Bon Bravour

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Elisa2
Berichten: 36977
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 09:51

Aimee schreef:
Malle1970 schreef:
Oh, heet dat zo tegenwoordig :D :D :D


Nou ja, ze heeft zelf meerdere keren aangegeven dat ze ‘door haar topsportcarrière’ erge rugklachten heeft. Op latere video’s met Salinero is dat ook duidelijk te zien in het rijden en tijdens die trainersdag in Ermelo liep ze kreupel.
Ik zou ook de eer aan mezelf houden als ik drievoudig Olympisch kampioen was en nu niet meer pijnvrij kan doorzitten.

Wel een beetje jammer dat goede fokhengsten zodoende van het toneel verdwijnen.


Dat wist ik niet en dat vind ik triest voor haar.
Maar inderdaad wel erg jammer dat de goede fokhengsten zo van het toneel verdwijnen.

Hopelijk is Upido dan lekker met pensioen en loopt hij in te pensioneren in de wei met al die blessures..

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Boras
Berichten: 9945
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 10:41


cobiie
Berichten: 7299
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 10:53

Nog even en dan kunnen de kinderen van Anky hem uitbrengen. :+

[o]

kimmie1
Berichten: 2342
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 11:39

Malle1970 schreef:
Aimee schreef:
Zelfde verhaal. Anky heeft te veel rugpijn om wedstrijden te rijden e.


Oh, heet dat zo tegenwoordig :D :D :D


Hoe heet dat dan volgens jou?

Ik mis je zo ik mis je meer en meer ik zie je in mn dromen keer op keer.....Lieve Mam Luf You!!! 19-8-1949/10-2-2005

Aimee
Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 12:28

cobiie schreef:
Nog even en dan kunnen de kinderen van Anky hem uitbrengen. :+


:Y)
Een Children proefje moet hij inderdaad wel kunnen lopen. BB is toch wel chemisch gecastreerd, dus inderdaad: lekker rondtuffen met Ava Eden erop.

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

Enjoy_s
Berichten: 274
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-19 23:09

Dat artikel is inmiddels ook al bijna 2 jaar oud. Denk niet dat er lokt een debuut gaat komen :(

‘Laat liefde en verantwoordelijkheidsgevoel jegens het paard al uw handelingen bepalen.’

CStokman
Berichten: 39
Geregistreerd: 08-01-19
Woonplaats: Wageningen

Re: Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 12:32

Erg jammer dat we inderdaad niets meer horen van Bon Bravour..

Enjoy_s
Berichten: 274
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-19 23:53

Ik Zie dat Anky op outdoor Gelderland een clinic geeft en heeft met painted Black te maken, ze ze haar opwachting in ring maken met Bon Bravour?

‘Laat liefde en verantwoordelijkheidsgevoel jegens het paard al uw handelingen bepalen.’

Elisa2
Berichten: 36977
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 08:22

Dat zou leuk zijn, ik vraag me wel af of ze zelf gaat rijden..

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Anoniem

Re: Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 09:00

Ik zou er ook niet op rekenen

Diortje_vds
Berichten: 557
Geregistreerd: 28-01-09

Re: Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 14:35

Ik heb vorige week op de Belgische WK selectie Tom Franckx gezien met een dochter van Bon Bravour, hij is door naar de 3e selectie, was een prachtige combinatie en ik hoop van harte voor hem dat hij naar het WK mag. Destijds 5e op het WK met Bon Bravour zelf, en nu met een dochter meedelen is toch leuk.

Enjoy_s
Berichten: 274
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-19 21:15

Zou graag zien dat hij weet gaat dekken

‘Laat liefde en verantwoordelijkheidsgevoel jegens het paard al uw handelingen bepalen.’

SarahJ
Berichten: 796
Geregistreerd: 15-05-03
Woonplaats: Erps-Kwerps, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 23:35

Ik heb begin dit jaar geïnformeerd naar BB bij E. Samuels. Hij was toen vers beschikbaar middels bedrijfs KI. Hij dekt dus terug. Alleen moet je met je merrie naar Erp. Voor mij teveel moeite met een merrie die moeilijk reist en moeilijk drachtig geraakt. Anders had ik het wel geweten!

Mijn fokkerij op Instagram: @Harasdequarebbe
Sjaman de Quarebbe v. For Romance (moederlijn Kjento)
Wasumi de Quarebbe v. Foundation (moederlijn Chequille Z & Verdi TN)

Enjoy_s
Berichten: 274
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-19 08:49

Ik heb geïnformeerd bij IPS naar Bon Bravour of hij beschikbaar is dit jaar voor dekdienst. Hij gaf aan dit jaar niet maar wellicht volgend jaar weer, ook zei hij dat hij hoop dat hij dit jaar in deze zomer weer in de sport te zien zal zijn . Dus ik ben wel heel benieuwd.
Misschien al wel dus op de clinic met Anky’s hommage aan Painted Black!

‘Laat liefde en verantwoordelijkheidsgevoel jegens het paard al uw handelingen bepalen.’

Elisa2
Berichten: 36977
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 11:27

Dat zou super leuk zijn, ik ben zeer benieuwd naar hoe de hengst nu is. En ik zou hem graag weer in de dekdienst zien.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

stijntilla
Berichten: 600
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 11:41

Onze bon Bravour doet het nog altijd goed, en heeft afgelopen maandag haar eerste veulen gegeven. Mooie bruine hengst van Jerveaux.[ img ]

LDRD
Berichten: 9869
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 13:01


Elisa2
Berichten: 36977
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 13:10

stijntilla schreef:
Onze bon Bravour doet het nog altijd goed, en heeft afgelopen maandag haar eerste veulen gegeven. Mooie bruine hengst van Jerveaux.[ [url=m/etWTAE.jpg]Afbeelding[/url] ]


Leuk, gefeliciteerd!

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Elisa2
Berichten: 36977
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 13:11


''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

LDRD
Berichten: 9869
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 13:16

Zeker jammer. Heb onze merrie ruim een jaar geleden verkocht. Heb er eigenlijk een klein beetje spijt van, hoewel ze super terecht gekomen is. :o

Elisa2
Berichten: 36977
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 13:18

Waarom heb je er spijt van? dat laatste is wel heel fijn en belangrijk.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Anoeska27
Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 13:24

LDRD schreef:
Zeker jammer. Heb onze merrie ruim een jaar geleden verkocht. Heb er eigenlijk een klein beetje spijt van, hoewel ze super terecht gekomen is. :o

Ik herken dat wel, ik mis mijn BB ook nog steeds. En ook hij staat op een fantastische plek waar ze erg blij met hem zijn.

LDRD
Berichten: 9869
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 13:28

Een liever, mooier dier met zeer veel talent is er bijna niet te vinden dan deze merrie. Eén minpuntje, 5 jarig op 1.54 gemeten. E pony dus. Dat was de reden om haar te verkopen. Ze loopt nu succesvol in de ponysport.

Ik heb éénmalig met een ponyhengst met haar gefokt. Haar nakomeling heeft zich super ontwikkeld inmiddels.
Door dit succesvolle uitstapje naar de pony's heb ik besloten dat ik mij in de toekomst ook ga richten op de pony fokkerij (vind het leuker dan ik zelf had gedacht). Maar helaas heb ik deze merrie nu dus niet meer ;( . En de nieuwe eigenaresse is megagelukkig met haar en heeft zeer veel ambitie, dus terugkopen is geen optie.

Elisa2
Berichten: 36977
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 13:39

Ik snap het, jammer van de maat..hij vererft wel echt goede karakters.

Ga je je richten op de dressuurpony fokkerij?

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

LDRD
Berichten: 9869
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 13:44

Ja, dat is min of meer wel de bedoeling om wat om te schakelen naar de D pony's. Helemaal de goede koers hebben we daar nog niet voor te pakken alleen :') .


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 113 bezoekers