[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 17:01

BrittS schreef:
Leuk om zoveel nieuwe gezichten en knappe paarden te zien! <3
Ik lees al heel lang mee in het oude topic en heb daar ook wel eens gereageerd, maar uiteindelijk bleef het toch weer meer bij meelezen :') Wil toch weer een nieuwe poging doen want vind het wel een gezellig topic!

Mijn naam is Britt, 25 jaar en ik rijd western met mijn 13 jarige Amerikaanse Appaloosa Magic en 6 jarige Quarter Dino (en heb nog 2 mini's). Sinds vorige zomer heb ik ze aan huis op de Veluwe en zeker met de Appaloosa ben ik eigenlijk alleen nog maar in het bos. De Quarter heb ik afgelopen jaar ingereden en daar wil ik echt wel wedstrijd gericht mee gaan trainen, mijn bak aan huis is nu eindelijk goed dus het serieuze werk kan eindelijk beginnen *\o/* .

[ [url=m/k9F2rm.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/I6LloD.jpg]Afbeelding[/url] ]



<3 beide zijn zo knap <3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 17:02

Ik wilde misschien even naar Beau Dandy's maar ik twijfel nog...

Lize92
Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 17:05

Wat een drukte hier! Gezellig! :D
Stal Tilburgs zou ik ook graag nog eens geen willen!

En fijn dat Silver Ranch goed bevallen is! Ben benieuwd naar de foto's! :D

Zelf vanochtend Lucky gereden en zonet Pepper. Ging beide keren goed! :D Daarna heeft vriendlief ook nog even op Pep gezeten, beetje gestapt en om pionnen gestuurt, doet ie toch maar even haha. :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 17:08

Lucky reed bij ons ook mee, ik was wel blij dat ik op Rocker zat!

DeniseNenah
Berichten: 3
Geregistreerd: 08-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 17:11

Bellatrix schreef:
Alice is fijn hé?

Jaaa, ik heb nog maar een paar lessen gehad, maar tot nu toe leuke les :)

Lagonda
Berichten: 1734
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 17:22

DeniseNenah schreef:
Bellatrix schreef:
Alice is fijn hé?

Jaaa, ik heb nog maar een paar lessen gehad, maar tot nu toe leuke les :)


Ik heb net 2 lessen van haar gehad en de volgende staat al gepland! Paard loopt echt stuk beter zeg :D

''You never quit on your music. No matter what happens. Because anytime something bad happens to you, it's the one place you can escape to and let it go.''

DeniseNenah
Berichten: 3
Geregistreerd: 08-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 17:37

Zijn er ook ruiters in deze groep die vaak in het bos rijden rond Oldebroek, Epe , Wapenveld , Heerde?

Ik rij daar zelf ook vaak met mn moeder , die zit ook op western les

Als er meer zijn kunnen we misschien een keertje met een hele groep?

Lize92
Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 18:08

Bellatrix schreef:
Lucky reed bij ons ook mee, ik was wel blij dat ik op Rocker zat!


Leuk!! :D Jaa Rocker is een schatje <3

Maflinger_S
Berichten: 12143
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 18:18

Voor degenen die eens bij Stal Tilburgs de extreme trail willen proberen: de DAWRA heeft net een topic geopend over hun volgende evenement dat op 11 augustus bij Stal Tilburgs zal plaatsvinden. Inschrijven kan, maar DAWRA-leden gaan voor. Er zijn 18 plaatsen te vergeven in 3 lesronden.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Nickolay
Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 18:31

Foto van mijn les vandaag bij de SR. Ik zit er in ieder geval met een big smile op

[ img ]

Lize92
Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 18:40

Ahh lieve Siebje <3

BrittS
Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 18:48

Leuke foto van je les Nickolay! Ik herken je inderdaad niet, wij zijn toen ook vrij plots vertrokken bij Wendy door een akkefietje en toevallig de plotselinge opening van een 24/7 buitenplaats aan het bos bij Heemskerk.

DeniseNenah schreef:
Zijn er ook ruiters in deze groep die vaak in het bos rijden rond Oldebroek, Epe , Wapenveld , Heerde?

Ik rij daar zelf ook vaak met mn moeder , die zit ook op western les

Als er meer zijn kunnen we misschien een keertje met een hele groep?


:wave:
Ik woon in Heerde aan het bos, rijd meerdere keren per week in het gebied van de Renderklippen/De Dellen of richting Epe. Ook regelmatig met mijn moeder samen.

Amerikaanse Appaloosa Magic, Quarter Horse Dino en mini's Rakker & Sproet
Volg ons Paddock Paradise op INSTAGRAM! # Volg Paddock Paradise op FACEBOOK!

Lindsey_99
Berichten: 2450
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 18:49

Maflinger_S schreef:
Voor degenen die eens bij Stal Tilburgs de extreme trail willen proberen: de DAWRA heeft net een topic geopend over hun volgende evenement dat op 11 augustus bij Stal Tilburgs zal plaatsvinden. Inschrijven kan, maar DAWRA-leden gaan voor. Er zijn 18 plaatsen te vergeven in 3 lesronden.


Is 3 uur rijden vanaf hier...en die in Friesland is er dacht ik niet meer (?)
Wordt tijd voor zoiets in de midden of oosten des lands :)

Over de IJssel

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 18:53

Leuke foto’s van de les! Wat hebben jullie gedaan/geleerd?

@Lynn: zit je al in het motormuizen topic? Daar zitten meer bokkers die motor rijden.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


DeniseNenah
Berichten: 3
Geregistreerd: 08-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 18:53

BrittS schreef:
Leuke foto van je les Nickolay! Ik herken je inderdaad niet, wij zijn toen ook vrij plots vertrokken bij Wendy door een akkefietje en toevallig de plotselinge opening van een 24/7 buitenplaats aan het bos bij Heemskerk.

DeniseNenah schreef:
Zijn er ook ruiters in deze groep die vaak in het bos rijden rond Oldebroek, Epe , Wapenveld , Heerde?

Ik rij daar zelf ook vaak met mn moeder , die zit ook op western les

Als er meer zijn kunnen we misschien een keertje met een hele groep?


:wave:
Ik woon in Heerde aan het bos, rijd meerdere keren per week in het gebied van de Renderklippen/De Dellen of richting Epe. Ook regelmatig met mijn moeder samen.


leuk
wij rijden daar bijna elke week
keertje samen rijden met zn vieren?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 19:00

Stelling naar binnen en buiten (reden op 2 cirkels) stoppen en achterwaarts. Recht oversteken op de cirkel. De 2e les heeft ook galop gedaan en een begin tot spinnen. (lees: kleine cirkels maar de meeste van ons gingen al richting spin)

Helaas heeft de eerste groep niet gegaloppeerd en ook geen oefening richting spin.

MarlonNaldo
Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 19:19

Bellatrix schreef:
Stelling naar binnen en buiten (reden op 2 cirkels) stoppen en achterwaarts. Recht oversteken op de cirkel. De 2e les heeft ook galop gedaan en een begin tot spinnen. (lees: kleine cirkels maar de meeste van ons gingen al richting spin)

Helaas heeft de eerste groep niet gegaloppeerd en ook geen oefening richting spin.


Wel jammer dat beide lessen niet het zelfde deden.

Special <3 Stornaldo, always in memoriam Y;( [o]
Quid Pro Quo, Yes Or No? What Will It Be Clarice?

Lynn2014
Berichten: 476
Geregistreerd: 26-02-18
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 19:22

Amanda schreef:
Leuke foto’s van de les! Wat hebben jullie gedaan/geleerd?

@Lynn: zit je al in het motormuizen topic? Daar zitten meer bokkers die motor rijden.



Nu wel!!! Bedankt!!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 19:25

MarlonNaldo schreef:
Bellatrix schreef:
Stelling naar binnen en buiten (reden op 2 cirkels) stoppen en achterwaarts. Recht oversteken op de cirkel. De 2e les heeft ook galop gedaan en een begin tot spinnen. (lees: kleine cirkels maar de meeste van ons gingen al richting spin)

Helaas heeft de eerste groep niet gegaloppeerd en ook geen oefening richting spin.


Wel jammer dat beide lessen niet het zelfde deden.


Ja, de eerste groep heeft zeker wel een half uur gestapt. Werd wel netjes van alles uitgelegd. Ze hebben wel gejogd maar misschien iets van 10/15 min. Toen was de les voorbij. Wij hebben iets van 15 min gestapt denk ik en toen jog. En galop op beide handen. Ook geen 2 rondjes maar beduidend langer. Hadden ook van iemand anders les.

hiphopje
Berichten: 2321
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: in de Maasduinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 19:44

Wat leuk, een westernkletstopic.
Ik ben 50 en heb een jaar of 12 geleden de overstap naar western gemaakt.
Bijna 10 jaar geleden kocht ik Gibbs, hij is nu 14 en ik heb nog nooit zo'n band met een paard gehad als met hem.
Foto is uit de tijd dat we nog wedstrijd reden. Maar omdat ik zelf nogal plankenkoorts heb doen we dat lekker niet meer. Nu vooral veel buitenritten. Heb sinds kort weer af en toe les van een engelse geweldige instructrice. Paardje en ikzelf waren een beetje scheef en eindelijk iemand gevonden die echt met ons meedenkt en met rust naar oplossingen zoekt. Ik merk nu al verchil.
[ img ]

Recente foto mag natuurlijk ook niet ontbreken

[ img ]

[ img ]

And into the forest i go
To loose my mind and find my soul

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 20:20

Charmante foto! _O-
Welkom. :D
Gave Paint heb je!

Van wie heb je nu les?

Lize92
Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 21:24

Whahaha leuke foto die tweede :+

hiphopje
Berichten: 2321
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: in de Maasduinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 21:29

Bellatrix schreef:
Charmante foto! _O-
Welkom. :D
Gave Paint heb je!

Van wie heb je nu les?

Heb gewoon engels les van een jongedame uit de buurt. Maar ze kijkt echt naar de combinatie, ben er erg blij mee.

And into the forest i go
To loose my mind and find my soul

Veriye
Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 21:47

Zo, wat een ontwikkelingen! Cuba Libre heeft een nieuw veulentje! Hartstikke mooie dame heb je!

En Amande gaat niet meer op wedsteijden met Jim!

En chriske, eindelijk jouw friese dame kunnen kopen! Wat leuk!

Ik lees ook weer mee. Ik ben nog steeds (inmiddels 2 jaar) aan het werken met mijn P.R.E om er überhaupt ooit weer te kunnen rijden. Vorig jaar was ik zwanger, dus durfde het niet om op te stappen en nu staat hij al bijna 3 maand stil omdat hij boegkreupel is, wordt het net beter heeft hij een dikke wond aan het been opgelopen 8)7
Maar ik geef de hoop nog niet op. Ooit komt er een western zadel en dan gaan we in western style door de bossen :D

ElCid
Berichten: 9199
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 21:54

Leuk, dit topic. Ik ben ca. 25 jaar geleden overgestapt naar het western rijden na ruim 20 jaar "Engels" te hebben gereden.
Mijn paard is een Paint, sinds september vorig jaar, ruin van 14 jaar oud. Zelf uit Amerika gehaald toen hij ruim 1 jaar was, in 2006. Zijn naam is Sweet Spot of Cash, hij heeft 4 prachtige kinderen.

Tijdens het werken met koeien vorig jaar:
[ img ]

Toen hij 3 maanden oud was, nog in Amerika; we hadden hem toen net gekocht en hij was nog bij zijn moeder.
[ img ]

Onze andere paarden zijn een Azteca ruin ( Lusitano x Quarter), zoon van onze Lusitano hengst Ultramar, Milagro dos Mundos. Mijn man rijdt hem meestal.


[ img ]


En natuurlijk onze Lusitano hengst Ultramar, goedgekeurd en een mooie groep prachtige kinderen op zijn naam.

[ img ]


Bovenstaande foto's zijn deels gemaakt tijdens het werken met koeien tijdens 1 van de clinics van Jeff Sanders die we ieder jaar organiseren. We rijden volgens de Californische stijl, hoofdzakelijk op bosal ( Ultramar ook maar dus niet op bovenstaande foto) In 2009 ben ik daarnaar overgestapt, eerst onder leiding van Jean Claude Dysli en nu dus met Jeff Sanders en Alex Zell, omdat de "Texaanse" stijl mij toch minder goed beviel. De foto met Milagro is gemaakt tijdens de clinic van Cody Deering die we dit jaar bij ons thuis hebben georganiseerd.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers