Zou je nu nog een Huawei kopen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
jesito
Berichten: 12790
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Zou je nu nog een Huawei kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 07:46

Ik heb idd mijn vorige Huawei (volgens mij ook de p8 lite) eens per ongeluk in een volle emmer water laten vallen onder t bellen. Ik viste m uit t water en kon verder met bellen alleen zat mijn luidsprekertje vol water de diegene waar ik mee aan t bellen was hoorde me niet.
Heb alle water er wat uitgeblazen en toen zonder hoesje in mijn broekzak en nooit last van gehad. Heb m daarna nog jaren gehad.

Mijn p smart heeft met mijn bouwvakkers gebruik nog altijd een compleet heel scherm. Wel enkele klei e krasjes.


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110480
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Zou je nu nog een Huawei kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 07:48

Ik heb een rhino screenprotector over het scherm heen.
Echt een aanrader om je telefoon te beschermen! En daaronder is het scherm nog als nieuw.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

JoT
Berichten: 4007
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 07:57

Ik ben ontzettend tevreden over mijn huidige Huawei telefoon, prima ding. Maar gezien al het gedoe en de onzekerheid over Huawei telefoons in combinatie met Android, zou ik momenteel wel een andere keuze maken.

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

Marcella
Berichten: 36582
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 07:59

Hele gebeuren is gewoon dat Amerika niet wil dat ze als eerste komen met 5G krijgen ze een leiders positie op de markt.

Dus ja zou gewoon kopen is een storm in een glas water.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

CupCakes_
Berichten: 3284
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 08:01

Ik zou zeker weer een huawei kopen. Wat ik hoorde van een vriend die in die business zit, is dat alle huawei telefoons die nu op de markt zijn, gewoon blijven draaien op Android en updates blijven krijgen.

rockwitch
Berichten: 11705
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 08:02

Ik heb een p20 lite. In November heb ik die een jaar, dus moet er sowieso nog een jaar mee. Maar ben er eigenlijk super tevreden mee. Dus ik hoop dat al het gedoe met Google opgelost wordt want ik wilde eigenlijk best hierna weer een Huawei.

Apps overzetten heb ik met Phone Clone gedaan. Dan zet hij alles over, apps, foto's, contacten etc.

5/8/14 is onze mooie zoon Morgan geboren. Megatrots!!
21/3/17 is onze prachtige dochter Phoenix geboren. We zijn compleet.
5/8/16 ☆Orlando mijn zwarte parel. Ik mis je.☆

jesito
Berichten: 12790
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 06:36

CupCakes_ schreef:
Ik zou zeker weer een huawei kopen. Wat ik hoorde van een vriend die in die business zit, is dat alle huawei telefoons die nu op de markt zijn, gewoon blijven draaien op Android en updates blijven krijgen.



Dat klopt, kun je ook overal terug vinden als je het op google opzoekt

droomy
Berichten: 1100
Geregistreerd: 22-06-12
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 07:06

Marcella schreef:
Dus ja zou gewoon kopen is een storm in een glas water.


Precies :j

"I'd rather regret the things I've done than regret the things I haven't done."
Volg me op Facebook! :D

primera
Berichten: 919
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Zou je nu nog een Huawei kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:57

Ik heb net de grote gok gewaagd en een nieuwe Huawei besteld, dan opzich nog een redelijk betaalbare, voor het geval er toch een tegenvaller komt in de besturing.

MISTRAL94
Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Zou je nu nog een Huawei kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 23:29

Zou mij er niet te druk om maken wat betreft het besturingsprobleem, daar komt ook vast een oplossing voor mocht het niet meer op Android draaien.

Wat betreft het afluisteren. Dat doen er meer, zo niet allemaal! Makkelijk op fb te checken. Je hebt het over bepaalde dingen gehad en zo ineens komen er advertenties tevoorschijn waar jij het over gehad hebt. Ik heb niet de illusie dat ik nog in privacy leef. Bovendien als ze mijn leven zo interessant vinden moeten ze dat maar lekker vinden.

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen


KarmaChansy
Berichten: 6925
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Zou je nu nog een Huawei kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 23:42

ik heb mijn huawai p30 pro en zou er zo weer 1 kopen hoor :j ik denk ook dat het wel overwaait! Ik lijd ook geen spannend leven :')

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

jesito
Berichten: 12790
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 20:59

De VS plaatsten Huawei in mei op een zwarte lijst, waardoor Amerikaanse bedrijven alleen met specifieke goedkeuring producten en diensten mogen leveren aan het Chinese bedrijf. Al snel lieten bedrijven als Intel en Qualcomm weten geen chips meer te zullen leveren voor de toestellen van Huawei. Ook Google trok zijn steun in en dat kan verregaande gevolgen hebben voor iedereen die een smartphone heeft van de Chinese telefoonfabrikant.


Bekende apps verdwijnen
Google heeft nu al de toegang tot het Android-platform beperkt voor Huawei-telefoons. Op termijn kan dit ertoe leiden dat nieuwe smartphones niet over Google-apps als Gmail, Google Maps en YouTube beschikken. Bovendien zijn er geruchten dat ook de Facebook-apps niet meer te gebruiken zullen zijn in de toekomst.

Dit alles raakt niet alleen Huawei-telefoons, maar ook smartphones van Honor, een dochterbedrijf van Huawei. Vooralsnog heeft Google beloofd dat je de apps nog steeds kan gebruiken, maar of dit in de toekomst ook nog het geval zal zijn blijft nog de vraag.

Geen Android-upgrades
Een beperkte toegang tot Android betekent ook dat het besturingssysteem van Huawei- en Honor-toestellen niet meer van updates zal worden voorzien. Google werkt continu aan het verbeteren van Android en rolt nog wel eens een nieuwe versie van het besturingssysteem uit. Heb je een telefoon van Huawei of Honor, dan kun je een update krijgen naar Android Q en veiligheidsupdates verwachten. Androidversies na versie Q, die kans is klein. Om die reden werkt Huawei aan een eigen besturingssysteem.


Conclusie
Er is vooral veel onzekerheid over de toestellen van Huawei en Honor. Veel zal afhangen van hoe lang de Amerikaanse ban van kracht blijft en of de Amerikanen met eventuele aanvullende regels komen. Vorig jaar onderging het eveneens Chinese ZTE eenzelfde lot, maar toen werd de ban na circa twee maanden opgeheven. Wanneer de handelsspanningen tussen China en de Verenigde Staten afnemen, zal dat vermoedelijk een positief effect hebben op Huawei. Maar voor nu loop je met een Huawei- of Honor-toestel het risico dat je in de toekomst diverse apps niet meer kunt gebruiken en dat je geen nieuwe Android-updates meer ontvangt.

Outlook voor Android downloaden

Ladyson
Berichten: 3211
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Zou je nu nog een Huawei kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 21:08

Even een zijstapje, maar is het voor jou niet wat om de accu te laten vervangen?

jesito
Berichten: 12790
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Zou je nu nog een Huawei kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 08:16

Dat kun je in veel telefoons niet meer zelf op vandaag, het laten vervangen is dan weer prijzig denk ik als je prijs voor accu rekent en arbeidstijd.

Concorde
Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Re: Zou je nu nog een Huawei kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 09:15

Mijn vriend heeft al jaren Huawei, maar wel duurdere modellen.
Ik wil er nooit zoveel geld aan kwijt en heb een Xiaomi van €140 waar ik heel tevreden mee ben. Doet alles wat ie moet doen, geen bloatware en een uitstekende batterij.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Amber_anne
Berichten: 6859
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Zou je nu nog een Huawei kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 09:19

Heb nu mijn Huawei twee jaar en altijd een plak schermpje erop. Hij ziet er nog netjes uit en doet het na 100 keer vallen nog super goed.

Zou er hierna zo weer een kopen. Vind het een fijn systeem en ze zien er mooi uit

Femke_Tweety
Berichten: 11952
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Zou je nu nog een Huawei kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 09:28

Een deel van de mensen die hier reageren missen dat het niet gaat om de prestaties van Huawei an sich (die zijn goed) maar om het risico dat er in de toekomst geen android meer op draait, en geen apps van Google meer.


Misschien wijs om dat in de openingspost even toe te lichten nog.

Sansevieria
Berichten: 4180
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Zou je nu nog een Huawei kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 09:53

Ik zou om die reden idd nu even geen nieuwe Huawei kopen eerlijk gezegd.

Maar niet alleen geen telefoons, er zijn bedrijven die nieuwe servers wilden aanschaffen, en de aankoop toch maar uitstellen of voor een andere fabrikant gaan.

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Marcella
Berichten: 36582
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 10:01

Voor mij dus geen reden om geen Huawei meer te nemen, omdat zoals ik al eerder heb gezegd dat een puur een boycot is van Amerika om poot dwars te zetten tegen het 5G. Amerika wil niet dat ze marktleider worden.

Reden voor mij ook om steeds meer anti Amerika te zijn.
Laatst bijgewerkt door Marcella op 13-07-19 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

KarmaChansy
Berichten: 6925
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Zou je nu nog een Huawei kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 10:12

bij mij ook hoor, zou het zo weer aanschaffen

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

Storm
Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 10:15

Ik heb de p30. Zeer tevreden over dit toestel en ik krijg gewoon alle updates. Vooral de camera is geweldig, je kunt van enorm scherpe foto's maken met een wazige achtergrond. 40 miljoen megapixels.
Dit is mijn 2e Huawei, maar ik wil niks anders meer. Vroeger apple gehad maar die werden me te duur.

Is het al lente?

chanicha
Berichten: 12090
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 10:55

Ik ben overstag gegaan, na jaren een Samsung heb ik nu een Huawei Mate 20 Pro sinds gisteren!
Ben nog een beetje zoekende, helemaal met het toetsenbord, wil gewoon die voorspellende woorden weg hebben :o?

Edit, heb er wel een glazen protector opgezet en een doorzichtig hoesje want vind de blauwe kleur mooi!

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Condor, CRos95, III, Jaydee_WP, Pferdchen, Travel_me en 22 bezoekers