Hoe puppy douche leuk laten vinden?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pandameisje
Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Hoe puppy douche leuk laten vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-19 18:37

ik heb een 4 maand oude pup. Het is een echte water en modder rat.

Maar ze heeft nu ontdekt dat sloten en modderplassen leuk zijn om in te spelen waardoor ze elke keer van top tot teen onder de modder of sloot water zit.

Nu heeft ze toch hekel aan de douche.

Hoe kan ik haar toch leren dit leuk te vinden al met snoepjes geprobeert speeltjes zelf onder de douche staan...

Maar ze weigert die douche in te lopen


KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hoe puppy douche leuk laten vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 18:40

Waarom moet ze iedere keer in de douche dan?

Een handdoek doet ook al wonderen! Modder valt er zo vanaf / uit als het droog is.

Misschien investeren in een goede drying coat, die doen ook veel goeds.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Pandameisje
Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-19 18:50

KimD schreef:
Waarom moet ze iedere keer in de douche dan?

Een handdoek doet ook al wonderen! Modder valt er zo vanaf / uit als het droog is.

Misschien investeren in een goede drying coat, die doen ook veel goeds.


Ze hoeft niet elke keer onder de douche maar als ze echt van top tot teen onder de modder zit of ze weer in sloot heeft gezeten die echt extreem erg stinkt is het wel fijn dat ze onder de douche kan. Als er wat modder op zit droog ik haar af enzi

MoppieFilou
Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 19:07

Bij paarden begin ik altijd met ze af te spuiten als het heel warm is. Dan vinden ze de douche meestal een heerlijke verfrissing. Weet niet of dat bij je pup ook kan werken?

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

Chiave
Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Hoe puppy douche leuk laten vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 19:11

Niet super fris misschien, maar kun je met haar mee onder de douche? Misschien vindt ze het geweld van het water op de vloer wat overweldigend.

M. 21-07-2017. <3

kiwiwitje
Berichten: 20086
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 19:11

Hier doen we het heel simpel, pup in bad en gewoon de douchekop vlak bij haar houden en aanzetten, dan tonen ze vanzelf interesse, lief blijven praten en duidelijk belonen. En ook gewoon duidelijk zijn als ze even stout is met spartelen. Inmiddels is ze nu 3 x in bad geweest voornamelijk om te oefenen. En de eerste keer was t paniek en nu vind ze t prima en speelt ze ook met de douchekop.

en vooral niet gelijk de kraan vol open, gewoon lekker zacht beginnen

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

ellepel
Berichten: 47257
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 19:13

eventueel zet je een flinke bak in de douche,laagje warm water er in en daar eerst in laten spelen.
zo kun je dan wel uitbouwen met de douche er zachtjes bij aan :j

Kaus
Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Hoe puppy douche leuk laten vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 19:45

Ik denk dat als ze dat eenmaal niet leuk vinden, ze het nooit leuk gaan vinden. Ik vind het hier ook nooit nodig en ze springen elke dag in de sloot. Tenzij je echt een enorm harig monster hebt? Afdrogen en de bench in werkt goed hier :D

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Bonnyyyyyy
Berichten: 1934
Geregistreerd: 18-12-08

Re: Hoe puppy douche leuk laten vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 19:50

In een schone sloot laten eindigen ,
En als ze dan nog erg stinken tsja soms pech, als ik weet dat mijn huis net erg schoon is en er familie oid komt was ik ze, anders niet hoor.

ik lees meer mee dan dat ik post!

loez
Berichten: 11062
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 20:11

kiwiwitje schreef:
Hier doen we het heel simpel, pup in bad en gewoon de douchekop vlak bij haar houden en aanzetten, dan tonen ze vanzelf interesse, lief blijven praten en duidelijk belonen. En ook gewoon duidelijk zijn als ze even stout is met spartelen. Inmiddels is ze nu 3 x in bad geweest voornamelijk om te oefenen. En de eerste keer was t paniek en nu vind ze t prima en speelt ze ook met de douchekop.

en vooral niet gelijk de kraan vol open, gewoon lekker zacht beginnen



Dit idd. Die van mij vindt het vooral prettig wanneer ze merkt dat het water lekker warm is. We hebben een bad met douche erin. Dus ik zorg meestal dat er al een klein laagje warm water in zit.

Ook zie ik nu wel eens van die rubberen dingen voorbij komen die je op de muur hangt en daar wat lekkers in kan doen. Zodat ze daar mee bezig zijn en niet perse met die straal water.

[o]

speurneusc
Berichten: 5348
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 20:26

zelf in de douche gaan zitten met sproeier beetje aan, pup los in de badkamer met deur dicht, met pup spelen en langzaam sproeier meer aan..

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

Melyoramel
Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 20:31

Inderdaad rustig opbouwen. Ik douche mijn hond ook niet vaak, maar met erge modder of stinkwater (of na het rollen in ganzenpoep, bah -O- ) dan zal hij toch afgespoeld/gewassen moeten worden.

Hier alleen een douchecabine, geen badkuip, maar ik hou altijd wat snoepjes gereed. Hij krijgt al een snoepje als hij de cabine in loopt, dan pak ik de douchekop, zet het water lauw-warm en zet de kraan aan terwijl ik de douchekop bij de grond hou.
Meestal probeert hij dan ook al waterstraaltjes te eten :+
Dan begin ik met de voetjes afspoelen en langzaam hoger op de benen, net als ik bij paarden zou doen eigenlijk. En tussendoor met een snoepje belonen en lief en vrolijk toe blijven spreken.
Hoe hoger ik kom, hoe ongemakkelijker mijn hond zich voelt. Hij blijft netjes staan (want blijven staan = snoepje), maar super tof vindt hij het ook niet.

Zolang je zelf ook kalm blijft en het rustig op blijft bouwen dan komt er vanzelf een tijd waarbij het wassen gemakkelijk gaat.

Maak eerst de plek leuk (dus de badkamer in = leuk, spelen, snoepjes i.p.v. de badkamer in = ojee ik moet in bad) en bouw dan het wassen rustig op en hou het leuk. Eerst kleine sessies (alleen even de voetjes wassen) en daarna steeds meer meepakken.

KarmaChansy
Berichten: 6925
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Hoe puppy douche leuk laten vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 20:36

karma gilt alsof ik der vermoord maar ik smeer pindakaas over de tegels :Y) zo vind ze het geweldig en heeft ze echt geen problemen meer

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

Nymeria
Helen Langehanenberg fan
Berichten: 5656
Geregistreerd: 10-02-05

Re: Hoe puppy douche leuk laten vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 20:40

Hier scheelde een handdoek/mat in de douche leggen ook al een hoop. Het uitglijden vond onze hond eng.

Dragan! <3

Melvern
Berichten: 4404
Geregistreerd: 14-02-05

Re: Hoe puppy douche leuk laten vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 09:45

Mijn bordercollie is dol op zwemmen. Elke druppel water trekt hem aan. Helaas ook hier een vreselijke hekel aan de douche. Ik doe met mooi weer lekker buiten in de tuin afspoelen, dat vind hij minder erg dan in de douche. Als hij moet douchen leg ik ook een doek op de vloer omdat het anders te glad is en dan laat hij het wel gebeuren.

Anastasia24
Berichten: 2678
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Hoe puppy douche leuk laten vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 10:05

Vind hij een speeltje leuk? Mijn hondje ging vroeger met z'n speelbal in bad. Toen was het opeens niet zo erg meer en vond hij het zelfs leuk.

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.


Maiske
Berichten: 413
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 12:15

De juiste temperatuur laat ze hier stilstaan, mechel wilde gewoon koud, kruising herder... lauw en de kleintjes warm... hoe verassend :')

Wat voor pup is het eigenlijk? Mijn chihuahua's gaan samen met mij onder de douche.

All I pay my psychiatrist is the cost of feed and hay, and he'll listen to me any day.

BarbaLala
Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 12:18

De hond hoeft het niet leuk te gaan vinden, als hij of zij het maar accepteert.
Keuze laten om er zelf in te lopen is prima, maar doet hij of zij dat niet, gewoon optillen en er in zetten. Geen issue van maken en niet tuttelig doen. Er in, wassen, er uit en klaar.
Heb zelf een hond gehad die om medische redenen gewassen moest worden op regelmatige basis, die vond het ook alles behalve leuk, maar liep uiteindelijk toch op verzoek de douche in, omdat ze wist dat het moest.
Een waterblazer is inderdaad een goede aanschaf.

Niet alles is leuk in het leven, ook niet in het leven van een hond ;)

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft.
Klets mee in het zelfstandige-stalling topic!
STOP AGENDA 2030!

Melyoramel
Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 12:25

BarbaLala schreef:
De hond hoeft het niet leuk te gaan vinden, als hij of zij het maar accepteert.
Keuze laten om er zelf in te lopen is prima, maar doet hij of zij dat niet, gewoon optillen en er in zetten. Geen issue van maken en niet tuttelig doen. Er in, wassen, er uit en klaar.
Heb zelf een hond gehad die om medische redenen gewassen moest worden op regelmatige basis, die vond het ook alles behalve leuk, maar liep uiteindelijk toch op verzoek de douche in, omdat ze wist dat het moest.
Een waterblazer is inderdaad een goede aanschaf.

Niet alles is leuk in het leven, ook niet in het leven van een hond ;)


Maar je kan het alsnog wel zo leuk mogelijk maken :) de mijne vindt het ook niet tof, maar gaat ook vrijwillig de douchecabine in omdat het hem ook lekkers oplevert, dus dan ondergaat hij het maar, haha.

Ze kunnen het leuk vinden, ze kunnen het accepteren, maar je moet proberen te voorkomen dat ze er een hekel aan hebben, denk ik zo.

MarlindeRooz
Correspondent
Berichten: 33748
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 12:27

Onze halve labrador deed dit ook altijd. En die HAAT douchen. Maar ze is nu 12,5 dus ze heeft het doorstaan. Je moet haar de badkamer in tillen want lopen doet ze niet. En als je dan door de deur wil dan zet ze haar poten schrap tegen de deurpost. _O-
Nou is het ook wel een dramatisch figuur hoor. Want als je haar lekker inmasseert en de douche flink heet zet vindt ze het misschien best lekker. :roll:

Dit soort dramatische acts doet ze ook als ze niet wil wandelen. Blijft ze op de oprit staan. Oren naar achter en naar de grond kijken. Terwijl ze in het bos woont en altijd los loopt. 10 min later rent ze dan altijd met een blije kop door het bos. :))

eclair98
Berichten: 11602
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Hoe puppy douche leuk laten vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 12:29

Ik heb ook wel eens gelezen dat ze iets van pindakaas of pate op de muur/badkuip smeren, waardoor sommige honden heel erg daar mee bezig zijn en zijn ze minder gefixeerd op de douche. Ik weet niet of het goed werkt?

Kabayo
Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 12:30

KarmaChansy schreef:
karma gilt alsof ik der vermoord maar ik smeer pindakaas over de tegels :Y) zo vind ze het geweldig en heeft ze echt geen problemen meer

Zo ook haar zoon. Leuk zal die het dus nooit gaan vinden ;)
[ img ]

Hier altijd onder de koude straal bij de paarden. Heel enkel in de winter in de douch maar dat geeft echt bende. Leuk vind mijn rottweiler het niet maar die laat hem over zich heen komen. De husky nog niet geprobeerd in de douch cabine.

Dus. Ik denk niet dat je het ze echt leuk kan laten vinden. Honden hebben er echt een hekel aan vaak

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Pandameisje
Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Re: Hoe puppy douche leuk laten vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-19 17:56

Thanks voor de tips ik ga zeker weer proberen.

Azmay
Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Hoe puppy douche leuk laten vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 18:21

Leuk vinden de poedels het hier niet maar maak er gewoon geen ding van en ze gaan er gewoon in.
Maak het water lauw-warm en ben vrij snel klaar met ze. Daarna met warm weer lekker even rond hollen in de tuin om op te drogen en dat vindwn ze dan wel weer tof :Y)

Nynkster
Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Hoe puppy douche leuk laten vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 18:39

Onze hond (bijna 6 maand) vind ook echt niks aan douchen.
Hij laat het wel over zich heen komen en afdrogen vindt hij echt een feestje. Dus ik zorg altijd dat het zo snel mogelijk gedaan is en blijf tegen hem praten dat hij het zo goed doet. Dan vind hij het niet meer zo erg.
Ligt er misschien ook aan hoe vaak je ze onder de douche zet, op een gegeven moment wordt het ook wel ''normaal''

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers