[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 12:45

Ik was gewend buitenbeen naar achter en dan beide benen aan en kusje. Maar mijn merrie is daar te gevoelig voor dus die springt aan.met alleen buitenbeen naar achter brengen. Kusjes gebruik ik nu alleen nog om te versnellen. Maar moet er wel om denken dat ik niet te enthousiast word. :+

BrittS
Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 12:52

Hier een kusje en ''iets'' met mijn zit voor de galop die ik wil :D

Amerikaanse Appaloosa Magic, Quarter Horse Dino en mini's Rakker & Sproet
Volg ons Paddock Paradise op INSTAGRAM! # Volg Paddock Paradise op FACEBOOK!

Leo
Berichten: 50035
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 15:00

Lagonda schreef:
Gefeliciteerd Leo *\o/* *\o/* ga je nog leuke dingen doen vandaag?


PRD schreef:
Hier ook buitenbeen naar achter en een kusje. :j

Gefeliciteerd Leo! *\o/*



Bedankt! :D

Vandaag niks bijzonders gedaan, het is wel gewoon mijn reguliere vrije dag dus ik heb staan strontscheppen en mijn pony even lekker aan het werk gezet tussen de dubbele lijnen. :D
Gister hebben we familie langs gehad.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 16:20

Ik ook alleen buiten been naar achter en een kusje, op zijn moeilijke kant soms net iets meer neusje naar binnen net voor het aanspringen. Heb verschillende instrictrices gehad, en eigenlijk overal dezelfde hulpen geleerd.

Vandaag weer een lesje op de cutting machine gehad, ben er moe van :Z paardlief ook gelukkig

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 16:48

De een legt meer nadruk op buitenbeen en de ander juist op je binnenbeen. Dus wijken voor de druk op je binnen een en die er goed bijhouden. Terwijl ik zelf dus ook geleerd heb vooral met je buiten een te werken.

Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 17:31

Marg schreef:
Wat een leuke paarden komen er voorbij. Ik woon in de randstad en heb eigenlijk te weinig tijd om met regelmaat naar buiten te gaan. Volgend jaar gaat mijn oudste naar de middelbare school en de andere krijgt continue rooster. Dan hoef ik pas weer rond 2 uur thuis te zijn. Wellicht komt het er dan meer van. Met een half uurtje ben ik in Noordwijkerhout of het Amsterdamse bos. Met een uur op de Utrechtse heuvelrug.

Ben wel een beetje huiverig voor die hertenluisvlieg (mijn paard is al in de stress van een gewone vlieg). Helpt een vliegen rijdeken er goed tegen of kruipen ze er nog onder? Idem voor de processierups. Geen idee waar je lekker kunt rijden zonder jeuk.

Vraagje: ik heb les van verschillende instructeurs. Ik hoor verschillende hulpen voor het aanspringen in de galop. Wat zijn volgens jullie de hulpen om in galop aan te springen?



Voor mij, mijn been aan de buitenkant iets naar achter leggen. Goed zitten en een kusje geven.

Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 17:36

Ja ja de training werpt al weer de vructhen af. Na een blessure was de vorige keer les de eerste weer. En moesten Zyra en ik elkaar vinden. Vandaag echt ging het super! Zelfs een hele mooie stop gehad! [ img ]
Op deze foto kan je goed zien hoe lang we hebben gegleden. De komende 2 weken weer lekker werken en naar buiten en dan weer lekker les!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 18:38

Dat is een net stopje! :))

Het rijden ging net dus echt niet. :x Best lang niet gereden dus ik was het weer helemaal kwijt. Zo rij je zaterdag op een paarden denk je dat je best okee kan rijden en dan zit op Special en kan je niets meer. -O-
Ze zwalkte alle kanten op omdat ik (onbewust) ongelijke druk had. Ben maar afgestapt en heb Marlon verder laten rijden. Dit is gewoon een rot gevoel dus ik moet vaker rijden om weer een beetje het gevoel terug te krijgen en van daaruit weer verder te gaan.

simodi
Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 19:38

Jammer Bellatrix, en ook dat je er een naar gevoel aan overhield. Kon je bijv alleen het stappen ook niet met hulp van Marlon beter krijgen?

Love - language - leadership

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 19:53

Stap ging nog, jog niet meer. Ben afgestapt voordat het gevoel echt heel slecht werd.

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 19:58

Wat zit daar toch achter bella? Spanning? Angst om je vriendin teleur te stellen? Je reed zaterdag echt goed namelijk! Dus aan je rijvaardigheid kan het niet liggen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 20:11

troi schreef:
Wat zit daar toch achter bella? Spanning? Angst om je vriendin teleur te stellen? Je reed zaterdag echt goed namelijk! Dus aan je rijvaardigheid kan het niet liggen

Nou op Special voelt mijn rijvaardigheid veel minder aanwezig. Spanning? Ik stap altijd positief op en voel niet bewust spanning. Maar ik had nu al zeker 3/4 weken niet meer gereden op haar dus voor mijn gevoel moest ik weer opnieuw beginnen.

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 20:23

Bellatrix schreef:
troi schreef:
Wat zit daar toch achter bella? Spanning? Angst om je vriendin teleur te stellen? Je reed zaterdag echt goed namelijk! Dus aan je rijvaardigheid kan het niet liggen


Nou op Special voelt mijn rijvaardigheid veel minder aanwezig. Spanning? Ik stap altijd positief op en voel niet bewust spanning. Maar ik had nu al zeker 3/4 weken niet meer gereden op haar dus voor mijn gevoel moest ik weer opnieuw beginnen.


Dat kan goed natuurlijk!

Ik weet het natuurlijk ook verder niet, ben er niet bij :). Tis maar een idee dat ik had.

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 20:43

Leuk!! Een western klets topic *\o/*

Ik ben Jessica en ik heb momenteel 2 Quarters en een Paint onderweg. Een 19 jarige buckskin merrie, Joan en haar nu 2 jarige chestnut zoon Rudi. De Paint die onderweg is zal ergens rond 8 maart 2020 zijn of haar opwachting maken want Joan is drachtig van Mo van Tinnie.

Joan rijd ik niet meer omdat ze helaas bindweefsel heeft ontwikkeld op de tussenpees van haar rechter achterbeen. Aangezien ze zich ontpopt heeft als een ontzettend goede moeder heb ik besloten om haar dan nogmaals moeder te laten zijn.

Één van de laatste rijfoto's die ik heb van ons <3
[ img ]
en een puur natuur Joan foto <3
[ img ]


Rudi heet officieel Catch My Star maar heb ik vernoemd naar mijn beste vriend die kort na Rudi's geboorte overleed. Met hem hoop ik het wedstrijd circuit ooit onveilig te maken 8-) We hebben een lesje Showmanship en IHT van Alice gehad en daarmee zijn we druk aan het oefenen om straks alvast wat wedstrijd ervaring op te doen aan de hand. Inmiddels ook ingeschreven bij de WRAN en druk aan het oefenen dus hopelijk later dit jaar een keer starten :j Oefenen moeten we zeker nog want meneer is wel een boefje zo nu en dan :roll: soms is hij echt een clown maar dat houdt het ook weer leuk. Over het geheel gezien doet hij het erg goed voor een 2-jarige, net ruin :+

Mr. Handsome <3

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Die dus denkt dat hij nog hengst is :roll:

[ img ]

[ img ]

En met zijn show outfit 8-)

[ img ]

[ img ]

En als laatste nr 3 :D

De combinatie:

[ img ]

De eerste babyfoto

[ img ]

En de tweede

[ img ]
:')

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

NRJ
Berichten: 1524
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 20:59

Balen Bellatrix dat het niet zo ging als dat je gehoopt had.
Sommige paarden zijn gewoon heel sensibel. Mijn rijden is ook best ok, maar heb een keer op het wedstrijdpaard van 1 van mijn lesgeefsters gereden en die ging bij mij dus alleen maar hard :') waarschijnlijk spande ik ergens spieren aan waar ik mij niet van bewust was... Laten we het maar zien als een leermomentje ;)

♡ Rubio, Dikkie Dik & Bandit, mijn liefste herinneringen ♡
♡ Nayeli ♡
Laatste profiel update 20-01-24

simodi
Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 21:21

Waarschijnlijk is een eigen paard van iemand naders moeilijker te rijden dan een lespaard/manegepaard, denk ik. Die zijn gewend aan veel verschillende ruiters, hebben vaak toch net een wat gemakkelijker karakter omdat ze omgaan met veel verschillende hulpen en manieren van rijden.
Een eigen paard is toch vaak afgestemd op zijn eigen ruiter, die rijdt immers het meest en iedereen heeft eigen hulpen, dus voor zo'n paard zal het herkennen van net een andere hulp voor bijv galop dan veel moeilijker zijn. En dus voor jou als ruiter wordt het daarmee ook moeilijker.

Noisy, mooie buckskin! Mijn allereerste quarter was ook een buckskin, vind ze nog steeds erg bijzonder.

Love - language - leadership

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 07:23

Gave combi Noisy! Ben heel benieuwd wat ze er van gemaakt hebben :j

Jammer Marlies. Ik denk dat simodi een heel goed punt heeft. Ik zie dat bij Jim ook terug. Die is echt niet de moeilijkste. Maar met een andere ruiter doet hij ineens dingen niet of wel, waarvan ik denk :?
En dat ligt dan echt vaak aan de zit en houding van de ruiter. Zo was er een van de meiden van stal die elke keer haar bekken kantelde (holle rug trok), waarop Jim steevast achteruit ging. Keurig eigenlijk. Heeft ze heel snel afgeleerd :+

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 07:40

Het ligt ook aan mij, dat weet ik. Maar op Rocker had ik geen problemen om hem te laten lopen waar ik wilde, dus voor mijn gevoel liep hij tussen mijn benen en handen. Maar Special zwalkte alle kanten op. Bleek dat ik mijn ene hand hoger hield dan mijn andere maar daar was ik zelf niet bewust van, voor mijn gevoel had ik ze gelijk. En als ik dan mijn been eraan deed om haar te laten 'opschuiven' werkte dat ook niet. Mijn hele gevoel was gewoon weg. :\ En het is dan heel moeilijk om het nog positief in te zien.

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 07:47

Ja logisch. Mijn ervaring is dat manegepaarden veel vergevingsgezinder zijn. Doen al sneller wat ze denken dat de ruiter bedoelt. Eigen paarden zijn daar wat stugger in. Zij doen exact wat je vraagt. Maar dat betekent ook dat je dus in je lijf wel eens iets vraagt dat anders is in je hoofd, maar het paard op je lijf reageert :j
Ze zijn wat minder vergevingsgezind wat dat betreft. Je leert er wel meer van, maar het levert ook meer frustraties op. En dat is heel normaal. Niks vreemd. Ik rijd prima weg op Jim, maar op een vreemd paard moet ik waarschijnlijk ook 600 stappen terug doen. Sterker nog, dat weet ik wel zeker.
Ik mocht ook eens op een L1 reiner rijden. Heerlijk paard! Liep alleen maar op de linker cirkel, terwijl ik naar rechts wilde. Maar ja, mijn lijf stond naar links. :+
Deed dus keurig wat ik vroeg, maar kostte me toch echt wel een rondje of 8 voor ze eens naar rechts ging _O-

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

simodi
Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 08:00

Amanda, precies dat bedoel ik! ;-)

Je denkt dan dat je een juiste hulp geeft en in theorie is dat misschien ook wel zo, maar het lichaamssignaal is voor het paard niet duidelijk of hij voelt wat anders.
Preston is jarenlang door mijn man gereden en nu rijd ik hem sinds 1,5 jaar en ik heb ook echt de knopjes moeten vinden. Dat kost gewoon tijd en daar moet je geduld (en plezier :-) ) in hebben om dat uit te vinden. Iets met 2 stappen vooruit, 1 stap terug ... (of andersom).
Komt vast goed met veel oefenen!

Love - language - leadership

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 08:02

Lastig is dat, dat je soms onbedoeld dingen doet. In mijn dressuur tijd een tijdje de paarden van mijn instructeur gereden. Eentje kreeg ik vanuit galop niet meer in draf. Hij ging wel langzamer, en langzamer, maar draven niet. Ik moest eerst echt halthouden en dan kon ik verder rijden. Nooit last van gehad. Een ander van hem ging altijd met zijn kont naar binnen (dus naar links) als ik linksom reed. Mijn rechterbeen is gewoon sterker dan links. Onbewust gaf ik dus hulpen, zonder er iets voor te doen.


schumiegirl
Berichten: 309
Geregistreerd: 20-09-06
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 08:49

Wat een knappe paarden komen hier allemaal voorbij zeg! En leuk dat er toch heel veel westernruiters zijn. Voel mij soms zo alleen en is best een weg naar het zoeken van juiste instructie, hoefsmid enzo.
Met de Engelse sport ben ik opgegroeid dus weet de weg maar voor mijn gevoel begin je nu weer opnieuw soms. Ik heb de paarden thuis dus dan ook geen stalgenoten waar je eens mee kan sparren.

Pepper mijn nieuwste aanwinst doet het goed. Tot nu toe beetje grondwerk en elkaar leren kennen. Gister voor het eerst rondje aan de hand gewandeld in natuurgebied achter ons huis.

[ img ]

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 08:54

Knap dier!

Jim had gisteren lekker vrij na een pittige rit zondag. Vanavond gaan we weer eens wat trainen op de wei (bak is zwaar nu). Onderhoudstraining :D
En dan morgen weer lekker een buitenrit!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 09:08

Ik dacht precies dat wat Simodi zegt Bellatrix. Niet opgeven hoor, het komt uiteindelijk goed. Eigenlijk is Special een hele goede leermeester voor jou. Alleen als je het op de juiste manier aan haar vraagt zal ze doen wat je vraagt. Heel frustrerend voor jou omdat het niet gelijk lukt en je voelt jezelf echt een nitwit dan maar zo leer je wel de correcte hulp aan. Probeer ook echt te voelen wat je doet, dat zal je zeker helpen bij het beter/duidelijker worden met je hulpen.
Blijf positief en leer ervan :)

Vind ik ook Simodi, buckskin blijft mijn favoriete kleur. Daarom hoop ik ook heel erg dat er nu een mooie buckskin uitkomt. Dat is altijd nog een droom geweest van mij, om een Buckskin bonte te hebben <3

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Lagonda
Berichten: 1734
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 09:12

Noisy schreef:
Vind ik ook Simodi, buckskin blijft mijn favoriete kleur. Daarom hoop ik ook heel erg dat er nu een mooie buckskin uitkomt. Dat is altijd nog een droom geweest van mij, om een Buckskin bonte te hebben <3


Jaa buckskin bont, dat was vroeger altijd mijn droom <3 stiekem nog steeds maar zeg maar niet tegen mijn paard :7

Marlies: je bent welkom om eens op T te komen rijden. Die is zeer vergevend en ergste wat hij meestal doet is zijn schouder laten vallen :)

Mochten andere mensen ook eens op een ander paard willen ruilen zijn jullie ook welkom! Hij staat in Houten, misschien kunnen we een paardenruil doen :D

''You never quit on your music. No matter what happens. Because anytime something bad happens to you, it's the one place you can escape to and let it go.''

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers