[VOLG] Ik zocht een paard..

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
MarjanB
Berichten: 16304
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

[VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-19 14:19

En ik kocht heel wat anders :')

Denk dat veel mensen wel een bepaald beeld hebben van wat voor een paard ze willen. Nou dat had ik ook, ik wilde een braaf beest en vooral geen projectje. (ik heb vorig jaar vliegles gehad en mn heiligbeen weer gebroken dus tijd niet gereden en zelf onzeker) Nou ja braaf was ze met proefrijden maar het is toch ergens wel een projectje. Medisch zit er een heel verhaal aan, de behandelend dierenarts gesproken en die zei tja het is ergens mis gegaan met een verkeerd zadel en ze stond slecht op de voeten. Vanuit daar meerdere problemen ontstaan en zijn ze wel 3 jaar aan het dokteren geweest. Na dat telefoontje dacht ik nee ik doe het niet. Ik verkoper bellen van ja ik ga het niet doen en al zeker niet voor het geld wat je wil hebben. 10 minuten later kon ik naar boven naar mijn vriend roepen, schat ik geloof dat ik net een paard heb gekocht _O- Afgelopen maandag is ze gebracht.

Wat heb ik gekocht:
Naam: Kiara
NRPS Remiro x Rubiquil
163
11 jaar
Z2+ 9 en B springen +22

Mijn doelen, fijn kunnen rijden, beetje klooien in de bak en lekker naar het bos.

Hier net gebracht:
[ img ]
Voor eerst op de poetsplaats (zit flinke deuk in spier waar zadel zat)
[ img ]

Eerste werkpuntje..
LV voor
[ img ]
LV na
[ img ]
RV voor
[ img ]
Rv na
[ img ]
Lijkt ook wat ontspannender te staan (doe ook elke dag oefeningen voor rug bollen en schoftlift)
[ img ]


Eerste keer aan de longe met bijzetjes, mijn bedoeling is om dr eerst te leren ontspannen over de rug te komen. Ze is enorm scheef waardoor ze soms ook iets richting onregelmatig lijkt maar denk dat dat over een tijdje er wel uit is.
https://www.youtube.com/watch?v=8YBS6_X80kk
Eerste keer longe na nieuwe ijzers (ik vind dr zoeken naar balans maar lijkt wel fijner in het voorbeen en ze was ook veel voorwaartser uit zichzelf)
https://www.youtube.com/watch?v=vCdO-YPO1Yg

Vandaag ongepoetst op de wei :D

[ img ]
[ img ]
[ img ]


Merk ook dat ze praatjes begint te krijgen :+ vanmorgen liep ze ineens in een heel ander weiland terwijl ik dacht dat ze braaf mee liep. Op de terugweg trok ze me mee naar stal, dus ze krijgt ook gelijk opvoeding nu haha.

Wat nu nog op de planning staat: woensdag osteopaat en dry needeling en 24e komt zadelmaker. En verder? Alles op z'n tijd en gaan het zien.

Modjes ik wil er eigenlijk een volgtopic van maken kan dat?

Moderatoropmerking:
Er staat hier een moderatoropmerking, lees deze eerst goed door voordat je reageert.
Laatst bijgewerkt door LindyH op 24-09-19 18:59, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Link naar moderatoropmerking toegevoegd.

Life is a balance of holding on, and letting things go…


Avalanche
Berichten: 15794
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 14:26

Knappe merrie :) ik ben benieuwd naar het vervolg :)

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Alja
Berichten: 25519
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 14:35

Ik ga mee volgen

Heb wel het idee dat je op een bepaald type paard valt ;)

ONDERSCHRIFTLOOS

tyleysmiley
Berichten: 1894
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 14:36

Ooh wauw, die pootjes voor en na, wat een topsmid heb jij...
Prachtige merrie zeg <3

MarjanB
Berichten: 16304
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-19 14:38

Alja schreef:
Ik ga mee volgen

Heb wel het idee dat je op een bepaald type paard valt ;)


hahaha hoe kom je er bij _O-

En dank jullie!

Life is a balance of holding on, and letting things go…

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 14:52

Je krijgt wat je nodig hebt. :D Wij kwamen (wel heel extreem) met exact het tegenovergestelde thuis van wat we zochten. We zochten een ruin >1.65m., stevig, kalm en geschikt voor een beginnende ruiter (mijn man), oh en absoluut niets wits.
We kwamen terug met een Mini Appaloosa, vos few spot, 97 cm hoog, hengst, en ons recreatie rijden verhaal werd omgebogen tot een hele berg men-ambities :))

Ik vind dat je een heel aansprekend paard hebt gekocht. Ben benieuwd hoe ze zich ontwikkelt en het zou leuk zijn als het een volgtopic wordt!

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 14:59

MarjanB schreef:
Merk ook dat ze praatjes begint te krijgen :+ vanmorgen liep ze ineens in een heel ander weiland terwijl ik dacht dat ze braaf mee liep. Op de terugweg trok ze me mee naar stal, dus ze krijgt ook gelijk opvoeding nu haha.

Wat nu nog op de planning staat: woensdag osteopaat en dry needeling en 24e komt zadelmaker. En verder? Alles op z'n tijd en gaan het zien.

Jaja, je hebt weer een meid uitgezocht hè.
En wees eerlijk, een paard zonder eigen initiatief is het ook niet }> Dat hoofd op die een-na-laatste foto, dat zegt toch genoeg.

Alvast een hoop lol gewenst, daar gaat ze wel voor zorgen :j

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

MarjanB
Berichten: 16304
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-19 15:06

@frummels hahaha dat is inderdaad heel wat anders! Al zijn mini spikkels ook heel leuk :D en dank je!

@ikke, Jup echte merrie Haha ik hou d’r van. Denk dat ik inderdaad heel veel plezier ga hebben met d’r al zou ik haar vast wel eens achter het behang willen plakken.

Life is a balance of holding on, and letting things go…

Suzanne F.
Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 15:20

Ben benieuwd! Je pakt het wel goed en grondig aan dus dat is super. Ik volg graag hoe ze zich ontwikkelt. Wat zagen die voeten eruit zeg.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Floko
Berichten: 405
Geregistreerd: 31-10-18

Re: Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 15:28

Wel een leuk project!
Wat heeft ze op de laatste foto om haar voorvoeten?

Charmaine
Berichten: 1404
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 15:31

Heel herkenbaar MarjanB. Hier ook lang volgehouden in de zoektocht, maar toch ook met een soort van projectje thuisgekomen. Heel veel plezier met haar en ik volg jullie graag!

Dancer
Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 15:36

Leuk! Ik ga volgen. Fijn dat dit paard bij jou terecht is gekomen.ik vind al verschil zitten tussen de eerste en laatste foto :j
Laatst bijgewerkt door Dancer op 07-07-19 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Farah L2 + 20 / M1 + 12 / M2 + 5

Summerdreams
Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 15:37

Ow tjemig die hoeven.. ik denk dat ze hielpijn heeft (gehad) vanwege die ondergeschoven voetjes, aan haar houding te zien. Ben benieuwd naar de voortgang!

http://www.flowerishtattoo.nl
Fineline tattoos & meer <3

MarjanB
Berichten: 16304
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-19 16:05

Dank jullie!! Ja d’r voeten waren wel echt een dingetje. We hopen dat ze gewoon naar een enkellips voorijzer kan zonder zooltjes tzt.

Floko, dat zijn springschoenen in maat xxl :+ hiermee hoop ik ervoor te zorgen dat ze de ijzers er niet af trapt.

Life is a balance of holding on, and letting things go…

Kitty_
Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Re: Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 16:27

Wat een leuk paard heb je en heel herkenbaar, ik zocht ook iets anders dan dat ik uiteindelijk gekocht heb. Aan de foto's te zien herken ik de stal waar je staat, ik woon in hetzelfde dorp :-) Geniet van je paardje!

IwanLuver
Berichten: 1877
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 17:39

Leuk ik volg! Veel succes met je nieuwe dame!

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen


Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only
Berichten: 15427
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 17:41

Omdat er geen rijfoto’s aanwezig zijn verplaats ik het topic naar pp.

_Anneruth
Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 18:05

Leuk om te volgen! Ik vind het echt een leuk paard. Ben benieuwd naar haar ontwikkeling.

Kadjar <3 Vincent Maranello x Vivaldi L § Rhodos <3 Flemmingh x Zuidpool gepensioneerd bospaard § Gideon <3 Tuschinski x OO Seven x Ferro 17-09-2018 Y;(
Voor je iets zegt. Bedenk dan. Is het nodig, is het aardig, is het waar... #doeislief

MarjanB
Berichten: 16304
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-19 18:05

Coby schreef:
Omdat er geen rijfoto’s aanwezig zijn verplaats ik het topic naar pp.


Dank je! Deze zullen tzt wel volgen :)

Life is a balance of holding on, and letting things go…

MarjanB
Berichten: 16304
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-19 18:08

Dank jullie! Ik ben ook benieuwd hoe ze ontwikkelt en ook hoe ze het onder het zadel gaat doen straks.

@kitty wat grappig! Ik zou eigenlijk naar een andere stal maar die had op het laatst toch geen plek. Verzorging is hier super, helaas alleen geen bos en in winter niet echt op de wei. Ga jij wel eens park lingezegen in?

Life is a balance of holding on, and letting things go…

Kitty_
Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 22:50

MarjanB schreef:
Dank jullie! Ik ben ook benieuwd hoe ze ontwikkelt en ook hoe ze het onder het zadel gaat doen straks.

@kitty wat grappig! Ik zou eigenlijk naar een andere stal maar die had op het laatst toch geen plek. Verzorging is hier super, helaas alleen geen bos en in winter niet echt op de wei. Ga jij wel eens park lingezegen in?

Om die reden sta ik daar niet. Ik sta pal aan de veluwetrail en wil de paarden 24/7 buiten hebben zomer en winter :-) Een vriendin van mij staat wel bij jou op stal.

MarjanB
Berichten: 16304
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-19 06:32

Kitty_ schreef:
MarjanB schreef:
Dank jullie! Ik ben ook benieuwd hoe ze ontwikkelt en ook hoe ze het onder het zadel gaat doen straks.

@kitty wat grappig! Ik zou eigenlijk naar een andere stal maar die had op het laatst toch geen plek. Verzorging is hier super, helaas alleen geen bos en in winter niet echt op de wei. Ga jij wel eens park lingezegen in?

Om die reden sta ik daar niet. Ik sta pal aan de veluwetrail en wil de paarden 24/7 buiten hebben zomer en winter :-) Een vriendin van mij staat wel bij jou op stal.


Oh leuk! Ik sta nu ook nog wel op de wachtlijst voor de andere stal. Al heb ik nog nooit zulke meedenkende staleigenaren als deze meegemaakt!

Life is a balance of holding on, and letting things go…

Amaryllis
Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 09:44

Oh ik zie het nu ook! Heel dichtbij :) mooie stal is het zeker daar!

Leuk dat je dit project bent aangegaan, heel benieuwd hoe het gaat vorderen!

MarjanB
Berichten: 16304
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-19 17:57

Vandaag ging ze linksom fijn de ontspanning in :D rechtsom was nu alleen weer minder maar goed dat zal de scheefheid zijn. Na het longeren even pasje opzij gevraagd en toen werd ze 1 kant om ook wel narrig. Ben benieuwd wat Osteo vind.

Ze is in elk geval niet bang voor vrachtwagens :')


Life is a balance of holding on, and letting things go…

M_ontana
Berichten: 1279
Geregistreerd: 28-02-17

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 13:04

Ziet er goed uit! Leuk paard heb je. Die vrachtwagen :+


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DemiSisa, ikkedus, LuffB, miicchhellee, Miran en 31 bezoekers