Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 21:12

Wij hebben vorig jaar op vakantie een nieuw tent gekocht, maar denk dat we hem weer gaan verkopen.
We hebben nu de kuip (heetdatzo?) nu los aan de zijkanten, behalve de slaapkabine. Maar ik vind het prettiger als die rondom dicht is. Plus ik wil ook wel een Black en White variant die de hitte buiten houdt.


BeFunny
Berichten: 10194
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 18:16

Riddershow schreef:
Ik zit te twijfelen om dit jaar naar Polen te gaan ipv Oostenrijk. Iemand ervaring en leuke (vooral avontuurlijke) tips?


Polen is heel leuk. Vorrig jaar geweest combinatie met Litouwen, Letland en Estland. Polen is heerlijk om te raften etc.

Echt heerlijk land om te camperen. Uitgestrekte bossen. Richting Tjechië kun je ook daar heb je het hooggebergte. Schijnt echt heel mooi te zijn.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 18:45

Voor een kampeerkamp met mijn werk vandaag de tent opgezet. Zo makkelijk. Echt in vijftien minuten staat hij. Heerlijk.

[ img ]

Beckie
Berichten: 144
Geregistreerd: 21-08-07
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 20:49

Naath86 schreef:
Wij zijn gisteren aangekomen in de Jura, ook hier lekker warm maar we hebben een mooie camping aan het water. En heel belangrijk, mooie schaduwplaatsen! Omgeving is hier ook prachtig!

[ [url=m/alGIWf.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mKE48X.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mag ik vragen welke camping jullie staan?

Wij willen namelijk over een maandje richting de Jura vertrekken.

Q, je bent de beste!!!!!


SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 21:25

Wij hebben 2 losse zijwanden voor de Fiamma gekocht. Nu heel benieuwd of dat gaat bevallen.

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 21:37


Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 22:15

Beckie schreef:
Mag ik vragen welke camping jullie staan?

Wij willen namelijk over een maandje richting de Jura vertrekken.


Wij staan op camping du Moulin in Patornay, niet zo'n grote camping. In de zomer wel veel kinderen denk ik. Wel heerlijk aan het water waar je kan zwemmen en er is een zwembad. Staan ook wel huisjes op het park, maar die staan achteraan, de campingplaatsen hebben echt de mooiste plekken. Sanitair ook prima! En genoeg te doen in de omgeving, het is hier zo mooi!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 09:30

ikke schreef:
Dat ziet er goed uit en ja, als je de koelkast van thuis meeneemt, mag je ook thuiskoelkast prestaties verwachten!

Welke heb je? Er loopt ergens een topic van iemand die zoiets in een werkbus wil. Niks zo goed als eerste hands ervaring :D
Moet nog even overtuigd worden dat kwaliteit niet aan alibaba-prijsjes komt :D

Als deze vraag ging over mijn post nav hybride compressor koelbox, wij hebben om dit uit te testen niet zo’n hele dure gekocht, 200 euro. De goedkoopste die er zijn dus, https://www.vrijbuiter.nl/tristar-koelb ... et-zilver/ . Hij gaat bij ons in de tent op gewone stroom maar de terugweg heeft hij in de auto op stroom gezeten. We vertrokken geloof ik rond kwart voor 11 van de camping en we kwamen rond 19 aan thuis en de spullen waren heerlijk koel nog! Nu scheelt het natuurlijk wel dat dan alle spullen koud zijn dus hij niet verder hoeft te koelen, dat duurt heel lang. Ook maakt deze een veel minder vervelend geluid als een gewone elektrische koelbox die niet op normale stroom gaat, maar alleen op de sigaretten aansteker.
Op de terugweg trouwens 2 grote stops gehad (bijna 3 uur rondgelopen in het grootste aquarium van Europa en nog “even” langs de hypermarche) dus hij houd het zolang je de klep niet open zet nog best lang koel. Het enige is dat het een zwaar en groot onding is. In een werkbus maakt dat natuurlijk vrij weinig uit, maar in onze Skoda fabia was het wel daardoor Tetris om de binnenspiegel vrij te houden. Maar als deze stuk gaat gaan wij wel een nieuwe kopen, het is de investering echt wel waard! Ook een duurdere wat mij betreft

Ik ga ook even die camping in de Jura opschrijven! Wij gaan half augustus dus nog 2 weken en willen rustig aan naar zuid Frankrijk gaan, Jura waren we vorig jaar doorheen gereden en was mooi! Wie weet dus een leuke stop voor op de heenweg, dankjewel!!

