hond aan de wandel

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
BarbaLala
Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 18:39

Een goede stichting plaatst geen intacte honden. En zeker niet op niet omheind gebied.
Daarnaast kennen straathonden juist wél de hondentaal erg goed.
Dus dit verhaal klopt niet helemaal of de stichting is niet eerlijk geweest.

Los daarvan is het inderdaad taak van jou als houder om te zorgen dat je dier op eigen terrein blijft. Met andere woorden; zorg voor deugdelijke omheining en voldoende mentale uitdaging voor je hond.
3x per dag uitlaten lijkt mij niet meer dan normaal.
Waarom heb je anders een hond en geen ganzen? Die waken ook en hoef je niet uit te laten.

Betreft castreren van angstige honden; dat zorgt enkel in een héél uiterst geval voor problemen. Dan moet je denken aan honden die al echt gigantisch angstig zijn voorafgaand aan de castratie en dan nog hoeft dat geen reden te zijn voor verder escalerend gedrag.
Hier is in geval van ts dan ook geen sprake van.

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft.
Klets mee in het zelfstandige-stalling topic!
STOP AGENDA 2030!


Nikass
Berichten: 16530
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 14:45

Dat is niet waar. Onderzoek heeft uitgewezen dat gecastreerde reuen vaker angstig zijn en als gevolg hiervan vaker agressief gedrag inzetten dan intacte reuen. Dat geldt ook voor honden waar voor de castratie geen sprake was van probleem gedrag.
De hond van ts is behoorlijk angstig. Dus het zou echt ontzettend jammer zijn als ze hem laat castreren.
Daarbij is er geen enkele garantie dat het iets zou doen ten opzichte van het weglopen.

Ik weet niet of het feit dat een stichting reuen castreert het tot een goede stichting maakt. Voor mij kan het reden om zo'n hond niet te nemen.

GDG
Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 18:37

Nikass schreef:
ts dr hond is nu drie keer het erf afgegaan

Tuurlijk... TS schrijft dat hij meestal met een half uurtje weer terug is, dat hij nooit dezelfde route pakt en hij loopt dus soms linksaf ergens heen, andere keer rechtsaf elders heen. En ze zegt: ''Meestal pak ik de auto, rijd een ronde en vind hem dan ergens langs de kant.''

Heel geloofwaardig dat hij nog maar drie keer weg is geweest als je bovenstaande dikgerukte termen gebruikt. Hij loopt bijvoorbeeld soms linksaf... haha, dat was één van de drie keer dan :') ?

Maar goed er zijn een hoop tips gegeven waarvan ik de belangrijkste vind dat TS het in elk geval niet meer moet laten gebeuren. Een keer kan gebeuren inderdaad maar dan moet je ook gewoon je maatregelen treffen.

koeien op de weg...

Nikass
Berichten: 16530
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 19:04

Ja dat is waar, misschien waren het meer keren.
Maar als mensen zo heftig reageren zou ik het ook wat afzwakken :o

Bij ons in de buurt staat een boerderij, daar hebben ze een soort boerenfox achtig hondje. Die gaat regelmatig aan de wandel. En die moeten ze dan vaak ophalen uit het asiel :(:)

Mijn vriendin werkte vroeger in hartje Amsterdam en dan nam ze haar husky mee naar het werk. Die vond regelmatig een gelegenheid om er tussenuit te knijpen en dan kuierde hij rustig over de Albert Cuijp :D

In mijn wijk woonde een JR reutje die altijd uit de tuin ontsnapte. Als mijn teefje dan loops was zat hij in mijn voortuin en "ontsnapte" ik door de achtertuin om mijn hond uit te laten. Dat was wel irritant ja -:(-

Je hoopt vooral dat zo'n hond niet wordt aangereden, of door iemand gejat, of geschopt. Ik zou te ongerust zijn als het mijn hond betrof.

GDG
Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 19:44

Nikass schreef:
Ik zou te ongerust zijn als het mijn hond betrof.

Ik ook! De mijne is één keer weggelopen (was zelf even in het bos gaan wandelen en kwam na een hoop roepen weer blij op huis aan) en toen heb ik direct maatregelen genomen zodat het niet nog een keer kon gebeuren. Want hij kan aangereden worden, zelf schade veroorzaken of zich hinderlijk gedragen (bij mensen/andere honden/...) dus dat wil ik allemaal niet. En dan woon ik heel rustig maar toch wil ik het risico gewoon niet lopen.

koeien op de weg...

xLaraaj
Berichten: 3668
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: hond aan de wandel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 20:33

Naast ons is er ook een oliebol achtige die op straat altijd loopt voor het huis. Mensen vinden het ook precies normaal. Is juist achter een scherpe bocht ... :n

https://rockingmills.weebly.com/ - Australian Shepherds


Tinkermuts
Berichten: 9379
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 10:22

Ik snap jou nikass, iedereen duikt er idd flink op.
Maar als ik naar mijn hond kijk, die is niet echt sociaal tegen andere reuen die opdringerig zijn.
Ik wandel op rustige plekken, heb altijd iets bij me om om te doen mocht het drukker worden, zit aan de lijn.
Loop juist op rustige plaatsen wat aanlijngebied is zodat ie niet altijd met een korf om hoeft te lopen en lekker een bal in z'n bek kan hebben.
En dan komt er zo'n loslopende reu aan die vervelend is zonder baas erbij, mijn hond moet gestraft worden omdat hij de Sjaak is als hij wel hap zegt.
Dat is gewoon echt super vervelend.
Ik heb begrip dat het een keer kan gebeuren maar meerdere keren gaan er bij mij niet zo goed in omdat ik echt een probleem heb als m'n hond het zat is.
Daarnaast heb ik in het verleden ook Husky's gehad Waarvan er een keer 1 uit de afgezette tuin is ontsnapt, rende tussen een kudde schapen, niet gebeten maar uiteraard is dat niet ok natuurlijk, hij is neergeschoten door de politie, wel ternauwernood overleefd, maar het gevecht wat je dan moet leveren om je hond terug te krijgen gun ik echt niemand, wat een verdriet is dat.
Hondje van m'n beste vriendin liep altijd wat rond, totdat ie schrok en de weg opsprong, onder een auto voor de ogen van haar kinderen, dat is verschrikkelijk.
Dus dat je hond een keer wegloopt kan gebeuren maar probeer het daarna dan ook te voorkomen, een ongeluk zit in zo'n klein hoekje.

Nikass
Berichten: 16530
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 12:37

Je hebt uiteraard gelijk.
Nu is de hond van ts erg angstig, dus waarschijnlijk gaat die elke confrontatie uit de weg. Maar in het algemeen gesteld is het erg vervelend. Mijn reu zou er ook veel moeite mee hebben mocht zo'n hond op hem afkomen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FleurSandro, GoogleAdsense, Labiesch, MyWup, Nicollevs en 40 bezoekers