Zou je nu nog een Huawei kopen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
germie
Berichten: 25880
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Zou je nu nog een Huawei kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-19 17:09

Ik ben begonnen met een zoektocht naar een nieuwe telefoon. Moet onder de 200 euro zijn en het liefst zo veel mogelijk kunnen. Ben totaal geen expert op het gebied van smartphones.

Ik heb een Huawei P8 lite en je hebt nu de P20 lite en de P smart voor een leuke prijs. Maar Huawei, Android en de VS. Zou je dus nu nog een Chinese telefoon van Huawei durven kopen?

En Xiaomi?

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Summerfly
Berichten: 2901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 17:18

Ik lees even mee want zit met hetzelfde. Mag over 2 weken mijn abbonement verlengen en hoewel mijn Samsung A5 het nog wel prima doet, ben ik toch wel aan een telefoon met een betere camera en meer opslagruimte toe. Mijn oog was gevallen op de P30 Lite van Huawei, maar ik weet niet zeker hoe slim het is om er één aan te schaffen en voor 2 jaar eraan vast te zitten..

Vealosz
Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 17:20

Ik heb vorige week voor de kleine een Huawei gekocht. Absoluut een aanrader en zitten te denken om voor ons zelf ook eentje te halen. :j

Systeem is goed, camera is mooi.

:¨·.·¨:
`·.
Kaya

primera
Berichten: 919
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 17:22

Ik twijfel ook, mijn oude Huawei wil ik eigenlijk vervangen voor een nieuwere Huawei. Ik denk dat ik er uiteindelijk wel voor ga, moet alleen even kijken bij welke provider

alice0cullen
Berichten: 2430
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Zou je nu nog een Huawei kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 17:50

Mijn abonnement liep vorige maand af, heb nu een Huawei p10 en wou gaan voor de p30. Maar heb hem eerst maar omgezet naar prepaid. Ben toch nog een beetje huiverig als het aankomt op Huawei. Het zijn mooie telefoons die het prima doen maar ja, straks hebben ze nog meer gelazer en zit ik met een telefoon waar je heel veel functies niet meer van kan gebruiken.

Van een ruin kan je eisen, aan een hengst kan je het vragen en bij een merrie moet je 3-voudig schriftelijk verzoek indienen.

Riding: The art of keeping the horse between you and the ground.

stalxpaard
Berichten: 1109
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 17:50

Ja, ik wel, heb onlangs nog de mate 20 lite gekocht voor mezelf als opvolger van mijn p9 lite die na 2 jaar, in tegenstelling tot alle Samsungs die ik hiervoor gehad heb, nog perfect werkte. En tot nu toe ben ik heel blij met mijn keuze. Hij draait als een tierelier en doe absoluut niet onder voor de nieuwe samsung van mn pa

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Zou je nu nog een Huawei kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 17:57

Ja hoor ik zou het wel durven, maar volgens mij is Huawei tegenwoordig ook al een stuk duurder?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

black_kelpie
Berichten: 7773
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 17:58

Ik zou het zelf niet doen, hier draait alles op Android en als mijn telefoon daar niet (meer) mee door één deur zou kunnen zou ik dat aardig irritant vinden.

Huawei kan wel zeggen dat hun besturingssysteem straks sneller en beter is, maar dat moeten we nog maar zien natuurlijk :+

germie
Berichten: 25880
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Zou je nu nog een Huawei kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-19 18:06

Ik zit dus met de apps. Ik moet ook nog zien te achterhalen hoe ik mijn oude telefoon overzet op een nieuwe, dat schijnt eenvoudig te zijn, maar ik snap het nog niet. De nieuwe telefoon is er ook nog niet. Maar sinds gisteren laadt mijn 3 jaar oude P8 lite slecht op. en ontlaadt in 2 uur tot 50% bij gebruik.

Is dat overzetten van apps echt zo simpel? Ik heb namelijk een aantal apps die niet meer leverbaar zijn en een paar betaalde apps die ik wil houden zonder opnieuw te betalen.

Maar als je niet voor Huawei gaat, wat dan wel? Ik twijfel enorm omdat ze geen contract meer met Android hebben. Krijg je dan geen nieuwe android updates meer?
Dat je geen nieuwe updates meer krijgt was bij mij de reden dat binnen 1 jaar mijn Aldi-telefoon bij het schroot kon. Want de apps kregen wel updates en werkten toen niet meer. Daar wil ik dus niet meer mee zitten.
Als besturingssysteem is het android en niets anders wat ik wil hebben.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Luckystory
Berichten: 3462
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 18:08

Ik was van plan eentje aan te schaffen maar ga het niet wagen.
Los van het feit dat ik niet zit te wachten op een besturingsprogramma dat niet meer ondersteund wordt, stel ik mij ook vragen bij oa. het volgende:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20190703_04491947

We kunnen wel allemaal Trump een idioot vinden. En misschien zijn er geen concrete bewijzen, de beschuldiging van spionage van de Chinezen lijkt toch niet helemaal uit de lucht gegrepen.

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 18:09

Ik zou het ook niet doen, vooral omdat android niet meer ondersteunt word en ik moet nog maar zien of ze dan met een eigen OS komen en hoe die werkt. Ik vind het toch fijn om up todate te zijn met mijn OS zodat beveiligings lekken gedicht kunnen worden en ik al mijn apps kan blijven updaten.

Cinderella
Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Re: Zou je nu nog een Huawei kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 18:28

Mijn man heeft twee weken geleden een P30 pro aangeschaft en alles werkt prima. :)
We zaten ook te twijfelen, maar stel dat het ergste zou gebeuren en Android niet meer beschikbaar zou zijn, gaat Huawei op een eigen platform draaien. Ik denk dat dat ook prima is. En anders maar weer kijken voor een andere telefoon... :')

_Reneee
Berichten: 5779
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Zou je nu nog een Huawei kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 19:00


DreamGuide
Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Zou je nu nog een Huawei kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 19:03

Ik heb ook een Huawei gehad, en die werd na een paard maanden toch sloom! Terwijl ik er echt niks geks mee doe en hem niet vol gooi.

Nee, voor mij nooit meer Huawei. Zeker niet na die enge spionage verhalen.

Ik heb nu een Oppo, nieuw merk in Europa en beschikbaar via T-Mobile. Tot nu toe super tevreden mee! Qua systeem sterkte vergelijkbaar met de nieuwste iPhone maar minder dan. De helft van de prijs!

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

MeggiieTommy
Berichten: 399
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 19:46

Ik heb iets langer dan een maand geleden een Huawei gehaald. Tot nu toe heel tevreden over. Met al het gedoe zou ik er nu langer over nadenken of ik er een zou nemen. Apps overzetten gaat heel makkelijk. Kan via een app.

Mariska.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 20:20

Ik verplaats dit topic van Mensenwelzijn en sport naar Huis, tuin en techniek. Daar past het beter. :)

germie
Berichten: 25880
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-19 06:22

Cinderella schreef:
Mijn man heeft twee weken geleden een P30 pro aangeschaft en alles werkt prima. :)
We zaten ook te twijfelen, maar stel dat het ergste zou gebeuren en Android niet meer beschikbaar zou zijn, gaat Huawei op een eigen platform draaien. Ik denk dat dat ook prima is. En anders maar weer kijken voor een andere telefoon... :')

Ik wil minstens 3 jaar met een telefoon doen. Ik vind 200 euro voor 3 jaar ook genoeg. Dus ik zoek echt iets wat wel zo lang meegaat. Dat is dus mijn angst.
Het ergste is als je geen Android meer hebt is dat je je dure betaalde apps ook kwijt bent.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 06:24

Ik heb een Sony Xperia Z1 van inmiddels ruim 4.5 jaar oud en die gaat de 5 a 6 jaar zeker wel redden. Zolang ie prima blijft werken heb ik geen reden om een andere telefoon te kopen, maar zodra ik een nieuwe moet zal het wel weer een Sony worden.
Is natuurlijk wel het iets duurdere segment maar ze gaan lang mee, zelfs de batterij is nog prima.
Plus dat Sony camera's over het algemeen erg goede foto's maken.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

jesito
Berichten: 12790
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Zou je nu nog een Huawei kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 06:33

Ik heb al jaren Huawei, dit is al mijn 3e toestel.
Ik heb nu de P smart. Fijn toestel al vind ik de camera wat minder.
Bij de Huawei p20/30 pro is de camera een stuk beter, maar dat is ook een duurder toestel.
Dingen overzetten gaat via phonecloon vrij makkelijk.

jesito
Berichten: 12790
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Zou je nu nog een Huawei kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 06:34

Huawei is momenteel trouwens weer in onderhandeling met google

germie
Berichten: 25880
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-19 06:45

jesito schreef:
Ik heb al jaren Huawei, dit is al mijn 3e toestel.
Ik heb nu de P smart. Fijn toestel al vind ik de camera wat minder.
Bij de Huawei p20/30 pro is de camera een stuk beter, maar dat is ook een duurder toestel.
Dingen overzetten gaat via phonecloon vrij makkelijk.

Ok, de smart heeft dus een mindere camera. Ik zie dat de P20 lite lastiger verkrijgbaar is.
De gewone P20 wordt te duur.
Maar ja, dat Android vind ik toch echt wel een dingetje. Ik hoop eigenlijk dat mijn telefoon het nog even volhoudt (maar sinds maandag laadt ie slecht op en is in 2 uur naar 56% gezakt bi jgebruik.

En om 6.45 van de lader gehaald, alleen maar met wifi aan naast me gelegd om 1 sms te ontvangen en zit nu ook nog maar op 95%. Dus ik vrees het ergste.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Zou je nu nog een Huawei kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 06:47

Ik zet geregeld apps die ik niet gebruik gewoon handmatig uit. Vaak draait er een hele hoop meuk op de achtergrond dat energie vreet.
Door ze uit te zetten spaar je veel batterij. Mijn internet staat ook nooit aan tenzij ik het nodig heb.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Dropneus95
Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Re: Zou je nu nog een Huawei kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 07:13

Ik heb jaren een Huawei gehad en wilde weer een nieuwe. Ik ging voor de P smart, maar het scherm was veel te kwetsbaar voor mijn gebruik. Ik heb uiteindelijk een Motorola moto g6 plus gekocht. Hele goede telefoon en onder de 200 euro. Helaas is die verdronken in Santa Monica een paar weken terug :') twijfelde of ik weer voor een Huawei zou gaan omdat ik dat toen toch zo'n fijne telefoon vond, maar ik ga toch weer voor een Motorola denk ik door al dit gedoe.

~ Enjoy the little things, Carpe diem ~

jesito
Berichten: 12790
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Zou je nu nog een Huawei kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 07:40

Ik heb nog een gloednieuwe p smart liggen van mijn man, die had de telefoon aangescnaft en kreeg toen een nieuwe telefoon van t werk met dual sim.
Dus zijn eigen telefoon ligt in de la. Maar die van mij is nu 2 jaar oud dus durf m ook niet weg te doen.

Het is idd even afwachten wat er gaat gebeuren met huawei op welke software dat die kan blijven draaien.
De huaweis die in omloop zijn die zouden gewoon op andriod blijven draaien. Ik ga ervan uit dat als dat niet meer kan, huawei toch met een goede oplossing komt aangezien ze anders niet lang meer zullen bestaan ben ik bang.
Ik wacht dat even af.

germie
Berichten: 25880
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-19 07:42

Cayenne schreef:
Ik zet geregeld apps die ik niet gebruik gewoon handmatig uit. Vaak draait er een hele hoop meuk op de achtergrond dat energie vreet.
Door ze uit te zetten spaar je veel batterij. Mijn internet staat ook nooit aan tenzij ik het nodig heb.

klopt, maar internet uitzetten en dan weer aanzetten betekent 10 minuten niets kunnen doen. DUs ik vrees echt dat ie op z'n eind loopt.

Zwakke schermen moet ik ook niet hebben. Had ik niet verwacht van Huawei omdat de P8 lite namelijk al eens koppie onder geweest is en er totaal niets gebeurd is. (heb er wel een hoesje omheen, maar natuurlijk zitten de gaatjes voor laden en microfoon onafgeschermd). Maar 1 seconde net onder water ging dus goed. Waarschijnlijk net geluk gehad dat er nog wat lucht voor de gaatjes zat.

Maar ik zit dus vooral met het Android gedoe. Ik wil wel updates ontvangen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _CS_, Arjette15, bonnielau, JudithGigi, Lisewiesje, Nagini, Piekosjj en 19 bezoekers