Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
gerpiegorp
Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 21:28

nicolanca schreef:
@Antjevip: Divoza en Balans zijn hier allebei voor verzekerd dus je hoeft geen medelijden te hebben met ze. En voor de meeste mensen is 150 euro een flink bedrag hoor!


Nee vooral geen medelijden hebben met Balans, dat ze verzekerd zijn betekent niet dat het niet verschrikkelijk voor hun is.

Maar goed, gewoon even wachten. Verzekeringen zijn traag en als het deze/vorige week is gebeurd dan zit Balans sowieso nog met hun hoofd in de papieren lijkt mij. Geef iedereen een kans om het te regelen, dan loopt het vanzelf wel. Communicatieproblemen met Divoza heb ik eigenlijk nog niet gehad, maar ik hoor daar wel vaker klachten over, jammer...

...
Ik ben gerpiegorp


Shaggy09
Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 21:34

Nou ja het is natuurlijk heel vervelend voor ze, maar vind niet dat je als klant daar de dupe van hoeft te worden. Maar vind dan ook dat Balans het netjes oppakt.

JM :#


shirleyp
Berichten: 2780
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-19 20:24

Nou... the story continues... Onthoud even dat ik heel medelevend en begripvol was in mijn eerste post O:)

Vorige week vrijdag Divoza gebeld, zou iemand van Enschede mij terugbellen. Niet gebeurd voor het afgesproken tijdstip, dus moest weer zelf bellen. Ze wisten nog niks, ik zou binnen enkele dagen bericht krijgen. Wel per mail, want ik ging een paar dagen op stedentrip. Mijn mailadres nogmaals doorgegeven voor de zekerheid.

Verschijnt er dinsdag een brief op de mat, eigenlijk meer een uitgeprinte email ‘want ze hadden mijn mailadres niet’ _-:( Dat is dus een doorgestuurde mail van Balans. Verzekering van Balans laat op zich wachten en keert wellicht alleen dagwaarde uit, ik kan het beter zelf melden bij mijn inboedelverzekering geeft Balans aan. Dat vond ik wat vreemd, dan ben ik er nl weer druk mee... Dus ik Divoza aansprakelijk gesteld met een zeer correcte en uitgebreide mail, zij bieden de wasservice immers aan. Krijg ik één zin terug: ‘we hebben bij onze verzekering geïnformeerd en zij geven aan dat u het beste contact op kunt nemen met uw eigen inboedelverzekering’ |o

Tot slot: Uit de brief/mail blijkt dat de brand al op 21 mei was!! En ik heb half juli ZELF moeten bellen om te vragen waar mijn dekens bleven? In geen enkel contactmoment met Divoza hebben zij daar excuses voor aangeboden, dat steekt best een beetje... Ik heb het gevoel dat ik van het kastje naar de muur word gestuurd... Nu ben ik druk met het oplossen van hun puinhoop en er kan nog geen sorry vanaf...

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23

alice0cullen
Berichten: 2430
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 20:33

Dan zou ik toch eens wat stampij schoppen bij divoza :o, vind het van allebei trouwens alles behalve netjes.

Van een ruin kan je eisen, aan een hengst kan je het vragen en bij een merrie moet je 3-voudig schriftelijk verzoek indienen.

Riding: The art of keeping the horse between you and the ground.

tiwi1969
Berichten: 7590
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 21:10

De reactie van Balans en Divoza klinkt een beetje raar, zij zouden verantwoordelijk moeten zijn, maar de manier waarop ze dit willen afwikkelen is wel normaal.

Jij claimt bij je eigen verzekering en jouw verzekering regelt dit dan weer met de verzekeraar van Balans. Of ze het ook echt door claimen is afhankelijk van de hoogte van de schade. Verzekeraars hebben onderling afgesproken dit voor kleine bedragen niet te dien i.v.m. de administratie kosten

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.

shirleyp
Berichten: 2780
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-19 21:50

Bedankt voor de reacties! Voor stampij is het me nu nog wat te warm ;)

Het zal inderdaad vast logisch zijn vanuit alle verzekeringen, dus ik heb het bij mijn inboedelverzekering ingediend. Maar wat steekt is het feit dat ze zich zo opstellen in de communicatie. Er wordt niet meegedacht en ik leur overal zelf achteraan, er kan zelfs geen ‘sorry, we hadden u eerder moeten informeren’ vanaf... Wint geen schoonheidsprijs voor klantgerichtheid dit...

Het steekt me trouwens ook dat ik en anderen straks natuurlijk nieuwe dekens ga aanschaffen (bij Divoza?) en ze er ondanks deze waardeloze service nog op gaan verdienen ook :\

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23

alice0cullen
Berichten: 2430
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 00:07

Ik bestelde wel ergens anders,Epplejack of even online zoeken. Misschien kom je dan ook nog goedkoper uit.

Van een ruin kan je eisen, aan een hengst kan je het vragen en bij een merrie moet je 3-voudig schriftelijk verzoek indienen.

Riding: The art of keeping the horse between you and the ground.

MarjanB
Berichten: 16301
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 06:20

Wat een slecht verhaal zeg!! Divoza is ook nog eens enorm duur met de was service. Ik was 30 euro kwijt voor 1 bucas.. tip voor nieuwe deken, paardendrogist of agradi zijn vele malen goedkoper dan divoza.

Hoop dat je snel je geld hebt!

Life is a balance of holding on, and letting things go…

star_l0ver
Berichten: 541
Geregistreerd: 25-09-06
Woonplaats: lisserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 06:26

Herkenbaar van de service van divoza. Zo had ik begin van het jaar problemen met geld terug krijgen. Elke keer weer bellen want hun nemen geen contact met ons op. Ook al wordt het wel gezegd. Ik hoop dat het je gaat lukken om wat terug te krijgen bij divoza. Maar heb er een hard hoofd in. Ze zijn mij als vaste klant kwijtgeraakt.

star mijn superhaffie is nu een mooie ster
Vingino mijn knappe stoere welsh cob kleuter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 06:40

Wat een raar verhaal, ik zou denken dat Divoza dat maar mooi op moet lossen. Ik zou toch navragen wat je rechten zijn. Je kunt Consuwijzer van de overheid tegenwoordig appen, misschien kun je het daar maandag vragen?
https://www.consuwijzer.nl/whatsapp

En/of juridisch loket bellen.

shirleyp
Berichten: 2780
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-19 17:03

Heb bericht van mijn inboedelverzekering, moest nog wat opsturen, ze nemen het in behandeling en krijg binnen 5 dagen bericht. Heb in ieder geval wel €150 eigen risico, dus dat is best zuur...

Nieuwsberichtje over de brand op 21 mei:
https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... ijkerbroek

Zodra ik uitsluitsel van mijn verzekering ga ik nog even een hartig woordje met Divoza over de gang van zaken (vnl het niet informeren). :(

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23

LoveBodin
Berichten: 4340
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 17:41

Maar waarom valt het onder je inboedel verzekering?

Ik zou toch inderdaad denken dat divoza het op zou moeten lossen.. Zij maken een fout. Nu draai jij daar voor op, met je 150 euro aan eigen risico.

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

Annem84
Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 17:50

Misschien je rechtsbijstand even informeren? Die kunnen vaak veek betekenen in de bemiddeling bij zulke zaken..

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]

MarjanB
Berichten: 16301
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 17:51

Ik zou ook rechtsbijstand doen ipv inboedel. En nogmaals divoza bellen en vragen naar een manager.

Life is a balance of holding on, and letting things go…

shirleyp
Berichten: 2780
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-19 17:51

LoveBodin schreef:
Maar waarom valt het onder je inboedel verzekering?

Ik zou toch inderdaad denken dat divoza het op zou moeten lossen.. Zij maken een fout. Nu draai jij daar voor op, met je 150 euro aan eigen risico.


Helemaal mee eens... Divoza wijst naar Balans en bij Balans ligt het bij de verzekering. Die verzekering van Balans keert op z’n hoogst een dagwaarde uit, mijn inboedelverzekering wellicht volledig. M.u.v. het eigen risico dan.

Je inboedel is in specifieke gevallen ook buitenshuis verzekerd, vandaar dat ik (op advies) deze route neem.

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23

Ladygiroc
Berichten: 5062
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 17:55

Shirley dat is zeker zuur!! Lijkt mij dat Divoza dat hoort te vergoeden, en zelf uit hoort te vechten met Balans.

Ik koop zelf nooit bij divoza, vind ze veel te duur maar hoor wel veel dat hun service belabberd is.

insta Fenna.Ivy
Fenna ZZ+2
Ivy

[b]† Spekkie

shirleyp
Berichten: 2780
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-19 17:55

Annem84 schreef:
Misschien je rechtsbijstand even informeren? Die kunnen vaak veek betekenen in de bemiddeling bij zulke zaken..


Dat is idd ook een goede optie. Ik wacht nog even af wat ik nu in gang heb gezet.

En trust me, met Divoza heb ik nog een appeltje te schillen én een varkentje te wassen >;)

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23

Ladygiroc
Berichten: 5062
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 17:58

Dat varkentje zou ik daar niet meer brengen TS :D

insta Fenna.Ivy
Fenna ZZ+2
Ivy

[b]† Spekkie

shirleyp
Berichten: 2780
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-19 17:59

Ladygiroc schreef:
Dat varkentje zou ik daar niet meer brengen TS :D


:D Goede tip! :')

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23

Pareltjes
Berichten: 2186
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 18:03

Als jullie bij Divoza hebben ingeleverd dan hebben jullie niets met Balans van doen. Je hoeft ook niet te wachten totdat hun verzekeringen eruit zijn. Als klant heb je helemaal niets te maken met hun verzekering of aan wie ze hebben uitbesteed. Je bent met Divoza in zee gegaan, niet met de rest. Je zult dus Divoza aansprakelijk moeten stellen. Zij moeten dit binnen een acceptabel termijn oplossen. Je hoeft niet op hun verzekering etc te wachten. Divoza moet met een redelijke schadeloosstelling komen ongeacht hoe zij verzekerd zijn of aan wie ze hadden uitbesteed!! Er is een contract met Divoza aangegaan! Niet met Balans of een van hun verzekeraars.

Succes allemaal, heel erg vervelend.

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 18:13

De verhalen komen op mij een beetje over als een klassiek #Boos verhaal. :=
Misschien met z'n allen even aanmelden, mocht het niet goed gaan. ;) Iedereen in ieder geval heel veel succes en sterkte met de situatie! Knap naar om er zo achter te moeten komen, dat verwacht je gewoon niet.
Hopelijk komt er iets goed uit!

Pareltjes
Berichten: 2186
Geregistreerd: 21-07-19

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 18:26

Mogen ze niet boos zijn dan??? Je zal 4 Rambo dekens hebben ingeleverd...

Alenthe05
Berichten: 1090
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 18:31

Het is toch van de zotte dat je het bij je eigen inboedelverzekering moet opgeven?? Het kost je 150 euro eigen risico en nog de aanschaf van een nieuwe deken. Lekker makkelijk maken ze zich ervan af... Poot stijf blijven houden!
Zo'n bedrijf zou er voor verzekerd moeten zijn... Anders Kassa een koude douche aanschrijven!

[i]Pura Raza Espanola
Derrote II; Cautivo XIII x Cautivo VII x Pericon;
B+4, L1+6, L2+10, M1+10, M2+10, Z1+10, Z2+0 geblesseerd
Nederlands Kampioen MCI Level 1, 2019, 4x 4e op het EK MCI Iberische paarden, Parijs 2019

Shaggy09
Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 18:36

Canon schreef:
De verhalen komen op mij een beetje over als een klassiek #Boos verhaal. :=
Misschien met z'n allen even aanmelden, mocht het niet goed gaan. ;) Iedereen in ieder geval heel veel succes en sterkte met de situatie! Knap naar om er zo achter te moeten komen, dat verwacht je gewoon niet.
Hopelijk komt er iets goed uit!


Jaaa meld je aan! Ik denk dat je een serieuze kansmaker bent en het zou ook goed zijn dat anderen dit zien. Vind het echt op zijn zachtst gezegd niet netjes hoe Divoza met dit incident en haar klanten omgaat.

JM :#

moonfish13
Berichten: 18218
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 20:07

Als ik er meerdere dekens gebracht had en ze deden zo gooide ik per direct de rechtsbijstand erop. Zijn ze helemaal gek bij Divoza, een beetje de klant opzadelen met jou probleem.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers