Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 08:11

Sterkte hoor, pechvogels.
Over 5 jaar: “ weet je nog, die vakantie met pech?” Maar nu zit je er maar mooi mee.


Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 08:28

Imre schreef:
Wij staan met autopech in Noorwegen. -O- Gistermiddag net een uur van de nachtboot naar Bergen af, gestopt bij een waterval en toen liep er ineens een waterval aan koelvloeistof uit de auto. ANWB gebeld, drie uur gewacht op een sleepdienst - wel met mooi uitzicht, maar ook hier ruim 30 graden - en teruggesleept naar een voorstadje van Bergen. Staan we daar, gaan de garages pas maandag weer open. -O- Na overleg met een onderdelenwinkel de auto provisorisch in elkaar gemacgyverd en rond gaan bellen voor campings. Was inmiddels al half 9 en alles vol. Hotel in de buurt ook vol... We hebben wat gegeten bij een superbehulpzame Turk, waar we tips kregen voor wildkamperen. Een klein stukje durfden we wel te rijden. Helaas geen geschikte plek, dus met samengeknepen billen, de verwarming op standje tropisch om de motor te koelen en alle ramen open naar Bergen gereden en daar om 23.45 aangeklopt bij een hostel. Gelukkig was daar nog ruimte op de slaapzaal. We waren echt totaal kapot. Vriend slaapt nog, als hij straks wakker is gaan we bedenken of we hier blijven of toch naar een van de campings rijden om te zien of er plek is. En dan hopen dat ze maandag een nieuw koelvloeistofreservoir kunnen plaatsen.




Jeetje wat poedersuiker! Heb ook eens een vakantie in Duitsland gehad in 1 week tijd 2x de oldtimer stuk. Gelukkig hadden wij gewoon een hotel daar om naar terug te kunnen. Jullie situatie lijkt me helemaal vreselijk!

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 09:16

Oh Imre, wat ontzettend zuur! -O-

IJslanderstal Efnisstaðir - http://www.efnisstadir.nl

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 09:44

Ah super balen zeg! Hopelijk is er een plekje op een camping en kun je in ieder geval ergens terrecht om het weekend door te komen.

Wij hebben in Italië een aantal jaar geleden pech gehad. Auto moest op transport terug naar Nederland. Hele week vast gezeten op een camping waar niets te beleven was en niets in de omgeving was. Wat een stomme vakantie was dat zeg.

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 10:00

Goh. Dat soort pech-verhalen herken ik eigenlijk niet. Ooit eens de uitlaat onder de Disco vandaan gereden. Tref ik een lokaal reparatiebedrijfje: joh, geen punt, gooi 'm morgenochtend even binnen, doe ik er een nieuwe onder, neem je mijn 300 mee. Moet je daar-en-daar naar toe gaan, hardstikke mooi!
Kon ik 'm 's middags ophalen voor 100 pond reparatie en voor de auto wouw ie niks hebben; dat ik er een plons Diesel in gegooid had was ie al blij mee.

Een kapotte stuurbekrachtigingsleiding heeft ooit meer gedoe gegeven (iets met rechts en links gestuurde auto's) maar ook toen werd er een voertuig uit een hoekje getrokken, plons benzine erin en als ie klaar is, krijgen we deze wel terug. Die auto stond voor enkele 10-tjes op de rekening.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 10:07

Oh balen zeg Imre. Hopelijk is het gauw gefikst en kunnen jullie verder genieten van de reis.

Het valt me wel op dat er veel meer campings volgeboekt zijn. Hier in Denemarken ook. Wij hadden geboekt een paar dagen tevoren. Was maar goed ook, er stonden 4 campers te wachten op een plekje toen we aankwamen.

Come over to the dark side, we have cookies!

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 10:37

Onze camping was ook erg druk, eerste week super rustig en ineens kwam de drukte. Blij dat we gereserveerd hadden, want we hadden een super grote plek onder de bomen. Normaal reserveren we niet, maar we wilden nu ook voor het eerst twee week op één plek blijven. Is goed bevallen.

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 12:25

Ik reserveer altijd de eerste camping waar we heen gaan, heb geen zin na 700 km gereden te hebben te moeten rondshoppnen . Als we op de plek zijn dan kijken we waar we als volgende heen gaan en reserveren dan daar een plekje. Ik boek nooit iets ver van te voren.

Come over to the dark side, we have cookies!

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 17:23

Wij boeken ook vaak de eerste camping, maar hadden nu een nachtboot dus kwamen uitgerust aan. Wat niet zo slim was was dat we vergeten waren om te pinnen, dus we hadden alleen euro's op zak. Overkomt me nooit...

We hebben echt geen geluk. Alle garages dicht vandaag. We hebben een nacht bijgeboekt in het hostel en zijn de stad gaan verkennen. Gelukkig is er in Bergen veel te doen en vermaken we ons prima. Morgenochtend mee met een boottour, zo komen we het weekend wel door. Hier ook een weerrecord volgens de kranten, 33,4 graden.

Weissjee
Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 20:26

Heb je niet recht op vervangend vervoer met de anwb? Of red je je nu zonder ook?

Wij hadden een paar weken terug ook flinke pech met de camper. Uiteindelijk een week geduurd voordat hij gemaakt is. Ik hoop dat het bij jullie was sneller gaat ;).

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 20:48

Dat hoop ik ook! We hebben alleen repatrouillering in het pakket, geen vervangend vervoer. We durven het wel aan om het reservoir zelf te vervangen als dat tijd scheelt, maar dan moeten we er wel eerst eentje hebben.

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 21:00

Ik heb bedacht welke route we gaan doen, Engelberg in Zwitserland (moet wel even zoeken of ik er misschien met euro's kan betalen), Ligurië in Italië, dan de Dolomieten in Italië, dan Vorarlberg in Oostenrijk en dan weer terug naar huis :D tenzij het echt slecht weer wordt.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 21:05

Drukke route. Kampeer je met een tent of met een caravan /camper? :)

Bedenk je wel dat je dan ook vignetten nodig bent voor Oostenrijk en Zwitserland. Vooral Zwitserland is een duur vignet om aan te schaffen.

zonnebloem18
Berichten: 24819
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 21:41

Oostenrijk stelt niet veel voor. 10tje voor 1 week.
Vorarlberg is leuk, wel veel de hoogte in en weer naar beneden.

De Hochjochbahn bij Schruns is wel een aanrader, tenzij je niet van stoeltjesliften houdt.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 22:06

Twee jaar terug Rust, Titisee-Neustadt(beide Duitsland), Levanto(Italië) en Lauterbrunnen (Zwitserland de mooiste plek die ik in europa heb gezien) gedaan. Ik ben bekend met de vignetten inderdaad. Het lijkt veel, maar de vorige keer hadden we maar 2 nachten per bestemming nu 2 tot 4 :') misschien slaan we Oostenrijk over en gaan we via de Dolomieten al meer richting huis, dus als iemand nog een aanrader heeft voor een mooie plek tussen de Dolomieten en midden Nederland dan hoor ik het graag :D

Het ziet er voor nu zo uit: Engelberg 2 nachten(ivm de prijzen in Zwitserland), Ligurië 4 nachten, Dolomieten 4 nachten, Vorarlberg 4 nachten.

We gaan met de tent en de auto. Overigens super makkelijke tent, we hebben vorige keer getimed en binnen een kwartier waren we helemaal klaar (tent, bed, stoelen, tafel).

Ik ben gek op hoogtes, avontuurlijke wandelingen, watervallen etc. Ik kwam ook op Engelberg vanwege de hoge hangbrug :o

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Myca
Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 09:11

Wat een leuk topic, mag ik me ook melden?

Wij zijn helaas alweer terug van vakantie, twee weken naar Oostenrijk aan de Millstattersee met de caravan. Dit jaar is onze hond mee gegaan, dat is gelukkig goed bevallen.
Omdat ze mee ging hebben we tussendoor nooit langer dan 500km gereden voor een tussen-overnachting dus twee maal op de heenweg en twee op de terugweg.
Ik had van te voren gelezen dat je op sommige plekken in Zuid-Duitsland en Oostenrijk een muilkorfplicht hebt, dus voor de zekerheid had ik er maar eentje gekocht. Gelukkig hadden we die helemaal niet nodig.

Wij gaan dit jaar voor het eerst ook nog een keer in november een weekendje weg, hopelijk zit het weer dan een beetje mee!

[ img ]

[center]Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen.

zonnebloem18
Berichten: 24819
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 10:14

Leuk Myca, bij Döbriach?

Wij rijden nu weer terug naar huis. Helaas wel een klamme tent in moeten pakken door de regen van de afgelopen dag en nacht. Zou in Nederland ook niet heel droog moeten zijn de komende week, dus dat wordt nog interessant.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Myca
Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 10:24

Klopt zonnebloem18 wij waren in Dobriach bij Burgstaller, een hele grote camping. Wij hadden hier normaal gesproken niet voor gekozen, maar er zat nog een grote kans in dat onze zoons mee zouden gaan en voor hun was er meer te doen dan op een kleine camping. Achteraf is het ons toch goed bevallen, we hadden eigenlijk helemaal niet door dat het zo’n grote camping was. Er waren 3 sanitairgebouwen dus 2/3 van de camping kwam je helemaal niet tegen.

Balen trouwens dat je een klamme tent in moest pakken!
Wij gooien hem in de baggagekoffer op het dak als hij nat is, maar dit jaar hadden we mazzel, we konden droog inpakken. Als we op doorreis zijn zetten we hem niet op.
Voor de volgende keer hebben we wel een zakluifel gekocht, dan heb je net wat meer schaduw.
Laatst bijgewerkt door Myca op 29-07-19 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

[center]Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 10:27

Wij wilden daar heen deze vakantie, naar Burgstaller. Maar dat begin januari al volgeboekt. Nu naar Tirol net aan de Duitse grens. Veel te doen daar en te zien dus ben benieuwd.

Myca
Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 10:34

SusanH, wij zijn een paar jaar geleden naar Volders geweest.
https://www.schlosscamping.com/nl
Dat vonden wij ook een fijne camping, kleine camping en eenvoudig maar fris en schoon.
Zij hadden ruime staanplaatsen. Er was alleen niet zoveel te doen voor grote kinderen, dan moest je echt op pad met de auto.

[center]Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen.

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 10:38

Oostenrijk en Zwitserland staan ook op mijn kampeerverlanglijstje. Lijkt me zo mooi!

Net bij de volvogarage geweest. Auto wordt morgenochtend gerepareerd. We hebben het hostel inmiddels ingeruild voor een hotel en blijven daar tot woensdag en dan pakken we de boot naar Denemarken. Het wordt hier namelijk slecht weer en hebben geen zin om de boel nat te moeten inpakken. Voor woensdag voorspellen ze 20mm neerslag. := De gloednieuwe tent gaat dus ongebruikt mee terug... -O- Als het weer redelijk is pakken we nog wel een camping in Denemarken of het noorden van Duitsland (tips voor een rustige zijn welkom!). We zouden pas het weekend naar huis gaan, maar goed, alles loopt nu anders. Vanmiddag een berg op hier. En gister met een tour door de fjorden gevaren.

[ img ]


Myca
Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 10:57

Wat een pech hebben jullie gehad Imre, hebben jullie ondanks alles toch nog een beetje kunnen genieten?
33,4 Graden in Noorwegen, wie had dat kunnen verzinnen!

[center]Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen.

Myca
Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 11:02

kiomiamigo schreef:
Wij hebben 2 weken Ommen op camping Besthemerberg achter de rug, kamperen, pony mee, super plekje ondanks de warmte.

[ [url=m/a8JF0F.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik denk dat wij dezelfde caravan hebben gekocht als die van jullie.
727m totaal, klopt dat? Daar zullen we nog aan moeten wennen, zo’n gevaarte ;-)

[center]Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 11:16

Welkom Myca. Oostenrijk is ook een prachtig land om te kamperen! :D

Balen Imre. Hopelijk kunnen jullie toch een beetje genieten van de vakantie.
Het gebied Mecklenburg Vorpommern in Oost-Duitsland is erg mooi. Schwerin, Rostock, Lubeck. Voor campings heb ik geen aanraders, wij zaten in een hotel in Schwerin.

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 11:20

Het wordt in Denemarken ook minder weer. Wij gaan morgen verkassen van Ebeltoft naar Ribe. Waarschijnlijk met regen in moeten pakken morgen. Vandaag us het nog heerlijk. Wel is de camping half leeg. Tis echt heel rustig hier.

Come over to the dark side, we have cookies!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: danielle_x, DexterM, Domi_94, Fenn, Fly_high, fohadie, Furst, GoogleAdsense, Ineke2, lovemyhorse1, mireilledons en 64 bezoekers