Tips gevraagd! Hoe deze achtertuin opknappen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
dblijham
Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 21:36

Veel met potten en bakken gaan werken, niet de hele tuin doen maar een leuk stuk waar je ook een zithoek kunt inrichten. De potten en bakken kun je dan ook met planten en al meeverhuizen later.
Voor wat je hond betreft, heerlijk dat ze lekker los kan als je weg bent. De mijne zitten in een ruime kennel en poepen daar ook ondanks dat ze het grootste deel van de dag vrij rondlopen.


dito
Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 21:37

Oe blijft lastig hè een tuin indelen.
Ik denk dat ik ook voor hoge drukspuit zou gaan...oogt dan al een gelijk frisser. Is er een mogelijkheid de schutting te verven, al is het met beits...hoeft niet duur te zijn. Wat hang planten oogt ook gezellig. Zou inderdaad ook kijken naar bv fruitboomjes...geeft wat meer boost...iets groter. Leuke gekleurde potten idd vd action. En misschien kun je op MP nog een leuke tuinset scoren?

Evelijn
Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 21:44

Behalve dus dat de hond gebruik maakt van je tuin, wil jij er nog andere dingen in doen? Zitplek (zon of schaduw), was ophangen, fiets stallen, looproute etc.

Gras lijkt leuk maar is best wat onderhoud... vaak maaien en daarnaast wordt het inderdaad echt geel van pis. Ik zou dus kiezen voor planten die tegen een stootje kunnen ivm hond en misschien ook wat hoger dus in bakken. Misschien dat je die wel kan bouwen met de kleine stenen die nu als tegels liggen.

Hoe ligt de tuin eigenlijk? Waar heb je wanneer zon?
En wat vind je zelf van die hoge bak in het grind?

Ik zie trouwens die grindtegels... en als je van een wat strakkere uitstraling houdt kan je die misschien ook omdraaien. Dat hebben wij ook gedaan in onze tuin... dat is wat minder oudbollig dan grindtegels.

"Men kan in de africhting van het paard en de opleiding van de ruiter pas een volgende stap zetten als de vorige stap is afgesloten" Ernest van Loon

Lieszje
Berichten: 7176
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Tips gevraagd! Hoe deze achtertuin opknappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 21:55

Misschien via marktplaats kijken voor andere tegels?
Of inderdaad de grindtegels omdraaien en de boel schoonspuiten.
Denk dat, dat ook al heel anders oogt.
En is een leuke gezellige zithoek een optie?
Denk dat wat leuke bloembakken de boel ook wat opfleurt :)

senna21
Berichten: 11745
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Tips gevraagd! Hoe deze achtertuin opknappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 22:02

Ik zou wel een deel van de tegels of het grind weghalen en schaduwplekken realiseren. Zo'n parkeerplaats wordt ontzettend warm op een zomerse dag.
En ook voor twee jaar zou ik wat investeren in zomerbloemen, bloembakken voor een gezellige plek daar.
Je kunt soms leuke dingen scoren bij een kringloopwinkel, aldi, action etc.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

pillow
Berichten: 7726
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 22:04

Anoniem schreef:
Hoezo doet de hond haar behoeften in de tuin? Gatverdamme.

Nee joh dat kan veel beter op straat of in openbaar groen, heeft een ander er last van en jij niet. }>

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

KarmaChansy
Berichten: 6924
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Tips gevraagd! Hoe deze achtertuin opknappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 22:31

Ik zou zorgen de tegels goed schoon te maken, dan het hondenhok bekleden met hout, dat je bv verft in de juiste kleur gewoon het hout er oplijmen :j daarnaast kan je van die outen bakken kopen en vullen met tuinplanten. Bv je eigen kruiden oid

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

Dorine92
Berichten: 5267
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Tips gevraagd! Hoe deze achtertuin opknappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 23:21

Ik zou de schutting vol planten met klimmers, daarvoor hoef je alleen maar wat grind of tegels voor opzij te doen en in de grond zetten. Als je daar weggaat neem je wat uitlopers mee en heb je in je nieuwe tuin ook weer die planten. Ik zou zelf voor eetbaar gaan, bijv doornloze braam, framboos, Japanse wijnbes, en bijv druiven is ook leuk. Als je bloemen wilt kan je bijv clematis of passiebloemen nemen. En dan paar fruitboompjes planten, zithoek neerzetten, evt een paar leuke potten met bloemen erbij en t is al een stuk gezelliger

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

Evelijn
Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 12:25

Kon het niet uit mijn hoofd krijgen dus heb even wat getekend.
Ik heb beetje op schaal geprobeerd maar je had geen maten van je tuin gegeven dus dat was wat gokken. Een hokje is ongeveer 50 cm.

Het ontwerp gaat uit van beetje een strakke vlakverdeling doormiddel van verhoogde plantenbakken. Zou die ook best hoog maken... hoogte van je hond. Misschien die dichtbij je huis lager dan verder weg.
In die bakken zou ik dan naast grassen kiezen voor wat kleurrijke vaste planten en misschien voor kleur in het voorjaar bloembollen (tulpen, narcissen)

[ img ]

Het oranje is dus voor de hond, het hok en zag dat ze ook een groot kussen had liggen, daar zou ik dan zelfde soort verhoging als plantenbak voor maken maar dan de helft of nog minder hoog zodat ze wat van de grond ligt en dus beschut achter die plantenbak die eraan grenst.

Al het grijze is dus bestrating en ik zou dus kiezen voor omkeren van de grindtegels en de stoeptegels.

"Men kan in de africhting van het paard en de opleiding van de ruiter pas een volgende stap zetten als de vorige stap is afgesloten" Ernest van Loon

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 12:33

Idee om een leuk zitje neer te zetten met een parasol? Zitjes zijn vaak wel gratis op te halen.

Of zelf een schilderij maken voor op de schutting. Zelf ooit met action verf en doek gedaan en afgelakt. Die zijn na 4 jaar nog steeds mooi.

Of wat leuke plantjes aan de schutting met bakken?

.,

Anouk_H
Berichten: 2166
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-19 21:59

Evelijn schreef:
Kon het niet uit mijn hoofd krijgen dus heb even wat getekend.
Ik heb beetje op schaal geprobeerd maar je had geen maten van je tuin gegeven dus dat was wat gokken. Een hokje is ongeveer 50 cm.

Het ontwerp gaat uit van beetje een strakke vlakverdeling doormiddel van verhoogde plantenbakken. Zou die ook best hoog maken... hoogte van je hond. Misschien die dichtbij je huis lager dan verder weg.
In die bakken zou ik dan naast grassen kiezen voor wat kleurrijke vaste planten en misschien voor kleur in het voorjaar bloembollen (tulpen, narcissen)

[ [url=m/B1SLcz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het oranje is dus voor de hond, het hok en zag dat ze ook een groot kussen had liggen, daar zou ik dan zelfde soort verhoging als plantenbak voor maken maar dan de helft of nog minder hoog zodat ze wat van de grond ligt en dus beschut achter die plantenbak die eraan grenst.

Al het grijze is dus bestrating en ik zou dus kiezen voor omkeren van de grindtegels en de stoeptegels.



Gaaf ontwerp dankjewel!! :D

Ik ga alles een beetje laten bezinken en dan gaan we eens kijken hoe we het uiteindelijk precies gaan aanpakken :D

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3

Anouk_H
Berichten: 2166
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-19 21:31

Update!
[ img ]
[ img ]
(Nog veel onkruid tussen t gras :( )

Over 2 weken plantjes gaan kijken (en kopen waarschijnlijk). Het is nog echt niet af hoor :D

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3

_l_amanda_l_
Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:49

Waaaauw, hoe gaaf is dat aan het worden, wat een kleur! Lekker bezig! *\o/*
Die containers recht op het midden zou ik dan weer niet doen, haha, maar daar links achterin ben je nog druk aan het klussen zie ik.. ;) En heel handig gebruik gemaakt van de randjes die er al in zaten, erg leuk geworden! Wat vindt de hond ervan?

senna21
Berichten: 11745
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Tips gevraagd! Hoe deze achtertuin opknappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 22:02

Dat is al een grote verandering. Mooi hoor.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

ellepel
Berichten: 47257
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 06:30

jee wat leuk al zeg, is al een heel verschil!
:D


Anouk_H
Berichten: 2166
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-19 07:22

_l_amanda_l_ schreef:
Waaaauw, hoe gaaf is dat aan het worden, wat een kleur! Lekker bezig! *\o/*
Die containers recht op het midden zou ik dan weer niet doen, haha, maar daar links achterin ben je nog druk aan het klussen zie ik.. ;) En heel handig gebruik gemaakt van de randjes die er al in zaten, erg leuk geworden! Wat vindt de hond ervan?



Whaha nee het is zeker niet de bedoeling dat die kliko's daar blijven staan en die afschuwelijke tafel komt ook vanzelf vervanging voor, het is maar dat we een tafel hebben om gezellig buiten te kunnen eten met mooi weer. De kliko's staan normaal helemaal links achter in de tuin naast mn scooter maar zoals je ziet liggen daar inderdaad alle stenen dus dat past nu even niet. Stenen staan inmiddels op marktplaats hoop er snel vanaf te zijn en dan kunnen de kliko's en scooter weer op hun plek :)

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3

Anoniem

Re: Tips gevraagd! Hoe deze achtertuin opknappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 07:54

Wat een verschil! Knap werk!

Anouk_H
Berichten: 2166
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Tips gevraagd! Hoe deze achtertuin opknappen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-19 08:56

Voor de hond is het trouwens maar goed dat t hek er staat. Die is normaal altijd dicht maar gisteren waren we in de tuin bezig en stond deze even open, komt ze letterlijk achter me in het zand staan graven |o flink op dr donder gegeven en blij met mn hekkie :')

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Fee_, Kmbrly, maitestar23, Mitch_Beauty, Nicollevs, nutmeg, Rhinocornn, Sannens, senna21, Winterram, xPabloBokt en 33 bezoekers