Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Justme_Lisaa
Berichten: 2160
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 15:09

Ik lees weer met alle liefde mee hier :D. Vorig jaar ben ik maar ZA geweest en nu alles weer op de rit staat, wil ik volgende zomer voor een dag of 22 naar ZA, Lesotho en Swaziland :)

[o]


Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 16:09

Margoooo schreef:
Hoi! Ik meld me hier even! Ik ben aan het kijken om volgend jaar met een vriendinnetje naar Namibië te gaan, en we willen dan ook de Victoria Falls meepakken. Nu twijfel ik toch wel om het te combineren met Zuid-Afrika, maar ben bang dat het te veel word.. (Helaas) gaan we met een georganiseerde groepsreis, ik heb daar persoonlijk echt niets mee maar ivm haar werk bij een reisbureau krijgt ze 70% korting dus kunnen we eigenlijk geen nee zeggen...


Hoe lang heb je? Je bent wel even onderweg van Namibie naar de Vic Falls én nog ZA. Zelf wilde ik ook een complete ronde, maar als je dat goed wilt doen, dan mag je er minimaal vijf weken voor uit trekken. Wij zijn in drie weken van Kaapstad naar Windhoek (met een boog) gereden.


Pffff nou de Kalahari camps zijn geboekt, nog even fingers crossed want nog niet betaald. Mén wat een gedoe zeg, nu hebben we een haalbare route door de Kalahari, nog even wachten op de aanbetalingen. Als die de deur uit zijn, dan ga ik echt dromen over de reis :D :D


Supervixen
Berichten: 12747
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 17:44

Mijn reis naar Namibië komt ook snel dichterbij!! De 23e vertrekken we. Ik heb er heel veel zin in!

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 18:08

Dat schiet lekker op Supervixen! Wij moeten nog wat langer geduld hebben haha

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

MarijeR
Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 18:30

Sakura789, spannend met de boekingen in Botswana, dat kan nog wel eens lastig zijn... Doe je alle boekingen zelf of via een bedrijf in Botswana?

Kreeg vanmiddag te horen dat voor onze Botswana reis nu alle campings in optie staan (boekingsperiode is nog niet open) en dat voor Savuti de boeking 100% zeker is. Dat is wel een belangrijke want anders wordt de afstand tussen de campings wel erg groot met zandwegen.

Supervixen, dat schiet al op!

Ik vertrek de 16e naar Kenia, ook erg veel zin in :D

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 19:07

Via een bedrijf, maar die beheren alles daar, dus de gunfactor speelt naar mijn gevoel ook wel mee. Wij hadden helaas ook een campsite niet beschikbaar die cruciaal was, maar gelukkig aardig nog omheen kunnen boeken.

Moremi wil ik ook graag nov eens in, dat schijn je ook goed van te voren te moeten boeken. Alleen dat is voor een volgende reis. De beste reistijd Kalahari en Moremi verschillen, dus er blijft wat te wensen over :D

Kenia is ook gaaf! En Namibie ook!

Ik wil naar Afrika!!!!!

MarijeR
Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 19:38

Ja klopt voor de meeste plekken in Moremi moet je heel vroeg boeken. We zitten daar volgend jaar 6 nachten in sept/okt.
Toch had ik ook veel mooie beelden gezien van Moremi in april dit jaar. Maar wel diep de delta in op eilanden, niet wat met eigen auto te bereiken was (en dus gruwelijk duur).

Met de boekingen in Bots zag ik vorig jaar dat heel veel volgeboekt was en dat er dan nog plek zat was omdat mensen hun reis veranderd hadden maar niet geannuleerd omdat ze hun geld niet terug kregen.
Dat was echt balen want we hadden graag nog wat geschoven in campings waar dus achteraf plek zat was :\
Al geven ze maar een deel van het geld terug, nog een keer de plek verhuren lukt echt wel...

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 19:49

Hoorde vandaag iemand die op de bonnefooi nog terecht kon in de Kalahari, zal dan ook wel op plekken zijn waar niemand uiteindelijk voor komt. Maar goed, we hebben alles bij ons, dus als de nood hoog is, zetten we ter plekke alles op. Twee dagen van ruim 9 uur rijden, dus dat zijn de dagen om heel vroeg op te gaan staan. Kalahari is de campsite rond €100 per nacht voor auto en twee personen.

