[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
belletjhee
Berichten: 892
Geregistreerd: 22-10-08
Woonplaats: Ergens in het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 11:02

Bellatrix schreef:
Preston ziet er knap uit! <3

Succes met je les morgen!!

En ik stop met Special rijden, dat hebben we samen besloten. Het gaat gewoon niet, rijden is zo voor mij niet leuk meer. Ga dus maar om mij heen kijken voor wat anders...


O marlies! Wist niet dat t niet ging? Lukt het niet goed met rijden, is de klik er niet ? Hoop dat je gaw wat anders vind!

Juist dat wat moeite kost, blijkt achteraf de moeite waard..

[EJL-ITP] "A devil doesn't become an angel in just one day"

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101350
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 11:22

Nee het gaat niet. Had 3 weken niet gereden en ik kreeg haar niet eens normaal op de cirkel. Ik leek wel dronken. Het voelde toen echt niet goed.

belletjhee
Berichten: 892
Geregistreerd: 22-10-08
Woonplaats: Ergens in het midden van Nederland

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 11:42

Das niet fijn.. kan me voorstellen dat het frustrerend is.. was wel fijn geweest als het goed was gegaan met spec

Juist dat wat moeite kost, blijkt achteraf de moeite waard..

[EJL-ITP] "A devil doesn't become an angel in just one day"

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 12:11

Bellatrix schreef:
Nee het gaat niet. Had 3 weken niet gereden en ik kreeg haar niet eens normaal op de cirkel. Ik leek wel dronken. Het voelde toen echt niet goed.


Als ik het zo lees is het alleen maar verstandig en inderdaad niet opgeven maar juist inzicht hebben. Wel jammer ik vond jullie op de fotos wel een leuke combi. Maar je komt vast wat tegen.

Ik had vandaag een meid op bezoek die eventueel bijrijder zou worden, ze had ervaring met jonge paarden en reed de nieuw ingekochte paarden ook zei ze. Nou ik ging eerst dat wilde ze graag en natuurlijk vandaag was ze vervelend dus als een hertje door de bak. Maar ze durfde amper op te stappen, initiatief te nemen of te draven. Dan vraag ik erna hoe vond je het gaan en dan zegt ze ja leuk ze is heel lief en braaf. Nou dan heb je dus totaal geen inzicht vind ik.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101350
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 12:24

Ja, ik had heel graag gewild dat het goed was gegaan. Maar goed, ik hoef er niet perse op te zitten om het leuk te hebben met Marlon en Spec. Maar ik wil wel graag rijden dus dan iets anders zoeken.


Hmm, dan heb je idd geen inzicht nee. :+

Lagonda
Berichten: 1734
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 12:43

Ik reageer niet zo veel maar blijf vooral foto's en verhaaltjes posten :D ik lees en kijk alles!

Via Vakantieveilingen had ik best goedkoop een foto op canvas, ik ben heel benieuwd! Deze is nu dus onderweg:
[ img ]

''You never quit on your music. No matter what happens. Because anytime something bad happens to you, it's the one place you can escape to and let it go.''

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 12:49

Prachtige foto!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

smiley
Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 13:38

Wauw prachtige foto Lagonda!

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.

My_Little_P
Berichten: 1242
Geregistreerd: 25-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 13:46

Zoo, dat gaat me hard hier!

Ik kan niet overal op reageren, dan ben ik de rest van de dag bezig :P
Wel zie ik supermooie paarden en een supercute veulen voorbij komen!
Mooi strandfoto Ladonda, snap dat je die op canvas wil hebben.
Wat jammer dat je geen klik hebt met Special Marlies, hopelijk komt er gauw een andere op je pad.


Een paar maanden terug ben ik verhuisd met Quiz naar een andere stal. Wat een verademing! Mijn oude stal was helaas genoeg overgenomen door mensen die niet gehinderd zijn door kennis van (paarden)zaken en bovendien was er 100% DIY van gemaakt. Een tijdje heb ik dat volgehouden, maar de combi van de ergernis over de eigenaren en al dat werk brak me toch op. Nu sta ik op een supergoeie stal en degene die het runt is ook een reiner, dus dat is ook nog eens heel fijn (dat is ook echt de reden dat ik daarheen ben gegaan, want ik moet nu best ver rijden).
Nadeel is wel dat meneer weer weet dat hij hengst is |( :D
Sinds dit jaar ben ik trouwens vrijwilliger bij de DRHA en zit ik als scribe op de eerste rang. Leuk om te doen en je leert er veel van.

Hier een foto van Quiz van de laatste show *trots* *D
[ img ]

Paint_Lover
Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 15:21

Knappe Quizy <3

Wow verhuisd, dat zal wel even wennen zijn geweest....

FLASHY GOLD ON BLACK aka Frosty 06/05/2019

MarlonNaldo
Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 15:39

Bellatrix schreef:
Ik begrijp dat zulke dingen tijd kosten hoor maar van alle keren dat ik erop gereden heb is het misschien 1x best goed gegaan. De andere keren ging het gewoon niet.

Wat ik zoek in een bijrijdpaard? Ik moet het paard iig rond kunnen sturen in alle gangen. :+ Want dat lukt nu al niet. Ik zou het al leuk vinden om 1x per week te lessen in het begin en verder niet te rijden. Met les leer je toch het snelste. Dus eerst een tijdje lessen om daarna zelf te kunnen rijden. Of een keer extra in de week. Naar buiten zou fijn zijn maar niet noodzakelijk. Het moge duidelijk zijn dat ik wel een western gereden paard zoek en dus geen Engels gereden paard. :P


Hier ben ik het niet helemaal mee eens schat.

Het juist maar 1 of 2x helelemaal niet lekker gegaan.

Je was onwijs op de goede weg en dat heb ik ook gezegd. Ik was er bijna aan toe je lekker los te laten en alleen te laten rijden.

Met de lessen ging het erg goed en daar ben je super mee aan het werk gegaan. Je krijgt d'r zelf in galop maar soms heb je een mindere dag. Dit kan.

Bij jou zie ik dat je het beste met regelmaat kan rijden. Dan blijft het goed gaan. Maar de hitte en mijn drukke agenda gooide daar de laatste weken roet mee int eten.

Ik vind dat je er iets te negatief over bent. Spec deed alles voor je en was mega geduldig met je. Dat is ook wat waard.

Special <3 Stornaldo, always in memoriam Y;( [o]
Quid Pro Quo, Yes Or No? What Will It Be Clarice?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101350
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 15:55

Het ligt ook niet aan haar! Ik geef haar nergens de schuld van, het ligt aan mij.

Lagonda
Berichten: 1734
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 16:25

My_Little_P schreef:
Zoo, dat gaat me hard hier!

Een paar maanden terug ben ik verhuisd met Quiz naar een andere stal. Wat een verademing! Mijn oude stal was helaas genoeg overgenomen door mensen die niet gehinderd zijn door kennis van (paarden)zaken en bovendien was er 100% DIY van gemaakt. Een tijdje heb ik dat volgehouden, maar de combi van de ergernis over de eigenaren en al dat werk brak me toch op. Nu sta ik op een supergoeie stal en degene die het runt is ook een reiner, dus dat is ook nog eens heel fijn (dat is ook echt de reden dat ik daarheen ben gegaan, want ik moet nu best ver rijden).
Nadeel is wel dat meneer weer weet dat hij hengst is |( :D
Sinds dit jaar ben ik trouwens vrijwilliger bij de DRHA en zit ik als scribe op de eerste rang. Leuk om te doen en je leert er veel van.

Hier een foto van Quiz van de laatste show *trots* *D
[ [url=m/kvQ09T.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gave foto zeg! Fijn dat verhuizing ook is bevalling.
Ben als Scribe echt aan het meeschijven met jury? Lijkt mij ook leuk en heel nuttig om eens te doen! Heb je dat al vaker gedaan?
Mag eventueel ook in PB wat uitgebreider :)

''You never quit on your music. No matter what happens. Because anytime something bad happens to you, it's the one place you can escape to and let it go.''

simodi
Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 16:57

MarlonNaldo ik begrijp jouw post wel. En ik bedoelde dat ook uit te leggen in mijn reactie. Juist op een eigen paard van iemand anders stap je niet zo even op en rijd je weg, die zijn meer gefinetuned dan manege of lespaarden. Maar juist daarom kun je er enorm goed van leren rijden, juist omdat je dan echt moet gaan leren aanvoelen, wat je paard doet en vooral ook wat je zelf doet. Persoonlijk vind ik dat ook zo ontzettend leuk aan paardrijden en de kick als iets eindelijk lukt.
Maar als je daar niet je plezier uit kunt halen of geen zin in hebt (wat op zich niet erg is, want dat is ieders eigen keuze) dan gaat het niet werken.
Je moet dan inderdaad wel kiezen wat je het liefste wilt, want zo'n leerproject kost veel tijd en moeite (weet ik uit ervaring). Ik vond (vind) het zeker de moeite waard met Preston.

Misschien is gewoon 1x in de week lekker lessen op een goed lespaard voor jou nu wel het plezierigst om te doen, Bellatrix.
Laatst bijgewerkt door simodi op 19-07-19 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Love - language - leadership

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101350
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 17:00

Ik denk dat dat voor mij nu even het fijnste is ja.

simodi
Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 17:13

MyLittleP, stoere foto!

Love - language - leadership


Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101350
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 17:16

Heb Beau Dandy's een mailtje gestuurd. Ik heb daar volgende week zondag trail les maar denk dat ik begin volgende week daar even een privélesje ga doen..en eens kijken of ze daar nog een bijrijder zoeken op stal...

Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 17:44

Lagonda en my_liitle_p wat een gave foto's.
Op de voorbereiding van de rit naar België zijn een stalgenoot en ik de rit alvast gaan verkennen. Wel fijn met zijn twee dan straks met zijn acht. De eerste keer dat we koeien(schotse hooglanders) zo los zijn tegen gekomen en draaiende hekken. Beide paarden waren super braaf!

[ img ]

[ img ]

Nickolay
Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 18:57

Bellatrix schreef:
Heb Beau Dandy's een mailtje gestuurd. Ik heb daar volgende week zondag trail les maar denk dat ik begin volgende week daar even een privélesje ga doen..en eens kijken of ze daar nog een bijrijder zoeken op stal...


volgens mij hebben ze diverse paarden die ter lease worden aangeboden, maar weet natuurlijk niet wat daarvoor de kosten zijn.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101350
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 19:07

Ja klopt, dat zei Ria al. Heb naar de prijzen gevraagd. Ga maandag een lesje doen.

Als ik die baan krijg verdien ik meer en kan ik het misschien betalen om te leasen. Of vaker te lessen.

Loody
Berichten: 2622
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: @home

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 20:31

Jammer Bellatrix hoop dat je weer wat leuks vind om bij te rijden.
Ik snap MarlonNaldo ook erg goed. Mijn merrie was ook niet door iedereen te rijden. En mijn bijrijdster reed haar 1 keer in de week met ups and downs. Ze kreeg mijn merrie ook niet altijd in galop maar ging daar goed mee om. Verder liet mijn merrie ook alles toe.

Vergeet niet dat je als bijrijder vaak met dit soort dingen te maken krijgt. Elk paard wordt op een bepaalde manier gereden en zal je als bijrijder soms moeten schipperen. Wel is plezier natuurlijk het allerbelangrijkste.

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 20:42

Leuk die hooglanders. Die komen we hier ook regelmatig tegen. Vanavond een paar keer zwijnen gezien met kleintjes en een reebokje. Blijft bijzonder <3

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

justkid
Berichten: 11814
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 22:03

Ik lees alles maar reageren op alles dat lukt me niet. Maar ik vind het heel knap dat sommigen dat wel doen :))

Gave paarden komen er voorbij en leuk dat er nog steeds mensen aanhaken.

Tucktuck
Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 05:50

Wat een gave foto's weer. Dit helpt mij herinneren dat ik ook zulke leuke foto's van Lasas wil hebben.


Maar heel gaaf zo een buitenrit met Hooglanders.

Bellatrix hopelijk hebben ze een plekje voor je en kun je daar regelmatig lessen.

Gisteravond les gehad. Ging lekker we hebben niet heel intensief gewerkt maar dat hoeft niet altijd. Op het einde nog een horsemanship proefje gedaan. Daar had ik 3 pogingen voor nodig maar uiteindelijk ging die goed.

Zo blij en trots op mijn vriendinnetje :)
[o]

annelot
Berichten: 2065
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Opperdoes

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 07:58

Pfff, wat gaan jullie snel met kletsen. Iedere keer dacht ik, ik lees ff bij een dan stel ik me ook nog eens goed voor

Bij deze dan: ik ben Annelot, 41 jaar, en woon in opperdoes. Blacks mr good bar, aka Buck, heb ik gekocht toen hij 6 maanden oud was. Hij is nu 4 en een jaar onder het zadel. We hebben ups en downs gehad met inrijden maar zijn nu een echt team samen!
We zijn in mei voor het eerst onder het zadel gestart en dit deed Buck super. We starten bij de WRAN en het AQHA. Ik richt me erg op de trail maar ook Horsemanship en de ranch onderdelen pakken we mee. En uiteraard lekker buiten rijden!

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Trotse eigenaar van Buck en Driekus.
R.I.P. Ryon 01/01/1998 - 27/05/2015

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 6 bezoekers