[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

MightyMike
Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 06:40

Wat een knapperds komen er allemaal voorbij!

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 06:49

Oh wat leuk allemaal nieuwe (oude) mensen nu we een nieuw topic hebben. Gezellig!

Corrie: mag ik binnenkort een keer jouw kant op komen? O:)
Die zandvlakte is zo gaaf <3

Ik zal ons ook nog even kort voorstellen.
Amanda en Jim, 37 en 14 jaar jong. Jim is al vanaf zijn 3e bij mij en we hebben een weg doorlopen die niet geheel standaard is :+
Gekocht als recreatiepony, daar bleek hij totaal niet geschikt voor te zijn. Toen een aantal jaar dressuur gereden, een jaar of 6 geleden overgestapt op western. En na een paar jaar proberen, bleek hij totaal niet geschikt voor wedstrijden. Hij trekt het mentaal niet.
Dus alle knoppen zitten er wel op, thuis rijden we zo een L2/L1 pattern (en op clinic beter dan de mensen op dat niveau O:) ), maar op wedstrijd kwamen we de L4 niet eens door.
En na een traject van 10 jaar is hij eindelijk geschikt voor waar ik hem in het begin hebt gekocht: 100% recreatiepony :+
We rijden veel buiten, zijn 1,5 jaar geleden verhuisd naar de Veluwe. En hij mag als leermeester dienen voor mijn bijrijdster en af en toe van wat jonge meiden op stal. Want thuis in de bak doet hij het super, in het bos nog veel beter. Ideaal paard :+:
Best grappig als je op stal bekend staat als het duo dat iedereen mee op sleeptouw neemt in het bos omdat hij zo braaf is en je ineens in appuyementen, verzamelde galop incl wissels e.d. door de bak gaat :))
Mensen vinden het toch een apart gezicht omdat ze het niet verwachten :D

Overigens hebben wij nog wel steeds maandelijks les van Karel Bauer.

Toen we nog iets met wedstrijden deden:
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Ons uitzicht meerdere keren per week <3
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Lynn2014
Berichten: 476
Geregistreerd: 26-02-18
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 07:13

Een western topic!! Jheee!
Wat een mooie paarden allemaal zeg! Dan vind ik het wel weer jammer dat ik nog geen foto in stijl heb! Maar dat komt nog wel,

Voor nu zal ik mezelf ook even voorstellen,

Ik ben Chris, 34 en heb mijn ventje alweer bijna een jaar.



[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101350
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 07:15

Die is ook al zo knap!

Jammer dat Kaatsheuvel voor mij zover is...

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 07:21

Knap dier! Wat is het er voor 1?

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 07:22

Oh en om nog even op te scheppen over hoe braaf. Nou, zo braaf dus :))

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

MightyMike
Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 07:24

Heerlijk Amanda! Hier ook een braverd, alleen treinen komen we gelukkig nooit tegen, haha. Hopelijk zit mijn gezondheid snel weer wat mee en kan ik ook buitenritten met haar proberen. Heb haar nu een jaar, eerst heerlijk in de bak gewerkt, dat maar eerst weer eens op kunnen pakken.

Lynn2014
Berichten: 476
Geregistreerd: 26-02-18
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 07:30

@bellatrix, ben ook heel blij met onze duinen! Zou niet anders meer willen!!

[ img ]
[ img ]
[ img ]

@Amanda, een beetje van alles haha, 50% criollo, 25% paint, 12,5% andalusier en 12,5% fjord.

En zo knap hoor met de trein! Ik doe het je niet na haha!

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 07:31

Oh wauw wat een prachtige grullo!!! :wow:
En ook de andere paarden, allemaal knappe dieren! Leuk die nieuwe gezichten!
Jim! <3 hou ik een zwak voor!


Ik zal ons ook nog even kort voorstellen:
Ik ben Marylon, (bijna)31 jaar oud en sinds (bijna) 4 jaar eigenaar van Rock-it, een nu 8-jarige kruising van 1.46m

Ik reed mijn vorige pony, een haflinger merrie, puur recreatief met westernzadel. Verder had het weinig met western te maken :+ toen ik verhuisde naar Zuid Holland ben ik bij een westernstal gaan lessen met mijn vriend. We hebben daar ruim 3 jaar gelest waarvan een ruim jaar met Rock op pension gestaan. Helaas hield dat op en nu les ik nog steeds met Rock bij mijn instructrice die bij ons komt nu en zelf wil ik nu weer regelmatig het lessen op haar paard oppakken zoals voorheen, na driekwart jaar.
Rock heeft een weg met veel hobbels gehad om rijpaard te worden maar doet het echt heel knap. Nu moet ik weer wat hobbels over omdat mijn zelfvertrouwen echt een flinke knauw heeft gekregen. Door veel te rijden en ook weer op verschillende paarden, hoop ik dat dit weer terug komt. Maar daar heb ik alle vertrouwen in.

Rock:
[ img ]

[ img ]

[ img ]

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 07:32

Treinen zijn ze hier gewend. Wennen ze ook echt heel snel aan. Onze stal ligt op een landgoed. Dan heb je de weides, een weg, nog een kleine strook land, het spoor en dan het bos. Ze horen dus de hele dag door de treinen.
De eerste keer dat ik het spoor over ging, scheet ik 7 kleuren :+
Ik heb hem eerst een week laten wennen, en toen vond ik het tijd om een stukje te wandelen in het bos over het spoor. De sjaak stond er echt heel droog bij te kijken toen we een trein tegen kwamen, terwijl ik 'm echt ff kneep hoor _O-
Scheelde al wel dat hij niet bang was van groot landbouwverkeer. Alleen het geluid van de rails was een beetje raar, maar dat had hij al gehoord. Zo snel gaat dat dus :+

De enige keer dat het nog echt spannend was, was toen ik mijn stalgenootje met haar jonge pony op sleeptouw nam en precies bij onze overgang de treinen kruisten. Jonge pony vond het heel spannend, stalgenootje was al afgestapt, maar ik redde het niet meer. Ik bleef zitten en dacht alleen maar: "Oh oliebol, braaf zijn Jim, geef hem nou die goede ervaring, laat niet zien dat het eng is."
Ik dacht dat ik er in bleef, zo spannend.
En Jim stond echt: :roll: jemig mens, maak je niet zo druk :roll:
Heerlijk :D

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

chriske
Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 08:10

Wauw wordt je wakker zijn we ineens bijna 2 pagina's verder haha :P Wat een prachtige paarden komen weer langs!

He wat leuk, ik heet ook Chris!

Zal ons ook even voorstellen:
Ik ben Chris, bijna 23 en dit is Floor mijn friese dame van 11 jaar. Ik ben 5 jaaf geleden haar gaan lease en gaan omscholen naar western, in 2018 heb ik haar gekocht en ze is nu alweer een jaar echt mijn eigen dame <3 We trainen reining gericht, maar wil me ook ranch riding gaan verdiepen.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Daarnaast is grondwerk en VD ook een grote favoriet van ons :)

‘’Working with horses is a gift, who can learn you more than your own reflection’’

OlympicOrry
Berichten: 592
Geregistreerd: 28-11-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 08:23

Ik meld me ook graag en lees hier graag mee.
Ik heb een 14jarige PRE merrie Zafina waar ik western mee rijd. We rijden veel buitenritten en trektochten en zijn vaak in belgie, nederland of duitsland te vinden.

[ img ]

Loody
Berichten: 2622
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: @home

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 08:25

Wat een braverd Amanda! *D

Die uk van mij is niet zo'n held :=
Morgen gaan we mee doen aan een schriktraining. Ben benieuwd hoe hij het doet.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101350
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 08:28

Oh gaaf!! Een PRE die western loopt!!

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 08:28

Oh leuk! Dat zijn zulke leuke trainingen om van te leren samen. Ook al zijn ze bomproof, dan nog leer je er van.
Ik heb met de schriktraining mijn paard 2x uitgeleend :+
Juist omdat hij zo braaf is en de mensen bang waren :')

Die foto met dat spoor is echt super gaaf!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Loody
Berichten: 2622
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: @home

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 08:39

chriske schreef:
Wauw wordt je wakker zijn we ineens bijna 2 pagina's verder haha :P Wat een prachtige paarden komen weer langs!

He wat leuk, ik heet ook Chris!

Zal ons ook even voorstellen:
Ik ben Chris, bijna 23 en dit is Floor mijn friese dame van 11 jaar. Ik ben 5 jaaf geleden haar gaan lease en gaan omscholen naar western, in 2018 heb ik haar gekocht en ze is nu alweer een jaar echt mijn eigen dame <3 We trainen reining gericht, maar wil me ook ranch riding gaan verdiepen.
[ [url=m/TWFJEU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HcZhpf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XhO37u.jpg]Afbeelding[/url] ]
Daarnaast is grondwerk en VD ook een grote favoriet van ons :)


Gaaf! Leuk hoor om een Fries te zien. En loopt best leuk :j

Ranch riding is erg leuk!! Dit deed ik met mijn vorige topper ook en deden het samen er goed 8-)

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 09:12

Wat een super leuke paarden hier!

Nog wat extra info over mij en mijn paard. Ik rijdt al een jaar of 10 western. Eerst op bijrijdpaarden. Vier jaar geleden heb ik mijn ruin gekocht. Eigenlijk gaat dat top! Ik les heel regelmatig en daarnaast rijden we lekker veel buiten. Hij is goed verkeersmak en eigenlijk sowieso een makkelijk dier. Wel gevoelig en een enorme spiegel, heel leerzaam voor mij :P

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 09:37

Ja, die spiegels zijn het leukste :D
Ook het frustrerendst, maar je leert er het meeste van :j
De mijne is ook echt zo'n leermeester. Pas nog een meisje van stal op gereden, die best leuk kan rijden. Maar zij had nog nooit op zit gereden. Dus mijn pony ging alle kanten op, omdat zij dat met haar zit zei. Ze snapte er niks van _O-
Pony wel. Die deed braaf wat ze vroeg, met zo'n enorme wijze voldane blik :+
Want hij wist dondersgoed dat ze dat niet bedoelde.
Maar met wat hulp vond ze het fantastisch! Vooral heel gemakkelijk, want dan hoefde je niet zoveel te doen en ziet het er ook uit alsof je niks doet _O-

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

candalisa
Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 09:53

Even vluchtig doorheen gelezen zal vanavond effe alles op mijn gemak doen maar meld me wel graag aan!

Jessica 35 jaar oud al 10 jaar in het bezit van mijn Quarter
CC Justa Sally Doll aka Sal
[ img ]
[ img ]

Helaas rij ik niet meer met haar door verschillende trauma’s uit haar verleden waardoor ik te onzeker wordt dus mag ze nu vooral genieten van mama zijn!

3 jaar geleden schonk ze mij een prachtige merrie waar we nu langzaam mee zijn begonnen en hopelijk heel veel nieuwe avonturen samen kunnen beleven!

Just One Fantasy ala Sydney

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Sal is vorige maand bevallen van een solid paint hengst genaamd Dusty




[ img ]
[ img ]
[ img ]

Ik heb ook graag les van alice maar ga ook graag naar Wendy van osch die bij ons 10 minuten vandaan zit!

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

Nickolay
Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 10:17

wat een leuk topic.
Ik zal me ook even voorstellen.
Ik ben Gaby, 43 jaar en ik rij vanaf ong mijn 15e western.

Mijn eerste eigen pony was Nick.
Arrow's Nickolay (Nick) 2003
01-07-1996
Welsh/arabier

Mijn eerste eigen pony, gekocht toen hij 6 maanden oud was, helaas moeten verkopen toen hij 6 jaar oud was.
Dit was de laatste keer dat ik op hem reed. (na 3 maanden op het gras vakantie gehad te hebben)

[ img ]


Ook heb ik een paar jaar van Franky mogen genieten. Hij is nu van de Mill Ranch en word gebruikt in de buitenritten. Toen ik hem kocht was hij nog niet ingereden.

Blacks Justa Docwood (Franky) 2012
01-06-2006 (Quarter)
sire : Justa Tad Rad
dam: Blacks Docwood Beau (Cona Beau)
Helaas begin 2012 moeten verkopen

Hier zit ik er voor het eerst na 6 maanden vakantie weer op. (meneer was alleen licht ingereden, dus super braaf)
[ img ]


Mijn laatste paard was een Quarter ruin genaamd Twister, helaas heb ik hem een paar maanden geleden moeten laten inslapen ivm kreupelheid. En sinds die tijd eigenlijk niet meer gereden.


[ img ]

Morgen ga ik ook mee met de meeting in Oosterwolde.

candalisa
Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 10:21

Nickolay Sal is ook van Justa tad rad :j

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 10:22

Welkom hier!

candalisa wat een glimwormen!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Melissa0304
Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 10:23

Ga vanavond even bijleespost maken maar zal mezelf dan ook even voorstellen.

Melissa 35 jaar alweer en heb een nu net 2 jarige. Heb ook nog geen gave rijfoto’s haha enige wat we af en toe doen is wandeling maken en verder mag hij spelen en opgroeien in de kudde

[ img ]
[ img ]
[ img ]

xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:26

Jeetje, wat een vlam in de pijp ineens in dit topic!! :oo Wat een ontzettend knappe paarden komen er voorbij :+:

Jay en ik staan al wel in de OP, maar even kort:
Mijn naam is Natasja, 29 jaren jong en tot voor kort altijd Engels gereden. Nu bijna een jaar geleden heb ik m'n eerste Quarter gekocht: Jay. Die is nu een jaar of 6 denk ik.. van Broadway, reining getraind.. nu ik nog :D

[ img ]
[ img ]

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


Lagonda
Berichten: 1734
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:00

Wat leuk om al die bekende en mooie paarden te zien (waarvan ik sommige stiekem volg in topics) <3
Ik zal mij en Mr T binnenkort ook eens wat uitgebreider voorstellen!

''You never quit on your music. No matter what happens. Because anytime something bad happens to you, it's the one place you can escape to and let it go.''

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 bezoekers