Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-19 16:37

Ha dat hebben ze aangepast dan. Hoeveel nachten ben je daar? Ik wil wel eens kijken of ik van daaruit wat sightings tips kan geven.

Edit je had het al gepost. Mocht je kans zien om 1 overnachting bij taleni te skippen en te overnachten in okaukuejo zou ik dat wel doen. Er komt elke avond zeer interessant bezoek aan de waterhole daar :D

En je dag van taleni naar Uris wel best het eerste stuk goed doorrijden. De afstand is echt niet te onderschatten en sommige loops daar zijn het echt niet waard. Terwijl je rond de gate bij Namutoni heel veel kunt spotten.

Een paar interessante waterholes/loops:
Nebrowni: leeuwen, gnoe, etc
Olifants: olifanten in de middag tussen 12 en 15
Gemsbokvlakte: grote kuddes zebra, gnoe, springbok, impala
Loops tussen Nebrowni en olifants: leeuwen in de ochtend en Black faced impala
Dik dik drive: luipaard
Omgeving Namutoni en gate: cheetah, luipaard
Rhino en elandsdrive geen enkele keer wat gezien.
Chudop en kalkheuvel hebben wij ook interessante dieren gezien want de naam doet een belletje rinkelen maar weet niet meer wat. Ha toch wel: chudop leeuwen mijn eerste reis.

Wij hebben de vorige keer vooral hyena’s gezien :’) en een jachtluipaard dicht bij Anderson gate op een gravel road. Je kan er normaal echt veel spotten.
Wil je grote kudde zebra/struisvogel kun je vanaf Anderson noordelijk rijden.
Zelf ben ik nog niet westelijk gereden schijnt ook super te zijn.
Laatst bijgewerkt door poes op 16-07-19 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Supervixen
Berichten: 12749
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 16:52

Alles is al geboekt en betaald, dus vind het dan wel zonde van het geld om wat anders te boeken. Kost allemaal al genoeg :')
Sommige accomodaties zaten al vol, dus vandaar de aanpassingen denk ik.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-19 16:55

Nee dat snap ik goed hoor. Heb mijn post nog wat geedit. Gaat echt zalig worden!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

MarijeR
Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 17:14

Goede reis Supervixen!

Ik zit nu op schiphol te wachten op mn vlucht naar Nairobi, zin in!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-19 17:40

Veel foto’s posten e allebei :D

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 18:58

Supervixen, geniet van je reis en bel me als je hulp nodig hebt, vast zit of wat dan ook. Ik PB je mijn nummer.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Supervixen
Berichten: 12749
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 19:52

Iriscope schreef:
Supervixen, geniet van je reis en bel me als je hulp nodig hebt, vast zit of wat dan ook. Ik PB je mijn nummer.


Lief van je, ik sla het nummer op :)

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 13:22

Oeh spannend Supervixen!! Heel veel plezier! Wij moeten nog even geduld hebben maar sla de tips ook al vast op. Ook ik ben benieuwd naar je foto’s en verhalen !

Jij ook heel veel plezier Marije !

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

Supervixen
Berichten: 12749
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 19:11

Zooo, wij zijn in Namibië! Vandaag vanuit Windhoek richting de Kalahari gereden en morgen rijden we naar de fish river canyon.

Onze auto is gloedje nieuw, net 8000km op de teller :+
De man van Europcar stond heel raar te kijken toen ik nee antwoordde op de vraag of wij weleens een band hebben verwisseld :')

Vanmiddag even een stuk gewandeld vanaf de lodge. Een tijd staan kijken naar een familie klipdassen. Verder nog een soort vos gezien, iets wat lijkt op impala's maar net anders is dan de impala's in het Kruger, gnoes, een nyala en waterbokken.

Klipdasjong op iets meer dan een meter afstand.

[ img ]

Wevervogelnest.

[ img ]

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-19 19:15

Zit je auob lodge?

Ik werk in autoverhuur en bij ons is 8000 Km een derde van de km die ze bij ons mogen lopen :D

Was het een springbok?

Ik wil ook weer :D

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 19:16

Dat nest! :wow: Geniet van jullie trip!

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 19:16

Ooooh heerlijk! Ik wil de hike ooit nog maken van Fish River naar Ai Ais <3


Nyaleti
Berichten: 5997
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 20:01

Oh heel veel plezier! <3
Een vos met hele grote oren? Waarschijnlijk een (verwant van) Cape Fox, best bijzonder om te zien geloof ik maar ze zijn zo schattig!

Vraag me af wat de temperaturen daar nu zijn in deze periode?

Supervixen
Berichten: 12749
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 20:22

poes schreef:
Zit je auob lodge?

Ik werk in autoverhuur en bij ons is 8000 Km een derde van de km die ze bij ons mogen lopen :D

Was het een springbok?

Ik wil ook weer :D


Ja inderdaad, springbokken! Ik heb het even opgezocht. We zitten inderdaad in de auob lodge.

Casperzazoe:
Ik weet niet of het de Kaapse vos was, daarvoor heb ik hem niet dichtbij genoeg gezien. Het zou kunnen, maar hij leek wel wat grijzer.

Het was vandaag 27 graden en vannacht wordt het 8 graden.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 20:35

Oeh! Leuke foto’s ! Ik heb ook zo veel zin om te gaan! Heel veel plezier nog ! En meer foto’s mag altijd :D

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 07:00

Grijze vos met grote oren is de Bat eared Fox, of in het Nederlands, de Lepelhond :)
Misschien heb je in het Kruger enkel de gewone of enkel de Black Faced Impala gezien en zag je nu de andere versie? Anders kan het een springbok zijn, maar die is duidelijk te herkennen en zal je in het Kruger ook in overvloed gezien hebben denk ik.

Wij grappen altijd dat die grote nesten van struisvogels zijn. Moet je eens zien hoe sommige toeristen daar in trappen :')

Geniet lekker van je reis en rij voorzichtig. Aanrader: Op de overharde wegen blijf in het midden vd weg tijden waar dat veilig is. De zijkanten lopen vaak af en kunnen slip veroorzaken.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

manzano
Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 08:13

Heb nog nooit een springbok in Kruger gezien.
Wel veel in het westen van ZA.

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 08:19

Je hebt gelijk, volgens mij zitten die inderdaad niet in het Kruger. Ik ben zo aan ze gewend dat ik daarvan uit ging, maar heb het even opgezocht en inderdaad. Geen Springbok in het Kruger!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-19 08:25

En volgens mij geen Black faced impala in Kruger ook? Die zijn vrij zeldzaam dacht ik!

En veel oryx in Namibië :) dat is echt mijn lievelingsdier.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 08:31

De Black faced Impala is inderdaad erg zeldzaam, kan maar zo dat die er ook niet zijn! Sorry, na zoveel safari's beginnen de dieren en plaatsen een beetje door elkaar te lopen :')

Wij hebben een vakantie gepland met mijn moeder, die ons op komt zoeken in September.

We rijden naar Grootfontein, waar we op een private game reserve kamperen. Hier staat het paard dat ik onlangs verkocht heb, dus die gaan we opzoeken :) Dan door naar Namutoni, daar Etosha in, 1e nacht slapen we in Hallali, 2e in Okaukuejo. Dan rijden we door naar Sesfontein, waar we kamperen op een camping met waterbronnen. Vanuit daar Skeleton Coast, we slapen bij Cape Cross. Volgende dag rijden we naar Langstrand (Tussen Walvis en Swakop) daar hebben we 2 nachten een appartement. Dan nog door naar Sossusvlei, waar we kamperen op een camping buiten het park, ook met waterbronnen. We komen 's middags aan, volgende dag gaan we Sossus in , dag erna rijden we weer naar huis.

Dan hebben we nog een week hier met mn mams om haar Windhoek te laten ziet etc.

In februari komt mijn vader langs en omdat we niet steeds hetzelfde rondje willen doen denken we erover om dan naar de Caprivi strip te rijden <3

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-19 08:43

Heerlijke plannen Iris!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 10:29

Leuk Iris ! Gaaf om je ouders te kunnen rondleiden in je nieuwe thuisland.

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 11:24

Heerlijk ritje!

Springbokkies houden van droogte, vooral in Etosha zijn ze veel te zien. Heerlijke dieren, heb ze in Botswana gemist. Hopelijk zijn er veel in de Kalahari!

Caprivi tip: Magango, kun je zelf doorheen! Op de route naar de strip, of ga je vanuit Namibie? Weg vanuit Botswana os erg slecht, maar ik vond het een prachtig park!

Supervixen
Berichten: 12749
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 17:01

Fotospam coming up!

Twee nachten in het canyon roadhouse gezeten. Voordat we daar waren nog naar een kokerbomenbos geweest.
Naar de fish river canyon geweest, wat is dat indrukwekkend.
Bij ons huisje stond vrijwel de hele dag een oryx. 'S nachts werd ik wakker van gekraak, stonden er gewoon vijf op het veldje voor ons huisje, op een paar meter van ons raam. Ze waren lekker wat zaden en gras aan het wegknagen.
Vandaag naar Luderitz gereden, binnen een half uur ging het van 32 naar 11 graden. Bizar dat je gewoon uren door het niks rijdt. En de oorverdovende stilte. Heerlijk. Vanmiddag even naar Diaz point geweest, daar hebben we de Heaviside's dolphin gezien, flamingo's en zelfs een walvis in de verte.
Morgen een lange rit. Eerst even naar Kolmanskop en dan richting de Sossusvlei.

Fish river canyon

[ img ]

Kokerboom

[ img ]

Beetje chagrijnig was hij wel.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Verlaten treinstation vlakbij Kolmanskop

[ img ]

Diaz point

[ img ]

[ img ]

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Anoniem

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 11:17

Ik kom nu even om het hoekje kijken voor wat concretere tips. Wij gaan in december naar Tanzania en zijn nu begonnen met langzaam vorm geven aan onze reis. We weten in ieder geval dat we beginnen met een paar dagen Dar, eindigen met een week Zanzibar en dat we ergens tussenin een meerdaagse safari willen doen.

Nou ben ik me een beetje aan het orienteren op die safaris en ik kom op zulke enorm verschillende prijzen uit... We willen 3 dagen incl kamperen. De goedkoopste aanbieder zit rond de 600 euro, maar de duurste rond de 1200. Wat is nou wijsheid? Is het sowieso handig om dit van tevoren te boeken (vind het om eerlijk te zijn ook wel relatief spannend om een aanbetaling te doen) of kan je gewoon naar Arusha rijden en komt het dan wel goed met de safaris? Ik heb begrepen dat er heel veel aanbieders zijn en dat de driedaagse incl kamperen allemaal relatief dezelfde route afleggen en dus ook op dezelfde campings stoppen. Is dat zo? Is het dan echt een kwestie van de goedkoopste uitkiezen en daar boeken?

Ik hoor het graag van ervaringsdeskundigen :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, Amberr09, ChanelR, dazzy, Esplen, Jorex, JPitty, LV19952, moonsparkle, Muronia, mvdende, purny, sinnekinne, Unicorn79, unofficial79, Varekaj, xxxmh, YaraNls en 81 bezoekers