Jonge Shet niet zo actief

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ShetsTI
Berichten: 23
Geregistreerd: 05-11-18

Jonge Shet niet zo actief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-19 21:45

Mijn Shetlander is nu 4 jaar oud,maar ze is nogal traag/lui. Met trainen kan ze zo stil gaan staan en voor zich uit gaan staren. Ze is niet echt alert lijkt het. Met wandelen heb ik het ook: gaat ze zomaar stil staan en voor zich uit staren. Er zit dan geen beweging in.


Eerder was ze niet zo. Met wandelen was ze heel vlot en met trainen heel actief en alert. Ze lijkt een beetje in dromenland.

Nu vraag ik me af waardoor dit komt. Doe ik te veel met haar? Ik ben eigenlijk sinds ze een veulentje was met haar bezig. Ik heb het wel altijd rustig aan gedaan en alles stapje voor stapje.


Nu moet ik zeggen dat ze niet dol is op warm weer en aan de dikke kant is op het moment. Misschien dat het daar door komt?



Pluttersput
Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Jonge Shet niet zo actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 06:33

Ik zou haar zeker ook eens nakijken op luizen en wormen. Dat was voor die van mij echt een dooddoener, die bleek allebei te hebben...

Snel goed behandeld, en daar was weer mijn fitte ventje :j

capopjekop
Berichten: 30612
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Jonge Shet niet zo actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 07:43

Te dik zijn kan daar zeker invloed op hebben. Mijn shet moest ik altijd aansporen en actief houden. Toen ze op gezond gewicht kwam door een ander dieet had ik opeens een pony die wilde gaan. Ik moest haar inhouden.

Maar het kan nooit kwaad om de dierenarts even te laten kijken. Wellicht wat bloed laten controleren op tekorten. Ik zou sowieso eens goed naar je voer kijken


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 9 bezoekers