Italië in oktober?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
95Ellen
Berichten: 587
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Italië in oktober?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-19 11:59

Hoi!

Mijn zus en ik willen graag half oktober een weekje (dag of 8) op vakantie. Italië spreekt ons erg aan, maar we weten niet zo goed waar het precies leuk is om samen een weekje heen te gaan. Dus ik hoopte dat iemand hier een leuk advies heeft :)

Wat we zoeken:
- Sfeervol dorp of klein stadje.
- Lekker eten en drinken
- Natuur
- Liefst in de buurt van de kust
- Lekker weer (dus wellicht zuid van Rome)

Wat we niet willen:
- Grote drukke stad (niet de hele week iig)
- Kamperen

Het budget is ongeveer 500eu pp, voor vlucht + accommodatie + eventueel een huurauto of scooters ofzo. Of het moet een stadje/streek met fatsoenlijk ov zijn. Denken jullie dat dit realistisch is?

We zijn beide al eens in Rome geweest, vonden we heel erg leuk maar hoeven we niet perse nog een hele week heen. Verder zijn we een paar jaar terug met onze ouders in taggia en arma di taggia (schattig kuststadje met gezellige boulevard en leuke restaurantjes) geweest, dat beviel heel erg goed. Dus we zoeken eigenlijk zoiets, maar dan richting het zuiden en enigszins in de buurt van een vliegveld :)

Weet iemand een leuke streek of een leuk stadje/dorp waar het half oktober nog een beetje gezellig en lekker weer is?


95Ellen
Berichten: 587
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Re: Italië in oktober?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-19 18:34

Niemand een idee? :)

Anoniem

Re: Italië in oktober?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 18:40

Half oktober word het rond Napels al gauw rond de 18 graden, ik weet niet of je dat in gedachten hebt met lekker weer?


CaptainJS
Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 18:40

Garda meer is wel mooi.
Moet wel de goede kant van het meer pakken.
Manerba of Monica del garde is minder toeristisch

“This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow”

― Captain Jack Sparrow

95Ellen
Berichten: 587
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-19 07:13

bobje26 schreef:
Half oktober word het rond Napels al gauw rond de 18 graden, ik weet niet of je dat in gedachten hebt met lekker weer?


Ja dat is een prima temperatuurtje :) Weet jij een leuk dorp/stadje of een leuk gebied in die regio?

CaptainJS schreef:
Garda meer is wel mooi.
Moet wel de goede kant van het meer pakken.
Manerba of Monica del garde is minder toeristisch


Bedankt voor de tips! Wat beschouw jij als de goede kant van het meer? de westkant?

Anoniem

Re: Italië in oktober?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 07:39

In Napels zelf heb je bijvoorbeeld Pompeï om te bezoeken, dat is wel heel leuk (als je er van houdt).

Ter zuiden van Napels heb je mooie kleine dorpjes aan het strand, even goed op google maps zoeken haha.

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Italië in oktober?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 07:41

Verona is ook erg leuk. Net genoeg te doen voor een weekje, mooie omgeving om met de auto erop uit te gaan en betaalbaar. Ik ben er gek op.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

miccamaaike
Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Italië in oktober?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 09:09

Gardameer en omgeving is in oktober al vrij koud.

Ik zou zuidelijker gaan. Wellicht Sicilië?

Drico
Berichten: 4489
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 09:33

Gardameer in oktober lijkt mij ook wat koud, wel heel mooi!
Wij zijn vorig jaar op vakantie geweest in de omgeving van Peschiera del Garda.

Genoeg echt leuke dorpjes rondom het Gardameer, heerlijk eten en je kunt ook prima met de auto een dag naar Verona! Wij zijn ook een dag met de trein naar Venetië geweest.

Instagram: icehorse_drifandi | sebbiethecorgi
Drífandi frá Ponjée & Sebbie <3

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Italië in oktober?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 09:34

Gemiddelde temperatuur in oktober in Verona is 18 graden, dus dat valt mee!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

CaptainJS
Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 12:56

95Ellen schreef:
bobje26 schreef:
Half oktober word het rond Napels al gauw rond de 18 graden, ik weet niet of je dat in gedachten hebt met lekker weer?


Ja dat is een prima temperatuurtje :) Weet jij een leuk dorp/stadje of een leuk gebied in die regio?

CaptainJS schreef:
Garda meer is wel mooi.
Moet wel de goede kant van het meer pakken.
Manerba of Monica del garde is minder toeristisch


Bedankt voor de tips! Wat beschouw jij als de goede kant van het meer? de westkant?


De goede kant is dus de linkerkant van het Garda meer. Die is minder druk en minder duur.
Dus als je een kaart van het garda meer hebt dan is de linkerkant de “betere” kant kwa drukte en kosten

“This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow”

― Captain Jack Sparrow

Kaka
Berichten: 4810
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Italië in oktober?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 13:16

Vorig jaar zijn wij in oktober bij het Lago Maggiore in Noord-Italië geweest, iets minder toeristisch dan het Gardameer. Prachtige, wat ruige natuur en veel lieve kleine stadjes rondom het meer. Wij waren echter wel op het randje van het einde van het toeristisch seizoen, wat concreet betekende dat veel bezienswaardigheden en restaurants dicht waren. Het weer was prima, om en nabij de 18 graden. Dagje een uitstapje gemaakt naar Zwitserland, veel gewandeld in de nabij gelegen natuurgebieden die aardig desolaat zijn. Op de enige echte regenachtige dag hebben we de trein naar Milaan genomen, dat was een uurtje treinen.

Het jaar daarvoor zijn we in dezelfde periode in de hak van de laars geweest, met Martina Franca als hoofdverblijfplaats. Dat vind ik ook echt wel een aanrader. Aardig warm, relatief weinig buitenlandse toeristen (en dus nog beroerder Engels dan in het noorden), maar wel erg gastvrij. Veel bezienswaardigheden, maar je hebt daar alleen wel een auto nodig om rond te komen, ov is erg beperkt.

Wit beyond measure is man's greatest treasure

95Ellen
Berichten: 587
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-19 09:07

Bedankt voor de tips allemaal!

bobje26 schreef:
In Napels zelf heb je bijvoorbeeld Pompeï om te bezoeken, dat is wel heel leuk (als je er van houdt).

Ter zuiden van Napels heb je mooie kleine dorpjes aan het strand, even goed op google maps zoeken haha.


Dankje! We hebben de Amalfi coast op het lijstje gezet :)

miccamaaike schreef:
Gardameer en omgeving is in oktober al vrij koud.

Ik zou zuidelijker gaan. Wellicht Sicilië?


Ik denk inderdaad dat we toch voor het zuiden gaan, al klinken omgeving Gardameer, Verona en Lagio Maggiore ook erg mooi. Wellicht voor een volgende keer als ik in juni of september ofzo kan :)
Sicilie staat inderdaad ook op het lijstje. Maar we vinden het nog lastig inschatten waar het dan echt leuk is. De twee steden met de vliegvelden zijn volgens mij allebei matig, en ik lees iets over invloeden van de maffia? :p

Kaka schreef:
Vorig jaar zijn wij in oktober bij het Lago Maggiore in Noord-Italië geweest, iets minder toeristisch dan het Gardameer. Prachtige, wat ruige natuur en veel lieve kleine stadjes rondom het meer. Wij waren echter wel op het randje van het einde van het toeristisch seizoen, wat concreet betekende dat veel bezienswaardigheden en restaurants dicht waren. Het weer was prima, om en nabij de 18 graden. Dagje een uitstapje gemaakt naar Zwitserland, veel gewandeld in de nabij gelegen natuurgebieden die aardig desolaat zijn. Op de enige echte regenachtige dag hebben we de trein naar Milaan genomen, dat was een uurtje treinen.

Het jaar daarvoor zijn we in dezelfde periode in de hak van de laars geweest, met Martina Franca als hoofdverblijfplaats. Dat vind ik ook echt wel een aanrader. Aardig warm, relatief weinig buitenlandse toeristen (en dus nog beroerder Engels dan in het noorden), maar wel erg gastvrij. Veel bezienswaardigheden, maar je hebt daar alleen wel een auto nodig om rond te komen, ov is erg beperkt.


Martina Franca en regio gaan op het lijstje, dankje!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berdien, Earth, IndianSu, mvdende, Roosch, Sannek90, secricible, Sokje_6, turtlelito, Zick_Zack en 66 bezoekers