USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Dropneus95
Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 22:06

Ik ben net een week terug van mijn 5 weekse reis door het westen met een 'uitstapje' naar Yellowstone en grand Teton. Absoluut het hoogte punt van mijn reis. Heb totaal 9 beren gezien (de reden waarom ik naar Yellowstone wilde :')) en zo veel ander moois. Totaal een week in het park geweest en het was nog te kort.

Na 5 weken was het lekker om weer thuis te zijn, maar had het ook niet erg gevonden als het langer had geduurt. Maar inderdaad... De bankrekening was leeg :+

~ Enjoy the little things, Carpe diem ~


Askim
Berichten: 6938
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Maarn (utrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 12:47

Wij gaan vandaag over drie weken op vakantie naar LA
We gaan een leuk rondje maken en even op adem komen.

Mijn vader is 17 Juni overleden. Is er hele heftige tijd. Ik ben blij dat we even drie weken weg zijn.

We beginnen bij mijn tante in Long beach vanuit daar rijden we op maandag naar Cambria. Woensdag naar SF en vanuit daar willen we o.a naar Yosemite, las Vegas, grand canyon enz

19 MAART 2012 ONZE WONDERKINDJES GEBOREN JESSIE DENNIS ELVIS LINDSEY AYISHA DEBBIE

Knappe sportfjord BO L1+10 vier wedstrijden L2+11 Vijf wedstrijd M1+10 M2+10 Z1+4

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-19 14:33

Dat is een mooi vooruitzicht, Askim. Kan me voorstellen dat je dan even lekker je zinnen kunt verzetten. T is niet niets, je vader verliezen.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 15:22

Gecondoleerd, askim. Sterkte. Hopelijk kun je in de USA even tot rust komen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

nenahdm
Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 17:27

@Askim, zal jullie wel deugd doen nu. Sterkte!

Hier na meer dan 2 jaar wachten op antwoord van USCIS dan toch antwoord gekregen, echter een beetje anti climax want nu mogen we gaan bewijzen dat we effectief moeder-dochter zijn. DNA test staat al op de planning voor als ik daar ben.. het is echt te gek voor woorden wat ze nu allemaal vragen van ons. Mijn geboorteakte werd niet geaccepteerd omdat er geen datum van registratie op staat, nu moeten we een afschrift beëdigd laten vertalen samen met nog andere correspondentie (school, verzekering documenten etc) en vragen ze ook foto's van ons samen. Gaat weer een kostelijk grapje worden :D

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-19 17:59

Wauw, dat meen je niet! Wát een papierwinkel zeg!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 18:20

Bureaucratie is de VS niet vreemd. Sterkte weer met het gedoe en de papierwinkel.

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 14:12

Wij gaan eindelijk ook nog een keertje naar Amerika, want we hebben tickets voor Coachella volgend jaar in april *\o/* Het was al uitverkocht maar via onze credit card toch nog tickets kunnen krijgen als lid. Kijk er zo naar uit, is voor ons allebei echt een bucketlist dingetje omdat we vaak naar festivals gaan :D

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 14:32

Zo, dat ziet eruit als een gaaf en groots festival.

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-19 16:40

Gaaf Yasmine!
Hebben jullie al plannen voor de verdere invulling gemaakt?

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 10:03

Wat super gaaf Yasmine!

Wij hebben nav de tips hier besloten niet voor een camper te gaan, heel erg bedankt voor jullie input en meningen! We hebben nu offertes opgevraagd voor een gewone autoreis bij oa Tioga, Exit reizen, 333 travel en nog 2 anderen. Heeft iemand hier ervaring met een reisorganisatie (voor maatwerk) en zijn er bepaalde die jullie aan- of afraden? Tioga service tot nu toe geweldig, maar hun offerte valt 20% hoger uit dan bij Exit reizen (rest moet nog binnen komen) voor volledig vergelijkbare reizen, enige verschil zijn vertrekdag (lengte blijft hetzelfde) en een overstap op de terugreis. Dat vond ik toch een stevig verschil daarvoor

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 15:18

knabbelgirl schreef:
Wat super gaaf Yasmine!

Wij hebben nav de tips hier besloten niet voor een camper te gaan, heel erg bedankt voor jullie input en meningen! We hebben nu offertes opgevraagd voor een gewone autoreis bij oa Tioga, Exit reizen, 333 travel en nog 2 anderen. Heeft iemand hier ervaring met een reisorganisatie (voor maatwerk) en zijn er bepaalde die jullie aan- of afraden? Tioga service tot nu toe geweldig, maar hun offerte valt 20% hoger uit dan bij Exit reizen (rest moet nog binnen komen) voor volledig vergelijkbare reizen, enige verschil zijn vertrekdag (lengte blijft hetzelfde) en een overstap op de terugreis. Dat vond ik toch een stevig verschil daarvoor

Twee jaar geleden ben ik met Tioga naar het noordoosten (NYC-Niagara-Washington DC) geweest. Service was super en prijs-kwaliteitsverhouding ook prima! :) Daar waren we heel erg tevreden over.

Voor onze reis naar Alaska deze zomer heb ik op een beurs ook bij Tioga een reis samengesteld. Service was prima en ook goede tips gehad, maar nu vond ik de prijs inderdaad ook redelijk fors t.o.v. de vorige keer. Nu hebben we alles zelf geregeld en zijn we ongeveer 30% goedkoper uit. Nu is dat niet helemaal te vergelijken, maar voor onze reis van twee jaar geleden had ik ook van tevoren bekeken wat we kwijt zouden zijn als we het zelf zouden regelen en dat verschil was toen lang niet zo groot. Mijn ouders hadden trouwens precies dezelfde ervaring. Zij hebben drie jaar geleden via Tioga een reis geboekt en nu ook bij ze langs geweest voor een afspraak, maar nu ook alles zelf geregeld i.v.m. de prijs.


Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 15:52

knabbelgirl schreef:
Wat super gaaf Yasmine!

Wij hebben nav de tips hier besloten niet voor een camper te gaan, heel erg bedankt voor jullie input en meningen! We hebben nu offertes opgevraagd voor een gewone autoreis bij oa Tioga, Exit reizen, 333 travel en nog 2 anderen. Heeft iemand hier ervaring met een reisorganisatie (voor maatwerk) en zijn er bepaalde die jullie aan- of afraden? Tioga service tot nu toe geweldig, maar hun offerte valt 20% hoger uit dan bij Exit reizen (rest moet nog binnen komen) voor volledig vergelijkbare reizen, enige verschil zijn vertrekdag (lengte blijft hetzelfde) en een overstap op de terugreis. Dat vond ik toch een stevig verschil daarvoor

Wij regelen altijd alles zelf, dus vlucht, autohuur en eerste hotelovernachting en her en der nog wat overnachtingen (air b&b of campings)

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-19 15:59

Ik ben ook meer van alles zelf regelen maar kan me voorstellen dat niet iedereen dat aandurft. Wat willen jullie ongeveer gaan doen knabbelgirl? Kunnen we je hier helpen met de route? Dan kun je er zelf overnachtingen bij zoeken.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 16:00

Komen graag bij Jan Doets. Laatste keer vlucht, auto en huis voor de eerste week bij hun geboekt. Verblijven voor de tweede week zelf geboekt

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 16:21

Knabbelgirl, waarom regel je het niet gewoon zelf? USA is wat dat betreft zo makkelijk!

En op het forum allesamerica zit echt veel meer kennis dan alle reisbureau’s samen hebben met heel veel tips en tricks voor goedkope autohuur, upgrades, vliegtickets, overnachtingsplaatsen enz enz.
Dan weet je ook waar je moet overnachten i.p.v. 2 uur van een National park gestopt te worden door een reisbureau omdat ze daar betere tarieven krijgen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 17:50

Ik heb mijn Amerika reis ook zelf samengesteld via het allesamerika forum. Dat is echt heel goed te doen. Ik boek normaal ook kant en klaar reizen. Tioga was voor de hotels bijna twee keer zo duur. En ik vond zelf ook een betere en goedkopere vlucht.


Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 18:32

_Tamara schreef:
knabbelgirl schreef:
Wat super gaaf Yasmine!

Wij hebben nav de tips hier besloten niet voor een camper te gaan, heel erg bedankt voor jullie input en meningen! We hebben nu offertes opgevraagd voor een gewone autoreis bij oa Tioga, Exit reizen, 333 travel en nog 2 anderen. Heeft iemand hier ervaring met een reisorganisatie (voor maatwerk) en zijn er bepaalde die jullie aan- of afraden? Tioga service tot nu toe geweldig, maar hun offerte valt 20% hoger uit dan bij Exit reizen (rest moet nog binnen komen) voor volledig vergelijkbare reizen, enige verschil zijn vertrekdag (lengte blijft hetzelfde) en een overstap op de terugreis. Dat vond ik toch een stevig verschil daarvoor

Twee jaar geleden ben ik met Tioga naar het noordoosten (NYC-Niagara-Washington DC) geweest. Service was super en prijs-kwaliteitsverhouding ook prima! :) Daar waren we heel erg tevreden over.

Voor onze reis naar Alaska deze zomer heb ik op een beurs ook bij Tioga een reis samengesteld. Service was prima en ook goede tips gehad, maar nu vond ik de prijs inderdaad ook redelijk fors t.o.v. de vorige keer. Nu hebben we alles zelf geregeld en zijn we ongeveer 30% goedkoper uit. Nu is dat niet helemaal te vergelijken, maar voor onze reis van twee jaar geleden had ik ook van tevoren bekeken wat we kwijt zouden zijn als we het zelf zouden regelen en dat verschil was toen lang niet zo groot. Mijn ouders hadden trouwens precies dezelfde ervaring. Zij hebben drie jaar geleden via Tioga een reis geboekt en nu ook bij ze langs geweest voor een afspraak, maar nu ook alles zelf geregeld i.v.m. de prijs.

Dank je wel! Ervaring is ook heel belangrijk dus dat dat goed was is in ieder geval fijn.

Normaal boek ik inderdaad alles zelf voor USA, maar daar hebben we nu gewoon echt even geen zin in :o gewoon even makkelijk niks in eigen beheer

Jan Doets hebben we inderdaad ook bij opgevraagd, fijn dat dat goed bevalt

Op locatie van de hotels zijn we inderdaad kieskeurig dat het goed dichtbij is enzo. Ik heb geprobeerd alle tips die ik hier voorbij heb zien komen mee te nemen in de planning al, maar mocht er iets tussen zitten dat er uit springt hoor ik het natuurlijk graag! Het allesamerika forum ga ik ook eens rustig doorkijken, dank voor die tip
(geoffreerde prijzen per PB verkrijgbaar)

De route is als volgt:
Dag 1. Huis - San Francisco
2. San Francisco
3. San Francisco
4. San Francisco
5. SF - Yosemite
6. Yosemite
7. Yosemite - Sequoia
8. Sequoia - Las Vegas
9. Las Vegas
10. Las Vegas
11. Las Vegas - Zion
12. Zion - Bryce Canyon
13. Bryce Canyon
14, Bryce Canyon - Horseshoe bend (page?)
15. Hsb - South Rim
16. South Rim
17. South Rim - Joshua Tree oid (willen route 66 rijden)
18. Voorgaand - Los Angeles
19. Los Angeles
20. Los Angeles - huis
21. Thuiskomst

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 18:41


Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 08:07

Onze reis naar Alaska komt steeds dichterbij en we hebben nu bijna alles geregeld. *\o/* Misschien zijn er nog mensen die tips hebben voor leuke dingen? We hebben nu de onderstaande dingen gepland:

- Ketchikan (2 dagen): Boottocht naar Misty Fjords NP, verder nog niets gepland..
- Juneau (2 dagen): Naar de Mendenhall Glacier en whale watching
- Skagway (2 dagen): Met de White Pass & Yukon Railway en over de Klondike Highway naar de White Pass Summit
- Whittier (1 dag): Boottocht naar Prince William Sound NP
Verder zijn we met het schip nog twee dagen in Glacier Bay NP, en gaan we naar de Hubbard Glacier + College Fjord.

Ik heb ook zitten kijken naar een 'berenexcursie' en dat leek me ook wel heel gaaf. Alleen kon ik zo niets vinden wat zonder helicoptervlucht gaat (zien we niet zo zitten :+) en waarbij je niet naar een private reserve gaat. Misschien hebben hier mensen nog ideeën?

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 09:30

Wij komen net terug uit Alaska, maar zijn niet op de plaatsen geweest waar jij heen gaat, dus kan je helaas niet helpen :)

Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 09:54

Wij zijn metvEnerald Bay vanuit Homer vertrokken met een watervliegtuig. Toen waren Chris &Ken Day de eigenaren. Zij hebben het bedrijf verkocht, maar wellicht doen ze nog iets. Fantastische mensen met veel liefde voor de beren. Gruwelijk duur maar elke cent waard.

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 14:15

Fitzroy schreef:
Bekijk anders eens de voorbeeldreis op allesamerika. Persoonlijk vind ik de reis zoals jij hem nu hebt niet echt goed verdeeld.
http://www.allesamerika.com/rondreis-zu ... erika.html

Wat zou jij precies anders verdelen dan? Die voorbeeldreis lijkt mij persoonlijk veel te snel in tempo, te weinig tijd op de plekken die je ziet. Dat hele stuk tussen LA en Sf hoeven wij niet zo nodig helemaal te rijden, maar we gaan wel 1 van de dagen vanuit LA een stukje ervan rijden. Bryce een volledige dag extra is omdat ik daar wil paardrijden met een vriendinnetje van mij

_Tamara schreef:
Onze reis naar Alaska komt steeds dichterbij en we hebben nu bijna alles geregeld. *\o/* Misschien zijn er nog mensen die tips hebben voor leuke dingen? We hebben nu de onderstaande dingen gepland:

- Ketchikan (2 dagen): Boottocht naar Misty Fjords NP, verder nog niets gepland..
- Juneau (2 dagen): Naar de Mendenhall Glacier en whale watching
- Skagway (2 dagen): Met de White Pass & Yukon Railway en over de Klondike Highway naar de White Pass Summit
- Whittier (1 dag): Boottocht naar Prince William Sound NP
Verder zijn we met het schip nog twee dagen in Glacier Bay NP, en gaan we naar de Hubbard Glacier + College Fjord.

Ik heb ook zitten kijken naar een 'berenexcursie' en dat leek me ook wel heel gaaf. Alleen kon ik zo niets vinden wat zonder helicoptervlucht gaat (zien we niet zo zitten :+) en waarbij je niet naar een private reserve gaat. Misschien hebben hier mensen nog ideeën?

Geen tips voor je, maar ziet er wel heel gaaf uit wat je gepland hebt! Heel veel plezier vast :D

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 14:38

Yosemite erg weinig tijd, Sequoia veel te weinig. Ik mis Death Valley. Grand Canyon een dag teveel. Monument Valley mis ik en Las Vegas is weer best lang.
Maar goed ieder maakt zijn eigen keuzes ;)
Het zou mijn reis niet zijn in deze opzet in ieder geval.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 15:26

Fitzroy schreef:
Yosemite erg weinig tijd, Sequoia veel te weinig. Ik mis Death Valley. Grand Canyon een dag teveel. Monument Valley mis ik en Las Vegas is weer best lang.
Maar goed ieder maakt zijn eigen keuzes ;)
Het zou mijn reis niet zijn in deze opzet in ieder geval.

Ah kijk daar snap ik meer van zo.
Yosemite is een extra dag te weinig dus? Wat maakt dat je daar meer tijd nodig zou hebben dan bij de Grand Canyon (gezien je daar zegt een dag minder te doen).
Sequoia doet ons niet genoeg om een dag te besteden, leuk om de bomen even te zien maar om nu een hele dag alleen bomen te bekijken, lijkt me niet bepaald leuk heel eerlijk.
Death Valley zullen we op een van de Las Vegas dagen bezoeken net als Hoover Dam.
Monument Valley heb ik inderdaad weg gelaten, je moet toch ergens keuzes maken en we gaan dan liever naar Horseshoe Bend en hopelijk hebben we die dag nog tijd om Antelope Canyon nog te bezoeken maar daar gaan we niet vanuit.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carola, DexterM, L_Flo, leonie1988, MagicBullet, TinusB en 77 bezoekers