Canada

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 14:04

RV kun je wel naar de mooiere campgrounds, imo veel fijner dan hotel. Lekker ‘s avonds bij het kampvuur zitten. Ook handig dat je zelf kan koken. De huur RVs die je ziet, zijn ook niet van die joekels maar je moet wel enigszins comfortabel zijn met het rijden van een groter voertuig. Nadeel is wel dat je hele RV moet meenemen als je paar dagen op zelfde campground staat en even weg wilt.

Tentje misschien een optie? Zeker als je gratis auto hebt die je kunt lenen.

Verder kun je ook airbnb checken voor goedkopere opties.


Eileen_
Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 14:34

2 jaar geleden hebben mijn ouders voor 3 weken een RV gehuurd toen ze mij kwamen opzoeken. Was opzich prima, maar ik zou het zelf niet zomaar weer doen. Het is echt veel duurder dan je denkt, helemaal als je een gratis auto kan lenen. Dat ding zuipt benzine, wat uiteraard ook niet gratis is. Ook is het vrij lastig om campingplekken te vinden als je het niet (ver) van tevoren boekt. En het is natuurlijk niet altijd handig als je ergens naartoe wilt rijden. Mijn ouders waren flink wat geld kwijt, al hebben we wel ook flink wat activiteiten gedaan en hebben ze niet heel veel op het geld gelet :+
Ik zou veel eerder een makkelijke tent meenemen die je makkelijk op kan zetten en kan afbreken. Of nog beter: als je de mogelijkheid hebt, een 'van' (busje) een slaapplek achterin maken. Ik ken mensen die dat hebben gedaan en dat is echt geweldig. Of natuurlijk met een pick-up truck met 'overkapping' en daaronder slapen.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 14:52

_Linda schreef:
RV kun je wel naar de mooiere campgrounds, imo veel fijner dan hotel. Lekker ‘s avonds bij het kampvuur zitten. Ook handig dat je zelf kan koken. De huur RVs die je ziet, zijn ook niet van die joekels maar je moet wel enigszins comfortabel zijn met het rijden van een groter voertuig. Nadeel is wel dat je hele RV moet meenemen als je paar dagen op zelfde campground staat en even weg wilt.

Tentje misschien een optie? Zeker als je gratis auto hebt die je kunt lenen.

Verder kun je ook airbnb checken voor goedkopere opties.

Er zijn ook cabins waar je midden in de natuur zit. Dan kun je afwisselen tussen een sfeervolle cabin in een natuurpark en de normale highway motels. Tentje mee is natuurlijk ook nog een optie. Duik bij aankomst de Wallmart in en sla wat spullen in.

Kelly_ann
Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 21:20

Thnx voor jullie input! Heb ik veel aan!!
We reizen in de laatste week van september en 1e week van oktober. Low season dus, maar ik vrees ook koud in de nachten... Laatste keer dat ik er was viel er 's nachts al wat sneeuw.

Die camp dingen op zo'n pick-up zijn dus zo gek nog niet haha...

Nog steeds in dubio. Ik ga ook even vragen aan mijn gastgezin voor vertrek wat ze aanraden.

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 22:52

Oktober kan het in de bergen idd al koud worden, dan wil je iig geen geld besparen op een slaapzak mocht je voor een tent kiezen. Zelfs in de zomer slaap ik in een slaapzak rated tot -18C in de bergen ;) . Omdat je in het laagseizoen zit, denk ik dat je ook nog zeker wel leuke plekken via airbnb kunt vinden. Heb je ook vaak nog eigen keuken etc.

Kelly_ann
Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 23:01

Airbnb nog helemaal niet aan gedacht. Goede tip!!!

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

Equisync
Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 10:24

Ik was heel tevreden over de verschillende AirBnB's die ik in Canada gebruikt heb! Allemaal heel netjes, stuk voor stuk aardige mensen die oprecht geinteresseerd waren wat een nederlander zou helemaal in z'n uppie komt doen in Canada etc.
Daardoor ook fijne tips gehad ivm eten en winkels/bezienswaardigheden toen ik daar was. En het laatste adres bracht mij zelfs op zondag ochtend super vroeg naar het vliegveld op weg naar huis!

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 10:35

Ik had op de dag van aankomst een B&B in Vancouver en die eigenaar deelde ook informatie over wat er te doen was; die avond toevallig groot vuurwerk in Vancouver. En hij regelde ook nog dat ik mee kon rijden met een andere gast zodat ik met mijn jetlag niet gelijk in het donker met m'n eigen huurauto hoefde.

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 10:37

Wij reizen ook bijna alleen maar met Airbnb. We hebben al prachtige overnachtingen gehad en je kan ook gemakkelijk filteren op bv. plaatsen met een keuken voor wanneer je eens zelf wil koken.

cherish
Berichten: 1550
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Australie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 18:40

Hi guys! Wat leuk een Canada groep! Ik ben ook net weer in Canada aangekomen voor lange tijd en ben bezig een motorhome te kopen. Nu als ik zoek kom ik wel op post in dit topic antwoorden tegen maar die zijn echt van een paar jaar geleden. Moet ik mn NL rijbewijs perse swappen voor een Alberta rijbewijs of is het niet in eerste instantie nodig? Wellicht kan ik voor de verzekering mn verleden nog wel achterhalen in NL.

Ook misschien leuk voor jullie, ik ben travel consultant voor Dutchies Travel en we zijn nu net gestart in Canada ook, dus mocht iemand een camper zoeken of een toffe tour, krijg ik leuk wat korting voor je op

Living the dream

Blacky94
Berichten: 3438
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 20:28

Een jaar of 6 geleden kon ik met mijn NLe rijbewijs geloof ik max 3 maanden meeverzekerd worden bij iemand anders (Canadees, in Ontarii). Volgens mij was een verzekering krijgen op buitenlands rijbewijs toen bijna niet te doen, of je betaalde een godsvermogen.
Nu moest ik mijn G etc opnieuw halen dus ik heb mijn NLe rijbewijs toen gehouden (heb er nu 2, alhoewel mn Canadese nu bijna een jaar verlopen is) dus dat scheelde wel iets..
Alhoewel er toendertijd al wel wat discussie was online over of men wel zomaar je rijbewijs in mag nemen omdat het eigendom van de NLe staat zou zijn. Maargoed, hoe dat inmiddels zo'n 5 a 6 jaar later is durf ik niet te zeggen...

_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 04:58

Volgens mij kun je je NL rijbewijs tegenwoordig zo omwisselen voor een Alberta rijbewijs. Ik moest nog opnieuw afrijden om rijbewijs te krijgen in AB, maar volgens mij hoeft dat nu niet meer. Ik moest ook weer helemaal onderaan grid level beginnen, NL rij ervaring telde helaas niet mee. Dus blijf je permanent hier dat zou ik em zsm omwissen zodat je rij jaren kunt opbouwen.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 09:33

Waarom is dat eigenlijk zo met die rijbewijzen? Als Nederlander mag je probleemloos over de hele wereld auto's huren en met je eigen rijbewijs rondrijden, maar als je dan langer dan x-termijn blijft heb je opeens een lokaal rijbewijs nodig?

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 01:45

Hier in Australië mag je ook max. 1 jaar met een buitenlands rijbewijs rondrijden, daarna moet je een lokaal rijbewijs halen. Heeft denk ik met verzekering te maken en dat ze ook willen dat je je hier na een bepaalde tijd ter plaatse registreert.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

cherish
Berichten: 1550
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Australie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 02:33

_Linda schreef:
Volgens mij kun je je NL rijbewijs tegenwoordig zo omwisselen voor een Alberta rijbewijs. Ik moest nog opnieuw afrijden om rijbewijs te krijgen in AB, maar volgens mij hoeft dat nu niet meer. Ik moest ook weer helemaal onderaan grid level beginnen, NL rij ervaring telde helaas niet mee. Dus blijf je permanent hier dat zou ik em zsm omwissen zodat je rij jaren kunt opbouwen.


Dankjewel voor de reacties, en hoe wissel ik dat om? Waar moet ik zijn, weet iemand dat? Het is zo onduidelijk hier haha

Living the dream

cherish
Berichten: 1550
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Australie

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 02:39

Oh en ik heb nog een vraag aan jullie! Ik leef zeg maar het digital nomad life, ik werk freelance waar ik wil. Nu ben ik al 2 jaar weg uit NL en heb 2 jaar onder mn abn (kvk au) in Australië gewerkt, daar ben ik nu weg en is mn abn gesloten. Ik hoef geen belasting te betalen in NL zegt mn tax advisor en ook niet meer in AU, nu wil ik het in Canada doen, want ik moet het ergens betalen, maar ik kom er echt niet uit hoe want ik reis om mn eTA en krijg vooralsnog mn inkomen op mn AU rekening. Iemand ervaring mee?

Living the dream

Kelly_ann
Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 08:31

Wat wil je precies weten?

Op de site van de belastingdienst kan je vinden hoe het zit met de tax en het land waar je je dienst aanbied.

Ben je nog woonachtig in NL? Dan moet je even goed kijken naar de afdracht inkomsten belasting.

Verder moet je de tax rules van Canada gaan bekijken.

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....


Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 13:29

Ik denk dat het afhangt waar je ingeschreven bent. Wij wonen nu bijna 1 jaar in Australië maar wij waren initieel van plan om na een jaar terug naar België te gaan dus wij hebben ons niet uitgeschreven in onze gemeente in België, dus moeten we daar nog onze belastingsaangifte doen. Alleen gaan we nu nog 2 jaar blijven dus als we voor Kerst naar België gaan, gaan we ons daar uitschrijven.
In Australië doen we ook belastingsaangifte omdat we hier werken (mijn man ook onder een ABN). Bij de Belgische belastingen moeten we onze Australische rekening ook aangeven (maar niets van belastingen op betalen omdat we die hier al betaald hebben).

Je verdient wel geld en je werkt freelance, dus lijkt mij dat je je belastingen betaalt in het land waar je geld verdient en je als freelancer geregistreerd bent met een btw/bedrijfsnummer. En ook in NL als je daar officieel nog ergens ingeschreven staat als inwoner van een bepaald adres. Ik zou het als ik jou was allemaal eens heel goed uitzoeken, want landen onderling communiceren alsmaar meer met elkaar en weten je snel te vinden als je ze belastingen moet betalen.

Let er trouwens wel op dat je je belastingen van dit jaar nog aangeeft in Australië. Het fiscaal jaar is hier net afgelopen en ook al woon je hier intussen niet meer, toch moet je je belastingen nog doen (zeker als je onder een ABN gewerkt hebt, zal je nog wat moeten afdragen).

Als je op een eTA reist, zou ik ook heel goed opletten, want technisch gezien mag je op dat visum niet werken in Canada.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

cherish
Berichten: 1550
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Australie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 17:26

Ja ik ben al bezig met aangifte doen in AU. Ik sta niet meer ingeschreven in NL en heb zojuist mn M biljet ingevuld. Dus deze twee landen zijn geregeld. digital nomad is nogal een grijs gebied maar ik moet ergens mn wereld income doorgeven en tax betalen. Een sin nummer kan ik waarschijnlijk niet krijgen dus ben uitzoeken wat wel. Ik mag op mn eTA niet in dienst bij iemand in Canada, wel inkomen hebben dat is bij binnenkomst gecheckt en vinden ze alleen maar een plus

Living the dream

Lottexxx
Berichten: 717
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Zwolle

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 19:29

Heeft iemand nog belang bij een gratis ticket voor de Calgary stampede voor morgen rodeo, chuckwagons en avondshow? Bij ons gaat iemand toch niet mee. :)

Don't go where the path may lead, go instead where there is no path & leave a trail. -Ralph Waldo Emerson
[ITP] Friese Parels op de Canadese prairie.

HippoLogic
Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 05:58

february schreef:
eilleen333 schreef:
Nog 19 uur tot ik weer lekker die kant op ga!!! Super veel zin in!

Goede vlucht en alvast een fijn weerzien *\o/*


Ik ben hier inmiddels 3 weken en heb twee weken geleden mijn auto gekocht, een oude Ford Explorer van 22 jaar oud. Afgelopen 2 weken druk geweest met schetsen, inmeten, zagen, timmeren en inrichten en ik ben zoooo blij met het resultaat, mijn eigen kleine huisje op wielen <3 Heb haar Dora the Explorer gedoopt en we zijn net terug van 2 dagen 'proefdraaien' in de buurt van Vernon en ze is met vlag en wimpel voor de test geslaagd *D Nu even terug in Kamloops om Canada Day te vieren en dan morgen weer op pad...heerlijk een maand of 4 road trippen.


[ [url=m/3cfVaN.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/CWBlfz.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/XJiZj2.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/YtJAOY.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mijn PR-aanvraag is ook verstuurd, dus met een beetje geluk hebben ze dat binnen 6 maanden rond en dan kan ik mezelf hopelijk begin 2020 inwoner van Canada noemen *\o/*


Wow wat mooi!!
Prachtige foto's. Veel plezier met Dora

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 04:21

@ Cherish, bij een “registry” office.

Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 22:23

Toch besloten om 2 nachten in Toronto te blijven. Iemand nog tips qua hotels? Liefst wel in het centrum.

balance
Moderator Kantine
Berichten: 18051
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 01:22

Ik ben benieuwd of je het NL rijbewijs inmiddels kunt inruilen bij de registries. Elke provincie mag dat zelf bepalen. Voor zover ik weet mag dat in BC wel.

We see things as we are, not as they are
- Anaïs Nin

Cowboy55
Berichten: 8445
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 10:22


.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Appel_33, atilla, Chinas, Emj_23, Emmaa_92, F_Orumster, fohadie, Furst, LieZ_Horses, lizy29, Patriesje, SentiBot, xPabloBokt en 74 bezoekers