Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 07:24

Mooie fotos hier weer!

Ik vertrek volgende week voor 3 weken naar Tanzania. Vliegen op Dar es salaam, volgende dag meteen met een binnenlandse vlucht door naar Mwanza en als eindpunt Bukoba. In een dorpje daar in de buurt woont mn zusje. Blijven daar een kleine week. Dan met de bus terug naar Mwanza, paar daagjes daar. Dan met de bus naar Arusha, voor een super toffe tent safari! Aan het eind nog een paar dagen over in Arusha.

Is iemand ooit in deze plaatsen geweest? Tips voor Mwanza en Arusha? In Mwanza is een leuk project van een nederkandse vrouw wat ik misschjen wil gaan bezoeken. Ben benieuwd of jullie meer van dit soort ideen hebben :)


poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-19 08:58

Helaas geen ervaring mee maar klinkt als een leuke reis. Hoe is je zus daar beland?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Lielle
Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 09:06

Bukoba, gaaf! Ik heb daar in 1978 kort gewoond (mijn vader had daar een project), dus die tips (voor zover ik die al zou hebben) gaan weinig zinvol meer zijn :-) Maar mocht je op de Kagera sugar estate belanden, houd ik me zeer aanbevolen voor foto's! En natuurlijk ook van Bukoba zelf.

Heel veel plezier!

Nyaleti
Berichten: 5993
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 14:53

Klinkt als een mooie reis wipher! Ik hoop dat je ons op de hoogte houdt en foto's wilt delen, ben wel benieuwd naar dat gebied :)

In Arusha is de Masai market leuk, al ben je die vast al genoeg tegen gekomen tegen die tijd. Er zijn hotsprings en watervallen in de buurt, die zijn leuk om te bezoeken alleen weet de namen niet meer :+

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 16:57

Dank! Als jullie het leuk vinden zal ik zeker wat feitjes en fotos delen!

Mijn zus heeft als arts in opleiding gewerkt in een ziekenhuis in Rubya. Ze is zo verliefd geworden op het land, dat ze daarna besloten heeft te solliciteren. Nu werkt ze in een ander ziekenhuis, als arts.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-19 18:26

Ik kan me bij Tanzania niets voorstellen. Is dat vrij ontwikkeld waar ze woont?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Nyaleti
Berichten: 5993
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 18:55

Wat gaaf! Dapper ook, om in een 3e wereldland in een ziekenhuis te werken (en dan niet eventjes al vrijwilliger) :D en voor jullie natuurlijk ook weer leuk, dan moet je daar naar toe op vakantie..

Poes, je kan het eigenlijk echt niet vergelijken met Zuid- Afrika, dat is al best wel Westers (op sommige plekken dan). Ik had eventjes een cultuurshock toen ik in Dar es salaam aankwam vanaf Johannesburg, "ohja we zijn in Afrika :+ ". En ik heb dan alleen nog maar de toeristenplekken gezien.. Nu zal het rond Lake Victoria ook al wel wat meer gemoderniseerd zijn dan in bv het zuiden van Tanzania maar alsnog, ben ik heel erg benieuwd hoe het dagelijks leven daar is :)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-19 19:12

Ja ik ben ook erg benieuwd. Heb wel al veel verhalen gehoord van vrijwilligers. Dan hoor je idd al dat het zeker niet zuid Afrika is. Dat is ook heel westers.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 07:08

Nee westers is het zeker niet! Maar mijn zusje heeft bijvoorbeeld wel vaak stroom en soms stromend water. Ik ga proberen wat fotos te uploaden als we er zijn!

Lielle
Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 08:32

Ik heb recente(re) ervaring in West Afrika (1993-1998 gewoon in Ghana) en dat is absoluut onvergelijkbaar met Zuid Afrika. Lesotho lijkt er meer op, maar dat kan ik lastig vergelijken omdat daar wel 20 jaar tussen zit.

Om een idee te geven:
Ik woonde in de hoofdstad, en had het hele voorjaar van 1998 12 uur stroom, 24 uur geen stroom (stuwmeer stond te laag).
In 1998 had je buiten de paar grote steden in Ghana (Accra, Kumasi, Cape Coast) geen fatsoenlijke hotels, autohuur was onmogelijk behalve een 4*4 met chauffeur, 'OV' was echt afzien, wegen waren meer gaten dan asfalt, en zo kan ik nog even doorgaan. Waanzinnige ervaring, dat zeker!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-19 08:44

WoW lielle dat wist ik helemaal niet. Mag ik vragen waarom je er woonde?

Wipper: klinkt heftig! De verhalen van vrijwilligers die ik spreek zijn eigenlijk maar zelden positief dus erg dapper van je zus.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Lielle
Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 09:28

Ik ben er begonnen als docent informatica voor SOS Kinderdorpen op deze school https://www.soshgic.edu.gh/ en toen blijven hangen. Oa op de Nederlandse ambassade gewerkt en uiteindelijk door persoonlijke omstandigheden weer naar Nederland gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 10:02

Lielle schreef:
Ik heb recente(re) ervaring in West Afrika (1993-1998 gewoon in Ghana) en dat is absoluut onvergelijkbaar met Zuid Afrika. Lesotho lijkt er meer op, maar dat kan ik lastig vergelijken omdat daar wel 20 jaar tussen zit.

Om een idee te geven:
Ik woonde in de hoofdstad, en had het hele voorjaar van 1998 12 uur stroom, 24 uur geen stroom (stuwmeer stond te laag).
In 1998 had je buiten de paar grote steden in Ghana (Accra, Kumasi, Cape Coast) geen fatsoenlijke hotels, autohuur was onmogelijk behalve een 4*4 met chauffeur, 'OV' was echt afzien, wegen waren meer gaten dan asfalt, en zo kan ik nog even doorgaan. Waanzinnige ervaring, dat zeker!

In Zuid Afrika zijn ze op dit moment ook druk aan het loadshedden, dus idd periodes met en zonder stroom (al liggen de verhoudingen daar wel iets anders dan 12 uur met 24 zonder). Wel intens hoor!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-19 10:48

Ja in cradock hadden we dat. Lekker in bad, uit eten en bij het haardvuur zonder elektriciteit. Was eigenlijk goed te doen en best romantisch maar als je er woont minder.

Interessant lielle!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:18

Emmaa_ schreef:
Lielle schreef:
Ik heb recente(re) ervaring in West Afrika (1993-1998 gewoon in Ghana) en dat is absoluut onvergelijkbaar met Zuid Afrika. Lesotho lijkt er meer op, maar dat kan ik lastig vergelijken omdat daar wel 20 jaar tussen zit.

Om een idee te geven:
Ik woonde in de hoofdstad, en had het hele voorjaar van 1998 12 uur stroom, 24 uur geen stroom (stuwmeer stond te laag).
In 1998 had je buiten de paar grote steden in Ghana (Accra, Kumasi, Cape Coast) geen fatsoenlijke hotels, autohuur was onmogelijk behalve een 4*4 met chauffeur, 'OV' was echt afzien, wegen waren meer gaten dan asfalt, en zo kan ik nog even doorgaan. Waanzinnige ervaring, dat zeker!

In Zuid Afrika zijn ze op dit moment ook druk aan het loadshedden, dus idd periodes met en zonder stroom (al liggen de verhoudingen daar wel iets anders dan 12 uur met 24 zonder). Wel intens hoor!

Met als grootste verschil dat load shedding daar 20 jaar geleden niet aan de orde was en de wegen er beter bij lagen dan nu. :')

Klinkt wel als een fantastisch avontuur, Lielle!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-19 15:59

Weet iemand een goedkope manier om een betaling te doen naar zuid Afrika? Via gewone overschrijving kostte me dat vorig jaar 50 euro

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Nyaleti
Berichten: 5993
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 16:08

Oh breek me bek niet open over loadshedding.. in Kruger een paar keer per week onaangekondigd, niet fris met 40 man en geen doorspoelende toiletten :+
Aan de garden route uiteindelijk 2x per dag! Je bent dan toch veel onderweg maar als alle winkels sluiten is het best irritant. Vind het wel grappig hoe toeristen VS locals reageren, toeristen in paniek want de wifi werkt niet omg hoe kan ik nu appen?? En ik moet m'n haar nog wassen ?? Ohjee
Locals: kijken een keer naar boven en dealen er maar mee.

Met een betaling kan ik je niet helpen Poes, gek dat je daar 50 euro extra aan kwijt bent.


poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-19 16:57

Ja dus gewone overschrijving liever niet meer. Ik moet nog een game drive betalen.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 07:17

Creditcard?

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-19 07:26

Hoe bedoel je? Ik ben al terug in België en geloof niet dat hij een credit card betalingsysteem heeft...

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 08:44

Ik heb een aanbetaling voor een safari met creditcard gedaan, dan heb je volgens mij veel minder inflatiekosten. Moet hij idd wel een betaalverzoek kunnen sturen

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 08:54

poes schreef:
Hoe bedoel je? Ik ben al terug in België en geloof niet dat hij een credit card betalingsysteem heeft...


Naar mijn Nederlandse rekening overmaken, dan maak ik het van mn mans Namibische rekening over naar ZA en dat kost ons niks.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-19 10:33

Zie je dat zitten Iris? Zou top zijn! Kun je je rek nr sturen?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 14:45

Hoi! Ik meld me hier even! Ik ben aan het kijken om volgend jaar met een vriendinnetje naar Namibië te gaan, en we willen dan ook de Victoria Falls meepakken. Nu twijfel ik toch wel om het te combineren met Zuid-Afrika, maar ben bang dat het te veel word.. (Helaas) gaan we met een georganiseerde groepsreis, ik heb daar persoonlijk echt niets mee maar ivm haar werk bij een reisbureau krijgt ze 70% korting dus kunnen we eigenlijk geen nee zeggen...

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Anoniem

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 15:01

Kan je het niet het raamwerk via een groepsreis doen en dan verder zelf een plan trekken? Dat je wel bij de overnachtingen bent maar zelf een autootje huurt en naar de bestemmingen rijdt oid? Het loont wel hoor, 70% is veel korting en Namibie is best duur.. ZA combineren kan, maar ligt er wel aan hoe lang je kan gaan. De garden route is een leuk stukje maar dan zou je al moeten vliegen van Namibie naar ZA (als je niet heel veel tijd hebt) en dan nog beginnen aan de route. Zou daar persoonlijk toch ook wel een week voor uittrekken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: noviceh, Xhiske en 72 bezoekers