[VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

[VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-19 16:32

Want dat is het... de paardjes aan huis, een langgekoesterde droom.. die we nu samen werkelijkheid kunnen maken <3

Vanaf 29 juli zullen wij eigenaren zijn van dit schattige huisje:

[ img ]

Met een mooi stukkie grond erbij:

[ img ]

En fijne schuren om stallen in te bouwen:

[ img ]
groen = woonhuis
rood = schuren waar in de stallen zullen komen

Het huis is ouderwets, maar heel net onderhouden en eigenlijk wel klaar om gelijk in te trekken. Hier en daar een likje verf om het 'ons' te maken, maar verder zullen wij ons eerst focussen op buiten en de stallen :D

Wij nemen mee:


[ img ]

Onze geweldige pup Brego, nu bijna 3 maanden oud en een maandje bij ons <3
[BB-ITP] Berner pup Brego, welkom in ons gezin!!

[ img ]

Kevin! Mijn eerste pony, een fantastische Mini hengst <3

[ img ]

Tamme! Mijn trots <3 Een superknappe Friese hengst :+:

[ img ]

Splash! M'n oude gekkie :+: 20 jaar, maar nog zo fit als een hoentje!

[ img ]

Lieve Quarter Jay <3

[ img ]

En onze laatste aanwinst, een knap valk-kleurig merrietje. Die we pas gaan ophalen, als we er wonen en de weitjes voor de mini's klaar zijn. Een vriendinnetje voor Kevin :+:

Een kleine impressie van het huis:

De woonkamer:

[ img ]

[ img ]

De keuken:

[ img ]

De eet'kamer':

[ img ]

De bijkeuken:

[ img ]

Toilet beneden:

[ img ]

Slaapkamer 1:

[ img ]

Slaapkamer 2:

[ img ]

Slaapkamer 3:

[ img ]

Badkamer:

[ img ]

En dan buiten... de 2 schuren waar de paardenstallen in zullen komen:

[ img ]

[ img ]

Deel van de wei links van het huis:

[ img ]

En de ruimte achter de schuren:

[ img ]

Met als je het bochtje omgaat nog een deel wei:

[ img ]

Ik denk dat we het hier enorm naar ons zin gaan krijgen. Heerlijk gebied om buiten te rijden en lekker de ruimte om alle paarden te kunnen geven wat ze willen/nodig hebben <3 Oja, en het huis is ook leuk :P Maar van ondergeschikt belang haha. Er zijn al genoeg plannen en we zijn nog steeds druk aan het tekenen/bedenken, dus daar neem ik jullie de komende weken/maanden graag in mee! :D Het plan is om z.s.m. de weides in ieder geval af te krijgen, zodat we hopelijk gelijk al de eerste week kunnen verhuizen :+:

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_



Sting
Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: [volg] a dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 16:35

Ziet eruit als een prachtig plekje! Hoe zijn de groepen paarden bij elkaar? Ivm hengsten en dus 1 merrie in aantocht? En wordt het 'gewone' weides of ga je nog wat bijzonders doen met bossen/PP etc :D. Ik volg!

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 16:40

Hier en daar een likje verf? :+ :+

belle_boef
Berichten: 10716
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 16:41

Daar kan je heel wat moois van maken.

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 16:42

O dat huis ziet er inderdaad netjes uit zeg ! Vast niet jouw smaak maar geen probleem om er alvast in te trekken volgens mij :D

Heel veel plezier met verbouwen/verhuizen enz. *\o/*

~Turbohoof Solutions ~

pien_2010
Berichten: 42800
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 16:44

Mooi plekje.
Je huis is degelijk, mooi van indeling en gedateerd. Je hebt zelfs verf waarmee je tegels mooi weer strak kunt krijgen. Dat hadden wij indertijd ook gedaan met ons huis, waardoor het met weinig moeite gelijk al een stuk strakker en eigentijdser toonde. Pas jaren later zijn we het toen fundamenteler aan gaan pakken.
Leuk hoor, ik ga je volgen.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 16:51

Wow,ik zie vooral heel veel mogelijkheden,kan me voorstellen dat je hier heel gelukkig mee bent.

Happy_Hippie
Berichten: 846
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 16:52

Oh wat gaaf en wat een ruimte!
Ik blijf zeker volgen leuk!

Volg ons ook op instagram Ultra_Happy_Hippie
Wil je graag foto's of video's van je dier of voertuig, neem vrijblijvend contact op! https://www.chaysfotografie.com

timokyana
Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 16:56

Je komt bij mij praktisch om de hoek wonen. Een prachtig stekje is het en lekker het bos als achtertuin

Mer1980
Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 17:00

VOLG :D dol op dit soort topics ! Gefeliciteerd met jullie paleisje!

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 17:01

Hartstikke mooi!!!

Huis stoor ik me totaal niet aan. Als alles het maar doet. de rest komt wel.

Daar kun je een hele leuke pp maken :) Zonde als je gaat investeren in boxen. Zijn mooie schuren voor grote loopstallen.

Succes!!

Omenstabij
Berichten: 129
Geregistreerd: 20-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 17:03

Oh! Ik volg ook!!!

Wat een heerlijk huisje hebben jullie gekocht zeg <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 17:06

Jaja, here we go!

Een stuk minder gestress als bij ons, dat is top! We komen snel kijken.

Geniet van de vooruitzichten <3

Marieke1495
Berichten: 5218
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 17:12

Ik volg! Altijd leuk dit soort dingen. :D

♡♡ Sinne Special D x Koss
♡♡ Fidál

tyleysmiley
Berichten: 1894
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 17:30

Wat een tophuis op een heerlijk perceel.
Het huis ziet er super uit, gedateerd of niet en wat je zegt :met een lik verf verander je al zoveel en zo te zien is het huis in hartstikke goede staat en snap ik dat jullie focus gaat naar het buitengebeuren.
Ontzettend gefeliciteerd met jullie droomhuis en ik volg graag mee om te kijken wat jullie ervan gaan maken.

Niqui
Berichten: 2107
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 17:35

Gefeliciteerd, een prachtplek! Ik vind het ook erg leuk om jullie te gaan volgen!

0091
Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 18:02

Je paardenbehang zit al in de slaapkamer :=

Sponsor mij en help KWF met de financiering van belangrijk onderzoek naar kanker. Namens mij en KWF: dankjewel!

https://acties.kwf.nl//fundraisers/paul ... ammarathon

sharonsemme
Berichten: 584
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Voorhout

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 18:18

Wauw wat een geweldige plek!!
Volg graag mee!!


Wij zijn ook rustig opzoek naar precies z'n stukje en huisje. Helaas kunnen wij maar niks vinden :+

Let a horse whisper in your ear
and breathe on your heart..
[KS-ITP] [VOLG] Het wilde leven van valk hengst Baron Legend!

Nynkster
Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 18:26

wat een droom! ik ga ook mee volgen!

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

kim_1990
Berichten: 1542
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 19:37

Ik volg ook! Super plekje zeg! Heel veel woonplezier en ben benieuwd naar het eindresultaat

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️

Nikass
Berichten: 16530
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 19:44

Wat leuk! Ik vind het balkon voor je huis erg leuk, ik zie de bloembakken al hangen ;)
Je huis is lekker ruim, ja gedateerd, maar ach, leefbaar.
Ik zou meer opzien tegen die schuren, wel lekker veel ruimte, maar volgens mij nog een aardige kostenpost om er veilige paardenverblijven in te maken? Of valt dat mee?
Ben wel benieuwd waar jullie huis ligt en hoeveel grond het in totaal is?

xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-19 21:10

Dank iedereen voor de superleuke reacties!! Daardoor krijg ik er zo mogelijk nóg meer zin in :D :):)


Sting: Ze kennen elkaar allemaal al, behalve de merrie dan. Tamme, Splash en Kevin kunnen mooi bij elkaar, dat gaat goed :j Jay mag helaas niet op gras, dus die krijgt sowieso z'n eigen paddock om mee te beginnen. En hoe het gaat als de merrie erbij komt is even kijken. Als het goed is komt er sowieso ook een merrie overwinteren bij ons; de Friese merrie van een vriendin van mij. Maar we kunnen het perceel mooi opdelen waarbij er 2 stukken zijn waar ze elkaar niet hoeven te zien +:)+
Het liefst wil ik er denk ik wel iets van een PP maken, maar ik ben daar eigenlijk helemaal niet mee bekend.. dus in het begin zullen het gewoon weides zijn. Voor de winter willen we wel stallen met verharde uitloop en toegang tot paddock realiseren. Voor volgend zomer kijken we dan wel weer verder of we de weides zo houden of nog veranderen :P

ClauH: inderdaad :D Ooit maken we het wel onze smaak, maar voor nu kunnen we hier prima vertoeven :D Ooit was onze 'enige' wens een houtkachel.. nou, die hebben we! :D

pien_2010: klopt ja! Dat hebben we al gehaald :D Kunnen we de keuken/toilet even wat opfrissen en dan kunnen ze nog prima een flinke poos mee :j

timokyana: wat leuk! Dan komen we elkaar wellicht nog eens tegen :D Leuk dat je het plekje kent en inderdaad, dat bos in de achtertuin was voor ons wel een grote pré :+:

Dankjewel Mer1980! :D

superpony: deel van m'n paarden staat graag op stal, dus die mogelijkheid wil ik ze wel ook kunnen bieden. En evt. met trainingspaarden ook fijn dat ze apart van de 'kudde' kunnen staan, dus aparte weitjes en stallen heb ik toch wel nodig :j Maar we willen wel stallen realiseren waarbij ze een uitloop krijgen naar een verhard gedeelte en een paddock. En dan zou ik zelfs nog een hek naar de wei open kunnen zetten :D En inderdaad, een deel PP voor de oude garde zou wel leuk zijn, maar dan moet ik eerst nog eens goed inspiratie opdoen :D

Jolijn: haha ja, nou.. vond dit al gestress genoeg _O- Moet je nagaan hoe het voor jullie was :oo Maar kan niet wachten op het moment dat we daadwerkelijk de sleutel krijgen, dan moeten jullie maar snel eens komen kijken :D :j :):)

0091: hahaha echt hè :')

sharonsemme: in welke regio zoeken jullie?! :D Wij hebben nog wel wat andere huizen op ons 'evt.-lijstje' staan :P

Nikass: de schuren moet inderdaad wel het e.e.a. aan gebeuren, maar niets onoverkomelijks! We willen het dak wat verhogen en vervangen (want: asbest), maar van binnen is het wel aardig! :j We gaan stalwanden bestellen, die we binnen monteren en dan is het eigenlijk al wel paard-af :D Dus de kosten van de wanden zijn aardig, want wil natuurlijk alleen de allermooiste :') En we moeten hier en daar een deur/raam maken/omgooien, maar da's allemaal prima te doen :j Het huis ligt in het buitengebied van Zundert en het is 1.1 hectare grond totaal.

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


sharonsemme
Berichten: 584
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Voorhout

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 21:48

Wij zouden het liefst op de Veluwe wonen, eigenlijk omgeving Epe of anders meer richting Hoenderloo.
Alle huizen op Funda kunnen we inmiddels dromen :') telkens net niet wat we zoeken en eigenlijk ook al snel aan de prijs. Opknappen zouden we zeker leuk vinden!

Let a horse whisper in your ear
and breathe on your heart..
[KS-ITP] [VOLG] Het wilde leven van valk hengst Baron Legend!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 23:20

Je kan het aan Marianne van Dijk van paardenpension buitenkans eens vragen. Zij heeft een mooie pp en houdt daar ook hengsten in een kudde.

Onze paarden zijn ook allemaal ex stal paarden. Ze kunnen kiezen.

Ik hoop echt zo een grote schuur te vinden, zodat ze lekker rond kunnen lopen in een schuilstal. Nu staan ze erin en gaan er weer uit. Maar 2 ruinen zijn niet de aller beste vriendjes, dus let er wel op bij de huizen.

sharonsemme, Lastige regio inderdaad. Wij zitten in Ermelo, maar in deze omgeving is aan bos of hei gelegen echt duur en er komt vrijwel niks vrij ook momenteel. Heel af en toe in Putten, maar dan of echt heel duur of 50 man op open dag.
Wij hebben onze regio dus verplaatst :)

sharonsemme
Berichten: 584
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Voorhout

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 06:32

Oh wat tof dat jullie ook in die regio zitten en dus ook gezocht en gevonden hebben :oo

Hebben jullie het buiten Funda om gevonden? Inderdaad wat je zegt, alles wat bij het bos ligt is duurder en supersnel weg.. Als je nog tips hebt, hoor ik het graag!! :+

Let a horse whisper in your ear
and breathe on your heart..
[KS-ITP] [VOLG] Het wilde leven van valk hengst Baron Legend!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amable, daphiena, DenieesB, Evilou, fohadie, GoogleAdsense, Lui_, Pardoesje, Petunia27, U2andI, Westhof, Winterram en 27 bezoekers