Ook een aanrader voor mensen die rondtrekken vond ik het gebied waar wij 2 nachten zaten. Stoppen niet veel mensen, maar is wel mooi! Picardië, wij zaten bij st. Valery-sur-mer in de buurt. Heb je in de omgeving veel te doen! Vanaf ons (omgeving Breda) ook maar 3,5 uur rijden. Zijn veel chateaus in de buurt, Amiens schijnt ook leuk te zijn. Op de terugweg zijn we nog langs het grootste aquarium geweest van Europa dus, een dikke aanrader als je daar van houd! Is in boulonge sur mer, Nausicaá.

Beckie
Berichten: 144
Geregistreerd: 21-08-07
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 20:12

Naath86 schreef:
Beckie schreef:
Mag ik vragen welke camping jullie staan?

Wij willen namelijk over een maandje richting de Jura vertrekken.


Wij staan op camping du Moulin in Patornay, niet zo'n grote camping. In de zomer wel veel kinderen denk ik. Wel heerlijk aan het water waar je kan zwemmen en er is een zwembad. Staan ook wel huisjes op het park, maar die staan achteraan, de campingplaatsen hebben echt de mooiste plekken. Sanitair ook prima! En genoeg te doen in de omgeving, het is hier zo mooi!!


Dank, mooie camping met mooie plaatsen maar voor ons (in het hoogseizoen) iets te veel animatie denk ik.

Q, je bent de beste!!!!!

Siers83
Berichten: 7261
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 20:33


JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 21:56

Wij gaan onze tent te koop zetten en ik heb al een nieuwe op het oog.

Wij hebben vorig jaar op vakantie een nieuwe tent gekocht, omdat de onze kapot was gegaan.
Dus enkele concessies gegaan waar we nu toch niet mee uit de voeten willen.
Zo heeft de huidige tent geen vaste kuip en maar één ingang aan de voorkant van de tent.
We gaan nu voor een tent met vaste kuip, opblaasbaar en meerdere ingangen met daarbij horren.
Al een hele toffe gezien op marktplaats, dus hopelijk gaat de koop door. :D

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 21:57

De sluftervallei op Texel. Ja, het is klein. Zo kan je miet met twee man binnen iets dien. Een koffie zetten en de ander zich aankleden bijvoorbeeld. Maar achter de auto is het een zalig ding. Met 120 (mag niet) merk je niet dat je wat trekt. En we hebben een diepe luifel. Dus het bed klappen we overdag niet opvrijt zithoek.
Verder niet te veel meenemen. :)

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 22:00

Beckie schreef:
Dank, mooie camping met mooie plaatsen maar voor ons (in het hoogseizoen) iets te veel animatie denk ik.


Dat kan ik me voorstellen hoor. Wij hebben geen kinderen en vinden het heerlijk in het voorseizoen, maar we merkten nu al dat we verder in het seizoen zaten dan anders. Normaal zijn wij eind juni al weer terug van vakantie.. denk idd wel dat ze wat meer animatie hebben in de zomer. Nu gelukkig nog niet!

Wij zijn nu verhuisd wat meer richting Annecy. Ik wilde eerst graag aan het meer zelf staan, maar jemig wat is het daar druk en toeristisch!! Allemaal hutje mutje..

We zijn nu wat meer richting het westen gegaan en staan nu aan de rhone, kleinere camping, veel ruimte. 50 minuten naar annecy, dus dan gaan we daar wel gewoon nog een dagje heen!

@Sdaphnes ben benieuwd naar jullie nieuwe tent, wij gaan volgend gaar ook op zoek naar een andere.

Ons uitzicht nu

[ img ]

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 07:58

Wow mooi! Wij hebben ooit vlak bij de Zwitserse grens gestaan met uitzicht op het meer van Geneve. Waren we ook zo bij Annecy. Idd heel toeristisch. Als je er iets vandaan bent zit je meteen in de rust en in de prachtige natuur.

Wij mogen over 3 weken, naar Tirol. Ben heel benieuwd. Nog nooit in Oostenrijk geweest.

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 08:12

[ img ]
Uitzicht vanmorgen vanuit mijn T@B. Winderig, fris, maar altijd mooi.

Dit is onze T@B trouwens.
[ img ]

Gisteravond besloten om toch een voortent te kopen. Iets warmer en comfortabeler dan alleen een luifel

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 14:31

Ziet er gezellig uit! :D

Wij vertrekken maandag, maar hebben nog geen bestemming.
Heeft iemand tips? (plekken/campings)
We willen twee week, met tent naar de zon. Maar ook weer niet zuid Italie. :+
Ongeveer 12 uur rijden vanuit Groningen zou fijn zijn.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 19:07

We zijn neergestreken in Frankrijk, Jura.

[ img ]

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 22:09

Oh heerlijk Daphne!! Daar wil ik ook weer heen, net weer terug helaas...

Waar sta je in de Jura? Ik wist niet dat je die kant op wilde, anders had ik je onze camping wel aan kunnen raden in de Jura.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 06:42

Ziet er uit als een heerlijk plekje! Ik ben aan het aftellen. Heel veel zin om te gaan.

corine1981
Berichten: 5299
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 07:58

SdaphneS schreef:
Ziet er gezellig uit! :D

Wij vertrekken maandag, maar hebben nog geen bestemming.
Heeft iemand tips? (plekken/campings)
We willen twee week, met tent naar de zon. Maar ook weer niet zuid Italie. :+
Ongeveer 12 uur rijden vanuit Groningen zou fijn zijn.


Le pra de mars. Net voorbij Lion, prachtige omgeving met veel cultuur en natuur.

[ img ]

Koos paardloos :(

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 08:26

Ik lees alweer een tijdje mee, maar bij ons kan de voorpret ook eindelijk beginnen. Eind volgende week nemen we de nachtboot van Hirtshals in Denemarken naar Bergen. Wat we daarna gaan doen hangt af van waar het niet regent. Tent in de auto en gaan. :) Noorwegen is alweer een jaar of 5 geleden, ik heb er zin in! Nieuwe tent dit keer, de vorige was niet meer zo goed en het faillissement van de Vrijbuiter was een mooi excuus om toen een nieuwe te shoppen.

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 08:29

Oh wat een leuk topic, mag ik mij hier ook melden?

Mijn vriend en ik zijn al diverse keren gaan kamperen, altijd met geleende spullen. Twee jaar geleden uit huis gegaan, onze droomreis op IJsland met een camper gemaakt en dit jaar staat er weer kamperen op de planning. Dit keer met onze eigen spullen. Laatst al een tent gekocht en nu langzaamaan de rest bij elkaar aan het zoeken.

Waar we dit jaar willen kamperen zijn we nog niet helemaal over uit. We hebben al verschillende keren Frankrijk gehad en zitten nu wel te denken aan een andere richting.

IJslanderstal Efnisstaðir - http://www.efnisstadir.nl

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 08:32

Naath86 schreef:
Oh heerlijk Daphne!! Daar wil ik ook weer heen, net weer terug helaas...

Waar sta je in de Jura? Ik wist niet dat je die kant op wilde, anders had ik je onze camping wel aan kunnen raden in de Jura.

Geen probleem hoor. Wij zijn naar Frankrijk gereden voor het lekkere weer. We zitten in Champagnole, Camping Boyse. Bevalt ons hier goed. :D

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 12:53

SdaphneS schreef:
Naath86 schreef:
Oh heerlijk Daphne!! Daar wil ik ook weer heen, net weer terug helaas...

Waar sta je in de Jura? Ik wist niet dat je die kant op wilde, anders had ik je onze camping wel aan kunnen raden in de Jura.

Geen probleem hoor. Wij zijn naar Frankrijk gereden voor het lekkere weer. We zitten in Champagnole, Camping Boyse. Bevalt ons hier goed. :D


Oh grappig, zie dat jullie ook vlakbij de Ain staan. Wij stonden daar ook aan, maar wat verder naar beneden nog. Watervallen van Herissons zijn echt een aanrader, maar weet niet of dat goed te doen is qua afstand voor jullie.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 09:42

Zeker, klein halfuurtje rijden vanaf onze locatie. We wilden vandaag naar de watervallen, maar gingen liever even zwemmen.

We hebben al veel bezocht in de omgeving.
Gisteren naar zoutmuseum in Salins-les-Bains geweest. Was echt super leuk met rondleiding die Engels sprak. Daarna een wandeling door Poligny gedaan en ook lac Le chamain bezocht. Prachtig!

Als je nog meer tips voor de omgeving hebt hoor ik het graag.


[ img ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, annikavolder, Ashleytjuhh, fohadie, Gaby, LV19952, minouesmee, NadjaNadja, Nanu, purny, Sannens, Sure_lee, TamaraFloor en 61 bezoekers