KDonna
Berichten: 129
Geregistreerd: 25-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 20:15

Leuk al die Afrika plannen!
Wij gaan overmorgen al, super veel zin in.
Alleen dat vliegen... blegh hekel aan.
Maar goed, daarna ruim 3 weken genieten *\o/* .

MarijeR
Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 20:34

Dat zijn lange rij-dagen Sakura789!
Wij houden max 4/5 uur aan, dan is er in de ochtend eerst nog tijd om te fotograferen en aan het eind van de dag ook nog.
Botswana is sowieso veel duurder dan ZA voor toerisme. Vorig jaar hadden we de meeste campings voor 2 pers en een auto voor 20/25 euro. Voor volgend jaar Bots zijn de prijzen echt een veelvoud daarvan.
Buiten de NP kan je in Botswana wel goed wild kamperen. Denk alleen dat ze in CKGR daar minder blij mee zijn :D

KDonna, gelukkig is de vlucht maar een klein deel van de reis! Lekker genieten daarna.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 20:43

Lange rij dagen en dan maar 150 km op de teller :') Schiet niet echt op daar, maar heb er waanzinnig veel zin in :Y)

Namibië is ook heel erg goedkoop voor kamperen! Kenia vond ik trouwens ook erg duur in de parken.

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 20:52


"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

MarijeR
Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 20:54

Haha ja je moet echt naar de rij-tijd kijken en niet naar het aantal km op een dag :D

Kenia wordt m'n duurste reis ooit maar dat komt omdat het 2 aparte reizen zijn met cursussen en workshops van hele goede fotografen. Dus dat is niet echt te vergelijken met een gewone vakantie.
Zelf zeggen ze ook dat het geen vakantie is, gewoon keihard werken en leren 8-)

[edit] Zie nu de foto's van Iriscope. Mooi ruim en uitzicht op de paarden vanuit de slaapkamer! Niet slecht +:)+

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-19 21:00

Wauw prachtig Iris! Dat wordt echt genieten!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 21:05

Prachtig huis Iris!! Heel veel geluk en plezier in jullie nieuwe huisje !

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

Denise_Storm
Berichten: 2368
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 21:11

Wauw Iris!! Echt prachtig. Wat een uitzicht ook. Ben echt heel jaloers! Haha :D

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

KDonna
Berichten: 129
Geregistreerd: 25-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 23:00

Wat mooi Iris! En dat uitzicht <3

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 08:19

Sakura789 schreef:
Margoooo schreef:
Hoi! Ik meld me hier even! Ik ben aan het kijken om volgend jaar met een vriendinnetje naar Namibië te gaan, en we willen dan ook de Victoria Falls meepakken. Nu twijfel ik toch wel om het te combineren met Zuid-Afrika, maar ben bang dat het te veel word.. (Helaas) gaan we met een georganiseerde groepsreis, ik heb daar persoonlijk echt niets mee maar ivm haar werk bij een reisbureau krijgt ze 70% korting dus kunnen we eigenlijk geen nee zeggen...


Hoe lang heb je? Je bent wel even onderweg van Namibie naar de Vic Falls én nog ZA. Zelf wilde ik ook een complete ronde, maar als je dat goed wilt doen, dan mag je er minimaal vijf weken voor uit trekken. Wij zijn in drie weken van Kaapstad naar Windhoek (met een boog) gereden.


Pffff nou de Kalahari camps zijn geboekt, nog even fingers crossed want nog niet betaald. Mén wat een gedoe zeg, nu hebben we een haalbare route door de Kalahari, nog even wachten op de aanbetalingen. Als die de deur uit zijn, dan ga ik echt dromen over de reis :D :D


Ik zou zelf wel een maand kunnen/willen, mijn reisgenootje ivm werk waarschijnlijk zo'n dikke 3 weken (3 weken ter plekke, dus excl reistijd). Maar denk inderdaad dat ik de afstanden wat onderschat :D

Dit is bijv een rondje die we zouden kunnen doen.. https://www.tenzingtravel.nl/afrika/int ... oria-falls
Maar heb het idee dat dit al vrij gejaagd is met weinig rust en tijd om plekken echt goed te bekijken...

