[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 22:07

Leuk! Ik klets/lees ook mee! Ik heb Fleur sinds december 2017 en na wat pech zijn we nu goed op weg een goed western team te worden (ze is omgeschoold).
[ img ]

Paint_Lover
Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 22:43

Zo, n lading nieuwe berichten en n paar nieuwe mensen....

Welkom allemaal!

Grinnik, iedereen wil bij stal Tilburgs gaan clinic'en... ben ik blij dat ik daar dus op stal sta en eigenlijk elke dag het trailpark zo in kan wandelen <3

[ img ]
[ img ]


Vandaag Gentle weer wat aan het werk gezet, 5 weken vrij gehad en vandaag heeft mijn man gehangen op het zadel en hebben ze enkele pasjes gezet :)

Morgen hoop ik dat hij er op kan zitten en dan gaan we rustig verder ;)
[ img ]

Frosty moest weer eens nodig mama haar brok opeten :=
[ img ]
En ik me maar afvragen hoe het komt dat ze zo snel groeit (bijna 10 weken en nu al 1.12m) _O-

FLASHY GOLD ON BLACK aka Frosty 06/05/2019

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 03:49

Zo uit de container _O-

Wij gaan vandaag dauwtrappen. Voorlopige conclusie: dat kun je beter in de winter doen :O

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Veriye
Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 06:05

CubaLibre schreef:
Vandaag Gentle weer wat aan het werk gezet, 5 weken vrij gehad en vandaag heeft mijn man gehangen op het zadel en hebben ze enkele pasjes gezet :)

Morgen hoop ik dat hij er op kan zitten en dan gaan we rustig verder ;)
[ [url=m/yqcWcp.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die is gegroeid! Laatst dat ik een foto zag was hij net een jaarling <3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101352
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 06:19

Aman, wat een tijdstip! :oo

Melissa0304
Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 07:12

Amanda schreef:
Zo uit de container _O-

Wij gaan vandaag dauwtrappen. Voorlopige conclusie: dat kun je beter in de winter doen :O


Dat is best vroeg :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101352
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 07:19

Ik ben net aangekleed...ga maar eens ontbijten.
Straks Special even in de paddock zetten...

candalisa
Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 07:29

CL wat een bofkont ben jij! Ik zou dat graag ook willen doen met syd!

Alice is gewoon naar ons gekomen we hebben dan 4 lessen gepland. Ik ken alice al heel lang vanaf een clinic waar we samen reden en waar er toen al werd geroepen dat ik met Sal de bak niet rond kwam en zij mij dus overal doorheen hielp.

Nu ga ik binnenkort met syd een keer een les plannen als we zover zijn dat we echt aan het rijden zijn.

Afgelopen week voor het eerst met een Pessoa gelongeerd omdat ik wil dat ze wat leert ontspannen en beetje aandacht bij het werk heeft i.p.v. alles buiten de cirkel. Ze deed het alsof ze elke dag niks anders anders gedaan had vandaag maar weer een rondje erop.

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

LuckyReining
Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 07:51

Hallo allemaal,
Wat gaat dit topic hard. Leuk om te zien dat er toch zo veel western ruiters actief zijn op bokt.

Ik zal me ook even voorstellen. 7 jaar geleden heb ik de overstap gemaakt naar western (reining gericht). Ik heb destijds een 2,5 jarige Quarter merrie gekocht die ik zelf onder begeleiding van mijn trainer heb beleerd. Ik heb ook wedstrijden gereden etc. Helaas heb ik 2,5 geleden een ongeluk gehad waarbij ik mijn bekken brak en voor langere tijd niet mocht rijden. Ik heb toen helaas de keus moeten maken om mijn merrie te verkopen.

Tijdens mijn revalidatie heb ik weer een jonge Quarter gekocht en hem ben ik vanaf de grond gaan opleiden en ondertussen zit ik er ook op en dat gaat erg goed. Een paar keer per week trainen we, lekker afwisselend. De ene keer grondwerk, de andere keer onder het zadel en weer een andere dag gaan we alleen lekker wandelen samen. Maar voor nu heeft hij eerst even lekker vakantie want vanaf volgende week ga ik even een paar weken naar Amerika. Daarna pakken we de training weer even rustig op. We hopen vanaf volgend jaar ook wedstrijden te kunnen gaan starten.

Meet Lucky:


[ img ]


[ img ]


[ img ]

CR Wimpys Cowboy Gun

Leo
Berichten: 50033
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 07:55

ElCid wat een prachtig stel paarden hebben jullie!!

Frosty groeit echt hard CL :oo ik vind haar zó goed gelukt!

Gaaf dat witte hoofd van Lucky!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Loody
Berichten: 2622
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: @home

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 08:11

Goedemorgen allemaal.
Dus de les was geslaagd in Oosterwolde zo te lezen.

Het wordt lastig bijhouden met zo'n grote groep :+

Gisteren hebben wij een schriktraining gedaan. De kleine topper deed het erg goed!
[ img ]
[ img ]

Stal tilburgs komt mijn toppertje vandaan :j is voor ons wel te ver om daar een clinic te doen.

Sophie_vds
Berichten: 41
Geregistreerd: 17-01-19

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 08:23

Jeeeeetje wat gaat dit topic snel!
Na het vorige topic dacht ik oh ik reageer morgen en nu waren er hele pagina’s bij :oo

Ook hier meld ik me weer met mijn knappe paint!

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

BrittS
Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 08:31

Wat een knapperd hierboven! <3

Ziet er leuk uit Loody! Wat een braverd :D

En wat is Lucky gaaf zeg :~

Ik zou ook wel eens in dat extreme trailpark rond willen rijden met mijn Appie, maar het is wel erg ver helaas. Super leuk als je dat gewoon aan je stal hebt CubaLibre, luxe! :D

Amerikaanse Appaloosa Magic, Quarter Horse Dino en mini's Rakker & Sproet
Volg ons Paddock Paradise op INSTAGRAM! # Volg Paddock Paradise op FACEBOOK!

Leo
Berichten: 50033
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 08:34

Ooh Sophie die is toch wel zo gaaf :~

Wat leuk zeg Loody! Wat doet hij het braaf!
Wij hebben in augustus een trailclinic op stal, hebben wel een brug en een hek, maar toch niet zo uitgebreid als een echt trailpark :)) maar wel heel leuk.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Tucktuck
Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 08:49

Bellatrix schreef:
Stelling naar binnen en buiten (reden op 2 cirkels) stoppen en achterwaarts. Recht oversteken op de cirkel. De 2e les heeft ook galop gedaan en een begin tot spinnen. (lees: kleine cirkels maar de meeste van ons gingen al richting spin)

Helaas heeft de eerste groep niet gegaloppeerd en ook geen oefening richting spin.


Wat jammer dat er zoveel verschil zat in de lessen. Hopelijk volgende keer wat minder verschil? Verder wel een leuke dag gehad?

En alle nieuwkomers: Welkom! Wat een leuke combinaties zitten ertussen.


Amanda schreef:
Zo uit de container _O-

Wij gaan vandaag dauwtrappen. Voorlopige conclusie: dat kun je beter in de winter doen :O

O wat vroeg. Dan kun je inderdaad beter in de winter gaan. Scheelt een paar uur. Wel een fijne rit gewenst.


@CubaLibre: wat leuk dat je bij stal Tilburg staat. De clinic lijkt mij ook ontzettend gaaf. Maar is wel erg ver weg.

Ik heb afgelopen vrijdag weer les gehad. Lekker bezig geweest met buigen. Dat vind ze niet altijd even leuk. Daarbij merkte ik weer even extra goed dat we enorm vooruit gegaan zijn. Ze was altijd een behoorlijk slome pony. Maar inmiddels is ze lekker voorwaarts. Zo erg dat ze niet vanuit een galop terug naar een rustige jog wilde en ik er erg hard aan moest werken om dat voor elkaar te krijgen. Beetje protest hier en daar, gekke pony. Maar ben wel enorm blij met haar!

Vandaag haar, als het weer het toelaat, even wassen, zadel poetsen en rustig nog even rijden. Morgen de demo en de zenuwen beginnen te komen := Heb er wel onwijs veel zin in.

Zo blij en trots op mijn vriendinnetje :)
[o]

Wranglerbutt
Berichten: 10367
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 08:59

Ha, dit topic krijgt een steeds hoger Paint Horse gehalte :+
@Loody: wat stoer van Smiley! *\o/*

Paint_Lover
Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 09:04

Wauw, wat komen er knappe paarden voorbij hier!!!

Stal Tilburgs is voor vele ver maar jullie zouden ook eens kunnen kijken of bijv n clinic met een overnachting te doen zou zijn. Ik weet dat er veel mensen van ver komen en die slapen dan bij ons in de straat bij mountain oaks. Geen idee van prijzen oid maar dan zou je daar eens naar kunnen kijken, trailpark is wel echt n aanrader om eens te doen!

Ik heb het geluk daar elke dag in te kunnen spelen als ik zou willen, is voor de paarden leuk en zeer leerzaam om te doen...

Gentle is geen "kleintje" meer te noemen, 1.53m en groeiende... hij groeit nu weer de breedte in en staat achter flink overbouwd :)

Vandaag hoop ik dat mijn man erop kan gaan zitten want ben benieuwd hoe Gentle dat gaat vinden.... Ik heb vanwege mijn toch al versleten rug besloten dat ik niet degene ga zijn die er als 1e op zal gaan zitten. Veel te bang dat als er wat mis gaat het goed mis gaat en dan heb ik de kans dat ik nooit meer op n paard kan stappen... dat is met n paard als Jill op stal (waarmee ik kan lezen en schrijven) niet handig :)

Loody, stoere Smiley!!! <3

FLASHY GOLD ON BLACK aka Frosty 06/05/2019

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 09:23

@ cubalibre: dan wonen wij niet ver van elkaar vandaan. Mijn paardje staat in waalre. Ik hoop deze zomer nog een keer naar het trailpark te kunnen gaan. Gelukkig is het voor mij best dichtbij:)

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 09:54


∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101352
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 09:55

Veel te vroeg. :')

LuckyReining
Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 10:01

Heerlijk zo vroeg! Vroeger ging ik ook regelmatig zo vroeg op pad. Helaas woon ik nu niet echt meer bij een fijn natuurgebied om even lekker vroeg een rondje te gaan doen. Dan moet ik al weer vroeg met de trailer op pad enzo.
Ik hoop dat hier het weer nog wat verbeterd, wil graag vandaag nog even lekker een rondje gaan wandelen met Lucky.

CR Wimpys Cowboy Gun

Lagonda
Berichten: 1734
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 10:31

Ik ga mij nog uitgebreid voorstellen (vanmiddag ofzo), maar hierbij toch even een foto van mijn paard. Ik had even flink tempo gereden met veel galop dus hij was best moe. Ik wilde even lieve foto maken dat hij braaf los stond en ging flemen (zijn favoriete trukje normaal), maar ik kreeg dit gezicht :+

[ img ]

''You never quit on your music. No matter what happens. Because anytime something bad happens to you, it's the one place you can escape to and let it go.''

Lindsey_99
Berichten: 2450
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 10:36

:= helder en non-negotiable...

Over de IJssel


Paint_Lover
Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 10:54

Flip schreef:
@ cubalibre: dan wonen wij niet ver van elkaar vandaan. Mijn paardje staat in waalre. Ik hoop deze zomer nog een keer naar het trailpark te kunnen gaan. Gelukkig is het voor mij best dichtbij:)


Ikzelf woon niet in Bergeijk ;)
Rij elke dag 20min enkele reis richting stal :)

Oef, dauwtrappen... dat deed ik vroeger ook nog wel eens en nu ook maar dan alleen als het gruwelijk warm word die dag ;)

Manlief en ik zullen zo maar eens richting de paardjes gaan, vandaag is het D-day voor Gentle :D
Ben zo benieuwd hoe hij zal gaan reageren maar ergens heb ik het idee dat t longeren, hangen, been erover en wegstappen gaat worden...

Word vervolgd :D

@lagonda: die blik is duidelijk...

FLASHY GOLD ON BLACK aka Frosty 06/05/2019

Leo
Berichten: 50033
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 10:55

Spannend CL! Ik ben benieuwd wat hij er van vindt!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers