Vakantie met vriend

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
dalena
Berichten: 3082
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Vakantie met vriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-19 20:04

Ja, het zoveelste 'waar moet ik heen' topic :+

Dit jaar willen mijn vriend en ik voor het eerst met z'n 2tjes op vakantie! Alleen we hebben echt geen idee waar naartoe. Ik heb dit jaar voor het eerst gevlogen dus we willen niet al te ver gaan, binnen Europa is prima. We willen lekker weer, aan het water waar ik mijn voeten kan zien :+ En niet te vergeten; binnen het budget van zo'n 900,-

We willen eind augustus, begin/midden september gaan.

Wie weet een leuk plekje? 8-)

"We're all stories in the end. Just make it a good one"
[BB-HK] [VOLG] Onze eerste kitten


Suzanne F.
Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Vakantie met vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 20:10

Canarische eilanden? 900 pp hoop ik wel?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Drico
Berichten: 4489
Geregistreerd: 14-06-08

Re: Vakantie met vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 20:13

900 pp of totaal??

Turkije zou je heen kunnen :)

Instagram: icehorse_drifandi | sebbiethecorgi
Drífandi frá Ponjée & Sebbie <3

Petrichor
Berichten: 10500
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Vakantie met vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 20:14

Ik neem aan 900 pp? Anders kan je beter thuis blijven. :+

Absoluut naar Tenerife, wat een geweldig eiland is dat! Hele lange boulevard waar je je heel goed kan vermaken.

The smell of earth after rain!

dalena
Berichten: 3082
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-19 20:16

Ohja, ik bedoelde totaal :+
We hebben voor die prijs wel al wat dingen gezien. Maarja we zien door de bomen het bos niet meer

"We're all stories in the end. Just make it a good one"
[BB-HK] [VOLG] Onze eerste kitten

LiannePuthzy
Berichten: 6914
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 20:16

Canarische eilanden inderdaad, of ergens in Italië aan de kust?
Ik denk wel dat als je voor max 900 voor 2 personen niet verder komt als een staanplaats op een camping.
Buiten het seizoen waren vriendlief en ik al ruim 650 pp kwijt

Puthzy 1996~07-07-2020
Pinokio 15-05-2015

Strooigoed

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 20:17

Praag! Geweldig leuk en romantisch. Aan de mooie rivier met genoeg mogelijkheden tot verkoeling (zwembaden en meertjes).

.,

Maflinger_S
Berichten: 12140
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Vakantie met vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 20:20

Malta.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

dalena
Berichten: 3082
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-19 20:21

Hmm.. ja het gaat om 900 voor alleen vlucht+accommodatie, maar dan hebben we niet zo'n breed budget blijkbaar... Helaas kunnen we niet meer dan 1000,- en we willen er toch wel even tussen uit.

Praag hadden we nog niet aan gedacht, ik zet hem op de lijst!'
edit; malta komt er ook bij!
Laatst bijgewerkt door dalena op 24-06-19 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

"We're all stories in the end. Just make it a good one"
[BB-HK] [VOLG] Onze eerste kitten


peach2001
Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 20:22

Met de auto naar Andorra. Het is een winstersport gebied dus hoogzomer zijn de hotels goedkoop en de omgeving prachtig, mooie wandelroutes in de bergen. Hier gaan ze voor voor ong. 400 per persoon totaal incl reis tol eten hotel etc een midweekje met de auto daarheen. Een dag of 3 of 4 daar en een dag rijden heen en een dag rijden terug.

https://gofund.me/5569a4bb Taylor heeft een hartoperatie nodig

LiannePuthzy
Berichten: 6914
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 20:23

En Barcelona? Hotel net buiten het centum is volgensmij niet zo belachelijk duur

Puthzy 1996~07-07-2020
Pinokio 15-05-2015

Strooigoed

LienC
Berichten: 981
Geregistreerd: 25-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 20:24

Rond september is Macedonië ook erg leuk! Wij waren voor minder dan 700 euro (2 volwassenen en een éénjarige, 8 dagen) klaar. Ticket en verblijf. Auto gehuurd en eten etc is daar erg goedkoop!

Aan het meer van Ohrid, je kan zwemmen, heel helder water, goedkope taxi's als je niet in de stad zit maar daar wel heen wilt. Vriendelijke mensen en niet enorm toeristisch. En als je een auto huurt kan je ook nog naar Griekenland of Albanië :)
Laatst bijgewerkt door LienC op 24-06-19 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Taifoen
Berichten: 1024
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 20:24

Ik ga in augustus 5 nachten naar Thessaloniki, Griekenland. Als je een airbnb neemt en met ryanair vliegt dan red je dat zeker voor die prijs :)

Suzanne F.
Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 20:26

900 in totaal kan je beter thuis blijven. Er komt bij je reis al zoveel aan vliegtaks, bagage, verzekeringen etc. Dan kan je ongeveer 300-350 euro per persoon uitgeven. Tuurlijk is er vast iets te vinden maar als je niet in een 2 sterren tussen de kakkerlakken wilt zitten zou ik het geld liever in mijn zak houden en doorsparen voor volgend jaar of weekendje Kijkduin of Zandvoort doen.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Petrichor
Berichten: 10500
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 20:26

Ik heb even voor je gekeken naar het hotel Los Hiboscos in Tenerife. Dat is een heel goed hotel alles wat je verwacht van een vakantie is er maar niet mega super de luxe. Zij hebben vaak buiten de vakantie om gigantische aanbiedingen en nu midden september hebben ze dat weer. Kan je al voor 450 pp een week all-inclusive genieten!

Eten is daar ook heel goed en zeer vriendelijk personeel, kijk anders eens op zoover!

Het is dat ik weet dat dit echt een goed hotel is, andere hotelletjes zou ik niet gokken voor 450 pp want je komt in de meest aftandse dingen terecht!

The smell of earth after rain!

Cioccolato
Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Vakantie met vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 20:28

Dan zou ik zeker buiten het seizoen gaan. Hoe later, hoe goedkoper.
Je red 't prima voor 900 euro in totaal vlucht en verblijf. Dan komen er nog wel kosten bij maar dat zijn de grootsten niet


dalena
Berichten: 3082
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-19 20:29

LiannePuthzy schreef:
En Barcelona? Hotel net buiten het centum is volgensmij niet zo belachelijk duur

Barcelona dachten wij ook al aan. Nog tips qua hotels?

LienC schreef:
Rond september is Macedonië ook erg leuk! Wij waren voor minder dan 700 euro (2 volwassenen en een éénjarige, 8 dagen) klaar. Ticket en verblijf. Auto gehuurd en eten etc is daar erg goedkoop!

Aan het meer van Ohrid, je kan zwemmen, heel helder water, goedkope taxi's als je niet in de stad zit maar daar wel heen wilt. Vriendelijke mensen en niet enorm toeristisch. En als je een auto huurt kan je ook nog naar Griekenland of Albanië :)


Macedonie komt op de lijst! Klinkt erg leuk!


Taifoen schreef:
Ik ga in augustus 5 nachten naar Thessaloniki, Griekenland. Als je een airbnb neemt en met ryanair vliegt dan red je dat zeker voor die prijs :)


Ik zet die erbij :)


Suzanne F. schreef:
900 in totaal kan je beter thuis blijven. Er komt bij je reis al zoveel aan vliegtaks, bagage, verzekeringen etc. Dan kan je ongeveer 300-350 euro per persoon uitgeven. Tuurlijk is er vast iets te vinden maar als je niet in een 2 sterren tussen de kakkerlakken wilt zitten zou ik het geld liever in mijn zak houden en doorsparen voor volgend jaar of weekendje Kijkduin of Zandvoort doen.


Ik snap je reactie, wij schrokken ook wel van sommige prijzen. Maar ik denk dat er best wel wat te vinden is!

"We're all stories in the end. Just make it a good one"
[BB-HK] [VOLG] Onze eerste kitten

dalena
Berichten: 3082
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-19 20:31

Petrichor schreef:
Ik heb even voor je gekeken naar het hotel Los Hiboscos in Tenerife. Dat is een heel goed hotel alles wat je verwacht van een vakantie is er maar niet mega super de luxe. Zij hebben vaak buiten de vakantie om gigantische aanbiedingen en nu midden september hebben ze dat weer. Kan je al voor 450 pp een week all-inclusive genieten!

Eten is daar ook heel goed en zeer vriendelijk personeel, kijk anders eens op zoover!

Het is dat ik weet dat dit echt een goed hotel is, andere hotelletjes zou ik niet gokken voor 450 pp want je komt in de meest aftandse dingen terecht!


We hoeven ook echt niet luxe, maar het klinkt super :D

"We're all stories in the end. Just make it a good one"
[BB-HK] [VOLG] Onze eerste kitten

Petrichor
Berichten: 10500
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Vakantie met vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 20:33

Het is ook een heel leuk hotel, vlak bij de boulevard en in Costa Adeje dus wel op een centrale gezellige plek! Ik denk dat wij in februari weer gaan.

The smell of earth after rain!

LiannePuthzy
Berichten: 6914
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 20:34

dalena schreef:
LiannePuthzy schreef:
En Barcelona? Hotel net buiten het centum is volgensmij niet zo belachelijk duur

Barcelona dachten wij ook al aan. Nog tips qua hotels?

LienC schreef:
Rond september is Macedonië ook erg leuk! Wij waren voor minder dan 700 euro (2 volwassenen en een éénjarige, 8 dagen) klaar. Ticket en verblijf. Auto gehuurd en eten etc is daar erg goedkoop!

Aan het meer van Ohrid, je kan zwemmen, heel helder water, goedkope taxi's als je niet in de stad zit maar daar wel heen wilt. Vriendelijke mensen en niet enorm toeristisch. En als je een auto huurt kan je ook nog naar Griekenland of Albanië :)


Macedonie komt op de lijst! Klinkt erg leuk!


Taifoen schreef:
Ik ga in augustus 5 nachten naar Thessaloniki, Griekenland. Als je een airbnb neemt en met ryanair vliegt dan red je dat zeker voor die prijs :)


Ik zet die erbij :)


Suzanne F. schreef:
900 in totaal kan je beter thuis blijven. Er komt bij je reis al zoveel aan vliegtaks, bagage, verzekeringen etc. Dan kan je ongeveer 300-350 euro per persoon uitgeven. Tuurlijk is er vast iets te vinden maar als je niet in een 2 sterren tussen de kakkerlakken wilt zitten zou ik het geld liever in mijn zak houden en doorsparen voor volgend jaar of weekendje Kijkduin of Zandvoort doen.


Ik snap je reactie, wij schrokken ook wel van sommige prijzen. Maar ik denk dat er best wel wat te vinden is!



Ik zat in t golden tulip, maar deze is op booking in die periode al aan de hoge kant (zit wel ontbijt bij geloof ik)

Puthzy 1996~07-07-2020
Pinokio 15-05-2015

Strooigoed

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 20:34

Wat ook leuk en goedkoop kan zijn, zijn landen als Hongarije, letland, litouwen enzovoorts. Geen idee wat jullie tijdens een vakantie willen doen. Maar als je een beetje van ontdekken houd zijn juist dit soort landen leuk.

Als het weinig uitmaakt waar je terecht komt zou je ook nog op suprse.me kunnen kijken. Dan weet je niet waar je terecht komt maar is vaak goedkoper.

Insta: yl_aerial

Schemerdier
Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Vakantie met vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 20:35

Met de auto naar Frankrijk en verblijf zoeken via AirBnB?

I'm gonna wash that man right out of my hair
Take my hips to a man who cares
Sheela na gig - you exhibitionist

LienC
Berichten: 981
Geregistreerd: 25-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 20:36

Als je meer info wil over Macedonië, pb gerust!

En buiten het hoogseizoen moet het echt wel haalbaar zijn lijkt mij. Goed kijken naar welke data goedkoop zijn om te vliegen (zowel heen als terug) en als je goed recensies leest valt dat kakkerlak gebeuren echt wel mee :') en hangt er ook heel erg vanaf wat je eisen zijn, wij kiezen een kamer puur om te slapen maar verder zijn we altijd de hele dag op pad. Als je niet de hele dag weg bent snap ik dat ene luxere kamer fijn is.

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 20:36

Petrichor schreef:
Ik neem aan 900 pp? Anders kan je beter thuis blijven. :+


Gelukkig kun je voor 900 totaal best heel leuk op vakantie hoor!
En nee, je hoeft dan ook niet tussen de kakkerlakken te zitten. Je levert natuurlijk wel wat in op comfort. Bijvoorbeeld een appartement of hostel ipv een 4-sterren hotel, maar je vakantie wordt er echt niet minder leuk van hoor. Wij zijn jaren voor dat geld op vakantie geweest voor een week of 2 en in al die tijd heb ik maar 1x een plek gehad die niet schoon was en na klagen hebben ze dat prima opgelost.


Ik zou eigenlijk eens bij Ryanair/wizzair kijken waar je goedkoop naartoe kan vliegen. In september kun je bijvoorbeeld voor minder dan 80 euro retour naar de Kroatische kust, Ibiza, Palma, Griekenland. Dan kijk je op booking.com voor een appartement of hostel, of je boekt bij Airbnb. Voor een week tot 2 weken moet je dan echt rond de 6 tot 700 euro wel klaar zijn hoor. Pakketreizen zijn misschien iets moeilijker, maar daar koop je natuurlijk ook een stukje gemak.

Show a little faith, there's magic in the night

Amado7
Berichten: 10717
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 20:36

Kan echt prima hoor voor dat budget. Gewoon iets langer zoeken. Ik ben paar weken terug voor 450 euro all inclusive in Griekenland in een top hotel. Buiten het seizoen kan dat echt wel. En Egypte? Dat is heel goedkoop dacht ik, weet niet of er nog addertjes onder het gras zitten maar al die resorts zijn niet de duurste. En zeker niet als je halfpension heb. Kijk eens via Corendon.

Niet perfect is ook goed


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ashleytjuhh, BarbaravdW, gaucho, kosseh, Lotje033, Miiej, Room_Soesje, Suliko, UnderIlse, VuurVleugels en 87 bezoekers