Gambia of kaapverdie

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Relaxed
Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Gambia of kaapverdie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-19 20:31

In januari wil ik met een vriendin een weekje naar de zon. Kaapverdie of gambia wordt het. Wat raden jullie aan? Wat is prettiger qua eten en veiligheid? Waar zijn de mooiste excursies en wat zijn echte aanraders?


Mri
Berichten: 15292
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Gambia of kaapverdie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 20:40

Kaapverdie eiland Sal kan je overslaan. Daar is erg weinig te doen. Wel geschikt voor een week op een all in resort niks doen.

Persoonlijk zou ik eerder voor Gambia kiezen!

Ik zal het nooit zo durven zeggen,
Hardop denken op z'n meest, misschien heb ik het fout gedaan

De mooiste dingen komen uit een onverwachte hoek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 20:42

Gambia kun je nog soort safari activiteiten doen, Kaapverdie niet echt wildlife idee.. Beide zullen veel beachboys zijn (zeker met twee jongedames haha).

Beide landen zijn niet super veel diverse uitjes te doen, al is Gambia wel meer te doen dan Kaapverdie!

x_Jeanine_x
Berichten: 9068
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 20:43

Kaapverdie, boa vista geweest. Heerlijk 12 dagen niks gedaan, noord en zuid tour gedaan. Zie paar foto's in profiel, anders FB :)


scooby09
Berichten: 2200
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Re: Gambia of kaapverdie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 21:01

Gambia....Mooi land super vriendelijke mensen leuke uitjes niet te duur ook.

LiannePuthzy
Berichten: 6914
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Gambia of kaapverdie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 21:11

Mijn ouders zijn naar naar beide lamden geweest, en vonden Gambia het mooist. Kaapverdië (Sal) vonden ze een zandbak

Puthzy 1996~07-07-2020
Pinokio 15-05-2015

Strooigoed

Relaxed
Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-19 21:27

Kaapverdie zou dan sowieso boa vista worden, dat schijnt nog het leukst te zijn.. Meer groen..
Ik neig het meest naar Gambia, wat zijn daar goede, nette hotels?

Femjo
Berichten: 224
Geregistreerd: 14-04-18

Re: Gambia of kaapverdie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 21:48

Boa Vista vind ik persoonlijker leuker dan Sal. Wel vond ik Kaapverdië meer een zonvakantie-relax land dan een land om volop excursies te doen en samen op pad te gaan. De paar excursies die ze aan aanbieden waren wel leuk. Nadeel was dat je ‘s avonds niet even een wandeling op het stand of boulevard kan maken. Vanwege de veiligheid raad de beveiliging aan om ‘s avonds niet van het resort af te gaan. Gambia ben ik nooit geweest alleen even geland vanwege een tussenstop. Daar kan ik niets over zeggen. Wel vond ik de luchthaven vrij chaotisch. Je moest er dik betalen om naar de wc te kunnen en werd rumoerig op de deur geklopt als je naar hun zin te lang op de wc zat :')

Letting go is hard, but it’s better to let go than to hold on to something that was never meant to be.

Relaxed
Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Gambia of kaapverdie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-19 21:59

De bedoeling is wel vooral zon/strand met hooguit een paar excursies.. Boottocht en een tour oid vind ik al prima :')

scooby09
Berichten: 2200
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 18:04

Die ervaring met het Toilet heb ik dan weer niet Femjo.
Wel gaat op de luchthaven alles trager je stapt wel paar jaar terug in tijd maar goed je hebt vakantie toch.. :D

Wij zaten in Gambia in het Senagambia Beach Hotel erg netjes.
Wel aan te raden om minstens Superior te boeken en geen standaard kamer blijft tenslotte Afrika.

Steeph
Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 18:21

Kaapverdië, en dan vooral Mindelo op Sao Vicente met eventueel een daguitstap naar Santo Antão!

[ img ]
Mindelo vanuit het hotel waar wij een paar dagen geleden zaten.

[ img ]
Een van de stranden (Praia da Laginha)

[ img ]
Een van de hoogste punten van Santa Antão

Sal en Boa Vista kan ik je afraden, dat zijn echt (zoals hierboven al genoemd) zandbakken. In Santa Maria op Sal is tourisme op dit moment echt booming business, overal kun je tours krijgen. Op Boa Vista staan de resorts (oa TUI) op een rijtje aan het strand.
Santa Antão, en dan met name de Paúl vallei is een van de meest groene gebieden van alle eilanden en zeker een extra vlucht en boottocht waard!
[ img ]
In de Paúl vallei wordt heel veel fruit geteelt waaronder bananen, mango's, passievruchten, papayas, maar ook koffie en heel veel suikerriet. De wegen zijn niet altijd geweldig ( :+ understatement) maar het is zoooo mooi!

Wil je kunnen studeren? - > https://NietMijnSchuld.nl

blue_sky
Berichten: 944
Geregistreerd: 17-06-08
Woonplaats: Pelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 18:25

Waarom ga je niet naar Curacao? Veel prettiger met 2 dames. En genoeg te beleven. Heerlijk om een autootje te huren (wel via Sunnycars doen) en lekker rond te touren.

Laura en Rolex Z1+2, Laura en Breath L1 + 3
Kristine en Le Sauvage M1+3
ORUN gediplomeerd instructrice niveau 2

Relaxed
Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Gambia of kaapverdie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-19 18:51

Omdat we daar beide al zijn geweest en voor 8 dagen vind ik het zonde van de vliegtijd.

x_Jeanine_x
Berichten: 9068
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Gambia of kaapverdie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 19:00

[ img ]
[ img ]
[ img ]


Duin surfen, plaatje van de duinen midden op Boa Vista en een sfeer plaatje bij het mooiste stukje strand op Boa Vista, helaas is daar alleen nu een hotel gebouwd, was toen in aanbouw.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Madelon, Boheme, brennie85, Castilja, Emilihihihii, inge_romeo, josien_m_, L_Flo, runnerfan, Varenka en 62 bezoekers