KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 06:12

Ja vooral de aankoop van de moeder van deze bleek een wijze beslissing :D We hebben altijd wel gefokt en dat gaf wel leuke sportpaarden maar deze geeft ze nog net wat extra :) Deze merrie is is de halfzus van die hengst die naar het verrichtingsonderzoek mag. Wanneer ga jij naar de CK? Heb geen flauw idee in welke hoek van NL jij zit haha :)



Marie72
Berichten: 176
Geregistreerd: 30-11-11
Woonplaats: Achterhoek

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 15:05

Hallo, daar ben ik ook weer. We zaten ruim twee weken in Frankrijk. Heb wel beetje bijgelezen, in elk geval van harte gefeliciteerd aan iedereen met een kersverse stermerrie!! En als het niet is gelukt, gelukkig heb je je eigen fijne paard nog en er zijn meer wegen die naar Rome (of een predikaat) leiden. Weet ik uit ervaring!

Onze merrie is in Kootwijkerbroek ster geworden! Ze was toch weer erg gespannen, het is wel een portretje hoor. Mede daardoor vielen de punten iets tegen, toch nog wel 80 voor draf. Exterieur hadden we (en van de trainingsstal ook) wat hoger verwacht dan 70. Ze heeft echt een goed model, maar nog wel wat jeugdig en arm bespierd. Ook zal ze nog wel een cm of vijf groeien. Jammer dat daar niet doorheen werd gekeken.

Nu op naar de CK Gelderland zaterdag, wie gaat daar ook alweer nog meer heen hier? Heb nog wel even getwijfeld. Ze laat zich namelijk aan de hand niet best zien, kruipt in elkaar van spanning. Denk dus niet dat ze voorlopig keur wordt, maar awel, we zijn nu deze weg ingeslagen dus laten we maar kijken wat het wordt.

Volgende week gaan ze haar zadelmak maken, dus met beetje geluk zit ik over een maandje op mijn eigen stoere jonkie!! Kan het bijna niet geloven, lijkt wel gisteren dat ze werd geboren...

Seven
Berichten: 21125
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 18:04

Onze merrie is ster geworden
Ik kon er helaas niet bij zijn moest met spoed naar het ziekenhuis nu net weer thuis en kreeg het doorgestuurd.
Niet de beste punten 70/75 maar goed genoeg op naar de ck <3

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Seven
Berichten: 21125
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 19:52


Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Vulina
Berichten: 6464
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 19:58

Gefeliciteerd Marie en Seven! Super fijn!

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
Fokadvies voor dressuur paarden

ajesca123
Berichten: 1928
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 19:58

Seven schreef:
[ [url=m/3Gj4Oj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/AWNlSu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zbKn4w.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/F2ZCY2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nog wat fotootjes die m'n man heeft gemaakt


Gefeliciteerd! Wie was bij jullie de keurmeester?

Fidelity 10-7-2010 Zhivago x Sandro King.
Phoebe La Vie 16-5-2020 For Ferrero x Zhivago
Solaine La Vie 2-4-2022 For Ferrero x Zhivago.
La Fidèle 3-6-2016 Valdez x Zhivago.
Par Fiero 11-4-2020 For Ferrero x Valdez.

Rust zacht Ajesca ik mis je meisje! 27-09-2012

Seven
Berichten: 21125
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 20:02

Bedankt beide

Ben er blij mee was een heel sterke groep waar ze in zat.
Floor was bij ons de keurmeester

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Marie72
Berichten: 176
Geregistreerd: 30-11-11
Woonplaats: Achterhoek

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 07:44

Gefeliciteerd Seven! Mooie merrie inderdaad, al goed ontwikkeld. Wat is het voor bloed (sorry, kan het niet zo goed bijhouden hier) Bij ons keurden Floor en Bart. Zouden er dan op de CK andere keurmeesters zijn?

Seven
Berichten: 21125
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 07:55

Ze is een ferdeaux x havidoff
Ze is erg ontwikkeld veel spier, ze mocht zich in Galop beter laten zien maar dit is een paard wat zich daarin aan de longe dan beter laat zien als los. Daarnaast is ze nog wat overbouwd en wat neerwaarts dus ze is gewoon ontzettend eerlijk beoordeeld en heeft gekregen wat we zelf ookal zeiden.
Ze mag ook een ibop lopen dus hopelijk kan ze zich kwa dan weer beter laten zien kwa gangen.

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Elisa2
Berichten: 36490
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 08:00

Gefeliciteerd Marie, wat voor een is het qua bloed? ik ga wellicht naar de CK zaterdag.

Seven, jij ook gefeliciteerd! het is toch al een heel paard geworden. Wat zijn je verdere plannen met haar?

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Seven
Berichten: 21125
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 08:06

Ja ze is erg snel gegaan kwa ontwikkeling, we willen haar straks baar de ck doen en de ibop voor elite en dan een keer een veulen en de sport in.
Ze is zeker geen eind product maar wel een merrie waar we hopen dat uit te kunnen fokken.

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Carmuh
Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 08:42

Gefeliciteerd marie en seven!

Humulandra Ren STER,PROK,SPORT(Oscar X Dillenburg): B+18(PR:207)-->L1+13(PR:203)-->L2+10(PR:196)-->M1+11( PR:201)-->M2+12(PR:191)-->Z1+11 (PR: 223.5)-->Z2+10(PR:228)-->ZZL+11(PR:228,5)-->
Nèjustico KB (Just Wimphof X Oscar)

mirjamalvaro
Berichten: 14611
Geregistreerd: 19-08-04

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 08:48

gefeliciteerd :)

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Marie72
Berichten: 176
Geregistreerd: 30-11-11
Woonplaats: Achterhoek

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 09:23

Bedankt allemaal! Elisa, de mijne is een Grand Galaxy Win x Sorento. Heb jij er ook één voor de CK zaterdag?

Oh ja Seven, de Ferdeaux. Klinkt een beetje als mijne, laat aan de longe echt goede dingen zien, maar heeft nog wel jaartje tijd nodig om te groeien en ontwikkelen. Dan wordt ze echt ruig denk ik.
Maar voor zaterdag hoop ik maar niet teveel op het voorlopig keurpredikaat. Heb jij wel het idee dat het erin zit? Vind het ook erg lastig, ben natuurlijk niet op de stamboekkeuring geweest, en in Kootwijkerbroek liep sowieso enorm sterke groep. Dertig dressuurpaarden of zo, allemaal ster met goede punten

Seven
Berichten: 21125
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 09:36

Ik hoop er op de draf is d'r beste gang en aan de hand leek ze goede dingen te laten zien. Ik durf niet gelijk te zeggen dit word hem heb paarden met 80 80 niet gelijk voorl. Keur zien worden dus tis afwachten.

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Elisa2
Berichten: 36490
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 11:08

Gelderland is meestal een sterke provincie, ik heb er geen maar ga kijken. Ze zijn ook pas 3 he, en de beste keuringspaarden zijn niet altijd de beste sportpaarden.

Seven: dat zijn mooie plannen, ik ben wel heel benieuwd naar haar ontwikkeling. Mij spreekt ze erg aan in ieder geval.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Marie72
Berichten: 176
Geregistreerd: 30-11-11
Woonplaats: Achterhoek

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 12:41

In elk geval veel succes Seven, ik duim voor je! Ligt inderdaad ook aan de vorm van de dag. Mijne draaft ook extra, maar dus niet aan de hand :n .

Elisa je hebt helemaal gelijk hoor. En keuringsresultaten worden ook steeds minder van belang, sport zegt toch meer. Maar het spelletje is wel erg leuk vind ik, en sowieso belangrijk om een correct paard te hebben, voor fokkerij maar ook met het oog op duurzaamheid. We hebben er al best veel geld ingestoken, dus daarom is het beetje jammer dat het er niet helemaal uitkomt maar hee, ze heeft al enorm veel geleerd en is natuurlijk wel gewoon ster geworden (en gaat straks lekker weer mee naar huis, waar we van haar kunnen genieten)

Seven
Berichten: 21125
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 13:37

Bedankt Elisa
Tis ook echt mijn type paard nu wat lengte erin fokken

Dat is altijd afwachten Marie
Wanneer moeten jullie?

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 14:17

Seven schreef:
Ze is een ferdeaux x havidoff
Ze is erg ontwikkeld veel spier, ze mocht zich in Galop beter laten zien maar dit is een paard wat zich daarin aan de longe dan beter laat zien als los. Daarnaast is ze nog wat overbouwd en wat neerwaarts dus ze is gewoon ontzettend eerlijk beoordeeld en heeft gekregen wat we zelf ookal zeiden.
Ze mag ook een ibop lopen dus hopelijk kan ze zich kwa dan weer beter laten zien kwa gangen.

Leuk bloed! Ik ben echt altijd verliefd op United-koppies zo blijkt maar weer :D

Rytm
Berichten: 4868
Geregistreerd: 19-02-04

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 17:49

Gefeliciteerd allemaal!
Knap paard Seven!

Klinkt hier ook zo bekend wat jullie zeggen.. mijne is ook nog zo jeugdig en aan het groeien, dat ik ook betwijfel of ze voorl. keur wordt, maar ga het wel proberen.
De fokker zei iig dat ik moest gaan en hij is vrij ervaren in dat soort dingen dus dat geloof ik dan wel.
Wij mogen volgende week zaterdag op.

Kendra
Berichten: 8711
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 21:59

Ik meld me ook even weer. Goed nieuws, onze Kristal (Baltic x Cherie elite v. Padinus) ook ster in Bronneger. En vooral zó braaf.... geen stap verkeerd, netjes wachten. Mooi voorwaarts door het lijntje gesprongen. Één keer een fout maar de volgende keer direct hersteld. Topper!
Maar ook hier twijfel over de CK, ze is een beetje neerwaarts gebouwd, dus voorlopig keur zal er wel niet in zitten. Maar waarschijnlijk gaan we wel een rondje springen in De Wolden, dus misschien toch maar proberen - we zijn er dan toch....

[ img ]
[ img ]

Seven
Berichten: 21125
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 22:27

Gefeliciteerd kendra
Mooie merrie

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Kendra
Berichten: 8711
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 22:40

Dank je Seven, jij ook gefeliciteerd!
Mooi paard, goed ontwikkeld voor een 3-jarige.
Maar ik snap dat het nog even zoeken is naar de beste route.

Seven
Berichten: 21125
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 22:44

Ja is altijd afwachten, ach vaker naar de ck mag dus als het niet lukt mag ze later weer eens als ze dan is verbeterd :D
Ik ben al helemaal gelukkig met de ster :D was een heel sterke groep dus ik blijf positief

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 00:05

Wij hadden vorig jaar ook eentje ster met 70/75 en die ging op de CK extra lopen en werd toen wel voorlopig keur dus we proberen dit jaar gewoon ook en we zien wel. Die merrie van ons kan beter draven dan ze nu liet zien dus wie weet, en lukt het niet heeft ze toch weer een ervaring extra gehad. Ondertussen proberen we ze nog vol te krijgen alsnog.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 7 bezoekers