Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 

ikkeniet
Berichten: 1257
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 17:52

We hebben een seizoensplek op de Paalberg in Ermelo.
Heerlijk achteraan tegen de Ermelose heide aan.
Plek is voor onze caravan net iets te klein. We kunnen net voor de voortent onze tuintafel zetten.
En aan naast de caravan onze schuurtent, met de fietsen.
Het is ook wel een 5persoons joekel.
Vandaag even snel heen en weer geracet, omdat we tot vandaag de tijd hadden ( 3 dagen) of we de enige andere vrije seizoensplek die vrijkwam volgend jaar wilde hebben.
Plek is en stuk groter dan die we nu hebben, echt helemaal tegen de buitenkant aan.
Mooi afgesloten van de buren, en geen inkijk.
Enige nadeel, omdat je direct aan de buitenkant aanzit, heb je daar prikkeldraad zitten.

info@raswas.com voor het reinigen van je paardendekens.

Oordeel niet over mijn leven.
Want je hebt mijn rugzak niet gedragen.
-Rita Nievelstein-


amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 14:48

Ik kom even binnenvallen hier. Een tijdje geleden kreeg ik het idee om de tent maar weer eens tevoorschijn te halen en uitgerekend volgende week een midweekje camping te boeken.

We zitten dichtbij water, dus dat scheelt. Het zal een kwestie zijn van rustig aandoen en verkoeling zoeken.
Ik maak me wel een beetje zorgen om het gastankje. 't Is een c206 prikcartouche. In de tent laten staan, lijkt me sowieso niet verstandig, maar als het buiten ook 35 graden wordt of zelfs warmer...
Wat is handig? Ik heb geen zin in ontploffingsgevaar :+

O en als er verder nog tips zijn om de hitte te overleven, van harte welkom! :')
De klamboe gaat al mee om eventueel buiten te kunnen slapen.

rien10
Berichten: 14401
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 15:30

In ieder geval je tankje buiten zetten. Als het dan gaat lekken, dan lekt het niet in je tent.
Have fun!

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 18:46

rien10 schreef:
In ieder geval je tankje buiten zetten. Als het dan gaat lekken, dan lekt het niet in je tent.
Have fun!

En dan zodanig dat het 's morgens in de schaduw staat :)

In principe moeten ze ertegen kunnen, maar inderdaad, geen risico's nemen die niet nodig zijn.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 19:53

Zo hebben wij vorig jaar per ongeluk een gasfles voor de Sodastream op vakantie meegenomen. Die is in de watten gelegd tijdens z'n vakantie. Overal lekker in de schaduw gelegen.

Wij gaan morgen eerst 2 dagen in Nederland kamperen en dan crossen we door naar Denemarken.

Come over to the dark side, we have cookies!

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 07:31

Gasflessen kunnen heel wat warmte aan, maar schaduw is altijd aan te raden natuurlijk.

Wij koken tegenwoordig elektrische. Bevalt heel erg goed en scheelt weer een gasfles meenemen. Onze kookplaat is lekker compact.

Fijne vakantie cookies

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 07:37

Ik heb destijds zo'n gasbrander gekocht die je niet moest prikken maar die op zo'n gasflesje gaan: https://www.bol.com/nl/p/campingaz-cv30 ... oductImage

Op scouting hadden we wel die prikflesjes en ik heb het iets te vaak (bijna) fout zien gaan. Het is toch best een gepriegel en bovenstaand is wat dat betreft gewoon veiliger leek mij.

Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 07:46

SusanH schreef:
Ik heb destijds zo'n gasbrander gekocht die je niet moest prikken maar die op zo'n gasflesje gaan: https://www.bol.com/nl/p/campingaz-cv30 ... oductImage

Op scouting hadden we wel die prikflesjes en ik heb het iets te vaak (bijna) fout zien gaan. Het is toch best een gepriegel en bovenstaand is wat dat betreft gewoon veiliger leek mij.

Die hebben wij ook gekocht. Ben benieuwd!

Wij vertrekken morgen eind van de middag. Eerst een overnachting in Luxemburg en dan door naar de Ardèche.
Vanwege het overlijden en de uitvaart van mijn opa gaan we 2,5 dag later weg dan gepland, we zouden nl. gisterochtend eigenlijk al gaan. Ik heb de camping gemaild of we wat langer kunnen blijven, maar ze zitten helaas vol. Maar dat is ook geen ramp, er is dan vast in het noorden van Frankrijk of Luxemburg een camping te vinden waar we nog een paar dagen kunnen staan. Tips zijn welkom :))

❤️

Emori
Berichten: 13115
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 09:20

[ img ]
Wij staan in Luxemburg <3
Tent staat aan het water :D

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 09:21

Gecondoleerd met het verlies van je opa.

Camping tips voor Noord Frankrijk : Le Lac d'orient. Ligt aan een meer, heeft een klein zwembad en de eigenaren spreken Nederlands. Vonden wij een prettige camping.

Luxemburg kent heel veel campings die altijd wel fijn zijn. Wij hebben op birkelt gestaan, maar vonden we niet prettig. :+

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 09:34

Emori schreef:
[ [url=m/ZOPMHj.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wij staan in Luxemburg <3
Tent staat aan het water :D


Oh welke camping is dit? Fijne camping en omgeving?

Vriendlief wil altijd graag aan het water ivm vissen. Dit ziet er echt perfect uit!

Emori
Berichten: 13115
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 09:49

Camping du rivage in wallendorf-pont.
Ja manlief en kids vissen elke dag
Ik vind het een fijne camping, klein maar fijn.
Ligt aan de sure, in diekirch, reisdorf, dillingen en bollendorf heb je ook nog campings aan de sure

Birkelt is te doen in het voor of naseizoen.
Hebben dan wel een stacaravan gehuurd.
In het hoogseizoen zou ik ook gillend gek worden ja :+

Kanoën kan ook vanaf de camping!
[ img ]

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 10:30

Hebben ze er ook iets van huuraccommodaties? Misschien dat wij in augustus nog een paar dagen weggaan, dan is dat misschien nog een optie. Onze tent is waarschijnlijk verkocht, maar we hebben dan misschien nog een weekje vrij. Voor die tijd hebben wij nog geen nieuwe, dus willen we misschien kijken voor een paar dagen in een huur accommodatie.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 11:13

Ja, Birkelt hadden wij in het hoogseizoen. Wat een ellende. Alleen maar Nederlanders, opzich geen probleem, maar als je had gezegd dat het Nederlands grondgebied was geweest had ik het geloofd. Alles was net als thuis zeg maar. Veel te veel kinderen voor ons plezier en een slecht, vies zwembad. Nee, we zijn toen eerder weggegaan naar een andere camping in Luxemburg. Ergens aan de rivier die jij noemt, maar ik weet niet meer hoe die camping heet.

Emori
Berichten: 13115
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 11:56

Naath86 schreef:
Hebben ze er ook iets van huuraccommodaties? Misschien dat wij in augustus nog een paar dagen weggaan, dan is dat misschien nog een optie. Onze tent is waarschijnlijk verkocht, maar we hebben dan misschien nog een weekje vrij. Voor die tijd hebben wij nog geen nieuwe, dus willen we misschien kijken voor een paar dagen in een huur accommodatie.

Ja ze hebben houten Pod’s en safaritenten :) ze hebben wel een Facebook pagina.

Oh ja ellende Daphne :=
Toen wij er waren was het rustig en toch geen weer om te zwemmen. Wij hebben ons wel vermaakt. Maar zei elke keer hier gaan we nooit naar toe in het hoogseizoen :=

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 18:40

Gisteren naar cascades de Herissons geweest, zoals aangeraden in dit topic. We waren er rond negen uur in de ochtend en toen was er niemand. Echt heerlijk, want op de terugweg was het hartstikke druk. Het was een flinke klim, maar wel heel erg mooi.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 17:49

Mooi!!

Wij zijn geïnstalleerd op de camping en openen nu het eerste biertje. De tent opzetten met 39 graden was op z’n zachtst gezegd nogal afzien :D

[ img ]
Maar we hebben een heerlijk plekje zo <3

❤️

zonnebloem18
Berichten: 24818
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 18:34

Wij zijn voor het eerst aan het kamperen. Heel ambitieus meteen in Oostenrijk voor 1 week.
[ img ]
Nee niet alles paste in die auto, mijn schoonouders hadden de tent in de auto.

Ons uitzicht.
[ img ]

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

massiemas
Berichten: 395
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Markelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 18:40

Wat een heerlijke plekjes komen er voorbij op de foto's! Fijne vakantie voor diegenen die nu weg zijn! {:}
Wij zijn nog op zoek naar een geschikte camping, ergens in Europa, waar het goed weer is. We gaan met auto en tent en zoeken een camping aan een meer of zee, niet bomvol Nederlanders/gezinnen en in een omgeving met leuke stadjes/cultuur/natuur. Mijn vriend neemt zijn (race)fiets mee en maakt graag wat hoogtemeters. Iemand tips?

~ Lisa ~

Jannie79
Berichten: 307
Geregistreerd: 23-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 18:44

massiemas schreef:
Wat een heerlijke plekjes komen er voorbij op de foto's! Fijne vakantie voor diegenen die nu weg zijn! {:}
Wij zijn nog op zoek naar een geschikte camping, ergens in Europa, waar het goed weer is. We gaan met auto en tent en zoeken een camping aan een meer of zee, niet bomvol Nederlanders/gezinnen en in een omgeving met leuke stadjes/cultuur/natuur. Mijn vriend neemt zijn (race)fiets mee en maakt graag wat hoogtemeters. Iemand tips?


Wij staan nu in de Provence (precieze locatie via PB, hoeft niet openbaar op het web). Heel ruig, wild, leuke stadjes mooie natuur. Manlief had een rondje van 25 km gepland op de MBT en daar bleken al 1000 hoogtemeters in te zitten. Dus eigenlijk alles wat jullie zoeken.

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 21:45

Wij staan heerlijk in Denemarken, het is hier niet meer dan 28 graden. Wel een grote camping, wat we normaal niet doen. Alleen hebben ze op deze camping overal bomen en struiken staan en zijn er een soort terassen met een stuk of 10 plekken. Zo lijkt het helemaal niet groot. En de mensen zijn superrustig. Heerlijk.

Come over to the dark side, we have cookies!

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 21:48

Leuk alle verhalen en foto's. Wij zijn aan onze laatste avond begonnen. Helaas afsluiten met onweer. Super irritant, want we staan onder vier gigantische bomen en ik ben een watje. :+

Morgen weer naar Nederland. We weten nog niet of we in één keer rijden ivm de hitte en het ontbreken van airco. :+

kiomiamigo
Berichten: 496
Geregistreerd: 15-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 22:11

Wij hebben 2 weken Ommen op camping Besthemerberg achter de rug, kamperen, pony mee, super plekje ondanks de warmte.

[ img ]

http://Www.boerderijcoaching.nl ik help jou de rust en ontspanning in jezelf terug te vinden, zodat je weer in verbinding komt met jezelf.

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 06:48

Wij staan met autopech in Noorwegen. -O- Gistermiddag net een uur van de nachtboot naar Bergen af, gestopt bij een waterval en toen liep er ineens een waterval aan koelvloeistof uit de auto. ANWB gebeld, drie uur gewacht op een sleepdienst - wel met mooi uitzicht, maar ook hier ruim 30 graden - en teruggesleept naar een voorstadje van Bergen. Staan we daar, gaan de garages pas maandag weer open. -O- Na overleg met een onderdelenwinkel de auto provisorisch in elkaar gemacgyverd en rond gaan bellen voor campings. Was inmiddels al half 9 en alles vol. Hotel in de buurt ook vol... We hebben wat gegeten bij een superbehulpzame Turk, waar we tips kregen voor wildkamperen. Een klein stukje durfden we wel te rijden. Helaas geen geschikte plek, dus met samengeknepen billen, de verwarming op standje tropisch om de motor te koelen en alle ramen open naar Bergen gereden en daar om 23.45 aangeklopt bij een hostel. Gelukkig was daar nog ruimte op de slaapzaal. We waren echt totaal kapot. Vriend slaapt nog, als hij straks wakker is gaan we bedenken of we hier blijven of toch naar een van de campings rijden om te zien of er plek is. En dan hopen dat ze maandag een nieuw koelvloeistofreservoir kunnen plaatsen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 07:55

O balen zeg. Autopech is nooit fijn en op vakantie al helemaal niet. Sterkte en hopelijk vinden jullie een plekje.

Daar in Ommen ziet er ook heerlijk uit! Wij hebben in de meivakantie op Samoza gestaan, met paard mee. Valt onder dezelfde vlag. Was daar allemaal top voor elkaar.

Wij gaan maandag op pad. Eerst een nachtje aan de Maas zodat we mijn schoonouders nog even gedag kunnen zeggen, dan in 2 dagen naar Oostenrijk.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: F_inley, Jade91, janneke_S, juval, Patriesje, pluklief, Winna en 76 bezoekers