Warm water gebruiken

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
xRoossie95
Berichten: 1367
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Re: Warm water gebruiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 19:19

Nooit geweten dat het slechter zou zijn. Ik drink warm water uit de kraan heel fanatiek :')

Gavantos B+0 | ✖ Max B+11 L1+9 | Akyra B+8



gerpiegorp
Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 19:23

Onze kraan duurt eeuwen voordat 'ie warm is, dus voordat ik daar warm water uit krijg om te koken, heb ik dat koude water al 3 keer kunnen aan de kook kunnen brengen volgens mij :+
Lauw water vind ik niet lekker, maar moet zeggen dat ik het wel altijd leuk vind om water te drinken in de douche, misschien wel een beetje triest :')

...
Ik ben gerpiegorp

Ibbel
Berichten: 48928
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Warm water gebruiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 19:27

Blijft de vraag voor de mensen die koud water aan de kook brengen: in wat voor metalen waterkoker (met op z'n minst een metalen verwarmingselement ook al is de rest van plastic) of fluitketel doen jullie dat dan, en denk je echt dat daar géén metaaldeeltjes uit vrij komen? :+

Suzanne F.
Berichten: 48946
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 20:13

Hier pak ik ook altijd heet water om eitjes in te koken. Dan kookt het water sneller.
En de flesjes pap voor mijn dochter maakte ik vroeger ook met warm water, ze leeft nog steeds.
Het is gewoon koud water wat door de CV ketel verwarmd wordt. Lijkt me verder geen gevaar of probleem.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 20:15

Badeendje schreef:
Nee, ik vind dat vies. In warm water lossen metaaldeeltjes (relatief veel) makkelijker op. Gewoon koud water verwarmen is beter.


Maar hoe verwarm je dat dan zonder metaal? In de magnetron ofzo?

Ik drink gewoon warm water. Nooit last van gehad. Is ook gewoon veilig met de leidingen van nu :j

[o]

Nickolay
Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: Warm water gebruiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 20:18

ik had hier nog nooit van gehoord

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Warm water gebruiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 20:34

Ik heb altijd geleerd dat je warm water uit de kraan beter niet kunt drinken, dus ook niet onder de douche. Wij gebruiken thuis alleen warm water om de vaat te laten weken voordat het de vaatwasser ingaat. Als ik kook dan kook ik koud water in de waterkoker voordat het de pan ingaat want ik heb geen geduld. :D verder gebruiken wij eigenlijk geen warm water behalve voor douchen.

Badeendje
Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 17:02

Ibbel schreef:
Blijft de vraag voor de mensen die koud water aan de kook brengen: in wat voor metalen waterkoker (met op z'n minst een metalen verwarmingselement ook al is de rest van plastic) of fluitketel doen jullie dat dan, en denk je echt dat daar géén metaaldeeltjes uit vrij komen? :+


Het gaat niet om het metaal an sich, maar wel metaal. In leidingen kan allerlei troep zitten, denk aan lood. Daarvan heb je liever niet te veel in je lijf. In je waterkoker zit geen lood, dus daar kan je water prima in verwarmen.

Elk bad heeft er eendje.

Chiren
Berichten: 534
Geregistreerd: 19-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 17:09

Waterbedrijven kunnen je veiligheid niet garanderen omdat ze niet weten hoe schoon je boiler is. De vervuiling ontstaat namelijk tijdens het verwarmen in je boiler, niet in de toevoerleidingen zoals hier beweerd wordt.

Dus dat de leidingen tegenwoordig veilig zijn heeft werkelijk niets te maken met de drinkveiligheid.

I won't stay quiet
'Cause staying silent's the same as dying


&if=1

Koper
Berichten: 30087
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 17:28

F_Orumster schreef:
Om sneller te koken verhit ik koud water met de waterkoker voor ik het in de pan doe.

Maar hoe lang duurt het dan voordat jouw waterkoker kookt? Zo heel veel sneller is het toch niet? En dan doe je het in een koude pan die ook eerst warm moet worden.

De logica ontgaat mij gewoon even. Maar wie weet ligt dat wel aan mij :+

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 17:37

Een waterkoker is sowieso energiezuiniger dan een fluitketel. Laat staan een pan die nog slechter isoleert.
Ik kook altijd met water uit de waterkoker. Scheelt veel tijd en ik probeer zuinig te zijn met gas.

nowylover
Berichten: 906
Geregistreerd: 13-12-08
Woonplaats: Oosterwolde GLD

Re: Warm water gebruiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 17:56

Ik gebruik regelmatig warm water als ik water wil koken en voor fles maken van de kleine meid gebruik ik ook gewoon warm water in plaats van het gekloot met opwarmen in de magnetron.

Tjitske van 't Oosterzand (Fridse 423 X Lute 304)
Eip-Jan N. (Omer 493 X Fridse 423) verkocht

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Warm water gebruiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 18:00

Het grootste probleem zou zijn bij loden leidingen omdat lood meer oplost in warm water dan ik koud water. Als je geen loden leidingen hebt en als waterverwarmer een doorstroommodel denk ik dat het geen kwaad kan. Als je een boiler hebt liever niet, want daar staat het water toch al een tijdje in stil.

Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 18:05

Ibbel schreef:
Blijft de vraag voor de mensen die koud water aan de kook brengen: in wat voor metalen waterkoker (met op z'n minst een metalen verwarmingselement ook al is de rest van plastic) of fluitketel doen jullie dat dan, en denk je echt dat daar géén metaaldeeltjes uit vrij komen? :+
Wel nee, al die deeltjes blijven in het filter hangen :j

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 18:13

Ibbel schreef:
Blijft de vraag voor de mensen die koud water aan de kook brengen: in wat voor metalen waterkoker (met op z'n minst een metalen verwarmingselement ook al is de rest van plastic) of fluitketel doen jullie dat dan, en denk je echt dat daar géén metaaldeeltjes uit vrij komen? :+

Van welk materiaal zijn jouw pannen gemaakt?

Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 18:14

Astorga schreef:
Ibbel schreef:
Blijft de vraag voor de mensen die koud water aan de kook brengen: in wat voor metalen waterkoker (met op z'n minst een metalen verwarmingselement ook al is de rest van plastic) of fluitketel doen jullie dat dan, en denk je echt dat daar géén metaaldeeltjes uit vrij komen? :+

Van welk materiaal zijn jouw pannen gemaakt?
Hier van hout :')

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

F_Orumster
Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 20:03

Koper schreef:
F_Orumster schreef:
Om sneller te koken verhit ik koud water met de waterkoker voor ik het in de pan doe.

Maar hoe lang duurt het dan voordat jouw waterkoker kookt? Zo heel veel sneller is het toch niet? En dan doe je het in een koude pan die ook eerst warm moet worden.

De logica ontgaat mij gewoon even. Maar wie weet ligt dat wel aan mij :+

Het scheelt heel veel tijd vind ik. De pan zet ik een paar tellen droog zodat ie niet koud is als ik het wat er toevoeg.

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 20:05

Badeendje schreef:
Ibbel schreef:
Blijft de vraag voor de mensen die koud water aan de kook brengen: in wat voor metalen waterkoker (met op z'n minst een metalen verwarmingselement ook al is de rest van plastic) of fluitketel doen jullie dat dan, en denk je echt dat daar géén metaaldeeltjes uit vrij komen? :+


Het gaat niet om het metaal an sich, maar wel metaal. In leidingen kan allerlei troep zitten, denk aan lood. Daarvan heb je liever niet te veel in je lijf. In je waterkoker zit geen lood, dus daar kan je water prima in verwarmen.


Als je in een heel oud huis woont misschien, maar er zijn nagenoeg geen loden leidingen meer.

[o]

Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 20:12

verootjoo schreef:
Badeendje schreef:

Het gaat niet om het metaal an sich, maar wel metaal. In leidingen kan allerlei troep zitten, denk aan lood. Daarvan heb je liever niet te veel in je lijf. In je waterkoker zit geen lood, dus daar kan je water prima in verwarmen.


Als je in een heel oud huis woont misschien, maar er zijn nagenoeg geen loden leidingen meer.
Hoe zit dat met een huis uit 1300 zoveel?

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Warm water gebruiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:28

Geen idee :+ mijn huis komt uit 2010.
Maar mag toch hopen dat tussen 1300 en 2019 de leidingen toch al eens vervangen zijn :P

[o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 14 bezoekers