[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
samirah
Berichten: 1144
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 10:48

Is fedimax niet iets? Hier ligt 205 perfect om mijn gelderse tank van 1.65. Wel wat lang voor het mooi, maar van voren verstelbaar. Ligt als een huis hier.

If evt iets van shires? Die schijnen ook fijn te zijn.

springen is passie, dressuur is een kunst


Saaams
Berichten: 13244
Geregistreerd: 20-01-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 13:26

Extender bij de bucas? Ik heb ook een brede voorkant. Met de extender ligt de deken als een huis

Laerkens Beauty

Beau_Myrthe
Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 18:35

MarjanB, een Rambo of Amigo met v-hals sluiting al is geprobeerd?


Lady

MarjanB
Berichten: 16302
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 18:37

Beau_Myrthe schreef:
MarjanB, een Rambo of Amigo met v-hals sluiting al is geprobeerd?


Nee nog niet, welke amigos hebben dat?

Life is a balance of holding on, and letting things go…

Beau_Myrthe
Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 18:39

MarjanB schreef:
Beau_Myrthe schreef:
MarjanB, een Rambo of Amigo met v-hals sluiting al is geprobeerd?


Nee nog niet, welke amigos hebben dat?


Ik heb zelf een oude amigo bug buster die nog een v-sluiting heeft maar volgens mij is deze niet meer te koop zie ik zojuist.. :(
Amigo Evolution Vamoose heeft een disk, hier heb ik nog geen ervaring mee maar is ook een soort v hals en anders de Rambo protector.


Lady

Azmay
Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 10:04

Heb hier een bucas geprobeerd met borstverbreder maar ligt nog belabberd voor. Buikflap is ook veel te krap.
Maat groter is de volgende stap maar gaat de sluiting voor genoeg zakken?

[ img ]
Lengte is zo goed, maar de hals is nog altijd krap en ze kan niet aan de grond. Niet met en niet zonder verbreder van 10cm zoals op foto.

De modellen die ik zoek (buzz off rain en Sun shower) hebben volgens mij geen big neck.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 13:58

Bucas heeft niet de juiste pasvorm voor jouw paard. Maat groter gaat je niet helpen, deken is nu al aan de lange kant en dan gaat bucas scheef trekken.
Ik zou voor horseware gaan en dan met de regenliner.

MarjanB
Berichten: 16302
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 14:08

Bucas heeft geen big neck meer in de vliegendeken.. heb gister met ze gesproken. Amigo ligt bij die van mij ook niet goed. Ze hebben een xl versie van de amigo bug en die is 10cm breder van voor. Echter gezien hoe de amigo lag ben ik toch voor de Rambo protector gegaan. Morgen krijg ik die als het goed is geleverd. Zijn nu bij paardendrogist in de aanbieding.
Qhp zat aardig tot ze ging lopen
[ img ]
Andere bucas met vaste hals maar zat voor geen meter.
[ img ]

Life is a balance of holding on, and letting things go…

SBravour
Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 14:20

Hier ook de Rambo, ontzettend blij mee! Niet dagelijks nodig maar als die dan op moet, ligt ie top.[ img ]
[ img ]
[ img ]

Azmay
Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 14:36

MTinker schreef:
Bucas heeft niet de juiste pasvorm voor jouw paard. Maat groter gaat je niet helpen, deken is nu al aan de lange kant en dan gaat bucas scheef trekken.
Ik zou voor horseware gaan en dan met de regenliner.

Op deze foto zit er wel een borstverbreder tussen he?

Maar ik vrees dat je hoe dan ook inderdaad gelijk hebt.
Vreselijk balen want princesje kan echt geen zomers buitje hebben maar heeft het wel snel warm en luchtig genoeg plus genoeg bedekking op de rug blijkt erg moeilijk.
De 3 in 1 van amigo heeft veel te weinig regendeken voor haar -O-

Regenliner lijkt me ergens wat lastig maar ga ik toch maar naar kijken.

sorbetje
Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 15:58

MarjanB schreef:
Bucas heeft geen big neck meer in de vliegendeken.. heb gister met ze gesproken. Amigo ligt bij die van mij ook niet goed. Ze hebben een xl versie van de amigo bug en die is 10cm breder van voor. Echter gezien hoe de amigo lag ben ik toch voor de Rambo protector gegaan. Morgen krijg ik die als het goed is geleverd. Zijn nu bij paardendrogist in de aanbieding.
Qhp zat aardig tot ze ging lopen
[ [url=m/w0QZz4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Andere bucas met vaste hals maar zat voor geen meter.
[ [url=m/nZSu85.jpg]Afbeelding[/url] ]


