London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
MacavityL
Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 21:26

Als je net even wat anders wil in London zou je ook één van de vele historische landhuizen kunnen bezoeken. Hampton Court, Ham House en Syon House zijn de meest bekende die echt de moeite waard zijn, maar ook de anderen kunnen verrassend mooi/interessant zijn.

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"


Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 17:36

Wat ik erg leuk vond om te bezoeken was Greenwich! Bijzondere gebouwen, historisch zeer verantwoord :P en bij mooi weer is het heerlijk daar aan het water en wat meer uit de drukte van de stad.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Licor
Berichten: 2940
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 12:42

10 mei vertrek ik voor een weekendje Londen.. we landen op Stansted om 21.15 en ik kan tot 23.00 (of misschien 23.30) uur inchecken bij het hostel (horse & stables, vlakbij waterloo).. ik kan de bus pakken voor 20 pond voor 2 personen.. maar die vertrekt om 21.55 en doet er 1 uur en 25 minuten over.. dus dat wordt krap.. al kan ik dan wel op waterloo uitstappen..
ik kan ook de trein pakken.. dat kost 32 pond voor 2 personen (52 als ik gelijk een retour doe voor zondag) maar die gaat alleen naar centrum en dan moet ik vanaf daar nog naar waterloo.. trein duurt wel maar 30 minuten geloof ik..

wat zouden jullie adviseren?


[ITP] El Caballo es Maestro ~ Het paard is meester

cursebreaker
Berichten: 11368
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 12:45

De trein van Stansted naar Liverpool Station is toch wel al gauw een 40minuten ipv 30. Die rijdt elke 15min. Dan moet je ook weer net geluk hebben dat er eentje meteen rijdt als je aankomt bij het perron, anders moet je misschien weer 10min extra wachten op de volgende trein. *Wat is die retour trouwens duur geworden -O- Ik ben er normaal rond de 40e voor kwijt.

En dan is het maar de vraag of je met de underground vanaf Liverpool station meteen overal zo kunt instappen en doorrijden. Nu komt er wel elke paar minuten een nieuwe dus hoef je nooit lang te wachten en het is later op de avond dus minder druk, maar toch.

Ik zou zelf toch voor de bus kiezen zodat je gewoon meteen bij Waterloo kunt uitstappen en niet afhankelijk bent van meerdere vervoerders zoals trein EN underground etc. En als je dan daar uitstapt heb je zo te zien nog ruim een half uur om bij je hotel te komen wat op zich makkelijk moet lukken want meestal is alles wel vrij goed binnen loopafstand te doen als je binnen eenzelfde wijk ergens moet zijn als waar je uitstapt.

Je zou eventueel even contact met het hotel kunnen opnemen om te overleggen of het een ramp is als je Iets zou uitlopen. Dan zijn ze ervan op de hoogte dat je wel gewoon nog komt inchecken en dan zullen ze daar vast geen problemen van maken.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Licor
Berichten: 2940
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 12:52

ik zie nu op visit britian idd dat de reis met trein 47 minuten duurt.. geen idee waar ik dan die 30 vandaan had gehaald.. en dan inderdaad nog de overstap.. dan maakt het waarschijnlijk qua reistijd niet zoveel uit.. en dan scheelt het toch ruim 10 pond

Is het aan te raden om het ticket vooraf te kopen of kan dat ook daar ter plekke?
Het kan namelijk alleen via creditcard of PayPal en beide vind ik niet ideaal.. creditcard heb ik zelf niet en PayPal kost ook weer extra..


[ITP] El Caballo es Maestro ~ Het paard is meester

Gummybear123
Berichten: 90
Geregistreerd: 31-08-17

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 13:25

Wat is het goedkoopste om te doen qua geld? Veel contant geld wisselen op Schiphol of veel met de pin praten? Heb alleen een ing bankpas dus geen creditcard ofzo.

Dioxide
Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 14:33

Wij hebben alles gepind met de eigen bankpassen en creditcard, dat was het goedkoopste blijkbaar. Voor het OV kun je gewoon contactloos je pasje aanbieden, echt ideaal is dat!

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

cursebreaker
Berichten: 11368
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 14:51

Voor het OV kun je ook nog een oystercard krijgen, die kun je bv. op het vliegveld kopen en dan staat er ook al geld op - ideaal. Die kun je dan ook met alle soorten OV (underground en bus bv) gebruiken. En wij pinnen altijd contant geld vooraf bij een wisselkantoor of als we in de stad zijn omdat ik al vaker heb meegemaakt dat mijn pinpas (heb geen CC) niet pakte in een winkel dus dat risico wil ik dan niet lopen haha.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 19:12

Ik pin altijd in de winkel (bijna nooit cash op zak) en met een ING/Rabobank pas heb ik nog overal
kunnen pinnen maar mijn zus met een SNS bankpas weer niet.

Geld opnemen in de UK kan je het beste bij een automaat van een bank doen en niet bijvoorbeeld
bij een supermarkt, daar betaal je veel meer extra kosten om geld op te nemen.

Joosiien
Berichten: 1941
Geregistreerd: 07-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:13

Hoi! Wie heeft er nog tips voor hotels? Heb er al een aantal gelezen in dit topic. Ik zoek een hotel voor een lang weekend, dichtbij een metrostation (en inclusief ontbijt) voor twee personen. :-)

Thats_Me
Berichten: 10926
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:42

Ik zou zo niet ontbijten in het hotel. Er zijn zoveel lekkerdere opties in de stad zelf. Vorig jaar in St. Giles overnacht met de bakkerij Ole & Steen aan de overkant. Dit was op steenworp afstand van Tottenham court road metrostation.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

Dioxide
Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 14:33

In april de 1e keer naar Londen geweest met m'n lief en nu met mijn schoonbroertje en zijn vriend weer terug in het Pride weekend *\o/* *\o/* *\o/*

Geloof dat ik een beetje verliefd ben geworden op Londen :o

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

Seventeen
Berichten: 1197
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 15:29

Hoi,

IK val even binnen en schop dit topic even omhoog.

Heeft iemand een suggestie voor een hotel in de buurt van Londen aan het einde van september, voor 2 personen, waar we de auto kunnen parkeren en wat niet te duur is.

Of weet iemand een bewaakte parkeergarage in de buurt van Londen? Dan zetten we de auto daar neer en gaan we zelf naar een hotel in hartje Londen.

Iemand suggesties? :D


Galja
Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 21:38

Ik ben zelf weg van een Travelodge hotel vlakbij Dartford ( deze: https://www.travelodge.co.uk/hotels/23/Dartford-hotel )
Ga dan met de boot naar Dover, rij naar dit zeer betaalbare hotel en je hebt een trein station in je achtertuin die je in 45 min naar hartje Londen brengt. Hotel is goed en betaalbaar, parkeren is gratis en de trein ook zeer goed betaalbaar ( dacht iets van 15 pond voor een dagretour incl metro zones 1-6 in Londen zelf)
Ook Bluewater Shopping Centre wat vlakbij is is echt een aanrader!

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij :+:

Seventeen
Berichten: 1197
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 13:01

Nog een vraagje! :D

Superbedankt voor het aanraden van het hotel btw! We hebben hem op het lijstje gezet, en is zeer zeker een kanshebber.

Kun je een Oyster card ook hier al bestellen? Of waar kun je dat doen?
Oh, en wat zijn de precieze kosten? Ik zie namelijk nogal wat verschillende antwoorden voorbij komen. Het is mij ook niet helemaal duidelijk of de activeringskosten bij prijzen inzit of niet.

Foaly
Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 20:05

Iemand nog musicaltips voor Londen in de eerste week van oktober? Come From Away staat al op m'n lijstje :D

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 20:09

Oystercard kun je verschillende bedragen op laten zetten, hangt er vanaf hoeveel je denkt te gebruiken. Als je er nog tegoed op hebt zitten aan het eind van je reis, kun je hem weer inleveren en krijg je de rest terug.

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 01:43

Book of Mormon is de beste en grappigste musical die ik ooit gezien heb :D Al moet je wel zeker op tijd tickets kopen want het verkoopt heel snel uit.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Dapnik
Berichten: 3227
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: Julianadorp [NH]

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 10:58

Hi allemaal!
Ik heb even een vraagje voor jullie. Ik ga eind van de week eindelijk weer eens naar Londen met vriendinnen, jullie nog tips voor een leuke cocktailbar die doordeweeks ook gezellig is? We zitten zelf in Hammersmith.

Edelweiss Saddlery - MSFC Gediplomeerd

Website · Facebook · Instagram · Etsy

Urbanus
Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 11:15

In Soho is het altijd gezellig!

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Foaly
Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 07:30

Ik heb gister per ongeluk expres weer drie musicals geboekt *\o/* Ben van 30 september - 4 oktober in London, dus één voor elke avond :')

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 10:10

Haha wauw, je gaat je dan iig niet vervelen.
Welke heb je geboekt?

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Foaly
Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 10:14

Come From Away, Fiddler on the Roof en Les Mis All Stars Staged Concert :D

Die laatste was een gevalletje oeps, want bijna 150 pond := Maar Alfie Boe is JvJ en Michael Ball is Javert en dus vond ik het de aanslag op m'n creditcard wel waard :')

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 11:00

Ach als je dan toch al bezig bent :D
Het is t geld vast waard!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 00:34

Oh wat leuk! Wij gaan hier volgende week naar Come From Away <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Stybba, Suliko, sunny16, tesseke, xxmichellexx en 62 bezoekers