Nest kittens gevonden met moeder, wat nu gedaan? (BE)

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
SinneJ
Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Re: Nest kittens gevonden met moeder, wat nu gedaan? (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 23:32

Ik vind inderdaad mensen vaak onrealistisch zijn over de aankoop van een dier. Ze zeggen dat ze er alles voor zullen doen als het er eenmaal is, maar €300 voor een adoptie, ho maar... ze beseffen niet dat de eerste keer dat dat diertje ziek is, je snel aan zo'n rekening zit.

Maar goed, aan die speech heb jij erg weinig. Ik hoop dat je snel een oplossing vindt! Vooral niet opgeven dieren te helpen zou ik zeggen, maar durf ze uit handen te geven als je de rekening ziet stijgen. Als je mama poes en nestje naar het asiel zou gebracht hebben, zou je nog steeds een verschil gemaakt hebben.

Men mag nooit vergeten dat de dressuur er is voor het paard. Het paard is er niet voor de dressuur.


elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Nest kittens gevonden met moeder, wat nu gedaan? (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 06:46

Persoonlijk snap ik niet dat overtollige dieren niet een spuitje krijgen ipv in dure sterilisaties te voorzien. Er is een kattenoverschot.

2a54z6e45r6r
Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-19 10:42

Ondertussen nog steeds geen eigenaar gevonden. Mijn DA zegt dat gezien de omstandigheden het heel goed kan zijn dat het een boerderijkat is die gedumpt is vanwege dracht.
Ik heb in afwachting tot ik de eigenaar vind de kittens en moeder een naam gegeven.

Marie blijft bij mij indien de eigenaar niet gevonden is.
Maui blijft bij mij.
Bennie heeft al een warm nestje gevonden!
Finn en Oscar plaats ik liefst samen binnenshuis.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Bravie
Berichten: 85
Geregistreerd: 05-03-13
Woonplaats: vlimmeren (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 11:14

Ik heb recent ook een moederkat met kittens gevonden. Bij ons in de buurt heb je organisaties waar ze moeder en kittens opvangen in gastgezinnen. Hier worden de kittens ook in huiselijke kring gesocialliseerd. Eens de kittens oud genoeg zijn wordt er voor hen dan een nieuw huisje gezocht nadat ze alle medische zorgen hebben gekregen zoals chip, spuitjes, enz... Je kan je misschien ook zelf als gastgezin opgeven bij zo een organisatie. Dan kun je de kittens verder opvolgens maar zijn de kosten niet voor jouw rekening.

2a54z6e45r6r
Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-19 11:22

Bravie schreef:
Ik heb recent ook een moederkat met kittens gevonden. Bij ons in de buurt heb je organisaties waar ze moeder en kittens opvangen in gastgezinnen. Hier worden de kittens ook in huiselijke kring gesocialliseerd. Eens de kittens oud genoeg zijn wordt er voor hen dan een nieuw huisje gezocht nadat ze alle medische zorgen hebben gekregen zoals chip, spuitjes, enz... Je kan je misschien ook zelf als gastgezin opgeven bij zo een organisatie. Dan kun je de kittens verder opvolgens maar zijn de kosten niet voor jouw rekening.

Ja dat klopt maar ik heb al gekke verhalen gehoord over dergelijke organisaties. En ik weet toch zelf ook graag waar mijn kittens belanden.

2a54z6e45r6r
Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Nest kittens gevonden met moeder, wat nu gedaan? (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-19 11:37

Finn heeft ook een warm nestje gevonden bij een lieve Bokker!!
Enkel Oscar is nog ter adoptie!

De kosten worden ook telkens door de nieuwe eigenaren betaald dus dat is zeker handig!

Bravie
Berichten: 85
Geregistreerd: 05-03-13
Woonplaats: vlimmeren (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 11:48

2a54z6e45r6r schreef:
Bravie schreef:
Ik heb recent ook een moederkat met kittens gevonden. Bij ons in de buurt heb je organisaties waar ze moeder en kittens opvangen in gastgezinnen. Hier worden de kittens ook in huiselijke kring gesocialliseerd. Eens de kittens oud genoeg zijn wordt er voor hen dan een nieuw huisje gezocht nadat ze alle medische zorgen hebben gekregen zoals chip, spuitjes, enz... Je kan je misschien ook zelf als gastgezin opgeven bij zo een organisatie. Dan kun je de kittens verder opvolgens maar zijn de kosten niet voor jouw rekening.

Ja dat klopt maar ik heb al gekke verhalen gehoord over dergelijke organisaties. En ik weet toch zelf ook graag waar mijn kittens belanden.



Begrijp ik helemaal! Twee van de drie hebben ook al een nieuw huisje gevonden. Nummertje drie en mamapoes zitten ook nog bij mij en gaan wss ook niet meer weg ;)

Lukasje
Berichten: 11144
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Nest kittens gevonden met moeder, wat nu gedaan? (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 12:12

Ik kom net binnenvallen en wat ik wilde zeggen, is inmiddels al het geval ... Er zijn best wel wat mensen op zoek naar een betaalbaar kitten.

Mijn buurvrouw had in het verleden regelmatig een nestje en die was ze zo kwijt. Zelfs nu vragen mensen nog of ze een nestje verwacht.

Don't take anything for granted

Merlen
Berichten: 1581
Geregistreerd: 24-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 12:49

2a54z6e45r6r schreef:
De kosten worden ook telkens door de nieuwe eigenaren betaald dus dat is zeker handig!


Zo doe ik het dus ook tenzij de nieuwe eigenaars willen dat ik het doe.Dan vraag ik een aanbetaling voor het chippen.De chip laat ik direct op hun naam plaatsen.
Meermaals ontwormen,vlooienmiddel doe ik sowieso en ik laat hun hartje en longen bij de dierenarts controleren.

poetser
Berichten: 4293
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 18:49

2a54z6e45r6r schreef:
Finn heeft ook een warm nestje gevonden bij een lieve Bokker!!


*\o/* Ik ben heel blij dat kleine Finn ons leven komt verrijken. Zijn misvormd pootje is geen gebrek, het maakt hem juist extra speciaal :+:

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren


Lukasje
Berichten: 11144
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Nest kittens gevonden met moeder, wat nu gedaan? (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 22:46

Wat goed zeg! +:)+
Krijgen we nog fotootjes vooraleer ze vertrekken naar hun nieuw huisje?

Don't take anything for granted

2a54z6e45r6r
Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-19 18:11

De kittens zijn nu 4,5 week ongeveer gok ik, ookal hebben ze al kiezen... en beginnen erg speels te worden!
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

En Marie heeft het ook warm!!

[ img ]


Edit: iemand een idee hoe de vader(s) er uitzagen?

Lukasje
Berichten: 11144
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Nest kittens gevonden met moeder, wat nu gedaan? (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 18:25

Ik gok hier 1 papa. Zwart/wit, zwart?

Ze zien er superschattig uit! Ze hebben het maar getroffen!

Don't take anything for granted

webster543
Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Nest kittens gevonden met moeder, wat nu gedaan? (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 18:35

Hey, ik zie net dit topic!
Zo fijn dat je de katten hebt gered en dat ze allemaal een fijn thuis hebben.
Ik heb net ook twee kleintjes opgevangen, de moeder is aangereden en gestorven. De kleintjes zwierven rond haar langs de weg.
Er bestaat in belgie “catshelter” die helpen ook de allerkleinste. Moest het ooit nog eens gebeuren!!

[ img ]
[ img ]
Mijn hummels, eentje mist een oog. Maar ik heb er al een die een poot mist, dus de gehandicapten club.

Insta : @aristo_dressage
“Pat the horse, slap yourself and do it again” Carl Hester

poetser
Berichten: 4293
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 18:37

Toch blijven ze ontzettend schattig :+:

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

Liebeskind
Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 18:59

Lukasje schreef:
Ik kom net binnenvallen en wat ik wilde zeggen, is inmiddels al het geval ... Er zijn best wel wat mensen op zoek naar een betaalbaar kitten.

Mijn buurvrouw had in het verleden regelmatig een nestje en die was ze zo kwijt. Zelfs nu vragen mensen nog of ze een nestje verwacht.


Maar wat is betaalbaar? Als je geen geld (over) hebt voor een kitten, moet je dan wel 1 aanschaffen?

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

2a54z6e45r6r
Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-19 19:03

poetser schreef:
Toch blijven ze ontzettend schattig :+:

Ja poetser, nog eens dikke sorry he :( Hopelijk vind je een kitten :)

(lieve poetser kwam met dr zoontje kijken, maar blijkbaar had mn moeder ze al aan iemand anders beloofd :(:) )

2a54z6e45r6r
Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-19 19:05

webster543 schreef:
Hey, ik zie net dit topic!
Zo fijn dat je de katten hebt gered en dat ze allemaal een fijn thuis hebben.
Ik heb net ook twee kleintjes opgevangen, de moeder is aangereden en gestorven. De kleintjes zwierven rond haar langs de weg.
Er bestaat in belgie “catshelter” die helpen ook de allerkleinste. Moest het ooit nog eens gebeuren!!

[ [url=m/gj0EQ7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Eit8pY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn hummels, eentje mist een oog. Maar ik heb er al een die een poot mist, dus de gehandicapten club.

Ooch super lief <3

Heel lief dat je je over hen ontfermd hebt! Zwarte katten zijn zo underrated door mensen!

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 19:07

Wat een mooi nestje ! <3
En te leuk gewoon dat ze allemaal naar een bokker gaan ! +:)+

Webster zo tof dat jij er ook 2 van de straat geplukt hebt. De mupskes :(:)
Allebei oogproblemen zo te zien ? Ik heb hier een zwerfkater die ik voer en die heeft ook zo'n verkleurd oog sinds een paar maanden :7

Poetser ik heb mijn 3 dametjes geadopteerd van de stichting Zwerfkat in Nood. Misschien kan je op hun website even kijken :o

poetser
Berichten: 4293
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 19:14

2a54z6e45r6r schreef:
poetser schreef:
Toch blijven ze ontzettend schattig :+:

Ja poetser, nog eens dikke sorry he :( Hopelijk vind je een kitten :)

(lieve poetser kwam met dr zoontje kijken, maar blijkbaar had mn moeder ze al aan iemand anders beloofd :(:) )


Ik neem je niks kwalijk. Het blijft heel jammer, want ze waren zo welkom allebei, maar het is nu zo en niet anders. Zoontje is ook gekalmeerd en is blij dat hij ze toch een keer heeft kunnen knuffelen. (En ik heb knappe Raven ook eens in het echt kunnen zien :D )

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren


webster543
Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Nest kittens gevonden met moeder, wat nu gedaan? (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 20:33

Pandora, die verkleuring is een teken van ziekte zoals de niesziekte. Kan voor een zwakke kat zelfs dodelijk zijn.
Ik doe er elke dag oogzalf in, hopelijk komt het goed, en met je zwerfkatje ook!

Insta : @aristo_dressage
“Pat the horse, slap yourself and do it again” Carl Hester


poetser
Berichten: 4293
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 21:45

Pandora2 schreef:
Poetser ik heb mijn 3 dametjes geadopteerd van de stichting Zwerfkat in Nood. Misschien kan je op hun website even kijken :o


Bedankt voor de tip. Ik zal eens kijken op hun website :D

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

2a54z6e45r6r
Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-19 23:49

Lukasje schreef:
Ik gok hier 1 papa. Zwart/wit, zwart?

Ze zien er superschattig uit! Ze hebben het maar getroffen!

Finn zou dan een fevercoat hebben?
Dat dacht ik eerst maar de DA had daar nog nooit van gehoord en zei dat het vast wel 2 verschillende katers waren
Laatst bijgewerkt door 2a54z6e45r6r op 25-07-19 00:05, in het totaal 1 keer bewerkt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: atilla, Eliana, GrapeshotBot, IASCrawler, Labiesch, Suusw, Tribunals, WendyShet, YandexBot en 50 bezoekers