervakantie is echt horror Imre, ik voel je helemaal. Wij hebben zo vaak autopech gehad.. Een keertje dat we net over de grens stonden en er van alles kapot ging, terug moeten rijden, wachten op vervangend vervoer en toen in 1 ruk zonder te stoppen door naar Livorno voor de boot naar Corsica... Laatste keer dat we gingen bleek de dynamo van de auto kapot, 200 meter voor het parkeerterrein van de haven stonden we voor een stoplicht en toen was het ook jammer maar helaas, auto wou niet meer van zn plek. Super lang moeten wachten op hulp in de brandende zon (en die Italianen vinden het niet zo leuk als je een complete rijbaan blokkeert maar ja, we konden ook niet echt weg) en toen bleek dat er in Livorno geen garage zat die wist hoe ze een Volvo dynamo moesten vervangen. Boot natuurlijk gemist, volgende dag opnieuw geboekt en met een andere auto naar Corsica gereden. Drie weken later kwamen we terug, dachten dat hij wel gerepareerd zou zijn. Neuh. Uiteindelijk is hij op ziekenvervoer terug naar NL gekomen en daar hebben we ook maar gelijk afscheid genomen van die auto :')

Myca
Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 11:41

Misschien wel raar, maar dit jaar hebben wij voor het eerst een airfryer meegenomen in de caravan.
Echt top! Elke morgen afbakbroodjes er in en ‘s avonds een paar keer frietjes en kip. Dat scheelde weer op de 1-pitter op gas. Wij koken bijna nooit in de caravan, alleen als het buiten hoost.

[center]Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen.

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 12:21

Ik heb nu toch maar anwb europa genomen :')

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 12:23

moonsparkle schreef:
Ik heb nu toch maar anwb europa genomen :')

Wij zijn echt tevreden geweest over ANWB altijd. Toen onze auto dus in Livorno stilstond met een kapotte dynamo hebben ze echt alles eraan gedaan om zo snel mogelijk iemand onze kant op te sturen (en dat was nog wel een ding want het was een zondagmiddag en alle garages waren gewoon echt potdicht) die ons zo goed mogelijk heeft geholpen. Toen bleek dat het voorlopig echt niet ging lukken om hem te repareren hebben we weer gebeld en zijn ze gelijk vervangend vervoer voor ons gaan regelen. In de eerste instantie zou dat een Hyundai i10 of een ander vergelijkbaar klein huurwagentje zijn, maar toen we aangaven dat het de bedoeling was dat we gingen kamperen en dat we dus te veel spullen bij ons hadden hebben ze echt hemel en aarde bewogen om ons binnen 24 uur in een relatief grote auto weg te sturen. Echt chapeau want we hadden nogal wat vervelende eisen (we zijn allemaal extreem lang dus geen mini-achterbank, genoeg ruimte in de kofferbak om een de Waard tent + twee kleine tenten en de rest van de kampeerzooi mee te nemen) en ze hebben echt keihard gewerkt om met ons mee te denken.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 12:31

Hier ook heel erg tevreden over de ANWB. Wij hebben in Italië toen pech gehad en alles werd vergoed. Auto is uiteindelijk op transport naar Nederland gegaan en dat heeft ons niets gekost.
We kregen tevens een nieuwe auto om terug te rijden naar Nederland, een gigantische Opel insignia station, omdat wij een grote auto hadden gevraagd ivm alle kampeerspullen. Auto had nog nauwelijks kilometers gemaakt en reed echt als een droom.

Emori
Berichten: 13115
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 14:30

Hier ook eens pech op weg naar vakantie. We zijn lid ban ANWB en reisverzekering van de ANWB. Twee massa vliegwiel stuk dus flinke rekening. Camping geannuleerd dat kregen we ook terug. Auto afgesleept naar huis en wij vervangende auto. Top service

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 17:26

Zo Emma, dat was ook geen fijne situatie zeg! :=

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 20:46

Prachtige foto Imre!

Hier niet echt ervaring met autopech op vakantie, enkel een achterklep die niet meer open ging. Toen moesten we de auto inpakken vanaf de voorkant, dat is toch niet zo handig :+

Over 2 weken gaan wij weg, we willen naar het zuiden rijden en dan een rondje Pyreneeën en Spaans en Frans Baskenland doen. Iemand ervaring daar?

swartbeessie
Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 20:53

Ik lees stilletjes mee, met jonge kindjes blijven we eventjes in Nl - volgende week lekker kamperen in Neede.

Maar paar jaar terug in Baskenland geweest, de kustroute is prachtig. En hoofdstad Vittoria Gasteiz.is erg leuk. Ik zou graag nog eens terug, en de wandeling doen langs de (rots)kust.
Toen hebben we kleine hotelletjes gedaan en bnbs, dus helaas geen tips voor campings.

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 23:23

Hier ook de airfryer mee hoor!

Met ANWB mindere ervaring. En dat heeft alles te maken met dat je in het buitenland pas recht hebt op vervangend vervoer als de auto niet binnen 48 uur gemaakt kan worden. Kan dat wel of zoals bij ons kan de garage dat pas de volgende dag bepalen heb je dus vette pech. We konden gelukkig een auto huren maar geen idee hoe we anders weer bij het hotel en later terug bij de garage hadden moeten komen. Ik vind het nog steeds een heel raar en naar gevoel dat je ergens waar je het niet kent bij de garage gedumpt wordt en het dus verder uit mag zoeken. Overigens had de tweede keer stranden in die vakantie voorkomen kunnen worden als een wegenwacht een paar weken eerder wat enthousiaster zijn werk had gedaan. Stonden op dat moment stil door een ander probleem. (Hij heeft dit uiteindelijk 'opgelost' reed door en na 100 meter stonden we weer en meneer reed met ons nog zichtbaar in zijn achteruitkijkspiegel gewoon door. Uiteindelijk zelf het probleem ontdekt gelukkig. )
Gaven toen bij hem aan dat we al een uur stilstonden maar de accu nog steeds erg heet aanvoelde en we dat raar vonden. Hij weigerde zelfs maar te voelen en zei dat dat gewoon zo mocht zijn. Alles in deze man straalde ook geen zin uit. Een paar weken later in Duitsland bleek dat het wel degelijk niet normaal was. Uiteindelijk bleken we rond te rijden met een kokende accu ten gevolge van een kapotte spanningsregelaar. Levensgevaarlijk, mogen blij zijn dat het goed is afgelopen want toen we er uiteindelijk achter waren mochten we er ook geen meter meer mee rijden.

Die 2 ervaringen kort na elkaar hebben mijn geloof in de wegenwacht helaas getemperd. Vroeger wel vaak goede ervaringen gehad hoor maar dit was echt zwaar teleurstellend.

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 06:33

Alwiene schreef:
Met ANWB mindere ervaring. En dat heeft alles te maken met dat je in het buitenland pas recht hebt op vervangend vervoer als de auto niet binnen 48 uur gemaakt kan worden. Kan dat wel of zoals bij ons kan de garage dat pas de volgende dag bepalen heb je dus vette pech. We konden gelukkig een auto huren maar geen idee hoe we anders weer bij het hotel en later terug bij de garage hadden moeten komen. Ik vind het nog steeds een heel raar en naar gevoel dat je ergens waar je het niet kent bij de garage gedumpt wordt en het dus verder uit mag zoeken.


Exact dit hadden wij vrijdag ook. Gedumpt bij de eerste garage die hij tegenkwam en aju, succes ermee. Alles dicht. Geen contant geld op zak (dom!!!) en de pinautomaat in de buurt was stuk. Sta je dan... Enige hotel in de omgeving was vol. ANWB gebeld, maar die wilde verder niks doem. We hebben uiteindelijk pas om 23.45 een slaapplaats gevonden. De auto ging om 14u stuk en om 18u zijn we bij de garage achtergelaten. We hebben zelfs overwogen om daar op het industrieterrein in de auto te slapen, maar dat voelde niet veilig. Wat een rotgevoel was dat, dat je nergens terecht kan.


Weissjee
Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 10:24

Jeetje lijkt mij heel naar om zo gedropt te worden. Wij hebben pechhulp via de Nkc aangezien we een campertje hebben. We werden vorige maand prima geholpen. We stonden in Zweden op een gravel weg zonder wegnummer maar met 1.5 uur was de berger er al. Onderweg naar de dichtstbijzijnde grotere stad belde de berger alle garages af. Hij heeft ons afgezet bij degene die het snelste kon repareren. En verteld waar we een huurauto konden huren wat gewoon naast de garage kon.

Jammere alleen was dat het vanwege feestdagen en vakantie twee weken zou duren voordat de camper gemaakt kon worden. We waren onderweg naar vrienden en die man had geregeld dat het daar sneller zou kunnen. Hij voor onze camper transport geregeld omdat dat 400 km Noordelijker was. Zonder goedkeuring van de Nkc de camper op transport gedaan en zelf een huurauto gehuurd.

Toen we met de huurauto onderweg waren naar die vrienden, werden we gebeld door de Nkc. Hoe het er voor stond aangezien de garages in Scandinavië vaak vroeg dicht gaan. Maar we hadden eigenlijk al geregeld. Ook direct een vergoeding voor de huurauto en transport toegezegd gekregen. Dus super goede service! Volgens mij dus wel alleen voor campers en dus niet voor personenauto's.

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 11:25

Nou, de auto is gemaakt. In een half uurtje. En daar moet je dan vier dagen op wachten omdat de sleepdienst veel te laat was. En bedankt. -O-

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 12:31

Imre schreef:
Nou, de auto is gemaakt. In een half uurtje. En daar moet je dan vier dagen op wachten omdat de sleepdienst veel te laat was. En bedankt. -O-

Wat fijn dat hij weer klaar is, maar wel super balen dat je vier dagen moest wachten! :(:)

kiomiamigo
Berichten: 496
Geregistreerd: 15-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 16:12

Myca schreef:
kiomiamigo schreef:
Wij hebben 2 weken Ommen op camping Besthemerberg achter de rug, kamperen, pony mee, super plekje ondanks de warmte.

[ [url=m/a8JF0F.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik denk dat wij dezelfde caravan hebben gekocht als die van jullie.
727m totaal, klopt dat? Daar zullen we nog aan moeten wennen, zo’n gevaarte ;-)



Dat zou zo maar eens kunnen kloppen Myca, het is de Dethelffs 510 db. Ik vind het een hele fijne caravan, maar het is zeker een gevaarte achter de auto. Het is onze eerste caravan na een vouwwagen gehad te hebben en achteraf hadden we wel een stapje kleiner gekund :D

http://Www.boerderijcoaching.nl ik help jou de rust en ontspanning in jezelf terug te vinden, zodat je weer in verbinding komt met jezelf.

Myca
Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 16:29

kiomiamigo schreef:
Myca schreef:


Ik denk dat wij dezelfde caravan hebben gekocht als die van jullie.
727m totaal, klopt dat? Daar zullen we nog aan moeten wennen, zo’n gevaarte ;-)



Dat zou zo maar eens kunnen kloppen Myca, het is de Dethelffs 510 db. Ik vind het een hele fijne caravan, maar het is zeker een gevaarte achter de auto. Het is onze eerste caravan na een vouwwagen gehad te hebben en achteraf hadden we wel een stapje kleiner gekund :D


Wij hebben hem net gekocht een zilverkleurige uit 2005. Hiervoor hadden we een Chateaux, die was met een stapelbed wel handig voor kleinere kinderen, maar met alleen volwassenen heb je daar niet zoveel aan.
Onze allereerste caravan was een mini-kip met zo’n hele schuine voorkant, toen waren onze kids ook nog echt mini. Nu ben ik de kleinste in huis ;-)

[center]Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen.

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 23:18

We zijn naar de Wit gegaan omdat we nog een koelkast moesten hebben. We zijn naar buiten gelopen met de koelkast en... een bardani prestige 460 :') :o Mijn man vond het altijd te duur en ik had natuurlijk gepland dat we ook even langs de tenten gingen... hij was gelijk om... *\o/*

[ img ]

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 23:28

Wat n gaaf ding! Veel plezier er mee

Avelienvd
Berichten: 7217
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 23:39

Gave tent!!

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 23:46

Zo dat is een grote tent zeg! Ook direct op vakantie ermee gegaan zo te zien?

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 06:51

Oh wauw, die is gaaf!

Myca
Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 07:34

Mooie tent Riddershow.
Wat een joekel!

[center]Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen.

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 09:45

Hij is echt lekker ruim, ook natuurlijk grondzijl en tenttapijt gekocht.

Ook het opzetten is prima, al vinden wij de handleiding omslachtig. De volgende keer doen we het praktische op onze eigen manier.

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 10:23

Mooie tent zeg! Daar heb je vast veel plezier van!

IJslanderstal Efnisstaðir - http://www.efnisstadir.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ashleytjuhh, ChanelR, ellen05, Evilou, Femke_Tweety, History_, Jacquelinee_, pamts1, xxmichellexx, Yontheke en 70 bezoekers