[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:25

Jeetje wat een ontzettend gave paarden hier allemaal zeg! Welkom ook iedereen. Topic gaat hard zo :D

@Retjehorse, wat leuk dat je bij Nathalie Lagasse lest!
@Marlies, Kaatsheuvel is leuk te combineren met Cromvoirt/Helvoirt :P Hebben hier ook veel leuke arabierenveulens in de wei lopen nu, haha :')
@Amanda, het blijft jammer voor jullie dat Jim niet zo'n wedstrijdpony is, maar wat gaaf dat hij zo goed gaat op eigen terrein joh! Wat gaaf dat hij als leermeester kan dienen nu voor mensen. Ik wil ook nog steeds een keer heel graag bij jullie komen kijken. Buitenrijden zal er nu wel niet meer zo inzitten nu we voorlopig maar 1 pony hebben, maar we moeten echt maar eens afspreken dat we een keer naar jou toe komen :o
@Lynn2014, jeetje wat een onwijs gaaf paardje! Je staat niet zo ver bij ons vandaan dan :D Wij staan nu in Cromvoirt maar we gaan over 2 weken naar Helvoirt verhuizen :) Net de andere kant van de duinen dus!
@Leo, ik blijf ook echt een zwak houden voor Rock. Ik vind hem zo gaaf! Ben heel benieuwd hoe jullie als combinatie verder gaan groeien nog <3
@chriske, wat gaaf, western met een fries! Zie je niet vaak!
@Candalisa, Sydney is al gegroeid zeg! Als jij les hebt van Alice, ga jij dan naar haar toe of komt ze dan richting jou?

Wij zouden ook weer heel graag (in de toekomst) les hebben van mensen als Karel Bauer, Alice Zijlstra, Paulette Zorn etc. Maar het is vrij lastig regelen hier in het zuiden voor mijn gevoel :(


En de rest op wie ik allemaal niet gereageerd heb, echt allemaal leuke paardjes ook <3 Zoveel diversiteit!

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:27

Hier duurde het ook lang voor we echt een route hadden voor Karel op de Veluwe. In het begin moesten we nog wat afzeggen omdat we niet aan de minimale uren kwamen. Maar inmiddels heeft hij een dag vol. Dat moest echt wel groeien.

Enne, altijd welkom. Staleigenaar verhuurt ook zijn paarden voor bekenden van stalgenoten O:)
Zijn wel iets groter dan arabjes :D

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:31

Amanda schreef:
Hier duurde het ook lang voor we echt een route hadden voor Karel op de Veluwe. In het begin moesten we nog wat afzeggen omdat we niet aan de minimale uren kwamen. Maar inmiddels heeft hij een dag vol. Dat moest echt wel groeien.

Enne, altijd welkom. Staleigenaar verhuurt ook zijn paarden voor bekenden van stalgenoten O:)
Zijn wel iets groter dan arabjes :D

Nee dat zal wel inderdaad. Wij kwamen eerst met Mish+Skye en dan onze bijrijdster erbij aan het minimale aantal uur al, dat was wel fijn. Maar nu hebben we natuurlijk alleen Skye nog waar we echt fanatiek mee lessen.
Maargoed, we zien wel hoe het in de toekomst loopt! Ik les momenteel vooral veel bij Elena Bacchini (parelli instructrice), zowel rijden als grondwerk. En voor nu kan ik daar ook leuk mee vooruit dus dan komt de rest vanzelf wel weer in de toekomst.

Wat leuk dat je staleigenaar dat doet! Beetje brave paarden? Iets groter maakt niet per sé uit hoor :)
Ik zal je binnenkort eens een PB sturen om eens te kijken of we een datum kunnen prikken dat we in ieder geval eens bij jou en Jim kunnen komen kijken!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:33

Dat klinkt interessant Amanda! Ik wil ook wel een ritje maken met jou in je achtertuin. :D

Damn, wat een bom aan mensen hier opeens!! Super leuk!

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:49

Ja heel braaf. :j
Zijn van die blonde Vlamingen. En net zo braaf als dat ze groot zijn.
Uit de kluiten gewassen Jims :))
Jim in het midden, Vlaming rechts.
[ img ]

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:52

Dat is best een tank. :=

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:57

Er is ook nog een maatje kleiner. Maar die is dan wel meteen wat breder :+

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:59

Oh. :')
Nouja, als het maar braaf is. :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 13:33

Ik zal mij ook maar even voorstellen dan. :D

Ik ben Marlies, 37 en woon in Achterveld met 4 poezen. (zie profiel)

Heb mijn hele jeugd op een manege dressuur en springen gereden maar ik werd dat zat. Ben op een western stal gaan werken en ik was gelijk om. :Y) Ik heb nooit echt serieus wekelijks les gehad, alleen zo af en toe een lesje. Heb een paar keer les van Alice gehad toen ik Grani (kruising Haf/Rocky) reed. Ik les af en toe bij Wendy van Osch (reining en koeien) en neem af en toe een zooi Bokkers mee naar Woudenberg om daar te lessen in trail, ranch trail en pleasure.

En ik verzorg de Quarter merrie Special van mijn beste vriendin sinds januari. We hebben een volg topic, zie mijn onderschrift. Ze is voor mij niet makkelijk te rijden, ik rij haar dus nu nog alleen als mijn vriendin erbij is of ik les heb van Roy. (eigenaar stal en tevens reining ruiter en instructeur) We hebben veel downs en zo af en toe een upje. Rijden hebben we nu al een paar weken niet gedaan maar de bedoeling is wel dat ik er binnenkort weer op ga.

Morgen ga ik dus met een zooitje Bokkers naar de Silver Ranch om daar de paarden eens te proberen. Vind het ook wel leuk om steeds van iemand anders les te krijgen. En het rijden op verschillende paarden kan nooit kwaad.


[ img ]

Tucktuck
Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 14:32

Ik zal mij dan ook nog even netjes voorstellen:

 

Ik ben Kim 29 jaar. Toen ik 10 was begonnen op een manege met dressuur rijden. Dat heb ik ongeveer 6 jaar gedaan bij elkaar met een tussen pauze.
Net voor het behalen van mijn rijbewijs de overstap gemaakt naar western.

 
[ img ]


In het begin reed ik 1x per week in de les mee. Later werd dit al 2x per week en sinds 1 maart 2018 heb ik mijn favoriet kunnen overnemen.

De manege stopte en de jongere paarden kwam te koop. Voordat het allemaal officieel was heb ik Preciouse Painted Lasas kunnen overnemen.

Een inmiddels 20 jarige Paint kruizing. Haar vader was Saska Bo en moeder een appaloosa kruizing.

 
Ze heeft tot ik haar kocht meegelopen in de manege lessen. Op de manege werd naast western ook dressuur en springen gegeven. Ze is dus echt veelzijdig.

Nu lessen wij 1x per week nog redelijk intensief. Ze is enorm opgebloeid sinds ze van mij is en we kijken dan ook rustig wat haar grens is.
We vinden trail en horsemanship echt het leukst. Reining is ook wel leuk maar niet meer voor haar. Soms kunnen we wel wat onderdelen los doen.

Maar dat echte snelle spinnen en die stops, nee dat doen wij niet.


Ik heb begin dit jaar voor het eerst met haar op vreemd terrein gereden, en meteen een wedstrijd. Dat is mij 100% meegevallen. Ze was zo braaf!

Maandag ga ik een demonstratie geven bij een bevriende manege op hun ponykamp. Dit om ze een indruk van western te geven.

Hopelijk laat ze mij dan weer zien hoe geweldig ze is.

 
Buitenrijden doen wij niet aan. Dit heeft ze, voor zover ik weet, nooit gedaan. Daarnaast om ergens soort van buiten te komen moeten we een viaduct onder, langs een 80 weg en die ook nog oversteken.
Dus dat doe ik maar niet. Ik ben wel super jaloers op iedereen die relaxed buiten kan rijden in een mooie omgeving.

Helaas ben ik te bang aangelegd om haar op te laden en het gewoon te proberen.

Zo blij en trots op mijn vriendinnetje :)
[o]

justkid
Berichten: 11814
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 14:51

Oh wat een prachtige paarden en combinaties komen er voorbij,
Ik woon in Kootwijk aan de zandverstuiving en bij eindeloze ruiterpaden.
@Amanda ja leuk!
Maar ook voor anderen die eens op de Veluwe willen rijden....
Ik wil je graag op sleeptouw nemen, er zijn twee prima parkeerplaatsen waar je je trailer ruim kwijt kan.
Een is vlak bij de oprit naar /van de A1 Apeldoorn (afslag 18 Kootwijk) en de ander is midden in het bos aan de Houtvester van t hof weg. Voor mij allebei prima te doen vanaf mijn stal. dan kom ik je ophalen.

Kid is een lief sleeptouw paard, ze kan met iedereen

Loody
Berichten: 2622
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: @home

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:11

Heerlijk als je om de hoek zo de Veluwe op kan :D
Ik moet er een klein stukje voor rijden.

Kleine pownie doet zich dapper voor op buitenrit maar is het niet altijd :=
Hij kan goed in andere paarden kruipen als hij iets spannend vind. Van een verkeersbord tot schaduw kan hij eng vinden. Ach hij is nog jong dus komt vanzelf goed :)

Is voor mij wel erg wennen. Mijn merrie had dit nooit.. die was als 2 jarige al bomproof en schrok eigenlijk niet.. heel soms van een ree als die voorbij schoot.

Nog even wat meer info. ;)
Ik rij nu een jaar of 15 western. Afgelopen maart heb ik afscheid moeten nemen van mijn trouwe kampioen. Ze is maar 14 jaar geworden.

[ img ]

[ img ]

Mis haar vreselijk maar mijn kleine vriendje maakt een hoop goed.
Laatst bijgewerkt door Loody op 12-07-19 15:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Leo
Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:11

Ik ga zeker een keer met jullie mee op sleeptouw! Of dat deze zomer al wordt weet ik niet maar zodra ik me er klaar voor voel plannen we wat! :))

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

schumiegirl
Berichten: 309
Geregistreerd: 20-09-06
Woonplaats: Putten

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:13

Hallo, hier een stille meelezer maar ik zal mij ook even voorstellen en wie weet word ik nu wel wat actiever in dit topic aangezien ik van de week een nieuwe merrie heb gekocht.

Mijn naam is Grethe en woon op de Veluwe. Vroeger altijd op hoger niveau gesprongen en dressuur gereden. Sinds een paar jaar weg van de quarters en paints maar bleef beetje wisselen tussen western en Engels rijden.
Nu hopelijk eindelijk ook het juiste paard gevonden om daarmee wat dromen te gaan verwezenlijken.
Ik heb van de week een buckskin merrie gekocht, wel al zadelmak maar kent nog niet veel.
Goede foto’s heb ik helaas nog niet.

Loody
Berichten: 2622
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: @home

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:20

schumiegirl schreef:
Hallo, hier een stille meelezer maar ik zal mij ook even voorstellen en wie weet word ik nu wel wat actiever in dit topic aangezien ik van de week een nieuwe merrie heb gekocht.

Mijn naam is Grethe en woon op de Veluwe. Vroeger altijd op hoger niveau gesprongen en dressuur gereden. Sinds een paar jaar weg van de quarters en paints maar bleef beetje wisselen tussen western en Engels rijden.
Nu hopelijk eindelijk ook het juiste paard gevonden om daarmee wat dromen te gaan verwezenlijken.
Ik heb van de week een buckskin merrie gekocht, wel al zadelmak maar kent nog niet veel.
Goede foto’s heb ik helaas nog niet.


Leuk. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Wel snel showen he met foto's :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:22

Waar zit je op de veluwe?

schumiegirl
Berichten: 309
Geregistreerd: 20-09-06
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:29

Bellatrix schreef:
Waar zit je op de veluwe?


Bij jou om de hoek :) Barneveld, maar aan de kant van Terschuur en Achterveld.

schumiegirl
Berichten: 309
Geregistreerd: 20-09-06
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:30

Leuk. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Wel snel showen he met foto's :D[/quote]

Zelf wel erg slecht in foto's maken en altijd in mijn eentje maar ga mijn best doen!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:32

Dan kan ik zo even langskomen voor foto's hoor. :D

smiley
Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 16:00

Ik zal me ook kort even voorstellen dan weten jullie wie er mee leest :+

Mijn naam is Amy (32 jaar) en ik woon samen met mijn vriend in Biezenmortel. We hebben 2 Quarter ruinen: Joe (pleasure gefokt, 7 jr) en Buckle (reining gefokt, 10 jr)

Ik heb altijd engels gereden en ben een aantal jaar geleden overgestapt naar western (oh en ik heb mijn vriend aangestoken, Buckle is zijn paard :P )

Het paardrijden heeft een hele poos op een laag pitje gestaan maar ik wil nu toch weer wat serieuzer aan de slag. We staan overigens aan de Drunense Duinen dus buitenrijden is hier heerlijk.

Wat foto's van de heren

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.

Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 16:19

Amanda schreef:
Oh en om nog even op te scheppen over hoe braaf. Nou, zo braaf dus :))
[ Video ]


Hij zegt eerder schiet maar op met die trein!

Lize92
Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 16:22

Jeetje wat een gezelligheid hier! En allemaal knappe paarden <3 <3

Zal me dan ook nog even voorstellen: ik ben Lize, 27 jaar en inmiddels 7 jaar over op western, waarvan het laatste jaar vooral reining gericht. Ik les bij Silver Ranch in Oosterwolde en heb deze maand mijn bijrijdpaard Peppys Red Doll aka Pepper overgenomen! Deze staat overigens niet in de buurt van Oosterwolde dus ben op zoek naar instructie dichter in de buurt om zo ook weer met haar te kunnen lessen. Ik rijd Pepper inmiddels bijna een jaar. :D

Heb helaas weinig foto's, maar deze heeft mijn vriend laatst gemaakt!
[ img ]

MarlonNaldo
Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 22:04

Ik lees ook stilletjes mee en post soms wat.

Ik ben Marlon en de trotse eigenaar van mijn Sorrel merrie Special.

We hadden vandaag weer les. En dit keer druk bezig geweest met lijnen rijden, versnellen en begin tot stoppen.(sliden) stoppen doet ze onwijs goed.
[ img ]
Even een oudere foto want ze heeft eergisteren d'r kop gestoten en heeft nu 6 hechtingen in d'r voorhoofd.

Special <3 Stornaldo, always in memoriam Y;( [o]
Quid Pro Quo, Yes Or No? What Will It Be Clarice?

simodi
Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 22:39

Hi! Wat een leuk topic is dit, kom het toevallig tegen!

Mag ik ook meepraten? Momenteel nogal druk, dus vooral ook meelezen, maar zal zeker ook posten!
Leuke fotos zie ik al van prachtige paarden!

Inmiddels rijd ik al bijna 20 jaar western, daarvoor gewoon met Engels rijden begonnen op de manege.
Ik heb een 18-jarige paint ruin, Preston, vanaf zijn 6e is hij al bij ons. Hij is eigenlijk van mijn hubbie, maar nu mijn 'leerpaard'. Een super werkwillig en lief paard.
Mijn geliefde paint merrie Buzzy - die ik 13 jaar heb gehad - is afgelopen februari ingeslapen op 25-jarige leeftijd.

Dit zijn wij:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Ik rijd bitloos en met shanks, met reinigzadel en barebackpad, probeer af en toe wat serieus te trainen onder het zadel en doe grondwerk ... ;-)
Laatst bijgewerkt door simodi op 12-07-19 22:48, in het totaal 3 keer bewerkt

Love - language - leadership

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 22:40

Ik vroeg mij al af wanneer jij je zou melden Sim. :D

Marlon, wel vaker posten nu. :P

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers