Canada

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
february
Berichten: 182
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Courtenay, BC Canada.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 22:18

eilleen333 schreef:
Ik wil in elk geval alles in het Engels bevestigd hebben, maar het is voor de mensen die mijn mails krijgen nogal moeilijk om te lezen. Ook is niet alles in het Engels beschikbaar, dus zal ik het moeten laten vertalen (net zoals mijn VOG).


Wohoo, gefeliciteerd met je WHV! *\o/*
Ik baal dat ze dus pas in april zijn begonnen met toekennen van de WHV's, nét twee maanden te laat, was nu te oud en ben nu dus maar bezig met PR.

Wat betreft VOG: volgens mij hoef je die niet te laten vertalen hoor! Ik zou even goed kijken op de website van CIC/IRCC, er staat namelijk onderaan een Nederlands VOG in het Engels ook een verklaring! Zou zonde zijn als je een dure vertaling moet laten maken!

Wat betreft verzekering/uitschrijven etc; ik heb alleen ervaring met mijn broertje die op een WHV in Australië zit. Tot het moment dat hij betaald werk ging doen, had hij genoeg aan zijn Nederlandse zorgverzekering + reisverzekering. Daarna moest hij een speciale reis & werkverzekering hebben en kon hij zich uit laten schrijven bij de SVB (en had hij dus geen verzekeringsplicht meer in Nederland). Hij heeft zich 10 maanden (dus 2 te laat) nadat hij gestart is met werken in Australië uit laten schrijven bij de gemeente omdat hij dan dus boven die 8 maanden-uit-Nederland-regel zat. (nog) Niets van gehoord, maar je kunt er een boete voor krijgen als je je niet/te laat uitschrijft. Het gaat overigens niet om een kalenderjaar, maar of jij meer dan 8 van de 12 maanden per jaar weg bent. Dit hoeft niet aaneengesloten te zijn.

Nu kun je dat eenvoudigweg voorkomen door maar 3 maanden en 29 dagen weg te blijven :D

Nu weet ik van mijn broertje dat communicatie met SVB/zorgverzekering/reisverzekering zéér moeizaam was, iedereen zegt iets anders...


lennylenny
Berichten: 527
Geregistreerd: 19-09-10

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 09:48

Na jaren in het mooie Alberta gewoond te hebben en nu weer even in NL gewoond te hebben verhuizen we dit jaar naar Amerika. Kan niet wachten om weer bergen in mn achtertuin te hebben *\o/*

HippoLogic
Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 21:24

Ja leuk! Bergen!

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

ikkuhh90
Berichten: 160
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 14:04

Wij gaan volgende week naar Canada.we willen graag in ucluelet op Vancouver island orka's spotten. Heeft iemand goed tips om rekening te houden bij wat voor bedrijf het te doen?

Marjo
Berichten: 37154
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 08:18

Wij hebben afgelopen zaterdag geboekt *\o/*
Volgend jaar september/oktober gaan we 3 weken naar Oost-Canada.

Onze reis:
  • Toronto
  • Kingston
  • Montreal
  • Quebec
  • Tadoussac
  • Ottawa
  • Trois Rivieres
  • Mont Tremblanc
  • Algonquin National Park
  • Manitoulin Island
  • Bruce Pensinsula Park
  • Kitchener
  • Niagar Falls
(en dan weer terug naar Toronto)

Nu ben ik vast bezig met een travel journal (tips hiervoor zijn ook zeer welkom!) te maken en we zijn aan het oriënteren op boeken en reisgidsen. Heeft iemand nog tips? Wij hebben inmiddels al het Lannoo's Autoboek van Oost-Canada en ik heb een boekje over Montreal en Quebec besteld. Vanuit de reisorganisatie hebben we ook wel wat folders gekregen.

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 13:06

Ik vind persoonlijk Lonely Planet het fijnste. :)

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

february
Berichten: 182
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Courtenay, BC Canada.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 19:59

Marjoow schreef:
Wij hebben afgelopen zaterdag geboekt *\o/*
Volgend jaar september/oktober gaan we 3 weken naar Oost-Canada.

Onze reis:
  • Toronto
  • Kingston
  • Montreal
  • Quebec
  • Tadoussac
  • Ottawa
  • Trois Rivieres
  • Mont Tremblanc
  • Algonquin National Park
  • Manitoulin Island
  • Bruce Pensinsula Park
  • Kitchener
  • Niagar Falls
(en dan weer terug naar Toronto)

Nu ben ik vast bezig met een travel journal (tips hiervoor zijn ook zeer welkom!) te maken en we zijn aan het oriënteren op boeken en reisgidsen. Heeft iemand nog tips? Wij hebben inmiddels al het Lannoo's Autoboek van Oost-Canada en ik heb een boekje over Montreal en Quebec besteld. Vanuit de reisorganisatie hebben we ook wel wat folders gekregen.



Gaaf, mooie rout hebben jullie uitgestippeld! <3
Pak, als het in jullie planning past, Gatineau Park ten noorden van Ottawa (Chelsea) zeker mee! Fijne wandelingen en mooie uitzichten! <3

Birgit__
Berichten: 2245
Geregistreerd: 09-10-08
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 17:45

Hoi! Het is al even stil hier maar ik wil me graag melden om wat tips op te doen. Heb al veel gelezen, maar ben er nog niet helemaal uit.

Volgend jaar juni is het eindelijk zo ver; mijn droom reis naar Canada/Amerika.

Ik zou graag willen vliegen op Calgary. Wil op het einde van de reis, begin juli heel graag naar de stampede.

Ik móet naar Yellowstone en dan is eindelijk alles wel gezegd.. graag doen we ook nog Glacier NP aan, maar verder zijn we nog opzoek naar een mooie route voor drie weken rondom Calgary - Yellowstone NP.

Zou het mogelijk zijn om ook Banff en Jasper te combineren of is dat te ver uit de route?

Ik hoor graag jullie adviezen :)

Flash Nothing compares to you!

eilleen333
Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 18:20

Calgary - Jasper is een uurtje of 4 rijden dacht ik? Op zich wel te doen vind ik. Maar ik ben redelijk gewend aan de afstanden inmiddels. De omgeving is mooi, ik vind een dag in de auto zitten niet erg, er is genoeg te zien!

Ik zou dat een mooie dagtrip vinden vanaf Calgary

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Birgit__
Berichten: 2245
Geregistreerd: 09-10-08
Woonplaats: Heeze

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 21:31

Bedankt voor je reactie!

Autorijden vinden we allebei erg leuk en meerdere kilometers op een dag zien we ook niet als zo’n probleem :) Zeker niet in een mooie omgeving.

Zal het dan het beste zijn om vanuit Calgary te starten met bijvoorbeeld Jasper en dan naar beneden af te dalen, of juist eerst vanuit Calgary richting Yellowstone?

Flash Nothing compares to you!

february
Berichten: 182
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Courtenay, BC Canada.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 06:44

Birgit__ schreef:
Hoi! Het is al even stil hier maar ik wil me graag melden om wat tips op te doen. Heb al veel gelezen, maar ben er nog niet helemaal uit.

Volgend jaar juni is het eindelijk zo ver; mijn droom reis naar Canada/Amerika.

Ik zou graag willen vliegen op Calgary. Wil op het einde van de reis, begin juli heel graag naar de stampede.

Ik móet naar Yellowstone en dan is eindelijk alles wel gezegd.. graag doen we ook nog Glacier NP aan, maar verder zijn we nog opzoek naar een mooie route voor drie weken rondom Calgary - Yellowstone NP.

Zou het mogelijk zijn om ook Banff en Jasper te combineren of is dat te ver uit de route?

Ik hoor graag jullie adviezen :)


Banff en Jasper zijn prachtig, maar zo toeristisch en druk, zeker in juni t/m september! De Icefields Parkway is wel ontzettend mooi, maar ik vind bijv. Highway 40 door Kananaskis Country minstens zo mooi en zoveel minder druk!

Bedoel je met Glacier NP de Canadese (ten westen van Calgary, naast Yoho NP) of Amerikaanse (net over de Canadese grens, in het noorden van Montana? Beiden zijn prachtig, als je voor de laatste gaat kun je Waterton Lakes NP in Canada meepakken, één van mijn favoriete nationale parken hier in het westen <3

Ik ben zelf niet in de VS geweest (behalve dus stukje Glacier) dus kan je daar geen tips voor geven, maar op je route naar het zuiden richting Yellowstone (of dus terug omhoog naar Calgary) zijn dit wel echt aanraders vind ik:

* Kananaskis Country (Spray Valley Provincial Park, Peter Lougheed Provincial Park)
* Head-Smashed-in-Buffalo-Jump (echte aanrader als je geïnteresseerd bent in de first nations!)
* Waterton Lakes NP

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 08:39

Er is een USA topic waar ze je zeker kunnen verder helpen met dat gedeelte. :)

Birgit__
Berichten: 2245
Geregistreerd: 09-10-08
Woonplaats: Heeze

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 11:56

Bedankt voor de tip, gelijk een berichtje geplaatst daar!

@February bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik bedoelde inderdaad Glaciers in Amerika. Waterton had ik eerder ook voorbij zien komen, dus die neem ik ook zeker mee :)

Bedankt voor die andere tips, die kende ik nog niet en heb ik zeker wat aan :D

Flash Nothing compares to you!

_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 14:19

Voor yellowstone canada route:
South Dakota - mount Rushmore. En dan heb je in SD ook nog van die old west towns. Ik kom even niet op de naat, maar ook de moeite waard.

Flint09
Berichten: 407
Geregistreerd: 08-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 13:30

Flint09 schreef:
Hoi Canada liefhebbers !

Canada lijkt mij ook een ontzettend mooi land om eens een kijkje te nemen , vooral de omgeving van Lake Louise , Calgary ( daar in de buurt in ieder geval ) lijkt me erg mooi ! Het valt me alleen wel op dat er nooit "aanbiedingen" naar Calgary en omgeving zijn , wel Toronto maar niet de west kust.... Hoe doen jullie dat , en wat zijn de gemiddelde prijzen ( zeg een week) ? Ik zag laatst van OAD een reis , maar ik ski dus niet..... https://www.oad.nl/canada/rocky-mountai ... au-jasper-

Tips en trics zijn welkom zodat ik me misschien verder kan orienteren :-)


Ik ben inmiddels in maart een week naar Calgary geweest, was superleuk *\o/* Lekker sightseeing in Calgary zelf en ook naar Banff en Lake Louise ( dat bevroren was en waar je overheen kon lopen <3 ) gegaan . Op de meeste dagen heerlijk weer gehad , was echt een succes <3

Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 14:07

Birgit__ schreef:
Hoi! Het is al even stil hier maar ik wil me graag melden om wat tips op te doen. Heb al veel gelezen, maar ben er nog niet helemaal uit.

Volgend jaar juni is het eindelijk zo ver; mijn droom reis naar Canada/Amerika.

Ik zou graag willen vliegen op Calgary. Wil op het einde van de reis, begin juli heel graag naar de stampede.

Ik móet naar Yellowstone en dan is eindelijk alles wel gezegd.. graag doen we ook nog Glacier NP aan, maar verder zijn we nog opzoek naar een mooie route voor drie weken rondom Calgary - Yellowstone NP.

Zou het mogelijk zijn om ook Banff en Jasper te combineren of is dat te ver uit de route?

Ik hoor graag jullie adviezen :)


Voor wat betreft Amerika: sla zeker Grand Teton, direct onder Yellowstone, niet over!! Vond ik bijna mooier dan Yellowstone. En trek genoeg tijd uit voor deze parken. Vorig jaar juni zijn mijn man en ik er geweest en echt, ik wil er wonen :+ We hebben iedere dag beren en veel ander wildlife gezien in Yellowstone en Grand Teton. Echt fantastisch.

Het ligt niet echt op de route maar Rocky mountain National Park vond ik ook geweldig. Daar liepen de elanden gewoon langs onze tent op de camping.

Kelly_ann
Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 13:17

Yellowstone lijkt me ook prachtig. Maar ik denk voor ons te ver, we gaan lekker de Rockies aan de Canadese kant aandoen.

De vorige keren ben ik alleen gereisd en sliep ik in de hostels. Op een kamer van 4 of zes en ook op zaal. Maakte me niet zoveel uit.

Maar nu ga ik met mijn lief... En is een kamer samen toch wel fijner.
Hebben sommige hostels dat ook? Of kunnen we beter andere slaaplocaties gaan zoeken?

Heb ook al gedacht aan het huren van een campertje, maar dat lijkt me prijzig. De auto mogen we namelijk gratis gebuiken van onze kennissen.

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

Blacky94
Berichten: 3439
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 14:19

In Ontario heb ik samen met Marjoow wel eens in een hostel op een 2p kamer gelegen. Gewoon een king/queen bed. Neem aan dat zulke kamers er in het westen ook wel zullen zijn. Je zult alleen misschien iets beter moeten zoeken/eerder boeken/meer betalen dan op zaal.. :)

Kelly_ann
Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 17:12

Ik heb nu 6 hostels bekeken en 1 heeft 2 persoonskamers. Dat wordt dan toch even goed puzzelen/plannen en tevoren boeken. In plaats van op de bonnefooi :o

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....


elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 17:16

Gewoon de standaard highwaymotels pakken, die zijn prima betaalbaar zeker als je de kamer met 2 personen deelt.

Ik heb Canada ook met Yellowstone/Grand Tetons gecombineerd. En met een gaaf verblijf op een dude ranch in Montana!
Jasper en Banff zijn absoluut aanraders. Vergeet Spirit Island niet! (boottochtje vlakbij Jasper)

eilleen333
Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 18:01

Nog 19 uur tot ik weer lekker die kant op ga!!! Super veel zin in!

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

february
Berichten: 182
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Courtenay, BC Canada.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 00:30

eilleen333 schreef:
Nog 19 uur tot ik weer lekker die kant op ga!!! Super veel zin in!

Goede vlucht en alvast een fijn weerzien *\o/*


Ik ben hier inmiddels 3 weken en heb twee weken geleden mijn auto gekocht, een oude Ford Explorer van 22 jaar oud. Afgelopen 2 weken druk geweest met schetsen, inmeten, zagen, timmeren en inrichten en ik ben zoooo blij met het resultaat, mijn eigen kleine huisje op wielen <3 Heb haar Dora the Explorer gedoopt en we zijn net terug van 2 dagen 'proefdraaien' in de buurt van Vernon en ze is met vlag en wimpel voor de test geslaagd *D Nu even terug in Kamloops om Canada Day te vieren en dan morgen weer op pad...heerlijk een maand of 4 road trippen.


[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]


Mijn PR-aanvraag is ook verstuurd, dus met een beetje geluk hebben ze dat binnen 6 maanden rond en dan kan ik mezelf hopelijk begin 2020 inwoner van Canada noemen *\o/*

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 05:04

Kelly_ann schreef:
Ik heb nu 6 hostels bekeken en 1 heeft 2 persoonskamers. Dat wordt dan toch even goed puzzelen/plannen en tevoren boeken. In plaats van op de bonnefooi :o

Sommige hostels hebben privekamers maar die zijn veel duurder. Meestal kan je voor minder geld in een simpel hotel of motel een kamer boeken en dan heb je ook meer privacy en geen gedeelde badkamer. :)

Kelly_ann
Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 09:48

Wat gaaf February :wow:

Ik heb ook even de tarieven van de motels bekeken en dan ligt het allemaal niet zover af van de tarieven (incl. Km's) voor de huur van een kleine RV....

RV is iets duurder, maar wel: meer vrijheid.

Iemand ook ooit deze overweging moeten maken?

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 09:54

RV vind ik juist minder vrijheid, want groot, log, kan niet makkelijk dirtroads rijden en als je eenmaal staat aangesloten rij je ook niet nog even naar het dorp voor de wallmart of een restaurantje. Doe mij maar een comfortbabele SUV. En bovendien heb je in motels tenminste een ruime eigen badkamer, schone handdoeken en een schoon bed.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: miisshOrse en 29 bezoekers