Kwpn paspoort met afstammingsvermelding dmv dna aanvragen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Ra_chel
Berichten: 2299
Geregistreerd: 31-05-10
Woonplaats: daar waar ik graag zijn wil

Kwpn paspoort met afstammingsvermelding dmv dna aanvragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-19 20:21

Ik hoop dat er hier mensen zijn die mij kunnen helpen,ik heb een merrie, maar zij heeft een ES paspoort en ES stamboekpapier, ongeldig en waardeloos dus.
Nu wil ik haar uit gaan brengen in de dressuur,heb dus een geldend paspoort nodig, maar ik wil haar afstamming daarin vermeld hebben,indien haalbaar zelfs stamboekpapier?
Haar vader is de bonte hengst Toronto,dna aanwezig, en moeder is bonte merrie Jamilla, dna heb ik aan eigenaar gevraagd.
Maar....ik loop vast....hoe doe ik dit? Hoe pak ik dit aan, waar moet ik zijn,wat heb ik allemaal nodig, en wat zou het ongeveer kosten om dit te realiseren? Ik hoop dat er hier zijn die me verder op weg kunnen helpen, want van de helpdesk bij het kwpn wordt ik niet bepaald wijzer...niet echt behulpzaam maar een particulier om zo maar te zeggen.
Als papier niet haalbaar is prima, dan zou ik al dolblij zijn met een kwpn paspoort waarin de afstamming wordt vermeld....ik hoop dat iemand me hier kan helpen. Bij voorbaat heel erg bedankt!!

ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar geloven wij helemaal niets van...

wijsheid vind je in vele boeken,
wijs zijn is soms ver te zoeken.


NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Kwpn paspoort met afstammingsvermelding dmv dna aanvragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 20:34

Toronto is alvast geen KWPN gekeurde hengst. Wat is de afstamming van de moeder?

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

tirzasarah10
Berichten: 1818
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 20:35

Ik zou even bellen met het kwpn of een mailtje sturen, ik ben altijd vriendelijk geholpen.

Sarah 08'10'10~ 12'09'17
'My favorite hello and hardest goodbye'
Soof 16'10'17 ~ 16'08'21
Het geluk was niet voor ons

Brainless
Berichten: 29662
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 20:40

Waar zijn de ouderdieren bij ingeschreven?
Als deze bv een KWPN/NRPS stamboek hebben kun je het nog proberen om met DNA een papier erbij te krijgen.
Als 1 (of geen) van de ouderdieren een erkend stamboekpapier heeft komt er gewoon "ouders onbekend" in het paspoort te staan.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Brainless
Berichten: 29662
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 20:41

NatasjavE schreef:
Toronto is alvast geen KWPN gekeurde hengst. Wat is de afstamming van de moeder?

Ok, als dat klopt kan TS sowieso geen KWPN stamboekpapier bij haar paard krijgen

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Kwpn paspoort met afstammingsvermelding dmv dna aanvragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 20:49



NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 21:24


That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Ra_chel
Berichten: 2299
Geregistreerd: 31-05-10
Woonplaats: daar waar ik graag zijn wil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-19 21:53

NatasjavE schreef:
Janine1990 schreef:
Dit is Toronto...
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/49640/toronto

Kan toch indien moeder een KWPN'er is gewoon blauw papier bij?


Zeker.

Maar het papier zal niet waardevoller worden TS ben ik bang.


Papier wat ik op dit moment heb is net zo waardevol als een oude krant :-(

Of het nou kwpn of aes is,ik wil een paspoort waarin de ouders vermeld worden, en sry,maar het kwpn noch het knhs heeft me fatsoenlijk te woord gestaan. Beide zeggen; stuur uw paspoort en papieren maar naar ons, dan kunt u een blanco paspoort krijgen, en mn enige aantoonbare bewijs van afstamming is dan foetsie. Daar ben ik het dus niet mee eens.

ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar geloven wij helemaal niets van...

wijsheid vind je in vele boeken,
wijs zijn is soms ver te zoeken.

carone
Berichten: 446
Geregistreerd: 09-12-05

Re: Kwpn paspoort met afstammingsvermelding dmv dna aanvragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 21:53

NRPS een optie?

Ra_chel
Berichten: 2299
Geregistreerd: 31-05-10
Woonplaats: daar waar ik graag zijn wil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-19 21:55

NatasjavE schreef:
Toronto is alvast geen KWPN gekeurde hengst. Wat is de afstamming van de moeder?


Volgens vorige eigenaar is afstamming van de moeder Samber, maar meer duidelijkheid heb ik daar niet over. Heb contact gezocht met de huidige eigenaresse (althans als dat nog klopt) en haat de situatie uitgelegd en om informatie gevraagd.

ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar geloven wij helemaal niets van...

wijsheid vind je in vele boeken,
wijs zijn is soms ver te zoeken.

Ra_chel
Berichten: 2299
Geregistreerd: 31-05-10
Woonplaats: daar waar ik graag zijn wil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-19 21:56

Brainless schreef:
Waar zijn de ouderdieren bij ingeschreven?
Als deze bv een KWPN/NRPS stamboek hebben kun je het nog proberen om met DNA een papier erbij te krijgen.
Als 1 (of geen) van de ouderdieren een erkend stamboekpapier heeft komt er gewoon "ouders onbekend" in het paspoort te staan.


Dus als alleen Toronto papier heeft, en de merrie niet,dan vervalt ook de vermelding van Toronto? (Ben echt een leek op dit gebied)

ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar geloven wij helemaal niets van...

wijsheid vind je in vele boeken,
wijs zijn is soms ver te zoeken.

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Kwpn paspoort met afstammingsvermelding dmv dna aanvragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 22:00

Als je nu Toronto en Jamilla op papier hebt staan, dan staat daar ook het chipnummer op volgens mij? (bij die van mij wel, maar dat is een fries)
Kan je volgens mij gewoon naar het KWPN een kopie van het huidige paspoort sturen met een DNA sample van jouw paard die zij in hun database kunnen matchen met de ouders. Mits die ooit gekeurd en niet te oud zijn... Toronto is in ieder geval dood.

Brainless
Berichten: 29662
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 22:00

Ra_chel schreef:
Brainless schreef:
Waar zijn de ouderdieren bij ingeschreven?
Als deze bv een KWPN/NRPS stamboek hebben kun je het nog proberen om met DNA een papier erbij te krijgen.
Als 1 (of geen) van de ouderdieren een erkend stamboekpapier heeft komt er gewoon "ouders onbekend" in het paspoort te staan.


Dus als alleen Toronto papier heeft, en de merrie niet,dan vervalt ook de vermelding van Toronto? (Ben echt een leek op dit gebied)

Ja.
Vroeger kon je half papier krijgen.. dus wel met de afstamming van de bekende ouder.
Dit is afgeschaft.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

scilla123
Berichten: 669
Geregistreerd: 04-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 04:58

Ra_chel schreef:
Ik hoop dat er hier mensen zijn die mij kunnen helpen,ik heb een merrie, maar zij heeft een ES paspoort en ES stamboekpapier, ongeldig en waardeloos dus.
Nu wil ik haar uit gaan brengen in de dressuur,heb dus een geldend paspoort nodig, maar ik wil haar afstamming daarin vermeld hebben,indien haalbaar zelfs stamboekpapier?
Haar vader is de bonte hengst Toronto,dna aanwezig, en moeder is bonte merrie Jamilla, dna heb ik aan eigenaar gevraagd.
Maar....ik loop vast....hoe doe ik dit? Hoe pak ik dit aan, waar moet ik zijn,wat heb ik allemaal nodig, en wat zou het ongeveer kosten om dit te realiseren? Ik hoop dat er hier zijn die me verder op weg kunnen helpen, want van de helpdesk bij het kwpn wordt ik niet bepaald wijzer...niet echt behulpzaam maar een particulier om zo maar te zeggen.
Als papier niet haalbaar is prima, dan zou ik al dolblij zijn met een kwpn paspoort waarin de afstamming wordt vermeld....ik hoop dat iemand me hier kan helpen. Bij voorbaat heel erg bedankt!!


Wij hebben ook een toronto gehad en die had gewoon een blauw kwpn papier

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 05:38

Maar als de moeder een onbekende afstamming heeft dan zal een KWPN papier, wel of niet in het paspoort vermeld, ook net zo veel waarde hebben als een oude krant.

Ik zou mezelf alle kosten besparen en lekker dit paspoort houden.

Je paard veranderd er niet van en wordt er niet meer waard van.

Het enige wat ik nog kan bedenken is, mits je paard bont is, om het Barock Pinto stamboek te bellen.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Ra_chel
Berichten: 2299
Geregistreerd: 31-05-10
Woonplaats: daar waar ik graag zijn wil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-19 06:54

NatasjavE schreef:
Maar als de moeder een onbekende afstamming heeft dan zal een KWPN papier, wel of niet in het paspoort vermeld, ook net zo veel waarde hebben als een oude krant.

Ik zou mezelf alle kosten besparen en lekker dit paspoort houden.

Je paard veranderd er niet van en wordt er niet meer waard van.

Het enige wat ik nog kan bedenken is, mits je paard bont is, om het Barock Pinto stamboek te bellen.


Dit paspoort is een ES paspoort, en hiermee kan ik geen startkaart aanvragen.

ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar geloven wij helemaal niets van...

wijsheid vind je in vele boeken,
wijs zijn is soms ver te zoeken.

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Kwpn paspoort met afstammingsvermelding dmv dna aanvragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 07:22

Dan zou ik voor het goedkoopste stamboek gaan om te registreren en een paspoort aan te vragen.

Geloof me die namen in het paspoort hebben verder echt geen meerwaarde.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Echwel
Berichten: 12439
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 07:36

Als jij een officieel paspoort hebt kun je gewoon startkaart aanvragen.

Hoogte moet er in zijn, medisch inlevel en bij sticker chipnummer een stempel erop..

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Kwpn paspoort met afstammingsvermelding dmv dna aanvragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 07:39

Het ES is geen erkend stamboek. Dus ik neem aan dat de paspoorten niet geldig zijn.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Echwel
Berichten: 12439
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 07:40

Zelfs buitenlandse paspoorten worde geaccepteerd

Heeft niet alleen met KNHS te maken, wettelijk is een paspoort verplicht

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 07:42

Echwel schreef:
Zelfs buitenlandse paspoorten worde geaccepteerd

Heeft niet alleen met KNHS te maken, wettelijk is een paspoort verplicht


Uiteraard worden buitenlandse pasoorten van erkende stamboeken geaccepteerd.

Alleen dit stamboek is geen erkend stamboek. Daar zit het hem in. Ze heeft geen officieel paspoort.
Althans...het wordt niet erkend als officieel paspoort.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Echwel
Berichten: 12439
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kwpn paspoort met afstammingsvermelding dmv dna aanvragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 07:45

Dus eigenlijk als je van het erf af gaat heb je een officieel paspoort nodig wat dit dus niet is.
Ben je dan ook strafbaar??

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 07:46


That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 08:10

NatasjavE schreef:
Dan zou ik voor het goedkoopste stamboek gaan om te registreren en een paspoort aan te vragen.

Geloof me die namen in het paspoort hebben verder echt geen meerwaarde.

Wel als je een veulentje wilt fokken.

Balte
Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 08:13

Informeer eens bij het SBS. Heb er zelf geen ervaring mee maar een vriendin van mij heeft daar al enkele specialere gevallen kunnen laten registreren. Wel in een B-register natuurlijk maar volgens mij wel met behoud van de afstamming.

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Nimby en 55 bezoekers