Kleine tip: Ik heb een zelfde soort"model" rondlopen met brede schouders. Rambo zit op zich prima maar trekt wat op de sluiting, hierdoor liet het stiksel van klittenband los.Geeft geen schuurplekken! Heb dit vastgezet met paar steekjes vlechtdraad en blijft nu perfect!Mocht je nog meer dekens zoeken de regendeken bordeaux rode hero acy, sluit mooi en de catago performance winterdeken.

MarjanB
Berichten: 16302
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 16:05

sorbetje schreef:
MarjanB schreef:
Bucas heeft geen big neck meer in de vliegendeken.. heb gister met ze gesproken. Amigo ligt bij die van mij ook niet goed. Ze hebben een xl versie van de amigo bug en die is 10cm breder van voor. Echter gezien hoe de amigo lag ben ik toch voor de Rambo protector gegaan. Morgen krijg ik die als het goed is geleverd. Zijn nu bij paardendrogist in de aanbieding.
Qhp zat aardig tot ze ging lopen
[ [url=m/w0QZz4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Andere bucas met vaste hals maar zat voor geen meter.
[ [url=m/nZSu85.jpg]Afbeelding[/url] ]


Kleine tip: Ik heb een zelfde soort"model" rondlopen met brede schouders. Rambo zit op zich prima maar trekt wat op de sluiting, hierdoor liet het stiksel van klittenband los.Geeft geen schuurplekken! Heb dit vastgezet met paar steekjes vlechtdraad en blijft nu perfect!Mocht je nog meer dekens zoeken de regendeken bordeaux rode hero acy, sluit mooi en de catago performance winterdeken.


Ahh dank je!!

Life is a balance of holding on, and letting things go…

fransje23
Berichten: 15301
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 22:46

In mijn zoektocht naar een ongevoerde regendeken uiteindelijk een Weatherbeeta Comfitec premier besteld.
Deze heeft in ieder geval genoeg ruimte bij de borst en dat is bij mij best veel erg brede cruzado een knelpunt. Mooie grote staartflap en een schoftkussen vind ik ook altijd erg fijn.

Vond in de eerste instantie de hals vrij hoog sluiten maar dat zie ik ook op de foto's van Weatherbeeta zelf.


[ img ]

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

MarjanB
Berichten: 16302
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 12:31

Zucht..

Kreeg em bijna niet dicht nu maar amigo xl besteld

[ img ]

Life is a balance of holding on, and letting things go…

L_iek
Berichten: 9664
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 21:05

Hoi allemaal, de vraag is ongetwijfeld al vaker gesteld maar ik ben voor mijn fjord op zoek naar een rij vliegendeken. Ik heb gezocht bij Epplejeck, Divoza en Gierman maar kan weinig tot niets vinden. Wie heeft de gouden tip?

MarjanB
Berichten: 16302
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 21:23

Nou.. zie mijn Posts hierboven voor mijn merrie met brede borst.. als hij alleen een dikke nek heeft zou ik de amigo xl bestellen. Voor mijn merrie was die nog te krap op de schouder op de hals wel goed. Heb zelf besloten maar een bucas te kopen want die zat het best ook al zat die nog niet ideaal

Life is a balance of holding on, and letting things go…

L_iek
Berichten: 9664
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 21:27

MarjanB schreef:
Nou.. zie mijn Posts hierboven voor mijn merrie met brede borst.. als hij alleen een dikke nek heeft zou ik de amigo xl bestellen. Voor mijn merrie was die nog te krap op de schouder op de hals wel goed. Heb zelf besloten maar een bucas te kopen want die zat het best ook al zat die nog niet ideaal


Thanks voor je reactie! Ik zoek er alleen een om mee te rijden. Heb een bucas vliegendeken voor in de wei maar een rij deken krijg ik gewoon niet gevonden die fatsoenlijk zit.

MarjanB
Berichten: 16302
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 21:30

Oh goedemorgen :') maar geen bucas dan voor t rijden?

Life is a balance of holding on, and letting things go…

samirah
Berichten: 1144
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 21:34

MarjanB schreef:
Nou.. zie mijn Posts hierboven voor mijn merrie met brede borst.. als hij alleen een dikke nek heeft zou ik de amigo xl bestellen. Voor mijn merrie was die nog te krap op de schouder op de hals wel goed. Heb zelf besloten maar een bucas te kopen want die zat het best ook al zat die nog niet ideaal


Dan zou ik je willen aanraden om die bucas een maatje groter dan je had te doen. En dan zonder borstverbreder.Grote kans dat hrt dan net zo zit als bij onze gelderse, voor het mooie echt te lang, maar kwa breedte ideaal. Enig nadeel achterkant wordt flink vies in een seizoen, maar je kan de deken bij een was service ook korter laten maken.

Voor het idee/ beeldvorming robuuste gelderse stokmaat 1.63m. Qua stokmaat dekenmaat 195. Meestal dekenmaat 205/ 6,9 mits voldoende ruimte voor de schouders. Zoals equitheme easymove, fedimax zebra, rambo original, imperial riding. Bucas buzz off/ qhp vliegendekens maat 215/ 7.0.

L_iek
Berichten: 9664
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 21:40

MarjanB schreef:
Oh goedemorgen :') maar geen bucas dan voor t rijden?


Heb de Bucas buzz off geprobeerd maar die lag niet helemaal lekker. Master deken lag prima maar daar zag geen lusje aan om aan het hoofdstel vast te maken dus die zakte af. Ik zie echt door de bomen het bos niet meer helaas.


MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 06:23

Ik heb vliegenrijdeken van Busse, die vallen mooi ruim!

upendo
Berichten: 22259
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 06:36

L_iek schreef:
MarjanB schreef:
Nou.. zie mijn Posts hierboven voor mijn merrie met brede borst.. als hij alleen een dikke nek heeft zou ik de amigo xl bestellen. Voor mijn merrie was die nog te krap op de schouder op de hals wel goed. Heb zelf besloten maar een bucas te kopen want die zat het best ook al zat die nog niet ideaal


Thanks voor je reactie! Ik zoek er alleen een om mee te rijden. Heb een bucas vliegendeken voor in de wei maar een rij deken krijg ik gewoon niet gevonden die fatsoenlijk zit.

Amigo fly rider. :)
(Heb eventueel een maat L liggen, was te groot voor onze propjes, is maat 195)

MarjanB
Berichten: 16302
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 06:38

samirah schreef:
MarjanB schreef:
Nou.. zie mijn Posts hierboven voor mijn merrie met brede borst.. als hij alleen een dikke nek heeft zou ik de amigo xl bestellen. Voor mijn merrie was die nog te krap op de schouder op de hals wel goed. Heb zelf besloten maar een bucas te kopen want die zat het best ook al zat die nog niet ideaal


Dan zou ik je willen aanraden om die bucas een maatje groter dan je had te doen. En dan zonder borstverbreder.Grote kans dat hrt dan net zo zit als bij onze gelderse, voor het mooie echt te lang, maar kwa breedte ideaal. Enig nadeel achterkant wordt flink vies in een seizoen, maar je kan de deken bij een was service ook korter laten maken.

Voor het idee/ beeldvorming robuuste gelderse stokmaat 1.63m. Qua stokmaat dekenmaat 195. Meestal dekenmaat 205/ 6,9 mits voldoende ruimte voor de schouders. Zoals equitheme easymove, fedimax zebra, rambo original, imperial riding. Bucas buzz off/ qhp vliegendekens maat 215/ 7.0.


Maat groter zakt achter de schoft helaas :(

Life is a balance of holding on, and letting things go…

samirah
Berichten: 1144
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 07:32

MTinker schreef:
Ik heb vliegenrijdeken van Busse, die vallen mooi ruim!

Die hebben we hier ook bevalt erg goed. Wel in maat 215, kunnen ze makkelijk in bewegen.

@marjanB: Dat is balen. Is een fedimax of shires niks? Dan heb je wel de breedte& lengte van bijv een maat groter. Maar zijn van voren verstelbare, wat ideaal is.
Die gebruiken we hier in mt 205.

Of als uitproberen misschien een Nika vliegendeken? Die vallen ook breed. Zijn ook van voren verstelbaar. Of evt een Master?

MarjanB
Berichten: 16302
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 07:42

Heb heel veel gepast maar niks zat goed. De bucas lag het beste.

[ img ]

Life is a balance of holding on, and letting things go…


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers