[ART] Bullet Journal

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Marjo
Berichten: 37154
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 13:57

Ja ik vind het wel prettig om het tijdig af te hebben. Ik ga iig een zelfde bestellen voor de laatste 4 maanden. En dan vul ik hem wellicht met allerlei trackers ofzo. Weet het nog niet precies.


Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 13:59

Ja, ik ook. Heb het liefst minimaal een half jaar vooruit. Nu werk ik met post-its voor de maanden t/m november. Waardeloos :+
Dus ik ga echt snel verder zodat ik 'm gewoon weer minimaal 6 maanden heb :+

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Sanne_com
Berichten: 2486
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: Den Haag

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 15:14

Ik plan helemaal niet vooruit, ik werk echt per maand. Ik zou met vooruit plannen juist niks kunnen :P
Ik vind het heerlijk om mijn maand/week/dag planners aan te kunnen passen aan wat ik nodig heb op dat moment, en om allemaal andere dingen er tussen door te kunnen doen!

Grappig hoe iedereen hun BuJo anders gebruikt

RenskeFrea
Berichten: 865
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 16:20

Ik heb dat ook, gebruik mijn Bujo vooral voor goals en lijstjes maken en af en toe trackers, vooral als ik veel moet onthouden. Maar afspraken enzo komen gewoon in een agenda, heb na een paar weken in het nieuwe jaar in Januari of februari ofzo toch maar een kleine agenda aangeschaft omdat ik gewoon niet consequent genoeg mijn bullet journal bijhou :P
Maar ik ben nog steeds veel van plan ermee, in mijn hoofd, hahaha, en soms schrijf ik er wat dingen in, maar voor mij werkt wel de simpel methode het beste, gewoon bulletpoints schrijven en afstrepen.

Voor mijn werk bujo hou ik het eigenlijk beter bij. Ik schrijf bijna elke dag hoe laat ik binnen kom en weg ga, en wat ik zou moeten doen, en streep dingen af. En de volgende dag neem ik wat over is weer opnieuw over. Maar geen versieringen of iets daar, gewoon begin ik met de volgende dag waar de vorige eindigde. Ik heb wel maandoverzichten, maar in het begin waren die nuttiger dan nu, want ik heb geen langetermijndoelen meer :)

In mijn thuis bujo werk ik vooral maar met stickers om het op te leuken :D

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 06:20

Ik gebruik ‘m net als Marjo voor het grootste deel als agenda, aangevuld met een paar trackers. En dan is een paar maanden vooruit hebben wel fijn.

Thema van september is katten. Vivaldi vond dat hij er ook wel bij mocht :))
[ img ]

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 12:06

Andere pagina's:
[ img ]

[ img ]

Oktober, thema Japans (ik had echt zoooo'n mooi tapeje dat ik echt móest gebruiken :D )
[ img ]

Helaas is dit papier niet geweldig. Ik moet echt opletten welke pen ik gebruik kwam ik (te laat) achter :\
[ img ]

November Keltisch (is nog niet helemaal af, ik vind 'm nog wat saai):
[ img ]

[ img ]

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

gerlindie
Berichten: 4619
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 06:43

Ik vind je Japans echt goed gelukt!

"I can see a hat, I can see a cat, I can see a man with a baseball bat"

Loes1996
Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 18:23

prutsmuts weer een nieuwe gestart omdat ik in september voor werk een opleiding ga volgen en het dan wel handig is om ook weekly’s te hebben en die heb ik in mijn huidige niet zitten. Nu t/m december qua grove opzet af


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Momenteel samenwerken met Hannah van de Doezehoeve (V. Namorai, M. Happiness).

linoleum
Berichten: 6458
Geregistreerd: 01-03-12

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 07:45

Ik ben ook weer begonnen met een bujo. Wel heel clean en simpel. Ik merkte dat ik in mijn gekochte agenda niet alles kwijt kon wat ik wilde aan aantekeningen, herinneringen etc. Dus maar weer aan een bujo om het zelf samen te stellen. Voorin mijn weekagenda voor 2019, linker pagina de zeven dagen van de week, rechtse pagina voor notities en to-do’s. En dan na alle weken ruimte voor de overige pagina’s. Notities die meer ruimte nodig hebben, trackers, lijstjes etc.

Geen tekeningen, plaatjes of ingewikkelde overzichten. Ik vind het prachtig om te zien, voor mij werkt het niet. Een zwarte balpen en een liniaal doe ik het mee.

[ img ]

I'm not weird, I'm limited edition :D

Marjo
Berichten: 37154
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 21:43

Ik heb 93 washi tapes die ik niet gebruik... iemand interesse?

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 22:04

Altijd :D

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Marjo
Berichten: 37154
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 22:05

Ik ga je even pb'en :)

Telpeva
Berichten: 14599
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 09:27


Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Photograph
Berichten: 1369
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 12:27

Ik heb een nieuwe Bullet Journal gekocht bij de Bruna. Willen jullie hem zien?

Stuur een pbtje en krijg een gratis “een fijne dag” terug :)

Photograph
Berichten: 1369
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 12:48

Kan iemand mij trouwens helpen?

Stuur een pbtje en krijg een gratis “een fijne dag” terug :)

Telpeva
Berichten: 14599
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 13:07

Wat leuk! tuurlijk willen we hem zien, ik wel in elk geval :D

Waar heb je hulp bij nodig?

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 16:51

Laat maar zien!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Photograph
Berichten: 1369
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 16:52

Nadat ik heb gedoucht haal ik hem naar beneden en laat ik het jullie zien!

Stuur een pbtje en krijg een gratis “een fijne dag” terug :)

Photograph
Berichten: 1369
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 19:18

[ img ]

Dit is mijn nieuwe Bullet Journal. Ik heb hem gehaald bij de Bruna. Het is een harde kaft.

[ img ]

Het is een dikke Bullet. Hij heeft 253 bladzijdes. Hoe dik de pagina’s zijn, kan ik niet vinden.

[ img ]

Je hoeft niet bang te zijn dat het boekje uit elkaar valt. Hij is een soort van genaaid. Het is niet slechte kwaliteit :)

[ img ]

De puntjes staan dichter bij elkaar dan bij een “Mijn Bullet Journal” boekje. Die zijn volgens mij 0,3 mm. Dit boekje zijn ze 0,2 mm.

[ img ]

Het boekje blijft plat liggen. Vanaf de eerste bladzijde tot de laatste bladzijde. Dit vind ik erg ideaal.

[ img ]

[ img ]

Een echte aanrader. Ik heb er nog niet ingewerkt. Daar heb ik mijn vraag over. Hoe delen jullie je Bullet Journal in?

Stuur een pbtje en krijg een gratis “een fijne dag” terug :)

Telpeva
Berichten: 14599
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 00:14

Met de indeling doe ik een beetje vals spelen haha, ik gebruik namelijk een ringband met los papier en ik verplaats af en toe dingen.
Mijn huidige indeling is:
- Jaar tracker/future log
- Maand trackers (in minimalistische lijst vorm, met kleine ruimte ernaast om per dag 1 belangrijk agenda ding op te kunnen schrijven)
- Saaie week logs en to do lists, minimalistisch
- mooie maand logs, die doe ik meestal met dutch doors design zodat er veeeel informatie in 1x te vinden is. Ik maak niet elke maand mooie pagina's, alleen wanneer ik er echt zin in heb, meestal heb ik echt saaie pagina's.
- braindump pagina's, om bijvoorbeeld te kunnen schetsen hoe je een nieuwe mooie pagina wilt maken voordat je hem echt maakt.
- Master to do lists
- Monthly trackers (bijv. Mood tracker)
- overige (tijdloze) trackers. Ik heb bijvoorbeeld ook een stripboeken tracker, want ik vergeet altijd welke nummers en series ik al heb gekocht/gelezen. Deze vervalt niet elke maand daarom staat hij apart.
- Master to do list
- Specifieke to do lijsten (voor een groter project bijvoorbeeld).


Toen ik nog notitieboeken gebruikte ipv ringband werkte ik wel anders, toen werkte ik volgens de methode van Ryder (de bedenker van Bullet Journals). Namelijk:
- eerst al je pagina's nummeren, als ze nog geen nummer hebben
- 1e twee pagina's bewaren voor de Index (ik had voldoende aan 2, anderen hebben misschien meer nodig)
- Future Log
En dan BOEM! Gewoon beginnen, met een willekeurige pagina die je op dat moment wilt maken. Vrijheid! Maakt niet uit welke pagina je wilt maken. Zodra hij af is blader je terug naar de index in het begin van je boek. Daar (op de index pagina) geef je je nieuwste pagina een naam of omschrijving en daarnaast schrijf je het paginanummer. Als je de pagina dan een volgende keer weer wilt openen, kan je in de index terugvinden waar hij precies in je boek zit op welke pagina.

Ik vind persoonlijk dat beide manieren hun eigen charme hebben, de eerste manier schept net wat meer orde en de 2e manier geeft net wat meer vrijheid omdat je daarbij geen rekening hoeft te houden met indelingen of volgordes of wat dan ook.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Photograph
Berichten: 1369
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 07:39

Okee, dankjewel, dan denk ik dat ik meer de nettere manier kies

Stuur een pbtje en krijg een gratis “een fijne dag” terug :)

Loes1996
Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 11:53

Photograph jaaa die jij hebt is zo fijn! Die had ik eerder ook en nu van hetzelfde merk een nieuwe gekocht blauw met glitters, beetje galaxy idee

Momenteel samenwerken met Hannah van de Doezehoeve (V. Namorai, M. Happiness).

Photograph
Berichten: 1369
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 11:54

Loes1996 schreef:
Photograph jaaa die jij hebt is zo fijn! Die had ik eerder ook en nu van hetzelfde merk een nieuwe gekocht blauw met glitters, beetje galaxy idee


Zijn de pagina’s daarvan ook goed? Drukt het niet door? Ik heb hem nog niet gebruikt. Ik ga vandaag of morgen beginnen.

Stuur een pbtje en krijg een gratis “een fijne dag” terug :)

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 13:14

Ik heb eerst, voordat ik daadwerkelijk aan de slag ging, een post-it op de pagina’s geplakt zodat ik een overzicht had hoe de volgorde eruit kwam te zien. Als het enigszins logisch leek en handig, ben ik begonnen met tekenen enzo :D

Photograph
Berichten: 1369
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 13:24

Maar is die post-it niet wat slordig? Verpest het niet de Bullet Journal?

Stuur een pbtje en krijg een gratis “een fijne dag” terug :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: HuyanaJoy en 5 bezoekers