[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
simodi
Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 22:35

Eigenlijk kunnen ze nu niet in de wei zonder vliegendeken met hals ... deze vliegen steken ook flink namelijk.
Kun je niet een vliegenmasker met oren onder het halster doen? Dan blijft het meestal wel aardig zitten.
Bij ons op stal hebben bijna alle paarden een deken en vliegenmasker op nu. Scheelt echt enorm.
Met deze hitte zou ik ze ook sowieso niet 's middags buiten laten, tenzij ze voldoende schaduw en water hebben.

Love - language - leadership

SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 22:39

Hier bij mij thuis zijn er op de wei nog erg weinig vliegen gelukkig. Vliegenmasker is nog voldoende. Heb wel zelf een flytrap gemaakt met van die kleeflijm.

Ik ga met de warmste dagen alleen even longeren 's avonds laat als het wat is afgekoeld.

Retjethorse
Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 23:05

Ik doe voorlopig ook niets met Aliaa, maar het is nu niet dat die al zo hard moet werken. :+ Voorlopig gaat zij 's avonds laat naar buiten en 's ochtends op tijd op stal om aan de hitte te ontsnappen. :=

Balen dat Special haar vliegenmasker niet ophoudt zeg, want het is toch een stuk lekkerder voor de paarden als ze er een op hebben! Mijn vliegenmasker ziet tegenwoordig zwart van de vliegen die erop gaan zitten. :')

Lagonda
Berichten: 1734
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 05:25

Ik ga de komende dagen ook lekker helemaal niks doen met Mr T! Beetje aandacht geven en borstelen misschien :) de voordpellingen worden ook steeds warmer zeg

''You never quit on your music. No matter what happens. Because anytime something bad happens to you, it's the one place you can escape to and let it go.''


Tucktuck
Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 05:51

Vrijbuiter34 schreef:
Ziet er heerlijk relaxt uit Tucktuck. Hoop dat die van mij ook ooit zo relaxt wordt...tot nu toe is het een redelijke angsthaas, op vertrouwd terrein een stoere man maar zodra ik er een stap buiten zet verandertie in een bang konijntje...voorlopig eerst maar even groot worden denk ik!

Die van mij is inmiddels 20 en tot haar 18de manege paard geweest. Ze is inmiddels in elk geval op stal heel relaxed. Hoop ooit nog met haar naar buiten te gaan.

Lasas heeft nu vrij. Met dat warme weer ga ik haar niet aan het werk zetten. Gister was ook meet een beetje hobbelen. Op stal zijn er weinig vliegen dus zij heeft geen vliegen deken of masker om. Ze staat met familie van haar ( zij is de jongste met 20 jaar) in een loopstal met paddock. Dus ze kan zelf weten waar ze wilt staan.

Zo blij en trots op mijn vriendinnetje :)
[o]

MarlonNaldo
Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 06:05

Special staat zonder Halster op het land. Met vind ik veelste gevaarlijk, heb het helaas bij een ander paard mis zien gaan.

Heb wel eens zitten kijken naar maskers die wat beter aansluiten.

Special <3 Stornaldo, always in memoriam Y;( [o]
Quid Pro Quo, Yes Or No? What Will It Be Clarice?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101350
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 06:07

Cowgirl Store heeft ze wel. Alleen wel prijzig.

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 06:31

Ik heb vakantie en kan gelukkig ‘s ochtends wat doen. Plan is om wel het bos in te gaan en uiterlijk 11.00u terug te zijn. Dat werkte vorig jaar goed.
Dan afspuiten en lekker in de groep.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101350
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 06:50

Ja maar dat is toch ook prima? Het is nu nog heerlijk buiten!

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 07:17

Die lycra maskers bij cowgirl store zijn echt heel fijn en sluiten perfect aan. :j
Zelf gebruik ik met rijden nu Ear Balm van Red Horse Products op zijn hoofd (rond de ogen, neus en oren). Nooit zo'n goed werkend anti vliegenmiddel gehad!! Het verschil tussen wel en niet opsmeren is echt enorm. Op de wei gebruik ik gewoon een masker.

Rock houd ik komende dagen in de groepsstal, daar is schaduw en het kan aan drie kanten goed doorwaaien. Dat is echt de koelste plek op stal die we hebben. Morgenochtend ga ik zwemmen met een paar stalgenoten met de paarden. Verder heeft hij vrij. :)

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

simodi
Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 08:03

In doe nu met Preston ook alleen s ochtends vroeg uurtje paddock en dan op stal. S avonds wat wandelen.

Staat Special in een groep ik de wei Bellatrix? Want anders zou je een goed passend halster toch om kunnen houden, ik zie dan het gevaar niet zo...?

Love - language - leadership

Loody
Berichten: 2622
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: @home

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 08:05

Hier heeft Smiley lekker vrij. Veel te warm dit weer. Hij staat gewoon in de wei en vanmiddag en vanavond zal hij extra afgekoeld worden met water.
Hij heeft sowieso 2 weekjes vrij. Lekker even bijkomen van alle spannende dingen afgelopen tijd.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101350
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 08:38

Special staat met haar buurvrouw in de wei. Die heeft wel haar halster om.

Maar ik ben ook niet voor een halster in de wei...het kan zó mis gaan...

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 08:38

Ja super. In de zon wel warm al. Maar in het bos is het goed te doen.

[ img ]

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Vrijbuiter34
Berichten: 239
Geregistreerd: 03-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 08:39

Hier zijn ze ook lekker vrij, ze staan wel buiten maar kunnen bij de schuilstallen :)
Laatst bijgewerkt door Vrijbuiter34 op 23-07-19 08:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101350
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 08:39

Oh lekker!!! <3

Vrijbuiter34
Berichten: 239
Geregistreerd: 03-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 08:40

Amanda schreef:
Ja super. In de zon wel warm al. Maar in het bos is het goed te doen.

[ [url=m/TjhOBY.jpg]Afbeelding[/url] ]


Prachtig!

Loody
Berichten: 2622
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: @home

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 08:44

Amanda schreef:
Ja super. In de zon wel warm al. Maar in het bos is het goed te doen.

[ [url=m/TjhOBY.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heerlijk zeg!

amanda09
Berichten: 622
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 08:49

Ik zal mij ook nog even voorstellen hier!
Jullie gaan heel hard in het nieuwe topic haha.

Amanda en 2 Arabische volbloeden Bas en Majid.
Bas helaas nu 12 en al 3 jaar met pensioen vanwege een blessure. Majid nu 2 jaar en 4 maanden.
Hij mag nog lekker doorgroeien en pakken we af en toe wat in hand trail dingen mee
Volgend jaar misschien een wedstrijdje als hij zich normaal weet te gedragen op vreemd terrein. Nog even een beetje oefenen.

Ze hebben bijna altijd vrij bij mij haha. Maar met dit warme weer gaan we vanmiddag eens een poging tot zwemmen doen.
Geen idee of ze het water ingaan maar we gaan het in ieder geval proberen.

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA! http://www.dawra.nl

Zoek je een showhalster, verzorgingsproducten of wil je iets speciaals op maat laten maken voor uw paard, schroom dan niet om contact op te nemen! https://www.facebook.com/ArabianHorseStore/

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101350
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 08:53

Je wilde Majid hengst laten toch?

xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 12:12

Bellatrix schreef:
Cowgirl Store heeft ze wel. Alleen wel prijzig.


Die heb ik ook inderdaad :j Vind het superdingen! En ook zo fijn dat ze nu ook in full leverbaar zijn, gelijk m'n grote paardenkoppen ook in zo'n mooi ding gestoken :):) En leuke kleurtjes :D

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


MarlonNaldo
Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 12:37

simodi schreef:
In doe nu met Preston ook alleen s ochtends vroeg uurtje paddock en dan op stal. S avonds wat wandelen.

Staat Special in een groep ik de wei Bellatrix? Want anders zou je een goed passend halster toch om kunnen houden, ik zie dan het gevaar niet zo...?


Ook goed passend is levensgevaarlijk. Ze staat rondom op ijzers en kan ook aan zichzelf blijven hangen. Nee dank je ik wil dat ze wat ouder word.

Special <3 Stornaldo, always in memoriam Y;( [o]
Quid Pro Quo, Yes Or No? What Will It Be Clarice?

xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 12:42

Ik durf het ook niet hoor :n Ook een keer goed fout zien gaan, en zie er ook het nut niet van in.. ze komen toch wel.. waarom risico lopen op blijven hangen, drukplekken of schuurplekken.... :n Nope, niet voor mij..

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


simodi
Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 14:23

MarlonNaldo schreef:
simodi schreef:
In doe nu met Preston ook alleen s ochtends vroeg uurtje paddock en dan op stal. S avonds wat wandelen.

Staat Special in een groep ik de wei Bellatrix? Want anders zou je een goed passend halster toch om kunnen houden, ik zie dan het gevaar niet zo...?


Ook goed passend is levensgevaarlijk. Ze staat rondom op ijzers en kan ook aan zichzelf blijven hangen. Nee dank je ik wil dat ze wat ouder word.

Met ijzers snap ik dat wel dan.

Love - language - leadership

simodi
Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 14:26

xXutopiaXx schreef:
Ik durf het ook niet hoor :n Ook een keer goed fout zien gaan, en zie er ook het nut niet van in.. ze komen toch wel.. waarom risico lopen op blijven hangen, drukplekken of schuurplekken.... :n Nope, niet voor mij..

Was ook niet in het kader van kunnen vangen, maar om er nu een vliegenmasker onder te kunnen doen dat dan beter blijft zitten.
Bellatrix gaf aan de Special geen masker op houdt. Met een halster er overheen blijft dat meestal wel/beter zitten. Zonder masker kan nu ook heel vervelend zijn voor een paard, veel irritatie en kans op ontstoken ogen etc. Dus als je geen bezwaar hebt tegen een halster, had dat een oplossing kunnen zijn om toch een masker op te kunnen doen, nl eronder. ;)

Love - language - leadership

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 6 bezoekers