[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ElCid
Berichten: 9199
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 14:46

Hier hebben de paarden ook vrij met de warmte; buitenbak te warm en tot laat 's avonds vliegen ( en als de vliegen weg zijn hebben wij geen puf meer), de binnenbak is te warm tot laat. Verder staan ze hier overdag op stal ( met hun eigen paddock dus ze kunnen naar buiten als ze willen) en 's nachts op de wei ( van. ca. 21.30 u tot 08.30/ 09.00 u. Dan halen we ze naar binnen.
We vinden het te warm om ze met deken en masker op in de wei te zetten; er is daar ( nog) geen schaduw en we doen ze echt geen plezier in de brandende zon. Binnenkort gaan we beginnen met bomen en struiken er om heen zetten; we huren nu nog maar gaan binnenkort kopen dan hebben we bijna 1,5 ha en kunnen we ermee doen wat we willen en dat wordt de aanleg van een voedselbos, paddock paradise, meertje en hindernisbaan, soort van extreme trail. Maar dat is nog wel een "stukje" werk ;) .

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101351
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 14:57

Dat klinkt goed zeg!!

Lynn2014
Berichten: 476
Geregistreerd: 26-02-18
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 15:08

Ik heb hem vandaag nog buiten laten staan. We hebben bomen waar ze onder kunnen staan maar dit doen ze niet. Het waait goed. Vanmorgen vroeg een klein ritje gereden en daarna lekker nat gemaakt, in de binnenbak goed laten rollen, dus een mooi laagje over hem heen. Hij heeft dan toch minder last van de vliegen en muggen.

Morgen en overmorgen weet ik het nog niet wat ik doe. Denk het heetst van de dag dat ik hem binnen zet. Maar binnen breekt het zweet hem eerder uit als gewoon buiten laten staan. Dus twijfel nog.

Lynn2014
Berichten: 476
Geregistreerd: 26-02-18
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 15:10

ElCid schreef:
Hier hebben de paarden ook vrij met de warmte; buitenbak te warm en tot laat 's avonds vliegen ( en als de vliegen weg zijn hebben wij geen puf meer), de binnenbak is te warm tot laat. Verder staan ze hier overdag op stal ( met hun eigen paddock dus ze kunnen naar buiten als ze willen) en 's nachts op de wei ( van. ca. 21.30 u tot 08.30/ 09.00 u. Dan halen we ze naar binnen.
We vinden het te warm om ze met deken en masker op in de wei te zetten; er is daar ( nog) geen schaduw en we doen ze echt geen plezier in de brandende zon. Binnenkort gaan we beginnen met bomen en struiken er om heen zetten; we huren nu nog maar gaan binnenkort kopen dan hebben we bijna 1,5 ha en kunnen we ermee doen wat we willen en dat wordt de aanleg van een voedselbos, paddock paradise, meertje en hindernisbaan, soort van extreme trail. Maar dat is nog wel een "stukje" werk ;) .


Klinkt goed!!!! Zou ik ook graag willen maar niet te doen ben ik bang....

Eefke85
Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 15:10

Ik had vanmorgen mijn paard compleet ingepakt, vliegenspray op en even erop om wat buig oefeningen te doen, maar ze was zo vervelend dat ik het warme weer maar weer afwacht. Denk dat dat de reden was.

Amanda09, komt Majid toevallig bij Nafiesa Arabians vandaan?

Zodia (Rhodium x Gribaldi) 8-5-2004
Linda (onbekend) geboortedatum onbekend (1998?)
Iris (dochter van Linda) 6-5-2002
Mazzeltov (zoon van Linda) 4-5-2012 - 02-08-2022
viewtopic.php?f=217&t=1681562
Linda een jaar ITP!

xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 15:11

simodi schreef:
xXutopiaXx schreef:
Ik durf het ook niet hoor :n Ook een keer goed fout zien gaan, en zie er ook het nut niet van in.. ze komen toch wel.. waarom risico lopen op blijven hangen, drukplekken of schuurplekken.... :n Nope, niet voor mij..

Was ook niet in het kader van kunnen vangen, maar om er nu een vliegenmasker onder te kunnen doen dat dan beter blijft zitten.
Bellatrix gaf aan de Special geen masker op houdt. Met een halster er overheen blijft dat meestal wel/beter zitten. Zonder masker kan nu ook heel vervelend zijn voor een paard, veel irritatie en kans op ontstoken ogen etc. Dus als je geen bezwaar hebt tegen een halster, had dat een oplossing kunnen zijn om toch een masker op te kunnen doen, nl eronder. ;)


Hmmm ja, ben zo panisch voor halsters om in de wei/stal :') En het kunnen vangen was zo snel het enige voordeel wat ik kon bedenken van een halster omhouden haha :P

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 15:30

Hier bleef het vliegenmasker in de groep ook niet fijn zitten. Ik heb nu voor het 2e seizoen deze. Ideaal! Alleen dan wel met klittenband en niet met een riempje en gesp. Leek me veiliger.

[ img ]

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 16:02

Ik heb 2 vliegenmasker, 1tje van professional choice die helemaal aan sluit. Helaas prikken de vliegen daar gewoon doorheen + dat de wimpers er doorheen gaan... En heb 1tje van Shires en die is super,zit elastiek in ook waardoor hij goed blijft zitten, ook met rollen.

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:38

Ik had een bucas maar die schuurde achter de oren dus daar werd ze kaal. Nu een shires met zacht randje en geen halster om. Blijft ook beter zitten door 2 x klittenband ipv 1x. :j

simodi
Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:46

Ik heb masker van Cashel, bevallen heel goed.

Love - language - leadership

Retjethorse
Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 18:53

Ik heb het vliegenmasker van Rambo en ben daar heel tevreden over. Oren zitten mooi ingepakt, stevige boog voor de ogen waardoor het masker niet aan de ogen kan en de neusflap kan erop/eraf zoals je zelf wilt. Aliaa heeft deze nog niet afgekregen, maar het is nu ook niet bepaald een sloper op dat gebied. :P

Vrijbuiter34
Berichten: 239
Geregistreerd: 03-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 18:59

Retjethorse schreef:
Ik heb het vliegenmasker van Rambo en ben daar heel tevreden over. Oren zitten mooi ingepakt, stevige boog voor de ogen waardoor het masker niet aan de ogen kan en de neusflap kan erop/eraf zoals je zelf wilt. Aliaa heeft deze nog niet afgekregen, maar het is nu ook niet bepaald een sloper op dat gebied. :P


Deze heb ik ook, maar mn oudje heeft zo lopen schuren om hem af te krijgen dat hij aan de onderkant van zn kaak helemaal open lag.

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 19:01

Ik heb nu al weer voor het 4e seizoen de Field Relief en die bevalt nog goed: sluit goed af, staat van de ogen af en hij krijgt hem niet af / stuk. Eerste jaar zijn er drie andere maskers gesloopt :=
De PC heb ik voor wandelen in het bos.
Nu hij op de paddock / groep blijft met deze hitte heb ik niks om ivm zweten er onder maar smeer ik s morgens zijn hoofd in met Ear Balm.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Nickolay
Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 19:21

amanda09 schreef:
Ik zal mij ook nog even voorstellen hier!
Jullie gaan heel hard in het nieuwe topic haha.

Amanda en 2 Arabische volbloeden Bas en Majid.
Bas helaas nu 12 en al 3 jaar met pensioen vanwege een blessure. Majid nu 2 jaar en 4 maanden.
Hij mag nog lekker doorgroeien en pakken we af en toe wat in hand trail dingen mee
Volgend jaar misschien een wedstrijdje als hij zich normaal weet te gedragen op vreemd terrein. Nog even een beetje oefenen.

Ze hebben bijna altijd vrij bij mij haha. Maar met dit warme weer gaan we vanmiddag eens een poging tot zwemmen doen.
Geen idee of ze het water ingaan maar we gaan het in ieder geval proberen.


Hi,
wij kennen elkaar van bij Talitha oppassen. (Gaby)
Wist niet dat Bas al met pensioen was

MarlonNaldo
Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 19:35

Precies,

Maar zonder ijzers heb ik het ook fout zien gaan helaas.

Ik hoor wat merken voorbij komen, zal eens googlen.

Special <3 Stornaldo, always in memoriam Y;( [o]
Quid Pro Quo, Yes Or No? What Will It Be Clarice?

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 20:40

Ik heb nog een Cashel crusader met neusflap liggen. Mocht iemand interesse hebben. Is nieuw, heeft nog geen paard gezien.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

justkid
Berichten: 11814
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 22:22

Mijn PC vliegenmasker is al stuk -O- de onderste rand ging los en vanmiddag had ze hem maar afgedaan.

welle18
Berichten: 25
Geregistreerd: 21-08-18

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 00:22

Hallo allemaal ben nieuw op dit forum

amanda09
Berichten: 622
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 01:02

@ Ballatrix ja voorlopig nog even hengst, in ieder geval tot zijn 3e. Daarna even afhankelijk van hoe hij uitgroeit en zich gedraagt :p

@ Eefke85 Hij komt bij Yildiz Arabians vandaan.

@ Hi Gaby, ja wij kennen elkaar zeker nog:)
Kom helaas niet heel vaak meer in de Achterhoek. Iets met tijdgebrek.

Wij hebben vliegenmaskers van de wellkoop. Ooit gekocht omdat we er snel eentje nodig hadden en dat dichtbij was.
Maar ze bevallen eigenlijk heel goed en zijn niet zo duur.

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA! http://www.dawra.nl

Zoek je een showhalster, verzorgingsproducten of wil je iets speciaals op maat laten maken voor uw paard, schroom dan niet om contact op te nemen! https://www.facebook.com/ArabianHorseStore/

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101351
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 05:22

welle18 schreef:
Hallo allemaal ben nieuw op dit forum



Rij je western?

ElCid
Berichten: 9199
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 11:03

Bellatrix schreef:
Dat klinkt goed zeg!!


Een droom die eindelijk waarheid wordt :D . Hard werken, dat wel maar als het allemaal klaar is hebben we een klein paradijsje, voor ons, de paarden en de andere dieren die hier wonen.

Wij hebben de vliegenmaskers van Rambo, met oren, evt. neusflap en versteviging zodat ze mooi ver van de ogen wegblijven. Die bevallen erg goed. Deze: https://www.paardendrogist.nl/product/r ... se/117305/ We hebben ze al een jaar of 3 dus ze gaan ook nog lang mee.

De halsters gaan hier altijd af buiten ( en op stal natuurlijk). Mocht het echt niet anders kunnen dan is een wat dunner leren halster veel veiliger dan die nylon dingen; leer knapt uiteindelijk wel. Of een veiligheidshalster, die kan je ook vrij makkelijk zelf maken. https://www.paardenkruiden.nl/weide-hal ... e-ore.html met een stukje klittenband of een leertje kan je een gewoon halster snel verbouwen.
https://www.paardenkruiden.nl/weide-hal ... s-met.html

Wij gebruiken bijv. op de trailer ook alleen maar leren halsters; in geval van nood zijn die sneller kapot dan die nylon dingen.

My_Little_P
Berichten: 1242
Geregistreerd: 25-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 21:11

Hij is al flink uitgezwaard CL, dat beloofd nog wat! Ik wist helemaal niet dat je man kon rijden :D

Wat heerlijk zo'n plek ElCid.

Quizje heeft ook vrij met deze hitte, al zou hij wel wat moeten kunnen hebben als echte Texaan. Bij ons gaan de paarden om 4 uur in de nacht naar buiten en worden binnen gezet ergens in de ochtend. Zal blij zijn als deze hitte voorbij is. Kan echt wel wat hebben, maar dit is me toch echt te veel van het goede. Gelukkig is er airco :Y)

Moet wel weer gaan rijden, volgende maand is het show (DRHA)! Zijn er hier meer mensen die naar show gaan en/of rijden? Hier in de buurt (Keelven Someren) worden ook regelmatig AQHA shows gehouden, lijkt me ook wel eens leuk om aan mee te doen. Nadeel is wel dat je dan weer lid moet worden van nog een organisatie. Of dat allemaal niks kost :D

SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 21:39

Dat is wel lastig inderdaad. Ik ben wran en drha lid. Doel is om dit jaar nog een on tour show te rijden. Wat ervaring opdoen met mijn 4 jarige (als mijn eigen gezondheid het toelaat). Grathem is een doel voor volgend jaar. Misschien dat ik nog wel ga kijken bij de komende show:D


Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101351
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 21:50

Er wordt veel in Someren georganiseerd maar dat is voor mij zo ver weg...

SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 21:59

Voor mij is (bijna) alles ver weg... |(

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers