[FOTO] 50 jaar studentenruiters en studentenkampioenschappen

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie
Berichten: 13895
Geregistreerd: 20-04-16

[FOTO] 50 jaar studentenruiters en studentenkampioenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-19 22:08

*Bokt.nl
Evenement
Door KNHS_VNS

De KNHS-Vereniging Nederlandse Studentenruiters (KNHS-VNS) zorgt ervoor dat iedere student, ook zonder paard, naast zijn studie kan paardrijden en wedstrijden kan rijden. Als landelijk overkoepelend orgaan behartigt de KNHS-VNS de belangen van alle Nederlandse studentenruiters. De vereniging is de voortzetting van de Stichting Nederlandse Studentenruiters (SNS), welke is opgericht op 6 maart 1969 te Utrecht. Dit betekent dat de KNHS-VNS in 2019 50 jaar bestaat! Om dit 10e lustrum te vieren organiseerde Nationale Studenten Rijvereniging HOP (een lidvereniging van de KNHS-VNS) op 6 en 7 juli een lustrumweekend bij manege ‘t Hoogt. De eigenaren van deze manege, Thijs Visscher en Lizzy de Koning, zijn zelf ook oud-studentenruiters. Tijdens dit weekenden konden equipes van alle lidverenigingen van de KNHS-VNS strijden in verschillende onderdelen –zowel op paard als ernaast - om de beste equipe van het weekend te worden.

1. Het weekend begon op zaterdagmiddag met de Pas de Deux, welke gewonnen is door het tweetal van U.S.R. Hippeia.
[ img ]

2. Daarna vond een crossclinic plaats terwijl het parcours op werd gebouwd in de rijbaan.
[ img ]

3. Ondertussen hadden de commissie en haar vrijwilligers het parcours opgebouwd waarna er begonnen kon worden met het relaisspringen welke gewonnen is door N.S.R. HOP.
[ img ]

Op zaterdagavond vond een feest plaats met als thema ‘Tijdmachine’. In het kader van het thema werd elke equipe een tijdperk toegewezen waarbij zij een passende outfit konden kiezen voor het feest. De prijs voor de best geklede equipe is gewonnen door U.S.R. Hippeia. Tijdens het feest vond een bierestafette plaats welke tevens gewonnen door U.S.R. Hippeia. Het feest ging door tot in de late uurtjes en de equipe die het langst aanwezig was, het hardst heeft gefeest en daarmee de survivorscup binnen heeft gehaald was het bestuur der KNHS-VNS!

4. Op zondagmiddag vond als laatste onderdeel de estafette plaats, waarbij 2 afgevaardigden van elke equipe op pony’s zonder zadel het estafetteparcours moesten trotseren. De estafette is gewonnen door G.S.P.V. Parafrid.
[ img ]

Tijdens het gehele weekend konden tevens punten gehaald worden door opdrachten van de Crazy 50 uit te voeren. Dit laatste onderdeel is gewonnen door het bestuur der KNHS-VNS. De uitslagen van alle aanvullende onderdelen werden bij elkaar opgeteld, en de uiteindelijke grote winnaar van de Lustrumprijs was de equipe van U.S.R. Hippeia!

VNSK
Daarnaast werd tijdens dit weekend ook het studentenkampioenschap georganiseerd (ook wel het VNSK). Door deel te nemen aan minimaal twee Stedenontmoetingen gedurende het academische jaar, kunnen ruiters zich hiervoor selecteren middels de VNSK-punten die ze op iedere Stedenontmoeting kunnen verdienen. Voor iedere rubriek wordt er een klassement bijgehouden met het aantal VNSK-punten die iedere ruiter heeft behaald. De beste drie ruiters per rubriek in dat klassement, mogen starten op het VNSK. Tijdens het Vereniging Nederlandse Studentenruiters Kampioenschap rijden alle deelnemers twee proeven op twee paarden. De eerste proef is op het niveau van de rubriek zelf, de tweede proef van een rubriek hoger. De twee proeven worden ieder beoordeeld door twee juryleden, waarbij het gemiddelde van de beoordelingen meetelt in het klassement.

5. Op zondagochtend werd gestart met het springen
[ img ]

6. Op zondagmiddag vond de dressuur plaats
[ img ]

7. Alle VNSK Deelnemers
[ img ]

8. Alle kampioenen: v.l.n.r. Britt van der Vleut (Kampioen B springen), Paula Boomkamp (Kampioen M Dressuur), Nikki Meekma (Kampioen La Dressuur en L Springen), Heleen Scholtens (Kampioen Bb Dressuur), Jolijn Esendam (Kampioen Ba Dressuur), Ilja Westra (Kampioen Lb Dressuur)
[ img ]

9. Nikki kreeg vanwege haar status als dubbel kampioen een bad in de waterbak van de crossweide van Jan, haar rivaal in het L springen
[ img ]

Al met al was het een erg geslaagd weekend waarbij zoals altijd bij de studentenruiters de gezelligheid bovenaan stond.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


veerledec
Berichten: 6685
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: [FOTO] 50 jaar studentenruiters en studentenkampioenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 06:35

Mooi verslag! Ik kon er helaas niet bij zijn (als oud-lid dan, ik ben helaas mijn studententijd al even voorbij). Dikke aanrader voor alle studenten om dit te gaan doen!


haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 08:37

veerledec schreef:
Mooi verslag! Ik kon er helaas niet bij zijn (als oud-lid dan, ik ben helaas mijn studententijd al even voorbij). Dikke aanrader voor alle studenten om dit te gaan doen!


Bij mij hetzelfde verhaal, maar voor alle huidige studenten een dikke aanrader!

dondeyne
Berichten: 1953
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Maastricht

Re: [FOTO] 50 jaar studentenruiters en studentenkampioenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 08:44

Wat een leuk verslag, proficiat aan alle winnaars! Ik kon er helaas ook niet bij zijn als oud-studentenruiter, maar hiermee komen mooie herinneringen naar boven :)

M_i_R
Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: [FOTO] 50 jaar studentenruiters en studentenkampioenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 08:45

Haha, grappig dat dit direct allemaal oudgedienden aantrekt. Ziet er uit als een geslaagd weekend. Hippeia heeft zich goed laten zien!
voor het overige: Parafrid Powerrrr *\o/*

Valse hoop is ook hoop!

veerledec
Berichten: 6685
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: [FOTO] 50 jaar studentenruiters en studentenkampioenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 09:23

CnC hupsakee :')

miccamaaike
Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 10:19

Haha Veerle :+

Leuk verslag, ziet eruit als een geslaagd weekend! Mooi dat die kampioenslinten weer terug zijn!
Parafrid Powerrrr

dondeyne
Berichten: 1953
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Maastricht

Re: [FOTO] 50 jaar studentenruiters en studentenkampioenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 11:10

Tsja, dan kan ik het niet laten! Hop hop hop hop hopppppp!

miccamaaike
Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: [FOTO] 50 jaar studentenruiters en studentenkampioenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 11:15

Gefeliciteerd trouwens Dondeyne!

M_i_R
Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: [FOTO] 50 jaar studentenruiters en studentenkampioenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 11:22

haha, toch nog even laten gelden he. Fossielen dat we zijn.
Van harte Dondeyne!

Valse hoop is ook hoop!

Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [FOTO] 50 jaar studentenruiters en studentenkampioenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 11:41

Ik zou graag zeggen: Go Go Coco! Maar ik zie geen Concorde ruiters :') Wel een heel leuk verslag en proficiat voor de kampioenen!

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Lied
Berichten: 279
Geregistreerd: 12-11-06

Re: [FOTO] 50 jaar studentenruiters en studentenkampioenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 12:11

Tsja, het verbaast me niks dat Hippeia het zo goed heeft gedaan ;) Hup Hup Hippeia! Geweldig om zo weer een verslag terug te lezen, brengt mooie herinneringen terug aan een prachtige studentenruiter tijd!

Miekelien
Berichten: 503
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Twente

Re: [FOTO] 50 jaar studentenruiters en studentenkampioenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 13:18

Wat leuk om dit op de voorpagina terug te zien! En (geheel terecht) op het oude nest bij Thijs en Lizzy, goede plek.

En dat gaat dit studentenruiter-fossiel ook maar weer terug achter de rollator :')

veerledec
Berichten: 6685
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 13:21

dondeyne schreef:
Tsja, dan kan ik het niet laten! Hop hop hop hop hopppppp!

Doe ik ook wel ff met je mee hoor :D .

En gefeliciteerd *\o/*

annikasofieJarig
Berichten: 1
Geregistreerd: 10-07-19
Woonplaats: Utrecht

Re: [FOTO] 50 jaar studentenruiters en studentenkampioenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 15:04

Het was een top weekend!

Enne.. Hup Hup Hippeia :)

Elise_K
Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Re: [FOTO] 50 jaar studentenruiters en studentenkampioenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 21:51

Hahaha gaat lekker dames :D


Ziet er uit als een geslaagd weekend! Erg knap van een complete commissie die dit voor het eerst doet, om naast het VNSK ook nog een verenigingskampioenschap te organiseren!

Gerrits Fabrio RW (Krack C x Gribaldi) : B+10 |PR: 197| L1+11 |PR: 210| L2+10 |PR:197| M1+13 |PR:206,5| M2+10 |PR:197,5| Z1+12 |PR:233.5| Z2+10 |PR:220| ZZL+1 |PR:213,5|
SGW: B+17 Springen: B*

goldenarrow
Berichten: 8650
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [FOTO] 50 jaar studentenruiters en studentenkampioenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 04:46

Dan kan ik ook niet achterblijven.. JIPPIE JA JJ!

Gefeliciteerd allemaal :D

Volg je mee? Veulens in 2024 <3
[KS-MK] Arabierveulentjes verwacht

Sylvia
Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 15:05

veerledec schreef:
Mooi verslag! Ik kon er helaas niet bij zijn (als oud-lid dan, ik ben helaas mijn studententijd al even voorbij). Dikke aanrader voor alle studenten om dit te gaan doen!

Absoluut een aanrader!! Super leuke tijd gehad bij Cave ne Cadas (Tilburg) en HOP. <3

(en ik zag 'm al langs komen, HOP HOP HOP HOP *\o/* )

Het was me helaas even ontschoten dat het dat weekend al was, te kort dag om nog wat te regelen. Had graag weer wat 'oudgedienden' gesproken!

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Eline_Pine
Berichten: 12
Geregistreerd: 24-02-12
Woonplaats: Nijmegen

Re: [FOTO] 50 jaar studentenruiters en studentenkampioenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 20:49

Het was echt een geweldig weekend! *\o/*

Lieve Sacha, ik mis je zo!

Vientje
Berichten: 4935
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 08:06

Wat leuk, ik had het helemaal gemist!! Jammer zeg, ziet er geslaagd uit :) Flashback naar die goeie ouwe studententijd inderdaad! Waren er nog veel fossielen aanwezig, of vooral huidige studentenruiters?

HOP HOP HOP HOP *\o/* ...en natuurlijk ook nog go Chevies *\o/* ook al bestaan die niet meer :P *nostalgie*

Miep & Pinda & Jipje :+:

tuija_r
Berichten: 66
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 18:53

Het was zeker een geslaagd weekend! Bedankt voor alle vrijwilligers, deelnemers en sponsoren :)

HOOOOOP HOP HOP HOP! *\o/*

Fleury
Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [FOTO] 50 jaar studentenruiters en studentenkampioenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 09:20

Waren er nog veel oud-studentenruiters gekomen?

Hele goede herinneringen aan mijn tijd bij de Chevies (Maastricht) Concorde (Eindhoven, nu nog als donateur) en Hop. En natuurlijk de bestuursjaren bij de SNS en later de VNS!

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Gittta, Jolynne, JoyenUnory, lletam, maessie, Piekosjj, Ringo1973, Saintelette, snorkel1986, x_Elise, xSuuzerd en 29 bezoekers