KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 15:18

Wow wat decadent van het KWPN.. nu snap ik die hoge contributie wel ja.. hahaha


gomir
Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 20:57

Die kosten zullen wel vooral door de afdeling NA gedragen worden (hoop ik), leden betalen daar ook contributie en inschrijfgeld voor de keuring zal ook wel hoger zijn dan hier verwacht ik :+
Als je een afdeling in het buitenland opzet zul je ook moeten borgen dat de predikaten daar een soortgelijke waarde hebben. Of daar van tevoren goed over nagedacht is kunnen we alleen maar naar gissen ;)

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Rytm
Berichten: 4868
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 04:55

Wat leuk Libera! Ze ziet er lekker geconcentreerd uit zo. <3

Marie, staat jouw merrie bij van Manen? Ik zag iig allerlei filmpjes langskomen van een oefendag daar.
Ja, precies wat je zegt, spanning doet een hoop.. Gaan ze dat daar nog vaker oefenen, in zo een entourage? Wanneer moet jouwe?

Ik sprak verder mensen die best thuis zijn in het keuringsklaar maken van hengsten en merries, en die vertelden dat om de dag 20 min en dan afwisselend aan het halster en bijgezet best prima was. Dus ik rommel gewoon lekker zo door.

Libera
Berichten: 3963
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 04:58

Stamboek keuring kost geloof ik rond de $250 om in te schrijven... Maar wij moeten ervoor naar Oregon rijden, dus dan komt daar nog een health certificate en een Coggins bij op, en natuurlijk stalling en hotel voor onszelf.

Sport eisen zijn ongeveer hetzelfde, moeten hier 3rd level starten. Da’s ongeveer Z2.
Heb nu B gestart omdat ze nog nooit mee was geweest, ze kan al wel de oefeningen van het M maar het kan allemaal nog wat beter en mooier voordat we een klasse hoger gaan starten.

Rytm heb je filmpje helaas niet kunnen zien, maar spanning kan inderdaad flink invloed hebben!

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

Rytm
Berichten: 4868
Geregistreerd: 19-02-04

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 20:22

Whutttt.. da's een duur grapje!

gomir
Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 20:43

Komt omdat die inspecteurs naar de andere kant van de plas moeten worden gevlogen :))
En je moet daar natuurlijk al snel een heel eind rijden voor een concours of keuring, zijn er wel voldoende wedstrijden in de buurt of is dat ook altijd zo'n circus :=

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

ajesca123
Berichten: 1930
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 22:09

Libera schreef:
Stamboek keuring kost geloof ik rond de $250 om in te schrijven... Maar wij moeten ervoor naar Oregon rijden, dus dan komt daar nog een health certificate en een Coggins bij op, en natuurlijk stalling en hotel voor onszelf.

Sport eisen zijn ongeveer hetzelfde, moeten hier 3rd level starten. Da’s ongeveer Z2.
Heb nu B gestart omdat ze nog nooit mee was geweest, ze kan al wel de oefeningen van het M maar het kan allemaal nog wat beter en mooier voordat we een klasse hoger gaan starten.

Rytm heb je filmpje helaas niet kunnen zien, maar spanning kan inderdaad flink invloed hebben!


Wat een geld inderdaad :oo
Maar dat is daar volgens mij altijd wel zodra het om wedstrijden etc gaat?

Rytm, vind het echt een fijn dier hoor. Inderdaad lekker zo doortrainen.
Mijn 3 jarige staat ook minder in training dan menig ander zou doen, maar ik houd haar liever heel en ga gewoon niet ten koste van alles aan de gang.
Beestje is mij meer waard dan dat en liet zich ondanks weinig training echt super zien afgelopen week op de oefenavond.
Kreeg super commentaar en meerdere malen de opmerking dat het een erg mooi en goed paard is dat extra kan bewegen dus ook zo valt ze op.
Tuurlijk kan ze nog strakker in haar vel en ik geloof ook best dat ze nog meer op zou vallen als ik haar meer zou trainen.
Maar ik heb bewust gekozen dat niet te doen en accepteer het feit dat ik daarmee misschien de kans op de kampioen vergooi.
Maar heel eerlijk leeft deze al in bonus tijd dus ben super trots op hoe ze het allemaal doet <3
Scheelt dat ik niet naar de keuring in eigen regio ga (foutje)dus kampioen kunnen ze toch al niet worden :')
Andere merrie liet zich ook top zien.
Kreeg als commentaar, zeer mooie merrie. Goed bewegen met zeer mooi front. Mist wel nog wat balans.
Die balans is ook zeker haar zwakke punt en beter dan dit krijg ik het niet.
Helaas vanmorgen kreupel uit de wei gehaald. Waarschijnlijk kogel verstuikt toen ze aan kwam rennen.
Nu even aankijken en anders gaat voor haar de keuring niet door helaas -O-

Fidelity 10-7-2010 Zhivago x Sandro King.
Phoebe La Vie 16-5-2020 For Ferrero x Zhivago
Solaine La Vie 2-4-2022 For Ferrero x Zhivago.
La Fidèle 3-6-2016 Valdez x Zhivago.
Par Fiero 11-4-2020 For Ferrero x Valdez.

Rust zacht Ajesca ik mis je meisje! 27-09-2012

Rytm
Berichten: 4868
Geregistreerd: 19-02-04

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 04:41

Aah wat naar! Wanneer zou je moeten?
Wel fijn en leuk dat je commentaar kreeg tijdens de oefenavond. :)

Libera
Berichten: 3963
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 04:56

Wedstrijden vallen in deze omgeving gelukkig mee, er zijn een aantal op een uurtje afstand. Proefje kost $50 meestal. Dus rond de $150 per wedstrijd...

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

FairLady_
Berichten: 1042
Geregistreerd: 15-04-07
Woonplaats: Haarle gem. Hellendoorn

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 20:26

Libera, wat interessant om te horen hoe dat bij jullie in Amerika gaat!

Ajesca, hoe gaat het nu net de merrie? Maar ik snap je wel dat je niet te veel getraind heb. Zijn ook nog zo jong om ze nu al maanden in training te hebben.

Na de stamboekkeuring heb ik Ebby (roepnaam) zadelmak laten maken, dat gaat echt heel goed.
Gisteren heb we de CK gehad in Geesteren. Ze was weer scherp en niet alle respect voor de voorbrenger. 1e ronde liet ze zich goed zien (mocht meer met de schoft onhoog). Ze was geplaatst voor de kampioenskeuring

Tijdens de kampioenskeuring was ze wel moe en galoppeerde ze steeds aan. Ze was als 4e geplaatst. Ik ben super trots op haar.
[ img ]
[ img ]
Helaas was haar neusriem iets afgezakt

Golden Eagle's Envoy (v. Wonderboy) GP +2

ajesca123
Berichten: 1930
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 21:58

FairLady_ schreef:
Libera, wat interessant om te horen hoe dat bij jullie in Amerika gaat!

Ajesca, hoe gaat het nu net de merrie? Maar ik snap je wel dat je niet te veel getraind heb. Zijn ook nog zo jong om ze nu al maanden in training te hebben.

Na de stamboekkeuring heb ik Ebby (roepnaam) zadelmak laten maken, dat gaat echt heel goed.
Gisteren heb we de CK gehad in Geesteren. Ze was weer scherp en niet alle respect voor de voorbrenger. 1e ronde liet ze zich goed zien (mocht meer met de schoft onhoog). Ze was geplaatst voor de kampioenskeuring

Tijdens de kampioenskeuring was ze wel moe en galoppeerde ze steeds aan. Ze was als 4e geplaatst. Ik ben super trots op haar.
[ [url=m/T8eB3p.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/hxAkAm.jpg]Afbeelding[/url] ]
Helaas was haar neusriem iets afgezakt


Mooie merrie hoor!
De 3 jarige breng ik na de keuring ook weg om zadelmak te maken.
De andere loopt al beter.
Gister nog even bij de dierenarts langs geweest om te checken.
Bleek uiteindelijk haar knie.
Maandag nog even kijken hoe ze loopt.
Als ze dan goed is gaan we De 27ste gewoon naar de keuring en anders denk ik dat ik haar inschrijf voor 18 Juli of doorschuif naar volgend jaar.

Fidelity 10-7-2010 Zhivago x Sandro King.
Phoebe La Vie 16-5-2020 For Ferrero x Zhivago
Solaine La Vie 2-4-2022 For Ferrero x Zhivago.
La Fidèle 3-6-2016 Valdez x Zhivago.
Par Fiero 11-4-2020 For Ferrero x Valdez.

Rust zacht Ajesca ik mis je meisje! 27-09-2012

gomir
Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:32

Hopelijk lijkt het goed maandag Ajesca!

Mooie merrie Fairlady! Ga je vast veel plezier mee hebben :j

Gaan er nog mensen naar de keuring in Boijl dinsdag? Ik heb de 3-jarige ruin toch ingeschreven (i.v.m. preferentschap van zijn moeder). Heb hem al onder het zadel en het is zo'n fijn beestje :+: Niet te groot, maar lekker lopen, fijn springen en top karakter!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

pittig_ding
Berichten: 422
Geregistreerd: 06-03-06
Woonplaats: Ergens op deze aardbol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 17:39

FairLady_ schreef:
Libera, wat interessant om te horen hoe dat bij jullie in Amerika gaat!

Ajesca, hoe gaat het nu net de merrie? Maar ik snap je wel dat je niet te veel getraind heb. Zijn ook nog zo jong om ze nu al maanden in training te hebben.

Na de stamboekkeuring heb ik Ebby (roepnaam) zadelmak laten maken, dat gaat echt heel goed.
Gisteren heb we de CK gehad in Geesteren. Ze was weer scherp en niet alle respect voor de voorbrenger. 1e ronde liet ze zich goed zien (mocht meer met de schoft onhoog). Ze was geplaatst voor de kampioenskeuring

Tijdens de kampioenskeuring was ze wel moe en galoppeerde ze steeds aan. Ze was als 4e geplaatst. Ik ben super trots op haar.
[ [url=m/T8eB3p.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/hxAkAm.jpg]Afbeelding[/url] ]
Helaas was haar neusriem iets afgezakt


Mooie merrie. Zit mooi in d’r bespiering. Heb je haar nu veel aan het werk gehad? Omdat ik hier lees dat mensen er nog weinig mee willen doen? Ben ik wel benieuwd hoe “zwaar” deze is getraind om er zo uit te zien!

Laurie
Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 18:02

Mooie merrie Fairlady!

Libera
Berichten: 3963
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 19:08

Gefeliciteerd Fairlady, mooie merrie inderdaad!

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D


FairLady_
Berichten: 1042
Geregistreerd: 15-04-07
Woonplaats: Haarle gem. Hellendoorn

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 19:20

Bedankt allemaal. Ik ben ook heel blij met haar.
Qua training heb ik niet zoveel gedaan.

13-4 heb ik haar gekocht. Sindsdien 3 max een keer 4x per week aan de longe met bijzetje. Verder onbeperkt hooi, 1 uurtje land, 2,5 schep muesli en 1 schep slobber.

Ik denk dat Ebby van nature al veel bespiering heeft. Toen ik haar kocht was het al een heel paard.

Golden Eagle's Envoy (v. Wonderboy) GP +2

Rytm
Berichten: 4868
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 05:02

Gefeliciteerd! Heel gaaf paard! Had er al over gelezen op KWPN en dacht al, hee dat moet jouwe zijn volgens mij.

Fijn dat ze opknapt Ajesca, hoop dat je toch nog kunt gaan.

Mijne is gister weer naar de smid geweest, finishing touch. :P
Ook het afspuiten gaat ein-de-lijk een beetje, dus ze kan toch nog knap heen. :')

Oja, gister ook een voorbrenger en aanjager geregeld voor de CK, mocht ze daarheen gaan.
Geeft toch een beetje rust.

Rytm
Berichten: 4868
Geregistreerd: 19-02-04

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 16:22

Hoe zit dat eigenlijk met die witte kleding? Kan je ook een witte rijbroek aan, of moet ik er speciaal een witte broek voor kopen?

ajesca123
Berichten: 1930
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 16:37

Rytm schreef:
Hoe zit dat eigenlijk met die witte kleding? Kan je ook een witte rijbroek aan, of moet ik er speciaal een witte broek voor kopen?


Ik heb een wit wedstrijdshirt en witte katoenen broek.
Weet eigenlijk niet of een witte rijbroek ok is.

Helaas vandaag Fidelity afgemeld. Ze leek super hersteld van de blessure, helaas nu kreupel sinds ze bij de smid geweest is -O-
Waarschijnlijk wat druk van een nagel.
Ze reageerde behoorlijk op de tang dus die nagels eruit gehaald maar nog steeds flink gevoelig.
Gaat nu echt niet meer lukken haar voor donderdag top fit te hebben.
Heb haar nu aangemeld voor 18 juli.

De 3 jarige gaat wel mee donderdag. Ben benieuwd hoe die zich laat zien.
Ze lijkt ineens weer wat te groeien :')
Nou ja we gaan het zien

Fidelity 10-7-2010 Zhivago x Sandro King.
Phoebe La Vie 16-5-2020 For Ferrero x Zhivago
Solaine La Vie 2-4-2022 For Ferrero x Zhivago.
La Fidèle 3-6-2016 Valdez x Zhivago.
Par Fiero 11-4-2020 For Ferrero x Valdez.

Rust zacht Ajesca ik mis je meisje! 27-09-2012

gomir
Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 19:22

Ik dacht dat witte rijbroek niet mocht, maar kan het op de telefoon nu niet makkelijk opzoeken.

Jammer Ajesca! Hopelijk doet de 3-jarige het goed!

Mijn 3-jarige smurf heb ik gister naar de voorbrenger gebracht, loop zelf deze week stage in Utrecht en wist niet zeker of ik er morgen wel bij kon zijn. Zelfstudiedag morgen dus kan toch kijken, maar dan had ik iig geen stress van de laatste voorbereidingen en het opladen alleen in de vroege ochtend. Hij mag namelijk al in de groep van 8 uur zijn kunnen laten zien :+

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Rytm
Berichten: 4868
Geregistreerd: 19-02-04

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 19:38

Spannend voor jullie dus morgen en donderdag! Succes!

Jammer Ajesca, maar 18 juli is ook al bijna en hoop dat ze er dan weer top voorstaat.

Oke, thanks, dan ga ik even een witte gewone broek scoren.
Ik mag maandag om 15.00 uur. :)

Seven
Berichten: 21131
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 07:00

Ontzettend spannend vind ik het onze drie jarige begint weer aardig recht te trekken en d'r front komt weer terug, nog wat kilootjes kwijt en ze is er klaar voor de 8ste
Ik ben stiekem al best nerveus Hahaha is toch wel heel spannend je kleine veulen van 3 jaar terug miet zich maar even bewijzen in 1 dag :D

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

friesvamke
Berichten: 50
Geregistreerd: 14-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 11:39

Heeft iemand ervaring met de herkeuring? Net heeft de jury naar een totaal ander paard gekeken dan wij geloof ik

gomir
Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 11:47

Vervelend friesvamke!
Was je ook in Boijl vandaag? Misschien heb ik jullie wel gezien.
Geen ervaring met herkeuring hier, maar zou op de website van KWPN wel te vinden moeten zijn.

Mijn vosje is thuisgekomen als sterruin! En daarmee is zijn moeder nu preferent :D
Kon me juist heel erg vinden in de toelichting die de jury gaf (springrichting).
Verder heeft mijn smurf zich ook top gedragen op de vrachtwagen en op het terrein. Ruim een uur met hem in de hand moeten staan als een na laatste in de groep, maar hij gedroeg zich best netjes ;)

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

gomir
Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 11:53

Quote uit het keuringsreglement voor dressuurpaarden (voor springpaarden ipv vrij bewegen even vrij springen lezen ;) )
Citaat:
Artikel M 23 - Herkeuring merries
1. Tegen de uitslag van een stamboekkeuring, een predikaatkeuring en het niet verlenen van het predikaat ster of het niet voorlopig keur verklaren van een merrie kan door geregistreerde binnen acht dagen na de keuring of na de bekendmaking van de uitslag van de keuring schriftelijk beroep worden aangetekend en herkeuring worden aangevraagd bij de directie van het KWPN.
2. Herkeuring kan in de volgende vorm plaatsvinden:
 a. volledige herkeuring
 b. herkeuring voor het onderdeel vrij bewegen
3. Deelname aan de herkeuring voor het onderdeel vrij bewegen is mogelijk voor stamboekmerries welke voor het onderdeel exterieur in de bovenbalk 70 punten of meer hebben behaald.
4. De volledige herkeuring wordt éénmaal per jaar uitgevoerd door de herkeuringscommissie op een door het Algemeen Bestuur te bepalen plaats en tijd.
5. De herkeuring voor het onderdeel vrij bewegen wordt binnen twee weken uitgevoerd door de herkeuringscommissie of keuringscommissie op een door het Algemeen Bestuur te bepalen plaats en tijd.
6. Voor herkeuring wordt dezelfde keuringsprocedure gehanteerd als voor de betreffende keuring en worden dezelfde criteria aangehouden.
7. Indien de uitslag van de herkeuring in zijn geheel hoger is dan de uitslag van de keuring is de uitslag van de herkeuring van kracht, anders blijft de uitslag van de keuring volledig van kracht.


Binnen 8 dagen schriftelijk beroep aantekenen dus en dan datum en locatie rustig afwachten (zal wel na de laatste keuring bepaald worden afhankelijk van het aanbod). Zou dit wel overleggen met een ervaren voorbrenger, maar als die ook denkt dat het zin heeft kun je het erop wagen. Als de herkeuring slechter uitpakt dan blijven de huidige punten staan.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers