[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
justkid
Berichten: 11814
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:14

Vind ik zomaar dit topic :) ik wil ook graag meedoen, ik zie al een aantal bekenden, leuk!
mijn paard is Kid een quarter van inmiddels 19. ik heb haar sinds ze 7 is.

[ img ]

maar de meeste foto's zijn zo


[ img ]


Sinds we naar de Veluwe zijn verhuisd, rijden we eigenlijk alleen nog maar buiten.

Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:15

Loody schreef:
Wat een leuk topic.
Ik zal vooral meelezen maar probeer ook mee te kletsen.

Dit is mijn kleine kanjer
[ [url=m/JMoG4V.jpg]Afbeelding[/url] ]

Paintruintje van 3 jaar en net onder het zadel. Klein wijsneusje en de grootste clown op stal.
Hij heet niet voor niets Smiley :+
Vreselijk leergierig en doet net alsof hij al jaren onder het zadel is.

[ [url=m/QxRkMD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Klein van stuk maar een grote uitstraling

[ [url=m/3ddzfB.jpg]Afbeelding[/url] ]




Geweldig die blik bij de eerste foto

Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:16

Tucktuck schreef:
Ik ken je probleem MightyMike.

Gelukkig zijn er zo nu en dan stalgenoten die het leuk vinden om foto's te maken en dat dan ook doen. Maar vaker niet dan wel.

Iemand even vragen kan ik wel doen. Is wel een leuke herinnering.

Lieke, leuk dat je ook bent overgestapt. Veel geluk en plezier met je paard. Maar jeetje een rit van 6 uur :wow: sterkte


Die sterkte zal ik nodig hebben. Mijn billen en die van mijn medegroepgangers zullen pijn doen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:16

Nog meer bekenden!! :):)

Gezellig Corrie!!

Smiley is knap!!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie
Berichten: 27951
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:22

Nou vooruit ik zal me ook even netjes voorstellen:

[ img ]

Ik ben Marije met mijn volbloed Arabier CJ Dahjan Bey Wisznu (voor vrienden Daantje :D)

Ik lees ook voornamelijk mee, maar dan weten jullie toch even wie erbij hoort als je me langs ziet waaien :))

En toffe OP Marlies!

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

Lize92
Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:22

@SuperAssie Mooie foto! En knappe alpenquarter <3 Ben gek op haflingers!

@Tucktuck Gaaf zo'n demo! Begrijpelijk dat je op zo'n bodem niet wilt gaan stoppen, mijn paard staat helaas ook op een stal zonder reiningbodem en doe wat dat betreft toch wel voorzichtig!

@Lieke565 Knappe quarter! 6 uur is wel lang ja! Maar word vast en zeker genieten! En naderhand spierpijn haha :+

@Loody Knappie hoor <3

@troi Nog zo'n gaaf paard! <3 <3

@justkid Zeer herkenbaar die oortjesfoto's whaha!

Pieneappel
Berichten: 476
Geregistreerd: 29-03-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:27

Ik ben ook weer van de partij! Wat gaat het al snel, 3 pagina’s in vergelijking met het vorige topic haha.

Ik heb morgen weer les :D les wordt wel wat veranderd: had eerst een half uur alleen, maar vanaf morgen heb ik samen met een stalgenoot drie kwartier les. Aangezien er een vierde stalgenoot nu ook les wil op vrijdagavond en instructrice 1,5 uur de tijd heeft.

Maar we hebben er weer zin in :D
Al staat ze er vaak zo bij tot het moment dat ik opstap :')
[ img ]

~ ~

[o]

Equisync
Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:30

Amanda schreef:
Nog een alpenquarter <3

Jaaaa <3
Daar zijn er niet genoeg van hihi

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

rina
Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:32

Wat leuk een westernruiter topic. Ik wil me dan ook graag melden. Rijd ahum al sinds 1994 western, maar ben wel overstapper vanuit de engelse sport. Rijd dus voor een westernruiter redelijk klassiek :+ Heb 1 Quarter, 2 Paints, een Haflinger/alpenquarter :D En een shet.

3 van de 5, nou ja eigenlijk 4 van de 5. De zwarte was drachtig op de foto :D
[ img ]

20 mei geboren, Dailyn nr 5 hier in de kudde.
[ img ]

Hmmm voor het alpenquartertje moet ik echt even zoeken naar een foto. Gevonden :P
[ img ]

De Quarter en Paint zijn beide met pensioen vanwege blessures. Shet is gezelschap en al 33 jaar. Dailyn word hoop ik mijn nieuwe crack. En tot die tijd rijd ik een Alpenquarter :') Niks tegen Hafjes hoor, ik heb dr zelf uitgezocht. Jonger dan ik wilde, groener dan ik wilde, kleiner dan ik wilde, en ik ben er heel blij mee :') Ze gaat een heel leuk paard worden. Heeft even tijd nodig gehad, ze kwam uit Italie, en heeft dus een paar reizen achter de kiezen. Ik heb dr in Nederland gekocht. Maar ik zag met dat ik die foto opzocht dat ze nu zelfs al breder is geworden.

@Loody wat leuk jou hier ook te zien. Je nieuwe is heel gaaf.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

ClaudiaDer
Berichten: 1268
Geregistreerd: 31-10-12
Woonplaats: Smilde

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:32

Hoi! Ik zag dit topic voorbij komen! Leuk!
Op dit moment rij ik dan wel niet, maar hiervoor wel gedaan. Telt dat? :))

Ik zag dat er mensen bij de Silver Ranch gaan rijden dit weekend, daar heb ik leren western rijden! Leuke paarden zijn daar. Voor iedereen wel wat :D

Jouw paardenfotograaf in Noord-Nederland
www.claudiadermois.nl - Volg mij ook op Instagram

Lize92
Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:39

@Pieneappel Wb! :D En succes met je les morgen!

@rina: Leuk clubje zo! Gaaf veulen ook!

@ClaudiaDer: Een (vaag) bekend gezicht! Hebben elkaar getroffen op mijn eerste dag bij SR haha, toen was je daar om foto's te maken van Nienke haar paard geloof ik. :D Ben fan van je werk, mooie kiekjes!


ClaudiaDer
Berichten: 1268
Geregistreerd: 31-10-12
Woonplaats: Smilde

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:45

Haha wat grappig! Jouw naam en insta (ja ik heb al even gestalkt haha) kwam me ook bekend voor, maar ik wist niet meer waar van :')
Ja, binnenkort is Nienke weer aan de beurt! Kijken of we een jaar later weer zulke leuke foto's kunnen maken <3

Jouw paardenfotograaf in Noord-Nederland
www.claudiadermois.nl - Volg mij ook op Instagram

Lize92
Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:49

Ah leuk leuk! Komt vast en zeker goed! :D

Paint_Lover
Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:54

Loody schreef:
Wat een leuk topic.
Ik zal vooral meelezen maar probeer ook mee te kletsen.

Dit is mijn kleine kanjer
[ [url=m/JMoG4V.jpg]Afbeelding[/url] ]

Paintruintje van 3 jaar en net onder het zadel. Klein wijsneusje en de grootste clown op stal.
Hij heet niet voor niets Smiley :+
Vreselijk leergierig en doet net alsof hij al jaren onder het zadel is.

[ [url=m/QxRkMD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Klein van stuk maar een grote uitstraling

[ [url=m/3ddzfB.jpg]Afbeelding[/url] ]


Smiley <3

Wat leuk dat hij het zo goed doet! Ziet er goed uit!!!

FLASHY GOLD ON BLACK aka Frosty 06/05/2019

Paint_Lover
Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 22:18

Ik zal me dan ook maar even vlug voorstellen voor de nieuwe mensen ;)

Lonneke, 37 lentes jong (bijna 38 :D ) en in het bezit van 3 paints (allemaal familie) ;)
26 jaar dressuur gereden en in 2014 de overstap naar de Western gemaakt. In Amerika pleasure gereden (met succes) en sinds we terug zijn in NL zit ik n beetje overal en nergens... we genieten ;)

1. DG DRY JILL(sire: FLITS GOLD DOLLAR), 1.45m, zwart, Solid merrie van 11. Gekocht tijdens ons 2 jarig verblijf in Amerika (waar ik dus ook de overstap van dressuur naar Western gemaakt heb).
[ img ]
[ img ]
[ img ]

2. A DOLLAR FOR A ROSE aka Gentle (sire: GENTLEMAN SEND ROSES), 1.53m, bay tobiano ruin van 3. Zo goed als zadelmak :)
[ img ]
[ img ]
[ img ]

3. FLASHY GOLD ON BLACK aka Frosty (sire: GP MISTER DUAL JAC), 1.10m en groeiende, bay merrie van ruim 9 weken <3
[ img ]
[ img ]
[ img ]

FLASHY GOLD ON BLACK aka Frosty 06/05/2019

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 22:40

:wave:

Leuk, een nieuw topic! Ik heb me erg lang geleden voor het laatst gemeld, deels ook omdat ik een tijd minder met western heb gedaan, maar ik ben nog altijd fanatiek meelezer en wil weer proberen iets meer fanatiek reageerder te worden :D

De laatste keer dat ik me gemeld heb had ik mijn haflingertje Olina nog. Zij is helaas 2 jaar terug ingeslapen. Ook had mijn vriendin Eline (Aleeneh @ Bokt) haar arabier Mish nog. Helaas hebben we Mish eind april op 6 jarige leeftijd ook in moeten laten slapen |(

Zelf heet ik Desiree, woon bij Eindhoven in de buurt maar mijn pony staat bij de Drunense duinen. En ik ben 26 jaar oud :)

Nu doe ik samen met Eline mijn pony Skye, die ik ondertussen ook alweer bijna 2 jaar heb. Skye is een 6 jarige arabierenkruising. Met haar doen we momenteel nog niet per sé onwijs veel richting western. Ze is bij mij gekomen als "probleempony" en we doen heel veel grondwerk met haar. Vooral veel richting Parelli en daarmee nu bezig met richting level 4 gaan zowel met rijden als grondwerk, maar we nemen ook heel graag dingen uit andere methodes mee. Momenteel rijd ik haar niet heel erg veel omdat ik zelf eerst bezig ben met afvallen, maar uit grondwerk halen we ook erg veel plezier!

Als we die basis er helemaal goed in hebben zitten straks ook met rijden, willen we wel graag verder met western. Vooral recreatief bakwerk en lekker in de bossen rijden, maar af en toe een wedstrijdje bij de DAWRA lijkt me ook erg tof! We zijn nu alweer een poosje lid van de DAWRA en wel heel veel plannen om mee te doen met een wedstrijd of lesdag oid, maar helaas nog niet van gekomen met alle ellende van de paardjes :o

Op dit moment heb ik nog geen westernzadel, maar zit eigenlijk wel op de planning dat dat later dit jaar hopelijk weer komt. Verder rijd ik met Skye eigenlijk vooral bitloos. Ik ben niet per sé voor of tegen een bit, maar voor ons als combinatie werkt bitloos super!

Daarnaast werk ik ook met een aantal paarden van een kleinschalige arabierenfokkerij, waarvan in het bijzonder een zwarte merrie genaamd Ezrah. Met Ezrah rijd ik wel voornamelijk dressuurmatig en lekker buiten, maar dat staat nu even stil omdat ze een veulen aan de voet heeft.

Een paar foto's van Skye:

[ img ]

[ img ]

[ img ]



En Ezrah:
[ img ]

Met haar veulen Layla:
[ img ]

Retjethorse
Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 23:00

Wow dit topic gaat plots hard! :P
Sorry dat ik niet op iedereen reageer. :') Er komen hele leuke paarden en kruisingen voorbij zeg! :))

Aangezien iedereen een voorstelronde doet, zal ik dat ook even kort doen. :+
Ik ben Shana, een Belg van 26 jaartjes jong. Ik wil al langer de overstap naar western maken, maar het is er nooit echt van gekomen om serieus te gaan lessen. :') Ik geloof dat ik welgeteld 2 lessen gehad heb. _O-
Sinds vorig jaar heb ik een nu 4 jarige Akhal Teke merrie die onbeleerd was. Ik heb haar tot nu toe zelf zadelmak/ruitermak gemaakt, wat tot nu toe super goed verlopen is. We nemen onze tijd, maar Aliaa heeft nog geen stap verkeerd gezet. <3 Binnenkort hebben wij onze eerste les onder het zadel.
Dit is Aliaa (foto is ondertussen al een aantal maanden oud) (oh en Aliaa heeft haar western outfit al, nu ik nog :P):
[ img ]

[ img ]


Leo schreef:
:wave:

Ik lees ook vooral mee, maar wel trouw. :j

Leuk, lessen met Aliaa! Toch weer een nieuwe stap!
Ik heb zaterdag weer eens les op mijn voormalig leerpaard, ik probeer toch weer wat vaker met hem een les te rijden. Zin in!
Met mijn eigen paard gaat het ook echt weer lekker met rijden, ik vind mijn zelfvertrouwen langzaam maar zeker weer terug en hij doet ook zo zijn best. :j
Ja een grote stap! *\o/* Het wordt tijd, Aliaa mag echt stilletjes aan de basis leren. :')
Nog steeds tevreden met de Freemax? :D

Bellatrix schreef:
Wat een leuke foto van jullie Marloes! Ik heet trouwens Marlies. _O-

Retje, van wie krijg je les?
Nathalie Lagasse, eigenlijk is zij mijn lesgever Parelli en normaal begeleidt zij het inrijden niet. Ze heeft haar eigen paarden ingereden, de nodige cursussen ed gevolgd en blijkbaar wilt ze bij mij en Aliaa een uitzondering maken. :D
Het zal spannend worden, want western is eigenlijk nieuw voor mij, een paard inrijden is nieuw en groen + groen maakt bont en blauw zeggen ze. :') Maar ik heb zo'n geweldige merrie dat ik het wel aandurf. We zien wel waar we terecht komen. :)

justkid: Omg ik ben jaloers! :') Ik zie mezelf ook nog naar de veluwe verhuizen, enkel en alleen voor het buitenrijden. :o

Lieke565: Succes met de rit van 6 uur zeg! :wow:

Eefke85
Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 23:26

Mag ik me hier ook melden?

Ik ben Eefke, kom uit de achterhoek en heb 3 pony`s en een dressuurgefokte KWPN merrie waarvan ik denk dat western beter bij haar past dan dressuur. Ik heb haar al 9 jaar en na lang twijfelen 2 maanden geleden een western hoofdstel gekocht als beginnetje en wil haar omscholen naar western.

Zo`n 15 jaar geleden heb ik stage gelopen op de Sandy Road Ranch in het Friese Ee en daar heb ik het western virus opgelopen.

[img]
[ img ]
[/img]

Zodia (Rhodium x Gribaldi) 8-5-2004
Linda (onbekend) geboortedatum onbekend (1998?)
Iris (dochter van Linda) 6-5-2002
Mazzeltov (zoon van Linda) 4-5-2012 - 02-08-2022
viewtopic.php?f=217&t=1681562
Linda een jaar ITP!

NRJ
Berichten: 1524
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 01:27

Gezellig, een western ruiter topic! :D
Waarschijnlijk zal ik niet heel actief zijn, maar wel lekker meelezen O:)

Mijn zelf gefokte trots Nayeli <3 Een Quarter Horse merrie van inmiddels alweer 4 jaar. Nu een paar keer onder het zadel geweest en ze doet het echt super.

[ img ]

[ img ]

[ img ]


En Peach, het paard dat ik af en toe rijd <3 Een kruising Paint x Appaloosa. Heerlijk eerlijk paard, ik heb veel van en met haar geleerd.

[ img ]

[ img ]

♡ Rubio, Dikkie Dik & Bandit, mijn liefste herinneringen ♡
♡ Nayeli ♡
Laatste profiel update 20-01-24

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 05:43

Daar was het nieuwe topic al.
Leuk al die nieuwe mensen erbij!

Ik wacht nog steeds op de hoefsmid. Heb alles afgebeld. 1 reageert niet meer, de andere wil het nog erger maken, weer 1 zit niet in mijn regio. Had ik eindelijk 1 die zou deze week terug bellen dus ik woensdag bellen want duurde wat lang en nu nog steeds niks gehoord. Hij had deze week plek zei hij ik kan wel janken.
De hoeven zien er niet uit dus heb al de hele week niks gedaan. -O-
Ik borstel haar in de wei om zo min mogelijk op het verharde te lopen, ik hoop zo dat ze nergens last van heeft. Ze loopt goed maar je weet het nooit. :(

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 05:47

Wat heeft iedereen knappe paarden!!
Daar gaat mijn camera van jeuken!! *-:)

Tucktuck
Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 05:54

Hoi allemaal!

Wat een leuke paarden en verhalen komen er voorbij!

Wat balen hoikimmmy dat er geen hoefsmit beschikbaar is die wil komen. Sterkte ermee.

Zo blij en trots op mijn vriendinnetje :)
[o]

Sirius_
Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 06:26

Wat een knappe paarden allemaal <3
Gaaf veulen Rina!
Jill toont echt veel groter CubaLibre!

Ik meld mij ook weer even. Ik heb een quarter merrie van 2 jaar en 3 maanden. Volgende maand hebben wij haar al weer 2 jaar in bezit. Zoals het er nu naar uit ziet gaan we haar volgend jaar laten beleren maar nu mag ze nog even genieten op de wei.

[ img ]

[ img ]

Sirius_
Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 06:35

Zijn er nog meer mensen die een foto in de OP willen toevallig? :)

Loody
Berichten: 2622
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: @home

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 06:40

@rina das lang geleden he? Wat een pracht van een veulen!! <3

@cubalibra jaaa hij doet het erg goed. :):)

En jeetje wat gaat het hard zeg. Allemaal prachtige paardjes!!
Laatst bijgewerkt door Loody op 12-07-19 06:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 4 bezoekers