Tenerife in februari, tips gevraagd!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
DaraBariton
Berichten: 1303
Geregistreerd: 15-12-11
Woonplaats: Noord holland

Re: Tenerife in februari, tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 19:58

Ehm sorry 10! :)) :oo
Schoonouders waren 14 dagen en die hadden ook 3 mooie dagen. :')

Dara♡ Bedankt voor de mooie jaren samen...
*31-05-2001 - †27-06-2021
◇Wiebe◇|31-03-2023| Fryso 518 x Tsjalle 454|


Jildau
Berichten: 9395
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 10:03

Even een kort vraagje waarvoor ik het niet nodig vind om een nieuw topic te openen.

Hoe is het autorijden op Tenerife en dan doel ik vooral op hoe eng is het? :') Vorig jaar zijn we naar La Palma geweest en dat vonden we geweldig maar het autorijden heeft ons wel een paar jaar van ons leven gekost zeg maar. Recht naar beneden, recht omhoog, vlak langs de afgrond zonder hekje of iets, haarspeldbochten langs de afgrond. We vonden het best pittig. :D Graag zouden we dit jaar een vakantie boeken waar we met iets minder angst in de huurauto kunnen stappen. Hoe zit dat op Tenerife?

Snorlex
Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Re: Tenerife in februari, tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 11:17

Ik vond Tenerife prima te doen!

- In de grond van de zaak zijn we nooit wie we denken te zijn en we herinneren ons slechts wat niet is gebeurd

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 11:20

Ik vond la palma ook goed te doen :o tenerife is wat drukker qua verkeer

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling


Petrichor
Berichten: 10498
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-19 11:32

Autorijden gaat prima, al zag ik wel vaak auto's zo geparkeerd:


[ img ]

The smell of earth after rain!

Electra63
Berichten: 17792
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Tenerife in februari, tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 14:21

Ik vind de wegen en het verkeer op Tenerife prima. Alleen hoog op de Teide is het wel bochtig en soms smal, dus als je dan een grote bus tegenkomt, dan is het wel even spannend.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Tenerife in februari, tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 14:26

Ik huur ook het liefst een automaat, dat rijdt een stuk relaxter in haarspeldbochten in de bergen.

_Evelien
Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Re: Tenerife in februari, tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 21:11

Hoi!

Ik zit met mijn vriend te denken om eind deze maand naar Tenerife te gaan. Alleen kennen we het beide nog niet, is het erg toeristisch en druk daar in de natuur en parken? En ben je er snel uitgekeken of valt er genoeg te zien?

We zijn erg benieuwd!

Lukasje
Berichten: 11144
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 21:28

Ik vond Tenerife geweldig! Toeristisch hangt af waar je naartoe gaat. Het Zuiden is druk, maar kies je meer oostkust of het noorden, dan heb je een totaal ander Tenerife. Wij hadden een huurauto en hebben het zuiden vermeden. Het eiland biedt enorm veel afwisseling. De Teide is mooi, en erg verrassend vind je in het noorden veel groen, bijna oerwoud-achtig.

Wij waren er 6 dagen en hadden 2 hotels, eentje in de hoofdstad en een in het noorden. We hebben elke dag uitstappen gedaan en ons prima vermaakt :j .

Het autorijden viel goed mee in de zin van niet al te veel drukte maar toch vaak pittige klimmende (en bijgevolg dalende) smalle slingerbaantjes.

Don't take anything for granted

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 05:55

Ik vindt het zuiden te toeristisch, maar daar heb je het meeste kans op zon

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Lukasje
Berichten: 11144
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 08:27

moonsparkle schreef:
Ik vindt het zuiden te toeristisch, maar daar heb je het meeste kans op zon


Klopt inderdaad! maar Evelien vroeg niet specifiek naar een plekje in de zon. Ik probeerde haar vraag naar drukte en of het erg toeristisch is, en of er wat te beleven valt, te beantwoorden en heb de zon hierbij uit het oog verloren :o .
(Nou hebben wij ook in het noorden ook mooi weer gehad.)

Don't take anything for granted

Petrichor
Berichten: 10498
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-19 08:08

Nou wij hebben geboekt via Booking.com, onze binnenlandse reis hebben we ook daar geboekt en nu hadden we het vertrouwen erin dat het in het buitenland ook zou slagen!

We gaan naar Los Cardones Boutique Village ziet er heel leuk uit (alleen de entree is een beetje vaag) en de beoordelingen zijn veel belovend! Zijn er toevallig nog Bokkers geweest?

Nu de vliegtickets in de gaten houden want die zijn momenteel flink aan de prijs, met koffers erbij betaal je met z'n 2 al snel 600 euro mijn gevoel zegt dat dat anders moet kunnen!

The smell of earth after rain!

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:12

Ik heb een maand geleden tickets geboekt voor 300,- voor twee personen, één koffer bijgeboekt want dat is genoeg voor ons twee.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Petrichor
Berichten: 10498
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Tenerife in februari, tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-19 10:49

Kijk dat is het betere werk!

The smell of earth after rain!

furious
Berichten: 7100
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 19:08

600 voor 2 personen in februari is wel extreem veel.
Ben laatst in januari naar een van de andere eilanden geweest. Betaalde 90 zonder koffer :=

You can turn off the sun but I'm still gonna shine!

Petrichor
Berichten: 10498
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-19 21:41

furious schreef:
600 voor 2 personen in februari is wel extreem veel.
Ben laatst in januari naar een van de andere eilanden geweest. Betaalde 90 zonder koffer :=

Ja het is belachelijk, maar helaas ik kan het niet goedkoper vinden! Ik wacht dus ook nog maar even met boeken in de hoop dat het nog goedkoper gaat worden.

The smell of earth after rain!

furious
Berichten: 7100
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Re: Tenerife in februari, tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 20:38

Ik had wel de goedkoopste dag uitgekozen. Dat scheelt ook geld.

You can turn off the sun but I'm still gonna shine!

Jildau
Berichten: 9395
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 18:20

Jildau schreef:
Even een kort vraagje waarvoor ik het niet nodig vind om een nieuw topic te openen.

Hoe is het autorijden op Tenerife en dan doel ik vooral op hoe eng is het? :') Vorig jaar zijn we naar La Palma geweest en dat vonden we geweldig maar het autorijden heeft ons wel een paar jaar van ons leven gekost zeg maar. Recht naar beneden, recht omhoog, vlak langs de afgrond zonder hekje of iets, haarspeldbochten langs de afgrond. We vonden het best pittig. :D Graag zouden we dit jaar een vakantie boeken waar we met iets minder angst in de huurauto kunnen stappen. Hoe zit dat op Tenerife?


We zijn er sinds vrijdag en we vinden het fantastisch! Onder andere door het natuurgebied rondom de Teide gereden en vandaag door het noordelijke natuurpark. Nog geen enge momenten in de auto gehad. Veel fijner rijden dan La Palma. :)

Lukasje
Berichten: 11144
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 18:25

Super dat het bevalt! Ik vond Tenerife geweldig. Het noorden is mooi he! Geniet nog van je vakantie

Don't take anything for granted


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, ontherun en 78 bezoekers