Kwpn paspoort met afstammingsvermelding dmv dna aanvragen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Oehlala
Berichten: 4294
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 09:03

Ts is nu inderdaad strafbaar, omdat ze een paard houdt welke niet geïdentificeerd kan worden dmv een geldig paspoort. Het houden van, vervoeren etc is nu niet toegestaan. dus het is zeker zaak er een geldig paspoort bij te krijgen. niet alleen om wedstrijden te mogen rijden, ook om er dus legaal te kunnen komen. ;)


Je kunt ook het AES doen, een paspoort daar kost 45 euro.
Om de afstamming mee te nemen, kun je misschien dna onderzoek doen via Van Haeringen in Wageningen en als ze matcht met moeder en vader, dat naar het stamboek sturen. Ik zou dit wel van te voren even goed overleggen. Ook ivm de accreditatie van het lab ivm geldigheid van dna-testen.
Laatst bijgewerkt door Oehlala op 01-07-19 09:19, in het totaal 1 keer bewerkt


Brainless
Berichten: 29659
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 09:11

Ra_chel schreef:
Volgens vorige eigenaar is afstamming van de moeder Samber, maar meer duidelijkheid heb ik daar niet over. Heb contact gezocht met de huidige eigenaresse (althans als dat nog klopt) en haat de situatie uitgelegd en om informatie gevraagd.


En je zegt dit:
Citaat:
k heb een merrie, maar zij heeft een ES paspoort en ES stamboekpapier


Heb je nu wel of geen stamboekpapier erbij?
Op dat papier staat dan nl ook de afstamming van de moeder.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

050206051012
Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 09:15

Mijn merrie staat in het B register van het NRPS. Haar vader is geen goedgekeurde hengst, maar DNA is bepaald dmv een pluk manen van haar én haar vader bij het Van Haeringen instituut, op basis daarvan kon ze worden ingeschreven.

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 09:40

Quellian schreef:
Mijn merrie staat in het B register van het NRPS. Haar vader is geen goedgekeurde hengst, maar DNA is bepaald dmv een pluk manen van haar én haar vader bij het Van Haeringen instituut, op basis daarvan kon ze worden ingeschreven.


Dit kan inderdaad ook bij het KFPS :j Dus lijkt me een mogelijkheid voor TS inderdaad, mocht het zo zijn dat de moeder van haar paard 'onbekend' is (op de naam na).

Ra_chel
Berichten: 2299
Geregistreerd: 31-05-10
Woonplaats: daar waar ik graag zijn wil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-19 14:17

Brainless schreef:
Ra_chel schreef:
Volgens vorige eigenaar is afstamming van de moeder Samber, maar meer duidelijkheid heb ik daar niet over. Heb contact gezocht met de huidige eigenaresse (althans als dat nog klopt) en haat de situatie uitgelegd en om informatie gevraagd.


En je zegt dit:
Citaat:
k heb een merrie, maar zij heeft een ES paspoort en ES stamboekpapier


Heb je nu wel of geen stamboekpapier erbij?
Op dat papier staat dan nl ook de afstamming van de moeder.


Mijn merrie waar het over gaat heeft een paspoort en stamboekpapier van het ES. Moeder staat erop vermeld, met ouders onbekend.

ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar geloven wij helemaal niets van...

wijsheid vind je in vele boeken,
wijs zijn is soms ver te zoeken.

Ra_chel
Berichten: 2299
Geregistreerd: 31-05-10
Woonplaats: daar waar ik graag zijn wil

Re: Kwpn paspoort met afstammingsvermelding dmv dna aanvragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-19 14:21

Inmiddels uitgebreid contact gehad met het kwpn, dit keer een zeer vriendelijk behulpzame dame aan de telefoon die het uitzocht5en uit heeft gelegd.
Toronto staat in de kwpn database,met dna, moeder Jamila heeft een ir paspoort van het kwpn,de huidige eigenaar werkt mee aan dna onderzoek.
Dus: mijn papieren gaan naar het kwpn,inclusief kopie papieren en dna van de moeder, er komt iemand van het kwpn voor dna en schets van mijn merrie, en dan krijgt ze een kwpn paspoort en wordt ze opgenomen in het B register. Totale kosten inclusief lidmaatschap kwpn €310.
Ik ben blij!

ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar geloven wij helemaal niets van...

wijsheid vind je in vele boeken,
wijs zijn is soms ver te zoeken.

Zinzi_jewel
Berichten: 8693
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 14:22

Ben ik niet zo slim misschien
Maar wat is dat ES dan ?
Waarom is dat een ongeldig paspoort?
Elke pas waar naam chip en geboorte datum plus vaccinaties instaan van t betreffende paard is toch een correct paspoort?

Chasing Dreams ...

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 14:24

Ra_chel schreef:
Inmiddels uitgebreid contact gehad met het kwpn, dit keer een zeer vriendelijk behulpzame dame aan de telefoon die het uitzocht5en uit heeft gelegd.
Toronto staat in de kwpn database,met dna, moeder Jamila heeft een ir paspoort van het kwpn,de huidige eigenaar werkt mee aan dna onderzoek.
Dus: mijn papieren gaan naar het kwpn,inclusief kopie papieren en dna van de moeder, er komt iemand van het kwpn voor dna en schets van mijn merrie, en dan krijgt ze een kwpn paspoort en wordt ze opgenomen in het B register. Totale kosten inclusief lidmaatschap kwpn €310.
Ik ben blij!


Ahhh beter.

Ja het kan nog wel eens uitmaken wie je aan de telefoon hebt.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Kwpn paspoort met afstammingsvermelding dmv dna aanvragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 14:25

Super! En dan ook nog B register, fijn hoor!

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 14:29

Janine1990 schreef:
Super! En dan ook nog B register, fijn hoor!


register B is voor alle paarden die geen KWPN erkende afstamming hebben.

Ook voor een shetlander bij wijze van spreken.

Je hebt bij het KWPN keuze uit stamboek, veulenboek, registratie A en registratie B.

En al die boeken hebben hun eigen eissen.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 14:37

NatasjavE schreef:
Janine1990 schreef:
Super! En dan ook nog B register, fijn hoor!


register B is voor alle paarden die geen KWPN erkende afstamming hebben.

Ook voor een shetlander bij wijze van spreken.

Je hebt bij het KWPN keuze uit stamboek, veulenboek, registratie A en registratie B.

En al die boeken hebben hun eigen eissen.


Gezien de merrie onbekende ouders hebben, is het toch fijn dat ze alsnog B register heeft, want dan kan je gewoon een veulen fokken die in A register kan, mits vader kwpn ggk...

En ik neem aan dat TS met die insteek per se papier erbij wilde hebben...

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Kwpn paspoort met afstammingsvermelding dmv dna aanvragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 14:39

Maar dat is het KWPN verplicht. Alle stamboeken zijn verplicht paarden op te nemen en te voorzien van een paspoort.

Daarvoor zijn die speciale "bijboeken".

Wat mooi is dat het met vermelding van de afstamming is(voor zover die dus bekend is.)

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 14:42

NatasjavE schreef:
Maar dat is het KWPN verplicht. Alle stamboeken zijn verplicht paarden op te nemen en te voorzien van een paspoort.

Daarvoor zijn die speciale "bijboeken".

Wat mooi is dat het met vermelding van de afstamming is(voor zover die dus bekend is.)


Dat is mij bekend...
Op basis van het schema dat hier onderin gelinkt wordt:
https://www.kwpn.nl/over-kwpn/diensten/ ... atieschema

Is het prettig dat TS een veulen kan fokken dat meer commerciële waarde heeft omdat het wel een VB veulen gaat opleveren, omdat de vader van de merrie in het KWPN veulenboek is geregistreerd.

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Kwpn paspoort met afstammingsvermelding dmv dna aanvragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 14:54

Dat is zeker fijn.

Maar ik las je bericht alsof je het opzienbarend vond dat de merrie in het B register wordt opgenomen.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 14:59

NatasjavE schreef:
Dat is zeker fijn.

Maar ik las je bericht alsof je het opzienbarend vond dat de merrie in het B register wordt opgenomen.


Ooh nee, ik twijfelde alleen of het wel praktische voordelen had omdat de moeder onbekende ouders had. :j


NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Kwpn paspoort met afstammingsvermelding dmv dna aanvragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 15:00

Dan hadden we dezelfde twijfel :D

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Linsey93 en 32 bezoekers