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 08:55

Thanks dames, wij zijn er ook onwijs gelukkig mee. Nu duimen dat het goedkomt met de werkvergunning!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 09:06

Ziet er prachtig uit Iris! Wat een uitzicht zeg, echt een droomplek!

@Margoooo; er zitten wel hele lange afstanden tussen, vooral de eerste dagen en na Etosha. Gehaast zal het niet zijn als je met zo'n grote truck gaat, maar wel als je dit samen gaat doen. Zelf rijden is veel intensiever, omdat de afstanden lang zijn en de wegen niet altijd even comfortabel. Tel erbij op dat je met gemak een lekke band kunt rijden en dus daar ook flink wat tijd mee zoek kunt zijn (plus weer reserveband regelen ed). Ook kun je de pech hebben dat je reispartner wat kan gaan makeren (hadden wij last van), waardoor je alleen kunt rijden en dan 5/6 uur prima kunt doen, maar dagen achter elkaar wat lastiger gaat worden. Wil je dan zelf kamperen? Dat is ook nog wat intensiever, ook moet je goed letten op de afstanden en de brandstof, vooral in het zuiden van Namibie kun je lang niet overal tanken en is de benzine/diesel soms gewoon op.

Een georganiseerde reis zou ik wel aandurven van Kaapstad naar Vic falls, maar in m'n uppie zou ik toch wat meer tijd ervoor uittrekken en niet helemaal door rijden naar de Vic falls. Etosha raad ik altijd aan om via het westen in te rijden, veel rustiger en imo ook mooier.

Nogmaals naar de route gekeken, ik zou voor Botswana ook veeeeel meer tijd uittrekken. Het is zo mooi daar. Wat wij zelfs doen is volgend jaar apart naar de Kalahari, in de jaren daarop een keer apart naar Moremi. Maun, Chobe is wel heel kort voor maar 1/2 dagen. Of je moet op verkenning gaan deze reis en dan de volgende keer wat langer blijven :Y) :Y)

MarijeR
Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 09:15

Margoooo, je moet wel heel erg van autorijden houden want veel anders kom je niet aan toe met zo'n reisplanning...

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 09:43

Ja we gaan (helaas) wel met een groepsreis. Reisgenoot krijgt 70% korting via werk dus mega goedkoop, zonde om te laten liggen...

@Iris wat een ontzettend mooi huis zeg! Je hebt het vast al eerder verteld, maar hoe ben je daar beland/wat voor werk doe je?

Always smile it makes people wonder what you're up to!

manzano
Berichten: 23851
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 09:46

Nou met 70% korting zou ik het wel weten!! Gewoon doen!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 09:55

Margoooo schreef:
Ja we gaan (helaas) wel met een groepsreis. Reisgenoot krijgt 70% korting via werk dus mega goedkoop, zonde om te laten liggen...

@Iris wat een ontzettend mooi huis zeg! Je hebt het vast al eerder verteld, maar hoe ben je daar beland/wat voor werk doe je?

Ik ben 5 jaar geleden naar Zuid Afrika verhuisd omdat ik gek op Afrika ben, daar heb ik met paarden gewerkt en in johannesburg en Kaapstad gewoond. Toen mijn werkvergunning verliep ben ik naar Namibie gegaan, waar ik een tijdje safari's te paard heb begeleid en mijn man tegen kwam.
Inmiddels zijn we 1,5 jaar getrouwd, hij werkt hier in de IT (hij is Duits en woont hier al 15 jaar) en ik werk vanuit huis.

Samen hadden we 3 paarden, waar er op het moment nog 1 van over is, het endurance paard van mijn man. Volgende week gaan we een ander paard ophalen, wat ik hier in training zal hebben. Bedoeling is om straks het paardengedeelte meer uit te breiden en jonge paarden aan huis te gaan beleren.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-19 10:08

Reizen met zo’n overland truck zou niets voor mij zijn. Ik rij graag en we leggen dus ook beste afstanden af tijdens onze reizen. Mijn man rijdt nooit. Maar dit soort reizen is wel veel in de auto zitten, daar moet je wel tegen kunnen. Ook in etosha zit je dan vaak in de truck, of moet je game drives boeken. Het zijn wel hele gave plekken hoor. Ik wil ook weer naar Namibië haha.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 bezoekers