USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Fitzroy
Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 15:38

Als je niet van plan bent om naar beneden te lopen in de Grand Canyon heb je aan 1 overnachting daar genoeg om de uitzichtpunten mee te pakken met zonsondergang cq -opkomst.
Dus dan zou ik het stuk als volgt doen: Bryce Canyon - Page (‘s avonds Horseshoe Bend, volgende dag ‘s morgens Lower Antelope Canyon)
Page - Monument Valley (daar overnachten ) en dan Monument Valley - Grand Canyon.

Als Sequoia je niet trekt zou ik dat overslaan en dan voor de bomen naar Mariposa Grove in Yosemite gaan. Je kunt over de Tioga Pass naar de andere kant en dan via Death Valley richting Las Vegas.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 16:07

_Tamara schreef:
Onze reis naar Alaska komt steeds dichterbij en we hebben nu bijna alles geregeld. *\o/* Misschien zijn er nog mensen die tips hebben voor leuke dingen? We hebben nu de onderstaande dingen gepland:

- Ketchikan (2 dagen): Boottocht naar Misty Fjords NP, verder nog niets gepland..
- Juneau (2 dagen): Naar de Mendenhall Glacier en whale watching
- Skagway (2 dagen): Met de White Pass & Yukon Railway en over de Klondike Highway naar de White Pass Summit
- Whittier (1 dag): Boottocht naar Prince William Sound NP
Verder zijn we met het schip nog twee dagen in Glacier Bay NP, en gaan we naar de Hubbard Glacier + College Fjord.

Ik heb ook zitten kijken naar een 'berenexcursie' en dat leek me ook wel heel gaaf. Alleen kon ik zo niets vinden wat zonder helicoptervlucht gaat (zien we niet zo zitten :+) en waarbij je niet naar een private reserve gaat. Misschien hebben hier mensen nog ideeën?


[ img ] :D

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 16:09

knabbelgirl schreef:
Fitzroy schreef:
Yosemite erg weinig tijd, Sequoia veel te weinig. Ik mis Death Valley. Grand Canyon een dag teveel. Monument Valley mis ik en Las Vegas is weer best lang.
Maar goed ieder maakt zijn eigen keuzes ;)
Het zou mijn reis niet zijn in deze opzet in ieder geval.

Ah kijk daar snap ik meer van zo.
Yosemite is een extra dag te weinig dus? Wat maakt dat je daar meer tijd nodig zou hebben dan bij de Grand Canyon (gezien je daar zegt een dag minder te doen).
Sequoia doet ons niet genoeg om een dag te besteden, leuk om de bomen even te zien maar om nu een hele dag alleen bomen te bekijken, lijkt me niet bepaald leuk heel eerlijk.
Death Valley zullen we op een van de Las Vegas dagen bezoeken net als Hoover Dam.
Monument Valley heb ik inderdaad weg gelaten, je moet toch ergens keuzes maken en we gaan dan liever naar Horseshoe Bend en hopelijk hebben we die dag nog tijd om Antelope Canyon nog te bezoeken maar daar gaan we niet vanuit.

Grandcanyon heb je in 1 dag wel gezien. Horsehoe Bend daar kun je gewoon een fotostop maken als je er voorbij komt. Hoover Dam zou ik zeker niet speciaal voor in de auto stappen. Maar Monument Valley vond ik écht een hoogtepunt van de reis. En dan kun je ook een rit te paard maken om het compleet te maken.

x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 19:41

Bij ons werd voor Page twee nachten aangeraden, maar aan 1 nacht hadden we ook genoeg gehad. Glen Canyon Dam gezien (als je voor 16.00u bent kun je nog mee met een rondleiding), Horseshoe Bend is alleen een fotostop (met een korte wandeling vanaf de parkeerplaats) en Antelope Canyon ben je ook met een uur doorheen (wij hebben de lower gedaan, wel op tijd reserveren!). De rest van de tijd hebben wij doorgebracht bij Lake Powell op het strand (je mocht daar ook op het strand kamperen).

Monument Valley vond ik echt gaaf. Die staat bij mij hoger op het lijstje dan Horseshoe Bend. Eigenlijk staat die naast de Grand Canyon op een van de mooiste plekken onderweg (maar dat is persoonlijk, het gaf mij echt een heerlijke western cowboy sfeer). Als je wilt paardrijden kun je daar met Roy Black ook een rit met galop maken. Zelf heb ik dit in Zion gedaan bij Jacob's Ranch.

Mariposa Grove in Yosemite vond ik erg gaaf om sequoia's te zien. Trek er wel wat tijd voor uit, want de mooiste uitzichten krijg je bij de langere wandelroutes. In Yosemite hebben wij op de andere dag nog de four-mile-trail gelopen, alleen naar beneden (is een kleine tien kilometer tot terug bij de parkeerplaats) en met de betaalde bus omhoog (is namelijk 1000 meter hoogteverschil).

Las Vegas had ik met twee nachten wel gezien. Twee keer een show gezien en overdag over de strip gelopen van voor tot achter en weer terug. En als je van western kleding houdt, zit daar een grote Bootbarn :D Death Valley hebben wij geslapen maar dat was bloedheet (47 graden overdag, 38 graden 's nachts), dus dat slapen kan je best overslaan.

Grand Canyon vond ik één nacht prima, al had ik me ook vermaakt met twee nachten. Op de aankomstmiddag de busroute waar je niet met de auto mag komen voor een groot deel gewandeld. Op de vertrekochtend nog de wandeling naar het ooh-aah-point gemaakt.

Het hangt er ook vanaf wat je programma aansluitend is. Wij kozen voor óf op de vertreklocatie nog iets doen óf op de aankomstlocatie en niet allebei. Daartussen zit dan ook nog een stuk rijden.


moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 19:56

knabbelgirl schreef:
Wat super gaaf Yasmine!

Wij hebben nav de tips hier besloten niet voor een camper te gaan, heel erg bedankt voor jullie input en meningen! We hebben nu offertes opgevraagd voor een gewone autoreis bij oa Tioga, Exit reizen, 333 travel en nog 2 anderen. Heeft iemand hier ervaring met een reisorganisatie (voor maatwerk) en zijn er bepaalde die jullie aan- of afraden? Tioga service tot nu toe geweldig, maar hun offerte valt 20% hoger uit dan bij Exit reizen (rest moet nog binnen komen) voor volledig vergelijkbare reizen, enige verschil zijn vertrekdag (lengte blijft hetzelfde) en een overstap op de terugreis. Dat vond ik toch een stevig verschil daarvoor



Wij zijn met exit reizen naar hawaii geweest en alles was echt prima geregeld, goeie en snelle communicatie, verschillende accomodaties om uit te kiezen, we wisten hoeveel dagen we op welk eiland wouden en ze hebben ons in niks geprobeerd de reis duurder te maken.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Nimber
Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 21:00

9 december vlieg ik weer naar Florida voor 10 dagen! Nu al zin in. Nu samen met een vriendin. We zitten bij mijn oude instructeur in huis op hun dressuurstal vlak bij Ocala. Lekker 10 dagen paard.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 08:23

Knabbelgirl, Highway 1 van LA naar SF is een van de mooiste en onvergetelijkste routes, vind ik persoonlijk. Dat zou ik absoluut niet overslaan.

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 09:41

elnienjo schreef:
_Tamara schreef:
Onze reis naar Alaska komt steeds dichterbij en we hebben nu bijna alles geregeld. *\o/* Misschien zijn er nog mensen die tips hebben voor leuke dingen? We hebben nu de onderstaande dingen gepland:

- Ketchikan (2 dagen): Boottocht naar Misty Fjords NP, verder nog niets gepland..
- Juneau (2 dagen): Naar de Mendenhall Glacier en whale watching
- Skagway (2 dagen): Met de White Pass & Yukon Railway en over de Klondike Highway naar de White Pass Summit
- Whittier (1 dag): Boottocht naar Prince William Sound NP
Verder zijn we met het schip nog twee dagen in Glacier Bay NP, en gaan we naar de Hubbard Glacier + College Fjord.

Ik heb ook zitten kijken naar een 'berenexcursie' en dat leek me ook wel heel gaaf. Alleen kon ik zo niets vinden wat zonder helicoptervlucht gaat (zien we niet zo zitten :+) en waarbij je niet naar een private reserve gaat. Misschien hebben hier mensen nog ideeën?


[ Afbeelding ] :D


Haha geweldig! Maar helemaal waar. Gelukkig viel het bij ons nog mee 3 weken terug maar nu moet het veel erger zijn.

Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing

Fitzroy
Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 09:44

@yasmine en knabbelgirl:
Tja, ik denk dat de meningen daar over verdeeld zijn. Ik vond het mooi maar sowieso niet het mooist of onvergetelijkst. In Utah heb je imo veel mooiere routes. Maar dat blijft persoonlijk. Als ik moest kiezen omdat ik te weinig dagen heb, zou ik die weg er ook uit laten.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 07:54

Ceetje_bokt schreef:
Wij zijn metvEnerald Bay vanuit Homer vertrokken met een watervliegtuig. Toen waren Chris &Ken Day de eigenaren. Zij hebben het bedrijf verkocht, maar wellicht doen ze nog iets. Fantastische mensen met veel liefde voor de beren. Gruwelijk duur maar elke cent waard.

Bedankt voor de tip! Ik zal ze eens Googlen :)

@ Tierania, tof!! Waar zijn jullie geweest?
@ Knabbelgirl, dankje!! Begint nu ook wel erg te kriebelen :D
@ enienjo, :') :') Er gaan zeker wat busjes Deet mee haha :+

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 11:54

DEET in de Vs kopen: off met 99 % DEET voor bijna niks

Katja
Blogger
Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 14:22

Meer dan 50% deet is niet effectiever maar geeft wel risico op vergiftiging.
Neemt niet weg dat ik wel adviseer om het in de VS te kopen alleen een iets lager percentage.

Needje
Berichten: 19172
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 12:27

99% DEET kom ik niet bij in de buurt hoor.
Ik gebruik maximaal 30%.

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 12:53

_Tamara schreef:
Ceetje_bokt schreef:
Wij zijn metvEnerald Bay vanuit Homer vertrokken met een watervliegtuig. Toen waren Chris &Ken Day de eigenaren. Zij hebben het bedrijf verkocht, maar wellicht doen ze nog iets. Fantastische mensen met veel liefde voor de beren. Gruwelijk duur maar elke cent waard.

Bedankt voor de tip! Ik zal ze eens Googlen :)

@ Tierania, tof!! Waar zijn jullie geweest?
@ Knabbelgirl, dankje!! Begint nu ook wel erg te kriebelen :D
@ enienjo, :') :') Er gaan zeker wat busjes Deet mee haha :+


Wij hebben van OFF de deep woods gekocht, werkt goed :)
Rondje Anchorage - Homer - Seward - Denali - Fairbanks - Valdez - Anchorage :D

Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing

Cowboy55
Berichten: 8444
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 12:55

Tierania_ schreef:
Wij hebben van OFF de deep woods gekocht, werkt goed :)
Rondje Anchorage - Homer - Seward - Denali - Fairbanks - Valdez - Anchorage :D


Ik kan helemaal mis zitten, maar was OFF ondertussen bij ons niet verboden want serieus giftig?

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 13:01

DEET moet je proberen om niet binnen te krijgen, maar het is een beetje kiezen uit twee kwaden: of een goed antimuggenspul of eventueel ziekten oplopen door muggenbeten. Ik gebruik het heel weinig en leef nog steeds. In Nederland mag er niet meer dan 50% DEET in een product zitten, in de VS veel meer. Due OFF gaat dus mee naar huis.

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 14:09

Cowboy55 schreef:
Tierania_ schreef:
Wij hebben van OFF de deep woods gekocht, werkt goed :)
Rondje Anchorage - Homer - Seward - Denali - Fairbanks - Valdez - Anchorage :D


Ik kan helemaal mis zitten, maar was OFF ondertussen bij ons niet verboden want serieus giftig?


Geen idee? Heb zelfs een busje mee naar huis genomen :+

Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing

Cowboy55
Berichten: 8444
Geregistreerd: 11-10-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 14:19

Als niemand het herkent dan zal ik wel mis zitten. Never mind, wilde geen onrust zaaien....

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Katja
Blogger
Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 15:00

Ceetje_bokt schreef:
DEET moet je proberen om niet binnen te krijgen, maar het is een beetje kiezen uit twee kwaden: of een goed antimuggenspul of eventueel ziekten oplopen door muggenbeten. Ik gebruik het heel weinig en leef nog steeds. In Nederland mag er niet meer dan 50% DEET in een product zitten, in de VS veel meer. Due OFF gaat dus mee naar huis.
Je krijgt het altijd binnen want het wordt door je huid opgenomen.

Liebeskind
Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:51

Fitzroy schreef:
Als je niet van plan bent om naar beneden te lopen in de Grand Canyon heb je aan 1 overnachting daar genoeg om de uitzichtpunten mee te pakken met zonsondergang cq -opkomst.
Dus dan zou ik het stuk als volgt doen: Bryce Canyon - Page (‘s avonds Horseshoe Bend, volgende dag ‘s morgens Lower Antelope Canyon)
Page - Monument Valley (daar overnachten ) en dan Monument Valley - Grand Canyon.

Als Sequoia je niet trekt zou ik dat overslaan en dan voor de bomen naar Mariposa Grove in Yosemite gaan. Je kunt over de Tioga Pass naar de andere kant en dan via Death Valley richting Las Vegas.


Hou wel rekening met de kans dat de pas dicht is. Ik kan je verzekeren dat dat een pokke-eind om is.

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 18:51

Bedankt voor alle tips iedereen! Zeker weten wat aan gehad! We hebben alles nog eens goed doorgenomen en bekeken en het ea gewijzigd. 1e nacht Las Vegas geven we op om in Death Valley te slapen, en we gaan toch alles zelf boeken. Heb het nav jullie opmerkingen nog eens goed bekeken, en dat scheelt echt ontzettend veel, worth the effort.
Monument Valley spreekt ons beide gewoon echt niet aan, en Grand Canyon willen wij zeker die 2 nachten houden (ook omdat we de vertrekdag eind van de ochtend/vroeg in de middag zullen vertrekken en vermoedelijk aankomstdag pas eind van de middag aankomen. We zullen daarna in Needles verblijven, we hebben ook naar Joshua Tree, Kingman, Palm Springs en nog iets anders gekeken, maar aangezien het puur is om de reis op te breken, doen we het maar zo in het midden

@Spekkie ik hoop inderdaad in page even lekker op het strand te kunnen gaan liggen hihi

@Yasmine we zullen zeker een stukje Highway 1 meepakken, maar slechts heel beperkt. Tot Malibu of iets verder en terug via Mulholland Road. Ik sta open voor verder mits het een dagtrip blijft, maar gezien het de wens is van vriendlief dat stuk mee te pakken, en hij tot Malibu voor nu genoeg vind, houden we het voor het idee even daarop. Ik zorg echter wel dat we de rest van de dag vrij houden

@Nabster: Dat is precies waarom wij toch Sequoia pakken, als je toch al het risico loopt om te rijden, dan maar vast een stop plannen en er op plannen :D

Voor Las Vegas twijfelen wij tussen het Excalibur, Luxor en New York New York, iemand ervaringen met een van die hotels en wat zouden jullie aanraden? Op foto's/beschrijvingen heb ik een sterke voorkeur voor Luxor, maar hoor graag input. Het is allemaal zo groots en indrukwekkend


@Nimber: Leuk! Veel plezier alvast (heel ver vooruit haha)

Fitzroy
Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 19:32

Van die 3 zou ik kiezen voor NY NY. Excalibur is echt wel een klasse minder en Luxor wat verouderd.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 19:40

Dank je :) eventuele andere suggesties in vergelijkbare prijscategorie zijn zeker ook welkom hoor!


Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 19:44

Wij hebben in excalibur in 2008 gezeten, betaalbaar en verder prima. Wat zoek je in een hotel, ik een kamer met en prima bed en een schone badkamer. Wat je ook kan proberen is priceline of hotwire voor LV.

Fitzroy
Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 20:09

Kijk bv. eens naar Treasure Island. En dan op hun eigen website. Ze hadden in het verleden de TV Ad-special en het voordeel daarvan was dat je geen resort fee hoefde te betalen. En dat loopt onderhand aardig in de papieren. Verder betaal je bijna overal resort fee.
Waar ik ook nog wel eens goedkoop heb gezeten is the Desert Rose resort. Maar dan zit je 1 Block achter de Strip en er niet aan. Wel mooie kamers, eigenlijk complete appartementen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amparo, ardanwan, BeFunny, Berdien, blondies, Bytespider, CairnTerrier, Corien_, Emj_23, Hanneke137, Indy_Mouse_9, Ineke2, ingvdh, Kimmie235, manonutjuh, Mondy, Poosje81, purny, secricible, shaddy82, Tieneke en 56 bezoekers